معرفی کشور رومانی

رومانی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که با سال ها حضور در این قاره ریشه و تمدنی غنی دارد. برخورداری از غنی ترین تاریخچه در اروپا، مناظر طبیعی زیبا، فرهنگ متنوع، فرصت های تحصیلی و شغلی گسترده، هزینه های تحصیل و زندگی پایین سبب جذب مهاجران بی‌شماری از سراسر جهان شده است. قبل از مهاجرت به رومانی لازم است شناخت دقیق و اطلاعات کاملی همچون: فرهنگ، جغرافیا، سبک و زبان از مردم رومانی داشته باشید؛ زیرا به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را برای زندگی و تحصیل در رومانی بگیرید. ساکنان کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهایی مانند: آمریکا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، صربستان، مجارستان، بلغارستان و….برای مهاجرت تحصیلی یا کاری در رومانی نیاز به دریافت ویزای تحصیلی ندارند ولی سایر کشورها باید ویزای تحصیلی یا کاری دریافت کنند تا بتوانند وارد این کشور شوند. در این مقاله از سری مقالات: موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان می خواهیم به معرفی کشور رومانی بپردازیم.

معرفی کشور رومانی

معرفی کشور رومانی

کشور رومانی

کشور رومانی در زبان انگلیسی با نام رومانیا شناخته می شود. وجود امکانات تفریحی و استثنایی سبب جذب گردشگران زیادی از سراسر دنیا شده است. سه رنگ آبی، زرد و آبی پرچم کشور رومانی را تشکیل می دهند که اولین بار سال ۱۸۴۸ به عنوان نماد ملی کشور رومانی به رسمیت شناخته شد. در طی سال های ۱۹۴۴ تا ۱۹۵۸ رومانی به اشغال شوروی درآمد و در این مدت تغییر و تحولاتی زیادی را به خود دید. این دوران در روند تاریخی و اجتماعی کشور رومانی تاثیر زیادی گذاشته و به عنوان یک دوره تحولات مهم یاد می شود. در سال ۲۰۰۷ کشور رومانی با عضویت در اتحادیه اروپا دچار تحول در فرهنگ، سیاست و اقتصاد شد. عضویت رومانی در بین کشورهای اروپایی سبب شد تا در جوانع بين‌المللی نقش مهمی ایفا کند و از فواید اقتصادی و سیاسی مختلف بهره مند شود. هزینه های زندگی و تحصیل در کشور رومانی نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. این وضعیت اقتصادی به افراد این امکان را می دهد تا با صرف هزینه کم یک زندگی راحت را تجربه کنند.

موقعیت رومانی و پایتخت آن

کشور رومانی در جنوب غربی قاره سبز قرار دارد که از سمت جنوب غربی و شمالی با کشورهای مجارستان و صربستان مرز مشترک دارد. مولداوی و اوکراین از جنوب شرقی و شرق با رومانی همسایه و مرز مشترک دارند. بلغارستان نیز از سمت جنوب با رومانی مرز مشترک دارد. بخارست به عنوان پایتخت کشور رومانی شناخته می شود و اصلی ترین مراکز تجاری، سیاسی و فرهنگی و تاریخی در آن قرارگرفته است. رومانی علاوه بر بخارست شهرهای مهم و زیبا دیگری دارد که هر کدام به نوبه خود تاریخچه غنی و جاذبه های منحصر به فردی دارند. از جمله این شهره می توان: شهر کلوج – ناپوکا، شهر سیبیو، شهر براشوف، شعر تیمیشوارا و….را نام برد.

تحصیل در کشور رومانی

تحصیل در رومانی یکی از مقاصد آموزشی جذاب است؛ زیرا فرصت های بی نظیری را برای دانش آموزان و دانشجویان سراسر جهان؛ به ویژه دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل فراهم می کند. دانشگاه های مختلفی در کشور رومانی وجود دارند که برخی از آن ها در لیست بهترین دانشگاه اروپا و جهان قرار گرفته اند و برنامه های تحصیلی گسترده ای را در رشته های مختلف ارائه می دهند. هزینه تحصیل در این کشور بسیار پایین است: از همین رو دانشجویان می توانند هزینه‌ ها را مدیریت کنند. در دانشگاه های کشور رومانی دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود که می تواند تجربه تحصیلی برای دانشجویان خارجی را راحت‌تر کند. در حال حاضر کشور رومانی به کشورهای منطقه شنگن پیوسته است؛ از همین رو دانشجویان بين‌المللی می توانند با دریافت ویزای تحصیلی کشور رومانی به آسانی و بدون مشکل به مناطق عضو شنگن مسافرت کنند.

هزینه تحصیل و زندگی در رومانی

هزینه تحصیل در رومانی با توجه به فاکتورهای مختلفی همچون: نوع دانشگاه، شهر محل تحصیل، مقطع تحصیلی و نوع رشته متغیر است. هزینه زندگی نیز برای مهاجرانی که قصد مهاجرت به رومانی را دارند؛ به دلیل نرخ ارز مناسب و هزینه های نسبتا پایین تر از سایر کشورهای اروپایی بسیار مناسب است. اجاره خانه، خرید مواد غذایی، حمل و نقل عمومی و خدمات روزمره به طور کلی در کشور رومانی پایین و ارزان است. این وضعیت اقتصادی برای مهاجرانی که می خواهند در یک محیط متنوع و دوست داشتنی زندگی کنند، بسیار ایده‌آل است.

مزایای تحصیل در رومانی

برای افرادی که با هدف ادامه تحصیل قصد مهاجرت دارند، کشور رومانی مقصدی بسیار عالی است؛ زیرا امکانات بسیار زیادی را به افراد اعطا می کنند. از جمله مزایای تحصیل در رومانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کشور رومانی دارای چندی دانشگاه ممتاز و برتر در سطح جهان است؛ به همین خاطر با مهاجرت و تحصیل به رومانی می توانید در این دانشگاه‌ ها ادامه تحصیل دهید.
  • دانشگاه های کشور رومانی برنامه متنوعی را برای دانشجویان بين‌المللی تدارک دیده است؛ بنابراین می توانید مطابق با این برنامه ها زیر نظر اساتید مطرح و برجسته بين‌المللی دوران تحصیلی خود را سپری کنید.
  • مدرک تحصیلی دانشگاه های رومانی در بیشتر کشورهای جهان حتی ایران ارزش و اعتبار دارد.
  • دانشجویان بعد از فارغ ‌التحصیلی با فرصت های شغلی زیادی مواجه می شوند.
  • کشور رومانی از پرسرعت ترین اینترنت جهان برخوردار است.
  • کیفیت زندگی و تحصیل در رومانی در بالاترین سطح قرار دارد.
  • قرار گرفتن در محیطی متفاوت و آشنایان با آداب و رسوم سایر کشورها.
معرفی کشور رومانی

معرفی کشور رومانی

سخن پایانی

همانطور که در مطالب فوق گفتیم کشور رومانی یکی از کشورهای قاره اروپاست که به دلیل برخورداری از فرهنگ و تاریخ غنی افراد زیادی از سراسر جهان به این کشور مهاجرت می کنند. وجود سیستم آموزشی نظام مند با بالاترین سطح کیفیت، هزینه های تحصیل و زندگی پایین، تدریس به زبان انگلیسی و….سبب شده است دانشجویان بين‌المللی زیادی برای تحصیل وارد این کشور شوند. پس چناچنه قصد مهاجرت برای ادامه تحصیل دارید، کشور رومانی بهترین گزینه است؛ از همین رو با برقراری ارتباط با مشاورین ما در موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان می توانید اطلاعات دقیق و جامعی را درباره فرصت‌ها و اقدامات لازم برای تحصیل در رومانی را به دست آورید. مجموعه ما سالیان زیادی است که در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت می کند؛ بنابراین در انتخاب مسیر تحصیلی و مهاجرتی می تواند کمک زیادی به متقاضیان تحصیل در رومانی کند.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
بهترین دانشگاه پزشکی رومانی
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
The last comment needs to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *