تحصیل پزشکی در روسیه

میدانید چرا تحصیل پزشکی در روسیه یکی از انتخاب های داوطلبان برای رشته های پزشکی است؟

آیا شرایط تحصیل پزشکی در روسیه را میدانید؟

بهترین دانشگاه پزشکی روسیه کدام است؟

آیا دانشجو امکان تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی دارد؟

موسسه خسروان در این مقاله به سئوالات شما در خصوص تحصیل پزشکی در روسیه پاسخ میدهد و شما را به خواندن این مقاله دعوت میکند.

تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه

چرا تحصیل پزشکی در روسیه؟

کشور روسیه با داشتن بهترین دانشگاه پزشکی و جذب دانشجویان بین المللی به دانشگاه های این کشور، فضایی چندین فرهنگی را به وجود آورده است.

کشور پهناور روسیه با داشتن سیستم آموزشی غنی  و دانشگاه های پزشکی با سیستمی مدرن و به روز دنیا در تکنولوژی و با کیفیت عالی آموزشی در رشته پزشکی داوطلبان این رشته را به سمت روسیه می کشاند.

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه با توجه به هزینه های مقرون به صرفه نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی و کشورهای دیگر برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب است.

دانشجویان در دانشگاه پزشکی روسیه در کنار تحصیل پزشکی با هزینه پایین از مزایای دیگر دانشگاه های این کشور مانند خوابگاه هایی با امکانات رفاهی بالا و با کمترین هزینه، ورود به دانشگاه بدون آزمون ورودی، عدم شرط معدل و شرط سنی و بدون مدرک زبان معتبر بهره مند می باشند.

دولت کشور روسیه در طی سالهای اخیر در حال پیشرفته کردن سطح فناوری و تکنولوژی جهانی در دانشگاه پزشکی روسیه است.

در سال ۲۰۱۳ روسیه با امضایی عضو معاهده بلونیا شد. که این امضا برای دانشجویان با مدرک تحصیلی از دانشگاه پزشکی روسیه در بیشتر از ۶۰  کشور که عضو این معاهده هستند مثل چین، قبرس، اسپانیا، هند، فرانسه و دیگر کشورها مورد تایید می باشد.

دانشجویانی که از یکی از دانشگاه پزشکی روسیه فارغ التحصیل می شوند بعد از گذراندن آزمون پزشکی ملی روسیه می توانند در هر کجای دنیا به کار مشغول شوند.

گاهی معیار انتخاب دانشجو برای تحصیل پزشکی در روسیه مورد تایید بودن دانشگاه های آن کشور است، که حدود ۱۰ دانشگاه از بهترین دانشگاه پزشکی روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

دانشگاه پزشکی روسیه هر ساله برنامه های درسی دانشگاه را با توجه به استاندارهای بین المللی درسی به روز میکند. تا دانشجویان در مسیر تحصیل پزشکی از منابع جدید و به روز دنیا آگاه باشند.

با برگزاری سمینار ها و کنفرانس های بسیاری که در زمینه پزشکی در دانشگاه های پزشکی روسیه وجود دارد، دانشجویانی که در این رشته در حال تحصیل هستند را به شرکت در این مجامع برای کسب دانش و تجربه در زمینه پزشکی تشویق میکند.

از ویژگی دانشگاه پزشکی روسیه که باعث شده این کشور مقصدی قابل توجه برای تحصیل پزشکی شود، پذیرش راحت و کم دردسر نسبت به دیگر کشورها، پاسخگویی سریع به درخواست داوطلب و نداشتن مدرک معتبر زبان برای ورود به بهترین دانشگاه پزشکی روسیه می باشد.

مهمترین ویژگی تحصیل پزشکی در روسیه امکان تحصیل به دو زبان روسی و انگلیسی می باشد. داوطلبان تحصیل پزشکی میتوانند انتخاب کنند که به کدام یک از دو زبان می خواهند تحصیل کنند.

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

اگر دانشجو قصد دارد که اقامت دائم روسیه را داشته باشد و در همین کشور به کار مشغول شود، طبیعتا بهتر می باشد که به زبان روسی به تحصیل پزشکی بپردازد. زیرا هم از لحاظ هزینه تحصیل پزشکی به زبان روسی ارزانتر است،هم اگر بخواهید در این کشور به کار پزشکی مشغول باشید می بایست با عموم مردم ارتباط برقرار کنید که لازم می باشد شما به زبان روسی مسلط باشید.

تحصیل پزشکی در روسیه برای دانشجویان فرصت خوبی فراهم میکند تا با کمترین هزینه و با اخذ مدرک تحصیلی معتبر که از بهترین دانشگاه پزشکی روسیه دریافت میکنند در بهترین کشور جهان در شغل پزشکی فعالیت کنند.

مشاوران باتجربه خسروان در زمینه مهاجرت تحصیلی در روسیه این کشور را انتخابی مناسب برای داوطلبان تحصیل پزشکی در روسیه و رشته های مدیکال با توجه به شرایط داوطلب میداند و مهمتر اینکه سطح کیفی آموزشی و هزینه های دانشگاه پزشکی روسیه برایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تحصیل در روسیه

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

بهترین دانشگاه پزشکی در روسیه

بهترین دانشگاه پزشکی در روسیه

بهترین دانشگاه پزشکی در روسیه

روسیه با داشتن محیطی چند ملیتی و چند فرهنگی فضایی صمیمانه برای دانشجویان فراهم کرده تا کنار هم به تحصیل پزشکی در بهترین دانشگاه پزشکی روسیه بپردازند.

دانشگاه های پزشکی روسیه در رتبه بندی جهانی جزو برترین دانشگاه های پزشکی جهان قرار دارد. این دانشگاه ها از نظام آموزشی منظم و قانونمندی برخوردار میباشد. دانشگاه پزشکی روسیه هر سال پذیرای دانشجویان بسیاری از سراسر جهان است.

دانشگاه پزشکی روسیه در رشته های پزشکی عمومی، پزشکی ورزشی و دندانپزشکی مدرک MD (دکترای پزشکی) به دانشجویان ارائه می دهد.

 مدرک MD (دکترای پزشکی) چیست؟

مدرک MD (دکترای پزشکی) به برنامه تحصیلی که از ترکیب  آموزش آکادمیک و کسب تجربه بالینی از طریق تمرینات عملی در مراکز درمانی یا بهداشتی مثل : کلینیک ها، مراکز پزشکی، خانه سالمندان یا بیمارستان ها ارائه میشود. بالاترین درجه برای پزشکان و جراحان دکترای پزشکی یا MD است. گذراندان دوره MD در روسیه با دوره های لیسانس پزشکی و جراحی (MBBS ) برابری میکند.

مدت زمان تحصیل پزشکی در روسیه با توجه به زبان انتخابی برای تحصیل، بین 6-7 سال طول میکشد. مدت زمان تحصیل پزشکی عمومی به زبان انگلیسی 6 سال و پزشکی عمومی به زبان روسی 7 سال می باشد که این 1 سال را برای آموزش زبان روسی، دانشجو می بایست طی کند.

دانشگاه لمونوسف

دانشگاه لومونسف حدود 210 سال پیش توسط میخائیل لمونوسف تاسیس شد. نام اختصاری این دانشگاه МГУ- ام-گ-او می باشد و رتبه اول در بین دانشگاه پزشکی روسیه است.

این دانشگاه دولتی در شهر مسکو پایتخت روسیه قرار دارد و از نظر معماری جزو زیباترین دانشگاه های جهان بشمار می آید.

در زمان استالین ساختمان های هفت خوهران در شهر مسکو ساخته شد و اصلیترین ساختمان دانشگاه به یکی از ساختمان های هفت خواهران انتقال یافت. این دانشگاه در محلی به نام تپه گنجشکان قرار دارد. این محل سالانه جایگاه هزاران توریست می باشد.

دانشگاه لمونوسف در مقایسه با دانشگاه پزشکی روسیه از نظر علمی فقط با دانشگاه ملی سن پترزبورگ میتوان مقایسه کرد.

این دانشگاه در رتبه بندی جهانی times جزو 15 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. و در رتبه بندی QS با رنکینگ 84 بزرگترین دانشگاه شرق اروپا می باشد.

کتابخانه دانشگاه لمونوسف یکی از قدیمی ترین کتابخانه در کشور روسیه می باشد که به عنوان کتابخانه عمومی شهر مسکو شناخته شده است.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه لمونوسف

شهریه پادفک سالانه 6000 دلار

هزینه خوابگاه سالانه بین 1000-3000 دلار

پزشکی به زبان روسی سالانه 7500 دلار

سالانه حدود 30000 دانشجو در این دانشگاه پذیرش میشوند که تقریبا 4000 نفر دانشجویان خارجی هستن.

تحصیل در این دانشگاه فقط به زبان روسی برای رشته های پزشکی و داروسازی امکان پذیر است.

دانشگاه نووسیبریسک

دانشگاه نووسیبریسک بهترین دانشگاه پزشکی شهر نووسیبریسک واقع در جنوب شرقی سیبری غربی می باشد.

این دانشگاه پزشکی روسیه جزو 2 درصد از برترین دانشگاه های جهان و 10 دانشگاه برتر روسیه بشمار می آید.

دانشگاه نووسیبریسک در سالهای ابتدایی فعالیت خود را به صورت موسسه علمی شروع کرد و جز برترین موسسه های آموزشی در روسیه با بهترین خدمات و بهترین کیفیت بشمار می آمد.

80 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه نووسیبریک را دانشمندان سیبری تشکیل دادن و نتایج آموزش این دانشگاه در ارتباطی نزدیک با دستاوردهای جهان صورت میگیرد.

سالانه در دانشگاه نووسیبریسک حدود 7000 دانشجو در حال تحصیل به دو زبان روسی و انگلیسی در مقاطع پزشکی، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و تخصص هستند. که از این تعداد تقریبا 1400 دانشجوی بین المللی از 55 کشور مختلف می باشند.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه نووسیبریسک

هزینه مناسب تحصیل

سطح علمی بالای دانشگاه

فاصله کم بین خوابگاه و دانشگاه

خوابگاه تمیز با هزینه کم

تحصیل به زبان انگلیسی در دو سال اول

شهریه پادفک سالانه 4500 دلار

هزینه خوابگاه سالانه 200 دلار

پزشکی (2 سال اول به زبان انگلیسی و 4 سال بعدی به زبان روسی) 6500 دلار سالانه

دانشگاه پاولوف

دانشگاه پاولوف اولین دانشگاه پزشکی روسیه برای زنان در شهر سن پترزبورگ در سال 1897 تاسیس شد.طی 118 سال سابقه، این دانشگاه پزشکی روسیه پیشگام در علم پزشکی در روسیه و جهان بشمار می آید.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه پاولوف

هزینه تحصیل بسیار پایین نسبت به دیگر دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت

هزینه کم خوابگاه

هزینه کم زندگی در شهر سن پترزبورگ نسبت به مسکو

سطح علمی خوب دانشگاه

بدون شرط سنی برای ورود به کورس اصلی

شهریه پادفک حضوری سالانه 150 هزار روبل

شهریه پادفک آنلاین سالانه 100هزار روبل

هزینه خوابگاه سالانه 500 دلار

پزشکی به زبان روسی و انگلیسی سالانه 4000 دلار

دانشگاه پاولوف به دلیل سطح علمی بالا برای ورود به دوره پادفک پذیرش معدل بالای ۱۶ می پذیرد.

تحصیل پزشکی در این دانشگاه به دو زبان روسی و انگلیسی امکان پذیر می باشد.

مدت زمان تحصیل پزشکی در دانشگاه پاولوف 6 سال می باشد.

دانشگاه ملی سن پترزبورگ

در سال 1724 معادل با 1103 شمسی دانشگاه ملی سن پترزبورگ با نام اختصاری SPBU یکی دیگر از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه روسیه در شهر سن پترزبورگ تاسیس شد.

دانشگاه ملی سن پترزبورگ یکی از بهترین دانشگاه پزشکی روسیه و یک مرکز برجسته علوم و آموزش در اروپای شرقی است.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه ملی سن پترزبورگ

رتبه دوم در دانشگاه های روسیه و رتبه پنجم در رشته پزشکی

هزینه تحصیل متعادل

بهترین شرایط استخدام بعد از فارغ التحصیلی

شهریه پادفک سالانه 3500 دلار

پزشکی سالانه 4300 دلار

دانشگاه رودن (دوستی ملل)

دانشگاه دوستی ملل یا رودن با داشتن بيش از 47000 فارغ التحصيل يكي از بزرگترين و فعال ترين دانشگاه هاي دنياست و در حال حاضر حدود 22000 دانشجو از 131 کشور مختلف جهان در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

دانشگاه دولتی رودن یا دوستی ملل در سال 1960 میلادی در مسکو تاسیس شد.

این دانشگاه برای اولین بار با هدف ارائه آموزش عالی در مقطع دانشگاهی به دانشجویان کشورهای جهان سوم فعالیت خود را شروع کرد.

دانشگاه رودن برای یادگیری زبان روسی به دانشجویان بین المللی دوره های 6-9 ماه برگزار میکند. متقاضیان می بایست در این دوره شرکت کنند تا قادر باشند تحصیل پزشکی در روسیه را آغاز کنند.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه رودن

امکان ورود به دانشگاه بدون آزمون ورودی

شهرک دانشجویی و نداشتن مشکل حمل و نقل (فاصله کم خوابگاه تا دانشگاه)

ظرفیت پذیرش نسبتا بالا

سطح آموزش بالا

امکان تحصیل بدون گذراندن دوره پادفک

ایجاد محیط بین المللی و تعداد دانشجویان خارجی

اخذ پذیرش برای دو نوبت در سال (سپتامبر و نوامبر)

شهریه دوره پادفک در دو ترم سالانه 4900 دلار

هزینه خوابگاه در ماه بین 100-200 دلار

پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی سالانه 9500 دلار

پزشکی و دندانپزشکی به زبان روسی سالانه 8500 دلار

مدت زمان تحصیل پزشکی در دانشگاه رودن 5-6 سال می باشد.

دانشگاه فدرال کازان

دانشگاه کازان با محوریت دانشجو، سیستم آموزشی خود را طراحی کرده است. دانشجویان می بایست روزانه کارهایی که دانشگاه برایشان طرح کرده، انجام دهند.

در دانشگاه فدرال کازان دانشجو دائما درحال ارزیابی علمی است به همین دلیل تحصیل پزشکی در این دانشگاه آسان نیست و اگر میخواهید یک پزشک متبحر و حاذقی در سطح جهانی شوید، دانشگاه فدرال کازان بهترین دانشگاه پزشکی روسیه برای تحصیل است.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه فدرال کازان

هزینه مناسب دانشگاه

هزینه خوابگاه و زندگی مقرون به صرفه

داشتن سطح پادفک و کورس اصلی بسیار بالا و با کیفیت

ارائه سه رشته پرطرفدار پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی

شهریه پادفک سالانه ۲ هزار دلار

هزینه خوابگاه سالانه ۱۰۰ دلار

پزشکی و دندانپزشکی به زبان روسی سالانه ۳۵۰ هزار روبل

پزشکی‌به زبان انگلیسی سالانه ۴۵۰ هزار روبل

تعداد دانشجویان کازان سالانه حدود 35000 نفر است که حدود 5000 نفر از آنها دانشجویان خارجی هستند.

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی

اکثر دانشگاه های کشور روسیه برخلاف دیگر دانشگاه های دنیا نیازی به مدرک تافل یا آیلتس زبان انگلیسی ندارند. فقط کافیست مدرکی ارائه دهند که مشخص شود دوره زبان انگلیسی را گذرانده اند مانند درس زبان انگلیسی در دبیرستان.

اما دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی را دارند، طبق قانون جدید وزارت بهداشت ایران میبایست قبل از ورود به کورس اصلی مدرک بین المللی زبان روسی در سطح A2 را کسب کنند.

مدرک A2را در برخی از دانشگاه های معتبر روسیه به دانشجو ارائه میدهند. برای دریافت این مدرک مقدماتی زبان روسی از دانشجو 5 امتحان گرفته میشود، و اگر دانشجو در تمام 5 امتحان نمره بالای 65 را کسب کند مدرک A2 برایش صادر میشود.

تحصیل بدون آزمون پزشکی در روسیه

تحصیل در دانشگاه های پزشکی روسیه برای دانشجویان بین المللی عمدتاً نیاز به شرکت در آزمون های ورودی مشابه آزمون های کنکور یاMCAT ندارند. امکان تحصیل بدون آزمون در دوره های پزشکی در روسیه به جزئیات مختلفی بستگی دارد؛ به همین دلیل، این مسئله ممکن است در هر دانشگاه متفاوت باشد. به عنوان جایگزین آزمون های ورودی، دانشگاه های روسیه معمولاً به سوابق تحصیلی متقاضی، از جمله مدرک دبیرستان یا دیپلم، توجه می کنند. همچنین، برخی دانشگاه ها ممکن است نمرات شما در دروس علوم پایه مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک را ارزیابی نمایند. این رویکرد نشان دهنده توجه دانشگاه های روسیه به سوابق تحصیلی و توانمندی های علمی دانشجوها است.

بورسیه تحصیلی رشته پزشکی در روسیه

حمایت مالی در کشور روسیه به شکل بورسیه های ایالتی، امکان استفاده از فرصت تحصیل در این کشور را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. بورسیه دانشجویان خارجی در اینکشور، هزینه های شهریه، اسکان و… را تا حدود ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ روبل در ماه پوشش می دهد. این امر باعث می شود دانشجویان درباره هزینه های تحصیلی نگرانی نداشته باشند. بسیاری از مؤسسات آموزشی که دوره های پزشکی را ارائه می دهند،امکان دریافت بورسیه را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند. علاوه بر این، دانشجویان می توانند برای بورسیه های غیر دولتی و بورسیه های خاص دانشگاهی که متناسب با نیازهای آنان است اقدام کنند. تحصیل در رشته پزشکی در کشور روسیه به دلیل وجود بورسیه های تحصیلی به عنوان یک فرصت استثنایی در نظر گرفته می شود.

مدت زمان تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل در حوزه پزشکی در روسیه یک مسیر 6 ساله است که شامل دو دوره مجزا می شود: 2 سال تحصیلات پایه و 4 سال تحصیلات تخصصی. در ابتدا، دانشجویان با دروس عمومی از جمله زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات آشنا می شوند و اطلاعات اولیه پزشکی را دریافت می کنند. سپس، در سال های بعدی، به درس های تخصصی پزشکی اعم از آناتومی، فیزیولوژی، پاتولوژی، فارماکولوژی و تشخیص بیماری می پردازند. دوره های کارآموزی و بالینی نیز بخش مهمی از تحصیلات آنان است. پایان دوره تحصیلی نیازمند قبولی در امتحانات دولتی است. دانشجویان پس از موفقیت در این امتحانات، مدرک دکترای پزشکی (MD) را اخذ می کنند. این مدرک نه تنها نشان از توانایی ها و دانش حاصل از دوران تحصیلی دانشجویان است، بلکه آنان را برای ورود به دنیای پزشکی آماده می سازد.

تحصیل رایگان پزشکی در روسیه

در دانشگاه های دولتی روسیه، برخی از دوره های تحصیلی از جمله پزشکی برای دانشجویان داخلی یا بین المللی به صورت رایگان ارائه می شوند. این امکان به طور عمومی برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد، اما شرایط تحصیل رایگان وابسته به عواملی مانند نوع دانشگاه، برنامه تحصیلی، ملیت دانشجو و سیاست های دولت است. به عنوان مثال، دولت روسیه در برخی موارد تصمیم به ارائه بورس ها یا تسهیلات مالی به دانشجویان بین المللی می گیرد تا هزینه تحصیل آنان را کاهش دهد یا آن را به صورت کاملاً رایگان کند. این امکانات ممکن است در دانشگاه های مختلف و برای دوره های متنوع تحصیلی اجرا شود. بنابراین، دانشجویان می توانند با مطالعه شرایط خاص هر دانشگاه و برنامه تحصیلی، از این فرصت های تحصیلی بهترین استفاده را ببرند.

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
7 پاسخ

تعقیب

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *