تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی

تحصیل پزشکی، رویای بسیاری از دانش آموزان کشور ایران است؛ البته مشکلاتی نظیر بالا بودن تقاضا برای تحصیل در این رشته، در کنار کنکوری سخت، سبب شده تا برخی افراد به فکر تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی در خارج از کشور بیفتند. اگر شما هم به این مسئله علاقه دارید، احتمالاً کنجکاو هستید که با بهترین کشورها برای تحصیل در رشته پزشکی بدون محدودیت سنی، آشنا شوید. در این مطلب از وب سایت موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان، قصد داریم تا شما را با بهترین کشورهایی که امکان تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی را در اختیار افراد قرار می دهند، آشنا کنیم.

محدودیت سنی در چه مراحلی برای تحصیل در رشته پزشکی، اهمیت دارد؟

ابتدا باید بدانید که برای تحصیل در رومانی یا تحصیل در روسیه بدون محدودیت سنی، ارتباط مستقیمی با دانشگاه و قانون های آن کشور دارد؛ ممکن است این مسئله در برخی کشورها اهمیتی نداشته یا در بعضی کشورها، مانع تحصیل متقاضیان شود. در حقیقت، محدودیت سنی تنها می تواند در دو مرحله تاثیرگذار باشد. این مراحل از دریافت پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزا برای تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی تشکیل می شوند.

تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی

تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی

  • مرحله اول، دریافت پذیرش از دانشگاه

اولین جایی که محدودیت سنی می تواند مانع تحصیل پزشکی رومانی شود، اخذ پذیرش از دانشگاه خواهد بود. به طور معمول، اغلب دانشگاه ها در سراسر جهان، در این مرحله، سخت گیری کم تری نسبت به سن متقاضیان از خود نشان می دهند. حتی دیده شده که برخی افراد در سنی نظیر 40 تا 45 سال، با برخورداری از گپ تحصیلی، موفق به گرفتن پذیرش یک دانشگاه پزشکی شده اند.
به عنوان یک نمونه، دانشگاه هایی مثل دانشگاه چارلز، دانشگاه پالاتسکی و دانشگاه ماساریک، در جمهوری چک، هیچ محدودیتی از نظر سنی برای دانشجویان خود نگرفته اند؛ به همین دلیل، اولین مرحله برای تحصیل پزشکی روسیه، بدون محدودیت سنی، این است که قانون های دانشگاه مقصد خود را مورد بررسی قرار دهید.

  • مرحله دوم، اخذ ویزا برای تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی

گاهی حتی با نداشتن مشکلی از نظر پذیرش دانشگاه بدون محدودیت سنی، اخذ ویزا می تواند برای شما مشکل آفرین شود؛ همین امر سبب شده تا ما همیشه به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور، توصیه کنیم که پیش از درخواست برای پذیرش در دانشگاه مقصد، محدودیت سنی اخذ ویزا در آن کشور را مورد بررسی قرار دهند؛ چرا که سخت گیری بیشتری برای اخذ ویزا بدون محدودیت سنی نسبت به پذیرش در دانشگاه، صورت می گیرد.
بارها دیده شده که دانشجو موفق به اخذ پذیرش دانشگاه مورد علاقه خود بدون محدودیت سنی شده، اما در مرحله اخذ ویزا، به مشکل برخورده است. جالب است بدانید که در قوانین برخی کشورها، سن و گپ تحصیلی، از مهم ترین مسائلی است که برای ارائه ویزای تحصیلی مورد بررسی قرار می گیرند. این در حالی است که سن و گپ تحصیلی در کشورهایی دیگر، هیچ اهمیتی ندارند.
تجربه نشان داده که کشورهایی که ویزای آن ها سابجکتیو است، سخت گیری و مشکلات بیشتری در رابطه با محدودیت سنی را برای دانشجو ایجاد می کنند. حتی این احتمال وجود دارد که مخالفت آفیسر مسئول با سن و گپ تحصیلی، مانع دریافت ویزای فرد شود. بر خلاف این کشورها، کشورهایی با ویزای آبجکتیو، چندان اهمیتی برای سن و گپ تحصیلی قائل نخواهند بود.

معرفی کشورهایی بدون محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور

طبیعی است که محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور، می تواند برخی افراد با سنی بالا یا گپ تحصیلی بالا را دچار مشکل کند؛ اما نباید فراموش کرد که در بعضی کشورها و رشته ها، دانشگاه بدون هیچ محدودیت سنی، به پذیرش دانشجو پرداخته و به آن ها مدرک تحصیلی اعطا می کند. لیست این کشورها به شرح زیر خواهد بود.
• ترکیه
• کانادا
• پرتغال
• امارات
بعضی کشورها همچون کانادا، شرط سنی خاصی برای پذیرش تحصیلی دانشجو قائل نبوده و در عوض، برای گپ تحصیلی او، اهمیت قائل می شوند. این در حالی است که برای تحصیل در کشورهایی نظیر پرتغال، نیازی نیست تا هیچ شرط سنی یا گپ تحصیلی رعایت شود. توجه داشته باشید که در اکثر مواقع، این محدودیت سنی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اعمال شده و افراد برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در خارج کشور، با محدودیت سنی کم تری روبه رو خواهند شد.

برای پذیرش در رشته پزشکی در کشورهای مختلف بدون محدودیت سنی، باید چه شرایطی داشت؟

شرایط پذیرش در رشته پزشکی بدون محدودیت سنی در کشورهای مختلف، در اکثر مواقع مشابه یکدیگر است. در فهرست زیر به این شرایط اشاره کرده ایم.
• مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی
• معدل بالا
• نمره زبان انگلیسی
• سابقه کاری مرتبط با پزشکی
• انگیزه نامه
• نیاز به آزمون ورودی در برخی دانشگاه ها

دانشجویان در زمان تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی، با چه چالش هایی روبرو هستند؟

این درست است می توان در بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور، بدون محدودیت سنی به تحصیل در رشته پزشکی پرداخت؛ اما نباید فراموش کرد که به طور معمول، متقاضیانی با سنی بالای 30 سال، در حین تحصیل با مشکلاتی روبه رو می شوند. آشنایی با این چالش ها می تواند ذهن شما را برای مقابله با آن ها، آماده کند.

  • مشکلات مالی

در اکثر مواقع، تامین هزینه های تحصیل و زندگی در خارج از کشور برای افرادی با سن بالاتر، با چالش هایی روبه رو خواهد بود؛ چرا که تنها در مواردی اندک به دانشجویان بین الملل اجازه کار در زمان تحصیل داده خواهد شد. از سوی دیگر، در این سن، دریافت کمک هزینه یا وام هم دشوارتر است. این درست است که پس از ورود به دوره رزیدنتی به دانشجو حقوق خواهند داد؛ اما نباید فراموش کرد که این حقوق از سطح پایین شروع شده و تنها در صورت مجرد بودن فرد، کفاف هزینه های زندگی او را خواهد داد.اگر دانشجو متاهل بوده یا نان آور یک خانواده محسوب شود، باید پیش از آغاز تحصیل، مبلغ مورد نیاز خود در دوره تحصیل را پس انداز کند.

تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی

تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی

  • دوری از خانواده

بسیاری از افرادی که پس از 30 سالگی به تحصیل در رشته پزشکی می پردازند، متاهل هستند. این افراد باید در نظر داشته باشند که تحصیل در این رشته، نیازمند زمان زیادی خواهد بود. ضروری است تا دانشجو، ساعاتی طولانی در طول روز را در کلاس های درس شرکت کرده یا به مطالعه دروس تدریس شده بپردازد. به بیانی دیگر، دانشجو نمی تواند در زمان تحصیل، زمان زیادی را با خانواده خود بگذراند.
ضروری است تا پیش از شروع تحصیل در رشته پزشکی بدون محدودیت سنی، دانشجو با خانواده اش گفت و گو کرده و آن ها را از این مسائل با خبر کند. پس از گفت و گو، خانواده دانشجو بهتر قادر خواهند بود تا از او در طی دوران تحصیلش حمایت کنند.

سخن پایانی
بسیاری از مخاطبان وب سایت موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان، پرسش های زیادی در رابطه با تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی در خارج کشور داشتند. امیدواریم پس از مطالعه این مطلب، به بسیاری از پرسش های شما، پاسخ داده باشیم. در صورتی که به تحصیل پزشکی علاقه دارید، می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی های دقیق تر، به کارشناسان ما مراجعه کنید.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
2 پاسخ
    • سمانه بابالویی
      سمانه بابالویی گفته:

      اصفهانی عزیز
      بجز سن شرایط دیگه ای هم تاثیرگذاره
      میتونید با دفتر تماس بگیرید یا از چت واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *