دانشگاه فوجیا ایتالیا

دانشگاه فوجیا ایتالیا یکی از دانشگاه های پویا و محبوب جهان است که هر ساله از کشورهای مختلف دانشجو می پذیرد. این دانشگاه به دلیل بالا بودن سطح علمی و داشتن اساتید برجسته و ممتاز، توانسته است نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در حال حاضر این دانشگاه در شهر فوجیای ایتالیا قرار دارد و دانشجویان می توانند در رشته های مختلف به تحصیل بپردازند، این دانشگاه به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد باعث جلب نظر متقاضیان و دانشجویان مختلف شده است. در حال حاضر این دانشگاه برای ایرانیان نیز جزء برجسته ترین دانشگاه های جهان به حساب می آید که هر ساله تعداد بالایی از دانشجویان ایرانی در آن مشغول به تحصیل می شوند. در صورتی که می خواهید در مورد تحصیل در ایتالیا اطلاعات بیشتری به دست بیاورید می توانید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید؛ در این مقاله از سری مقالات موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان در مورد دانشگاه فوجیای ایتالیا صحبت می کنیم.

معرفی دانشگاه فوجیا ایتالیا

دانشگاه فوجیا ایتالیا یکی از دانشگاه های دولتی برتر این کشور است که در سال ۱۹۹۱ تاسیس و در سال ۱۹۹۹ به رسمیت شناخته شد، در حال حاضر این دانشگاه دارای ۱۱۰۰۰ دانشجو در رشته های مختلف است و سالیانه اقدام به آموزش دانشجویان از سراسر جهان می کند. دانشگاه فوجیا در جنوب کشور ایتالیا قرار دارد و به دلیل داشتن سطح علمی بالا جزء بهترین دانشگاه این کشور و همچنین یکی از بهترین دانشگاه های جهان شناخته می شود. این دانشگاه در تمامی مقاطع تحصیلی از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد؛ ناگفته نماند این دانشگاه در هنگام تاسیس تاکنون در زمینه های پژوهشی و علمی مختلفی اقدام به ارائه مقالات علمی موفق کرده است که همین موضوع سبب معروف شدن این دانشگاه و جلب نظر بسیاری از دانشجویان در نقاط مختلف جهان شده است. این دانشگاه دولتی پژوهشی دارای ادارات کوچکی برای هر کدام از دانشکده ها است که اقدام به نظارت بر وظایف آموزشی و خط مشی های دانشکده کرده و به صورت مرتب کارکرد اساتید و دانشجویان را بررسی و آنالیز می کنند.

دانشگاه فوجیا ایتالیا

دانشگاه فوجیا ایتالیا

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه فوجیا ایتالیا

جهت تحصیل در دانشگاه فوجیای ایتالیا نیاز به ارائه مدارک مختلفی است، کامل بودن مدارک می تواند باعث شود تا در کمترین زمان، ثبت نام شما با موفقیت انجام شود. بهتر است توجه داشته باشید در مرحله اول نیاز به ارسال یک سری مدارک به صورت آنلاین و از طریق سایت دانشگاه است که به صورت سالیانه تغییر کرده و قبل از ثبت نام باید در ابتدا از مدارک مورد نیاز آگاه شده و سپس اقدام به ارسال آنها کنید؛ در حال حاضر از مهمترین مدارکی که برای پذیرش در این دانشگاه نیاز است می توان موارد زیر را نام برد.
● مدارک دوره متوسط مدرک
● دیپلم اخذ شده ۱۲ ساله با تایید کشور ایتالیا
● تاییدیه زبان ایتالیا در سطح عمومی
● دارا بودن مدرک انگلیسی برای تحصیل در رشته های پزشکی
● شرکت در آزمون ورودی برای تحصیل در برخی رشته های کارشناسی
● عکس داوطلب

رشته های دانشگاه فوجیا ایتالیا

دانشگاه فوجیای ایتالیا دارای ۶ دانشکده به شرح زیر است:
● دانشکده اقتصاد
● دانشکده حقوق
● دانشکده علوم انسانی، ادبیات و میراث فرهنگی
● دانشکده طب بالینی و تجربی
● دانشکده پزشکی و علوم جراحی
● دانشده علوم کشاورزی، غذا و محیط زیست
که دانشکده علوم کشاورزی خود به ۳ بخش اصلی شامل موارد زیر تقسیم بندی می شود:
● گروه تولید، مکانیک، مهندسی و علوم کاربردی اقتصادی و سیستم های زئوتکنیک
● گروه علوم غذایی
● گروه علوم کشاورزی، محیط زیست، حفاظت از گیاهان و شیمی
تحصیل در رشته های ذکر شده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای همه دانشجویان آزاد است و تمامی دانشجویان از کشورهای دیگر می توانند به راحتی در رشته های ذکر شده تحصیل کنند. تمامی رشته های این دانشگاه به زبان ایتالیایی برگزار می شود و دانشجویان موظف به تسلط بر زبان ایتالیایی هستند، علاوه بر این برای تحصیل در رشته های ذکر شده فرد باید در آزمون ورودی دانشگاه نیز شرکت کرده باشد.

رتبه علمی دانشگاه فوجیا ایتالیا

برای بسیاری از دانشجویان رتبه علمی دانشگاه در سطح جهان از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است بدانید دانشگاه فوجیایی ایتالیا دارای رتبه ۶۱ در بین دانشگاه های ایتالیا و رتبه ۲۸۳۱ بر اساس تقسیم بندی uni_rank است؛ همچنین این دانشگاه بر اساس سیستم رتبه بندی URAP در مرتبه ۹۷۸ جهانی قرار دارد. همانطور که مشاهده کردید دانشگاه فوجیای ایتالیا یکی از برترین دانشگاه های جهان با رتبه علمی بالا به حساب می آید که دانشجویان پس از تحصیل در آن می توانند به آسانی در کشورهای مختلف آمریکایی و اروپایی به اشتغال بپردازند یا برای تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان اقدام کنند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه فوجیا ایتالیا

یکی از مهمترین مزیت های تحصیل در دانشگاه فوجیای ایتالیا ارائه انواع خدمات بورسی به دانشجویان خارجی این دانشگاه است. در حال حاضر این دانشگاه کمک هزینه و هزینه های مختلفی را برای دانشجویان این دانشگاه فراهم کرده است. این دانشگاه با کمک وزارت امور خارجه ایتالیا به صورت سالیانه اقدام به ارائه هزینه های مالی یا ارائه بورسیه و جوایز خاصی به دانشجویان خارجی مقیم این دانشگاه می کند؛ از مهم ترین شرایط اخذ بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه تحصیلی می توان به داشتن استعداد بالا و معدل برتر اشاره کرد؛ همچنین دانشجویان ممتاز به صورت سالیانه اقدام به گرفتن بورسیه یا هدایای مختلفی از طرف دانشگاه می کنند، به طور معمول در برخی مواقع این دانشگاه برای دانشجویانی که معدل بالایی دارند خدمات تشویقی مختلفی ارائه می دهد.

هزینه ها و شهریه دانشگاه فوجیا ایتالیا

شهریه دانشگاه فوجیای ایتالیا بر اساس رشته تحصیلی متفاوت است. دانشجویان در ابتدای هر ترم موظف به پرداخت مبلغ ۹۸ یورو هستند که این مبلغ برای تمام دانشجویان ثابت است. جالب است بدانید مبلغ شهریه رشته تحصیلی می تواند بر اساس توان مالی دانشجو و وضعیت مالی خانواده او متفاوت باشد. معمولا رشته پزشکی دارای شهریه بیشتری نسبت به رشته های کارشناسی هستند، علاوه بر شهریه، هزینه زندگی در فوجیا می تواند متنوع باشد برای مثال هزینه خوابگاه یا هزینه اجاره آپارتمان، هزینه حمل و نقل وسایل عمومی و هزینه غذا و خورد و خوراک متنوع بوده و می تواند مقادیر مختلفی را برای دانشجویان ایجاد کند. در کنار موارد ذکر شده هزینه های قبوض و اینترنت، هزینه های گردش و هزینه های ثبت نام در کلاس های متفرقه نیز می تواند برای دانشجویان متفاوت باشد. هزینه شهریه و خوابگاه از اصلی ترین مواردی هستند که دانشجویان دانشگاه فوجیا باید آن را در نظر گرفته و به صورت سالیانه اقدام به برآورد آن کنند.

کتابخانه های دانشگاه فوجیا ایتالیا

علاوه بر ارائه خدمات آموزشی متنوع و گسترده، دانشگاه فوجیای ایتالیا دارای ۵ کتابخانه تخصصی به شرح زیر است:
● کتابخانه حقوق و اقتصاد
● کتابخانه علوم اقتصادی
● کتابخانه های علمی
● کتابخانه پزشکی
● کتابخانه کشاورزی
این کتابخانه ها خدمات مختلفی از جمله سالن مطالعه و مشاوره، امانت دادن کتاب، اسناد میز مرجع، اطلاعات کتاب شناختی و غیره ارائه می کنند. در حال حاضر تمامی خدمات کتابخانه در یک سیستم کتابخانه دانشگاهی سازماندهی می شود که این سیستم توسط مدیران علمی، مدیران فنی کتابخانه و نماینده ریاست دانشگاه تشکیل و سازماندهی می شود. توجه داشته باشید تمامی دانشجویان با رشته های مختلف می توانند بنا به رشته و نیاز خود به کتابخانه دسترسی داشته باشند، علاوه بر این کتابخانه های کامل و جامع این دانشگاه سبب شده است تا دانشجویان در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی و دکترا بتوانند برای تکمیل پایان نامه یا کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رشته تحصیلی خود، به مطالعه آن ها اقدام کنند.

وضعیت مسکن و خوابگاه های دانشگاه فوجیا ایتالیا

دانشگاه فوجیا ایتالیا با همکاری آژانس منطقه ای آموزش و پرورش، اقدام به ارائه تعدادی خوابگاه و مسکن برای دانشجویان خارجی کرده است. دانشجویان خارجی فقط یک سال اول می توانند در این خوابگاه ها اقامت کنند. خوابگاه های دانشگاه فوجیا امکانات مختلفی را به دانشجویان ارائه می کند این خوابگاه ها دارای سه نوع به شرح زیر هستند:
● خوابگاه Trieste 14 که دارای ۲۶ تخت بوده و برای دانشجویان معلول در نظر گرفته شده است. تمامی اتاق های این خوابگاه دارای اینترنت رایگان، سالن مطالعه و کتابخانه هستند.
● خوابگاه Marina Mazzie که دارای ۹۹ تخته بوده و کلیه خدمات رفاهی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است.
● خوابگاه Maria Cristina di Savoia که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد و دارای اینترنت رایگان، سرویس بهداشتی و آشپزخانه های مشترک است.
به طور معمول نرخ اجاره بهای این خوابگاه ها متغیر است و دانشجویان می توانند بر اساس سطح مالی خود در هر کدام از این خوابگاه ها اقامت کنند. اکثر دانشجویان بین المللی و خارجی پس از ثبت نام در این دانشگاه ترجیح می دهند در آپارتمان های خصوصی اقامت کنند، هزینه اجاره این آپارتمان ها بر اساس متراژ متفاوت است؛ همچنین دانشجویان می توانند برای اقامت کوتاه مدت از هتل و هاستل های ارزان قیمت استفاده کنند.

زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه فوجیا ایتالیا

شرایط پذیرش برای همه رشته های تحصیلی در دانشگاه فوجیای ایتالیا شامل ارزیابی دانش پایه و ارائه مدرک زبان ایتالیایی است؛ دانشجویانی که تمایل به تحصیل در این دانشگاه دارند باید بتوانند به صورت مقدماتی یا پیشرفته به زبان ایتالیایی صحبت کنند. علاوه بر این داشتن مدرک آیلتس با نمره ۶ برای دانشجویان الزامی است، متقاضیانی که در این دانشگاه پذیرفته شده اند در صورت نیاز می توانند در کلاس های آموزش زبان این دانشگاه که به صورت رایگان برگزار می شود شرکت کنند.

دانشگاه فوجیا ایتالیا

دانشگاه فوجیا ایتالیا

آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه فوجیا ایتالیا

افرادی که تمایل به ثبت نام و تحصیل در دانشگاه فوجیا ایتالیا را دارند بهتر است بدانند مهلت ثبت نام دانشگاه در ترم زمستان ماه ژوئن و در ترم تابستان ماه نوامبر است، دقت داشته باشید ممکن است این تاریخ به صورت سالیانه تغییر کند پس نیاز است قبل از ثبت نام از تاریخ دقیق آن آگاه شوید و سپس برای ثبت نام یا ارسال مدارک اقدام کنیم.

سخن پایانی
دانشگاه فوجیا ایتالیا یکی از برترین دانشگاه های جهان به حساب می آید که دارای رشته های متنوعی بوده و به دلیل داشتن سطح علمی بالا، بسیاری از دانشجویان در نقاط مختلف جهان تمایل دارند در این دانشگاه ثبت نام و تحصیل کنند. جهت کسب هرگونه اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت نام، هزینه ثبت نام و زمان دقیق ثبت نام می توانید از موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان کمک بگیرید، این موسسه می تواند به طور کامل در انتخاب رشته یا زمان ثبت نام به شما کمک کند. علاوه بر این جهت برآورد هزینه های تحصیلی نیز موسسه مهاجرتی ما می تواند کمک شایانی به شما داشته باشد.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه کمرینو ایتالیا
دانشگاه ماچه راتا ایتالیا
دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا
دانشگاه لاکویلا ایتالیا
دانشگاه فرارا ایتالیا
تحصیل در دانشگاه مسینا
دانشگاه سالنتو ایتالیا
دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *