هزینه تحصیل پزشکی در اروپا

هزینه تحصیل در رشته پزشکی روسیه و سایر کشور های اروپایی یکی از مهم ترین چالش هایی است که داوطلبان تحصیل در این کشورها با آن مواجه می شوند. این هزینه ها شامل شهریه دوره های تحصیلی و هزینه های زندگی در کشورهای مختلف اروپایی است. در این مقاله از موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان، میانگین هزینه تحصیل در رومانی و سایر کشورهای اروپایی و نکاتی را که داوطلبان برای مهاجرت باید در نظر داشته باشند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هزینه تحصیل رشته پزشکی در اروپا

زمان تحصیل در خارج از کشور، هزینه های دانشجویان بین المللی اغلب به دو دسته اصلی تقسیم می شود: هزینه تحصیل و هزینه زندگی. این دو عامل، بسته به کشور مقصد، می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند. به طور مثال هزینه تحصیل در رومانی نسبت به هزینه تحصیل در روسیه کاملا متفاوت است. با این حال به طور کلی هزینه تحصیل در اروپا به ویژه در دانشگاه های پزشکی، نسبت به سایر کشورهای جهان بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر است. دلیل این تفاوت هزینه، طولانی بودن دوره های پزشکی در اروپا است که معمولاً به مدت 6 سال ادامه پیدا می کنند. دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، می توانند در دوره های پزشکی رومانی و سایر کشورهای اروپایی ثبت نام کرده و پس از فارغ التحصیلی مدرک کارشناسی ارشد (معادل دکتری عمومی پزشکی) دریافت کنند.

هزینه تحصیل پزشکی در اروپا

هزینه تحصیل پزشکی در اروپا

درحالی که در برخی کشورهای دیگر مانند ایالات متحده و کانادا، دانشجویان باید در ابتدا مدرک لیسانس پزشکی را کسب کرده و سپس به سراغ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بروند. این موضوع منجر به افزایش طول دوره و هزینه تحصیل پزشکی در این کشورها می شود؛ بنابراین، انتخاب کشور برای تحصیل به میزان قابل توجهی بر هزینه های دانشجویان بین المللی تاثیر دارد و داشتن اطلاعات دقیق در این زمینه می تواند به انتخاب صحیح کمک کند. با توجه به اطلاعات ارائه شده برای دانشجویان ایرانی هزینه تحصیل در روسیه و سایر کشورهای اروپایی کمتر از هزینه تحصیل در کشورهای آمریکا و کانادا است.

مقایسه هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی

هزینه زندگی در کشورهای اروپایی به شدت متغیر است و تفاوت های قابل توجهی بین کشورها و حتی شهرها وجود دارد. این تفاوت در کشورهای شمال اروپا نظیر سوئد، نروژ و دانمارک مشاهده می شود. در این کشورها، هزینه کرایه مسکن و خرید مواد غذایی به طور متوسط ماهیانه بین 700 تا 1500 یورو است.
در دیگر کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا، هزینه های زندگی به نسبت شهر و منطقه متفاوت است. در شهرهای بزرگ، هزینه زندگی بالاتر است در حالی که در شهرهای کوچکتر این مقدار کمتر خواهد بود. به طور کلی، برای زندگی در این کشورها، نیاز به خرج کردن میانگین 600 تا 1300 یورو در ماه خواهید داشت. با این وجود هزینه تحصیل در روسیه و سایر کشورهای اروپایی انتخاب بهترین برای افرادی است که به دنبال تحصیلی کم هزینه تر هستند.

هزینه تحصیل پزشکی در بهترین کشورهای اروپایی

به منظور ارائه اطلاعات دقیق تر درباره هزینه های تحصیل در رشته پزشکی در کشورهای اروپایی، بهترین و محبوب ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل پزشکی در ادامه معرفی خواهند شد؛ همچنین، هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی برتر آن ها نیز برای شما بررسی خواهد شد.

  • چک

در حال حاضر، دانشگاه های علوم پزشکی در جمهوری چک به عنوان یکی از برترین مراکز آموزش علوم پزشکی در دنیا شناخته می شوند. این دانشگاه ها در رتبه بندی های بین المللی از موقعیت و رتبه های بسیار بالایی بهره مند هستند. یکی از ویژگی های بارز این دانشگاه ها این است که تمامی برنامه های تحصیلی در حوزه های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و سایر رشته های مرتبط، به زبان انگلیسی برگزار می شوند.
یکی از مزایای بزرگ تحصیل در چک، دانشگاه های علوم پزشکی این کشور است که هزینه تحصیل نسبت به کشورهای اروپایی دیگر برای دانشجویان به مقدار قابل توجهی ارزان تر است. این ارزانی تحصیلات در کنار کیفیت بالای آموزشی و محیط پژوهشی پویا، دانشجویان را به تجربه یک دوره تحصیلی ممتاز و متفاوت ترغیب می کند.
علاوه بر این، جمهوری چک نیز از جمله کم هزینه ترین کشورها در اروپا است. این کشور با ارائه خدمات عالی و امکانات عمومی مطلوب، زندگی را برای دانشجویان بین المللی راحت و دلپذیر می کند. به این ترتیب، دانشجویان علاقمند به حوزه علوم پزشکی می توانند با انتخاب دانشگاه های جمهوری چک، به دنیایی پر از فرصت وارد شوند.

  • انگلستان

انگلستان به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی در زمینه آموزش عالی شهرت دارد و آمار جذب بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را به خود اختصاص داده است. این کشور دارای 38 دانشگاه پزشکی با رتبه بندی بالا در سطح جهان است، که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را به خود جذب می کنند.
تحصیل در دانشگاه های انگلستان به عنوان یک تجربه ایده آل در حوزه پزشکی محسوب می شود. هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها اغلب بسیار بالا و فرآیند پذیرش نیز بسیار رقابتی است. به همین دلیل، دانشگاه های انگلستان به صورت معمول فقط دانشجویانی را پذیرش می کند که انگیزه و اشتیاق قوی برای تحصیل در حوزه پزشکی، دندانپزشکی و رشته های مرتبط دارند. علاوه بر این، دانشجویان موفق در دوره دبیرستان با نتایج تحصیلی بسیار عالی نیز می توانند فرصت پذیرش در این دانشگاه ها را به دست آورند و مشغول به تحصیل در این محیط های آموزشی برجسته شوند.

  • آلمان

آلمان به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار برای تحصیل در زمینه پزشکی در اروپا شناخته می شود. در دانشگاه های دولتی این کشور، هزینه تحصیل برای شهروندان اتحادیه اروپا به جز بادن- وورتمبرگ به صورت رایگان است. حتی دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز می توانند با پرداخت شهریه های مقرون به صرفه در دانشگاه های دولتی آلمان تحصیل کنند. لازم به ذکر است که زبان تدریس در تمامی دانشکده های پزشکی آلمان به زبان آلمانی است. بنابراین، دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این دانشگاه ها باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشند.
در صورت داشتن تسلط به زبان آلمانی، دانشجوها می توانند با پرداخت مبلغ تقریبی 3000 یورو در سال، در یکی از دانشگاه های دولتی آلمان تحصیل کنند. این فرصت برای دانشجویانی که به زبان آلمانی مسلط هستند ارائه می شود.

  • سوئد

سوئد،یکی از مقاصد برجسته برای تحصیل در زمینه پزشکی است. با وجود هزینه های بالای تحصیل برای دانشجویان بین المللی، این کشور با استفاده از زیرساخت های آموزشی بسیار قوی خود، هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را به خود جذب می کند. در سوئد، دانشگاه های معتبر با رتبه های بالا برای تحصیل در رشته پزشکی وجود دارند. با این حال، بیشتر این دانشگاه ها از زبان فرانسه به عنوان زبان تدریس استفاده می کنند. بنابراین، برای ورود به این دانشگاه ها، دانشجویان بین المللی باید تسلط کامل به زبان فرانسه داشته باشند.
با این وجود، با توجه به استانداردهای بالای آموزشی و فرصت های شغلی برتر، انتخاب سوئد برای تحصیل پزشکی می تواند برای دانشجویان، یک تجربه ارزشمند و پربار باشد.

  • ایرلند

دانشگاه های این کشور به خاطر ارائه آموزش پزشکی با کیفیت در سطح جهان، شهرت و اعتبار فراوانی به دست آورده اند و استانداردهای بین المللی آن ها مورد تحسین قرار گرفته است.
هرچند که هزینه تحصیل در زمینه پزشکی در ایرلند نسبت به مناطق محبوب دیگر مانند جمهوری چک بالاتر است، اما نسبت به کشور انگلستان کمتر است. این ویژگی باعث شده تا بسیاری از دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان هستند، ایرلند را به عنوان مقصدی برای تحصیل در حوزه پزشکی در اروپا انتخاب کنند.

  • مجارستان

مجارستان به عنوان یک کشور نوظهور برای تحصیل در رشته های پزشکی در خارج از کشور، به دلیل هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه، جذابیت زیادی برای دانشجویان بین المللی دارد. هزینه تحصیل پزشکی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است و هزینه زندگی نیز حدود 750 یورو در ماه است. ارائه آموزش پزشکی با بالاترین کیفیت، دانشگاه های معتبر با تدریس به زبان انگلیسی و رتبه بندی بالا در موسسه QS از دیگر دلایلی هستند که این کشور به عنوان مقصدی جذاب برای تحصیل به حساب می آید.

هزینه تحصیل پزشکی در اروپا

هزینه تحصیل پزشکی در اروپا

تحصیل پزشکی در اروپا با خسروان

برای تحصیل در رشته پزشکی رومانی و سایر کشورهای اروپایی، اطلاعات مرتبط با هزینه تحصیل و زندگی اهمیت بسیاری دارند. هر کشور ویژگی ها و شرایط خود را دارد که تاثیر مستقیمی بر زندگی دانشجویان دارد. با استفاده از اطلاعات وب سایت های رسمی دانشگاه ها و مشاوره های تخصصی موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان، دانشجویان می توانند بهترین کشور را برای تحصیل و زندگی انتخاب کنند.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
The last comment needs to be approved.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *