ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور

تحصیل در رشته پزشکی در داخل کشور یک پروسه طاقت فرسا است که همه داوطلبان نمی توانند از پس آن بربیایند. تحصیل در کشور های خارجی قطعا بهترین گزینه برای داوطلبان رشته پزشکی است که قصد دارند کنکور را دور بزنند، به خصوص اگر بتوانيد کشور هایی را شناسایی کنید که هزینه زندگی و تحصیل در آن ها کمتر است. این فرصت طلایی به شما این امکان را می دهد که در دانشگاه های عالی رتبه تحصیل کرده و پیشرفت و موفقیت خود را تضمین کنید. در این مقاله از سری مقالات موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان به معرفی ارزانترین کشور ها برای تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور پرداخته ایم، پس تا انتهای مطلب با ما باشید.

روسیه، ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور

پزشکی روسیه یکی از پرطرفدار ترین رشته‌ هایی است که دانشجویان بین المللی سالانه تقاضای زیادی برای آن دارند. برای قبولی در اکثر دانشگاه های روسیه پروسه ای به نام کنکور وجود ندارد. حتی برای ثبت نام در این دانشگاه، نیازی به داشتن مدرک زبان مرتبط هم وجود ندارد‌. از نظر اعتبار علمی، دانشگاه های روسیه با دانشگاه های عالی رتبه اروپایی قابل رقابت هستند. دانشجویان می توانند در حین تحصیل و بعد از آن به صورت کارآموزی در بیمارستان های روسیه مشغول شده و تخصص و تجربه درمانی خود را افزایش دهند.

ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور

ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور

به طور کلی دوره های پزشکی در روسیه همچون کشور های دیگر مانند پزشکی رومانی، حدود ۷ سال به طول می انجامد که یک سال اول برای آموزش زبان در نظر گرفته شده است. درباره هزینه تحصیل در روسیه باید گفت که دولت روسیه بخش زیادی از هزینه های تحصیلی که بالغ بر ۸۰ تا ۹۰ درصد شهریه های دانشگاهی است را تقبل می کند. متوسط شهریه در دانشگاه های روسیه بین ۵ تا ۱۰ هزار دلار است که با توجه به تخفیفات و یارانه های دولتی، این هزینه برای دانشجویان بسیار کمتر هم می‌شود.

چین، کشوری دیگر در کورس ارزانترین کشور ها برای تحصیل پزشکی بدون کنکور

کشور چین دانشگاه های زیادی دارد که اکثر آن ها امکان ورود به رشته پزشکی را بدون کنکور میسر کرده اند. این دانشگاه ها کیفیت آموزشی مطلوب و موقعیت خوبی در میان دانشگاه‌ های برتر جهان دارند. هزینه و شهریه در دانشگاه های مختلف متفاوت است اما به طور میانگین هر دانشجو در ماه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار هزینه باید بپردازید. بیشتر دوره های پزشکی در کشور چین، به زبان انگلیسی هستند. البته تسلط به زبان انگلیسی می تواند زندگی بهتری برای شما در چین به ارمغان بیاورد‌. برای پذیرفته شدن در دانشگاه های کشور چین که آزمون ورودی تحت عنوان کنکور ندارند، باید نمره شما در دروس زیست، فیزیک و شیمی بیشتر از ۵۰ درصد کل نمره باشد‌.

ترکیه، سومین کشور در لیست ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور

ترکیه کشوری است که با ایران مرز مشترک داشته و همسایه جغرافیایی آن محسوب می‌ شود، از این رو فرهنگ اجتماعی این کشور بسیار به ایران نزدیک بوده و زندگی در ترکیه برای مهاجران ایرانی بسیار راحت تر است. معمولا تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه حدود ۶ سال زمان می برد که شامل آموزش های پزشکی، تشخیصی، بالینی و علوم پایه است. هر دانشگاهی در ترکیه شهریه و شرایط خاصی برای پذیرش داوطلبان دارد. به طور کلی، شهریه در دانشگاه های دولتی بین ۲۴۰ تا ۱۵۰۰ دلار سالانه است. برای ورود به دانشگاه نیز باید یک آزمون ورودی بدهید و نمره قبولی را کسب کنید. این آزمون در مقایسه با کنکور بسیار آسان تر است.

اوکراین، کشوری با شهریه های دانشگاهی ارزان و کیفیت آموزشی بالا

در ادامه معرفی کشور های ارزان برای رشته‌ پزشکی بدون کنکور، نوبت به معرفی کشور اوکراین می رسد. دانشگاه های این کشور از سطح علمی و آموزشی بسیار بالایی بر خوردارند و تحصیل در این کشور می تواند یک فرصت عالی برای داوطلبان رشته پزشکی باشد تا در عین زندگی و تحصیل با کمترین هزینه، از خدمات و امکانات آموزشی و رفاهی ویژه ای نیز بهره مند شوند. متوسط هزینه در رشته پزشکی اوکراین بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار در سال است. البته اگر دانشجویان بین المللی بتوانند شامل شرایط و تخفیفات بورسیه های دانشگاهی شوند، این هزینه بسیار کمتر خواهد شد.

ایتالیا، کشوری مهاجر پذیر که هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه ای دارد

در سال های اخیر مهاجرت تحصیلی به ایتالیا نه تنها در رشته پزشکی، بلکه در سایر رشته ها رشد چشمگیری داشته است. ایتالیا یک کشور اروپایی با امکانات رفاهی، تفریحی و آموزشی بسیار بالایی است که اهمیت زیادی به جذب دانشجو و داوطلبان تحصیل در رشته های مختلف می دهد. متوسط هزینه های زندگی برای هر فرد در ایتالیا بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه است. دوره های پزشکی ایتالیا در دانشگاه های معتبر حدودا ۱۲ ترم بوده که ۶ سال طول می کشد. البته بعد از آن دوره های عملی و کارآموزی در بیمارستان ها نیز باید طی شود.

برای اخذ پذیرش در دانشگاه های ایتالیا باید نمرات قبولی در دروس پایه متوسطه مانند زیست، شیمی و فیزیک کسب کرده باشید. همچنین مدارکی که نشان دهد شما به زبان انگلیسی تسلط کافی دارید، را باید تهیه کنید.

تحصیل در مجارستان، هزینه کم و اعتبار بالای مدرک دانشگاهی

مجارستان کشور دیگری برای مهاجرت و تحصیل در رشته پزشکی است. بر اساس آمار و ارقام حدود ۱۲۰۰۰ دانشجوی خارجی در مجارستان تحصیل می کنند که اغلب آن ها در رشته های مرتبط با پزشکی و درمانی آموزش می بینند. در دوره ۶ ساله تحصیل پزشکی، هر دانشجو سالانه مبلغی بین ۶۷۰۰ تا ۱۹۰۰۰ دلار باید بپردازد. هزینه های زندگی در شهر های مختلف مجارستان باهم متفاوت است، اما در کل نسبت به بیشتر کشورهای اروپایی، اجاره مسکن، هزینه های حمل و نقل و خوراک مقرون به صرفه تر است. محبوب ترین دانشگاه های مجارستان در رشته پزشکی، دانشگاه دبرسن و سگد هستند.

فرانسه، کشوری اروپایی با دانشگاه های معتبر و کم هزینه

برخلاف تصور، هزینه تحصیل در فرانسه با توجه به یارانه هایی که دولت برای تحصیل دانشجویان خارجی در نظر گرفته، بسیار به صرفه است. دوره های پزشکی در فرانسه برای مدرک عمومی حدودا ۹ سال و برای تخصص بین ۱۰ تا ۱۲ سال طول می کشد. هزینه ای که داوطلب برای ثبت نام و شروع دوره های تخصصی باید بپردازد، تقریبا ۶۰۰ یورو است. برای پذیرفته شدن در دانشگاه های فرانسه، مدرک معتبر دیپلم و قبولی در آزمون زبان فرانسه کفایت می کند.‌ اگر نسبت به یادگیری زبان فرانسه هیچ اقدامی انجام نداده اید، نگران نباشید. سالانه دوره هایی برای آموزش زبان فرانسه در دانشگاه های این کشور برگزار می شود.

لیست دانشگاه های برتر در زمینه تحصیل پزشکی بدون کنکور

برای تکمیل اطلاعات شما متقاضیان تحصیل رشته پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور، بهتر است با چند دانشگاه برتر دنیا که اعتبار علمی بالایی دارند، آشنا شوید. البته با توجه به هزینه تحصیل پزشکی در رومانی، لهستان، بلاروس و… باید این کشور ها هم به لیست فوق اضافه شوند تا متقاضی بتواند انتخاب آگاهانه تری داشته باشد.

  • دانشگاه اروپایی در تفلیس گرجستان (گرجستان)
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی Iuliu Hatieganu
  • دانشگاه نیکوزیا قبرس
  • دانشگاه پزشکی بیالیستوک لهستان
  • دانشگاه حاجت تپه ترکیه
  • دانشگاه آنکارا ترکیه
  • دانشگاه بین‌ المللی کاکاسوس گرجستان
  • دانشگاه پزشکی گومل بلاروس

مزایای تحصیل در ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور چیست؟

اینکه شما بتوانید در رشته پزشکی بدون کمک و مشقت خاصی و در یک کشور معتبر تحصیل کنید، قطعا مزایای زیادی برای ارتقا شرایط شخصی و شغلیتان به همراه دارد. عمده ترین این مزایا عبارتند از:

  • بدون اینکه یک یا چند سال از عمرتان را صرف مطالعه برای کنکور کنید، وارد دانشگاه می شوید.
  • تحصیل با هزینه کم در یک دانشگاه معتبر خارجی که فرصت های شغلی و پیشرفت زیادی را پیش روی شما می گذارد.
  • بهره مند شدن از امکانات آموزشی و تکنولوژی های جدید، جهت یادگیری اصول پزشکی با حداقل هزینه

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور

هر دانشگاهی در هر کشوری برای پذیرش دانشجویان رشته پزشکی، شرایط خاصی را در نظر گرفته است، اما به طور معمول هر داوطلب باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • داشتن دیپلم معتبر با معدل حداقل ۱۵
  • داشتن نمرات قابل قبول در دروس شیمی، فیزیک و زیست شناسی
  • تسلط به زبان انگلیسی یا زبان رسمی کشور هدف
  • داشتن حداقل ۱۸ سال سن

مدارک لازم برای اخد پذیرش عبارتند از:

  • اسنادی که نشان دهد به زبان انگلیسی یا زبان رسمی کشور مورد نظر مسلط هستید.
  • فرم درخواست پذیرش از دانشگاه لازم است.
  • رزومه ای که شامل انگیزه نامه باشد.

اگر مدارک و شرایط ذکر شده در مطالب فوق را آماده کرده اید، بعد از درخواست و ارسال برای دانشگاه باید منتظر جواب باشید. اگر دانشگاه به شما تاییدیه تحصیل داد، می‌ توانید اقدام به دریافت ویزا کرده و با پرداخت اولین شهریه نسبت به ثبت نام در دانشگاه مدنظرتان اقدام کنید.

ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور

ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور

سخن آخر

برای تحصیل بدون کنکور در رشته پزشکی، انتخاب کشور و دانشگاه بسیار اهمیت داشته و نقش زیادی در پیشرفت و آینده شغلی متقاضی دارد. کشور هایی مانند روسیه، چین، ایتالیا  و… از جمله مقصد های ارزان قیمت برای داوطلبان‌ رشته پزشکی هستند. اینکه شما به زبان انگلیسی یا زبان کشور هدف تسلط داشته باشید می تواند یک امتیاز مثبت برای پذیرفته شدنتان در دانشگاه باشد. در کنار مطالب فوق اگر سوال یا ابهامی در خصوص انتخاب کشور های ارزان قیمت برای تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور دارید یا می خواهید با افراد با سابقه در این امر مشورت کنید، موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان با کادری مجرب و با سابقه آماده همکاری با شما متقاضی گرامی است.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *