بررسی تحصیل رایگان در رومانی

تحصیل رایگان در رومانی یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در یک کشور اروپایی را دارند. کیفیت و سطح آموزشی دانشگاه های موجود در اروپا بسیار بالاست. برای داشتن آینده بهتر باید در بهترین دانشگاه ها درس خوانده و مدارک معتبری دریافت کنید. هزینه ها در رومانی مانند هزینه زندگی، هزینه تحصیل و… بسیار پایین است. در صورت بورسیه شدن هزینه تحصیل در رومانی رایگان خواهد شد. با کمک موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان می توانید به رویای خود یعنی تحصیل در کشورهای خارجی دست پیدا کنید. برای آشنایی با شرایط و نحوه تحصیل در کشور رومانی در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تحصیل در رومانی

بسیاری از دانشجویان بین الملل، رومانی را برای مقصد خود و ادامه تحصیل انتخاب می کنند. کشور رومانی در جنوب شرق اروپا و با کشورهای مجارستان و صربستان همسایه است. مدارک تحصیلی دانشگاه های رومانی در سراسر جهان مورد تایید قرار گرفته و معتبر هستند. شما با تحصیل رایگان در رومانی می توانید در آینده به شغل مناسبی دست پیدا کرده و درآمد خوبی داشته باشید. سیستم آموزشی مدرن رومانی امکان خلاقیت و یادگیری عملی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. به دلیل مهاجرت گسترده به کشور رومانی شما تنوع فرهنگی زیادی را در این کشور مشاهده خواهید کرد.

تحصیل رایگان در رومانی

تحصیل رایگان در رومانی

موقعیت جغرافیای رومانی به گونه ای است که به راحتی می توانید در زمان کوتاهی به کشورهای مختلف اروپایی دسترسی داشته باشید. در تعطیلات درسی خود می توانید برای تفریح به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا بروید. امکان انجام کارهای تحقیقاتی و شرکت در کنفرانس های علمی از طرف دانشگاه، فرصت مناسبی برای یادگیری بهتر و حضور در جامعه علمی را فراهم می کند. در رومانی سطح کیفی تحصیل بسیار عالی بیان شده و اساتید دانشگاه ها همگی دارای مدارک معتبر علمی و دانش کافی برای تدریس به شما هستند.
رومانی یک کشور در حال پیشرفت است که آینده اقتصادی و فرهنگی بسیار خوبی برای آن پیش بینی شده است. کشور رومانی با همسایگان خود و سایر کشورهای اروپایی روابط دوستانه دارد و همین امر باعث بالا بردن قدرت آن در منطقه اروپا شده است. در زمان تحصیل خود می توانید بدون دغدغه به تحصیل پرداخته و در یک کشور امن و آرام زندگی کنید. نرخ بیکاری در رومانی بسیار پایین است و کسانی که در آن زندگی می کنند، شرایط رفاهی بسیار خوبی دارند. به گونه ای که اکثر مردم رومانی دارای خانه هستند و قیمت ملک در این کشور بسیار پایین آمده است.

شرایط تحصیل در رومانی

شرایط تحصیلی در نظر گرفته شده برای افراد متقاضی تحصیل رایگان در رومانی بسیار ساده است. شرایط این کشور برخلاف کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا و کانادا بسیار آسان بوده و به همین دلیل افراد مختلفی امکان ادامه تحصیل در رومانی را به دست می آورند. برای تحصیل در رشته های مختلف از جمله دندانپزشکی رومانی باید حداقل شرایط قبولی ویزا و ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشید.
از جمله مهم ترین مدارک برای تحصیل در رومانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• دارای مدرک دیپلم یا کارشناسی معتبر و مرتبط
• داشتن حداقل سن 17 سال برای ورود به دانشگاه
• پر کردن و ارائه فرم درخواست پذیرش
• در بعضی مواقع داشتن مدارک معتبرزبان انگلیسی
• ارائه تمام مدارک شناسایی و هویتی
• چند قطعه عکس با فرمت مشخص
• ترجمه مدارک ارائه شده به زبان رومانیایی یا انگلیسی
• داشتن یک پاسپورت معتبر با مدت اعتبار کافی
بعد از تهیه کردن این مدارک شما ممکن است که به مصاحبه آنلاین دعوت شوید. بعد از پذیرش و صدور ویزا نامه پذیرش تحصیلی شما صادر می شود و معمولا آزمونی از شما گرفته نمی شود. هر نوع گواهی یا مدارکی که به قبولی درخواست شما کمک می کند، به مدارک افزوده تا شانس قبولی خود را بالا ببرید.

تحصیل رایگان در رومانی چگونه است؟

دلیل بیان کردن تحصیل رایگان در رومانی هزینه های بسیار پایین در این کشور و بورسیه های تحصیلی است که به دانشجویان مختلف داده می شود. در صورتی که بورسیه نداشته باشید، باید شهریه را در زمان های مشخص شده پرداخت کنید. هزینه تحصیل در رومانی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد؛ اما در کل هزینه غذا، تفریح و… به آن اضافه خواهد شد. بورسیه های مختلفی برای تحصیل در رومانی در نظر گرفته شده است که می تواند این هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
بورسیه به کسانی تعلق می گیرد که بتوانند استعداد خود را نشان داده و نمرات خیلی خوبی کسب کرده باشند. تحصیل در دانشگاه های دولتی رومانی کاملا رایگان خواهد بود و شهریه از دانشجویان دریافت نمی شود. البته شرایط ورود به دانشگاه دولتی سخت تر از دانشگاه های دیگر است. بورسیه های مختلفی برای دانشجویان در نظر گرفته می شود و یکی از آن ها بورسیه یک سال دوره زبان رومانیای رایگان برای دانشجویان بین الملل است. هدف از این بورسیه آشنا کردن دانشجویان با زبان و فرهنگ رومانیایی و ماندگار شدن آن ها بعد از تحصیل در این کشور است. البته این بورسیه به رشته های خاصی تعلق می گیرد. رشته هایی مانند دامپزشکی، معماری، علوم سیاسی، روزنامه نگاری و…شامل دریافت این بورسیه هستند.
دیگر بورسیه معروف این کشور بورسیه فول فاند است که دولت رومانی به دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می دهد. رومانی این بورسیه را برای حدود 85 نفر از کشورهای مختلف صادر می کند و در سال 2023 اجرا می شود. این بورسیه برای تحصیل رایگان در دوره های کارشناسی، ارشد و دکتری در نظر گرفته شده است. این بورسیه مدت زمان تحصیلی شما را به صورت کامل ساپورت می کند. البته تنها شرط رومانی تحصیل به زبان این کشور برای افراد دارای بورسیه است.

هزینه های تحصیل در رومانی

هزینه تحصیل در رومانی شامل هزینه های دانشگاهی، رفت و آمد، محل زندگی، هزینه خوراک و هزینه های جانبی دیگر است. دانشگاه های رومانی معمولا شهریه کمتری نسبت به سایر دانشگاه های اروپایی در نظر گرفته اند. میانگین شهریه یک دانشگاه رومانی در طول سال تحصیلی بین 2000 تا 7500 یورو در نظر گرفته می شود. البته هزینه نهایی با توجه به رشته تحصیلی مشخص می شود. هزینه برخی رشته کارشناسی در رومانی و در دوره یک ساله شامل:
• کشاورزی، علوم، ریاضی، تربیت بدنی: 2700 یورو
• معماری: 3500 یورو
• پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی: 5000 یورو
• تئاتر، موسیقی ‌شناسی: 7500 یورو
• سینما: 9500 یورو
• دامپزشکی به زبان انگلیسی: 4500 یورو
• کشاورزی به زبان فرانسوی: 3000 یورو
توجه داشته باشید که این هزینه ها به صورت دقیق مشخص نشده و با توجه به شرایط و نوع دانشگاه می تواند متفاوت باشد. در رشته های تحصیلی ارشد و دکتری این مبالغ افزایش پیدا خواهند کرد. البته دانشجویان عضو اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت شهریه نیستند و می توانند به راحتی و تنها با آزمون ورودی به دانشگاه مورد نظر خود وارد شوند. برای کاهش این هزینه ها بورسیه بهترین انتخاب است و تنها باید امتیاز لازم برای دریافت آن را کسب کنید. بورسیه هزینه تحصیل و شهریه، خوابگاه، پزشکی و حتی حمل و نقل را شامل می شود.
هزینه مهم دیگری که باید به هزینه تحصیلی اضافه شود، هزینه زندگی در رومانی است. به طور معمول هزینه زندگی یک فرد در رومانی بدون اجاره خانه حدود 541 یورو در نظر گرفته شده است. هزینه خرید اقلام غذایی نیز باید محاسبه شود که به طور معمول هزینه یک وعده غذا در رستوران ارزان حدود 7 یورو، هزینه یک کیلو فیله مرغ 5 یورو، هزینه اینترنت ماهانه 8 یورو، اجاره خانه حدود 354 یورو و هزینه های دیگر است.

تحصیل رایگان در رومانی

تحصیل رایگان در رومانی

تحصیل پزشکی رومانی و رشته های مرتبط

شما برای تحصیل پزشکی رومانی و دندانپزشکی رومانی می توانید به این کشور مهاجرت کنید. دانشگاه های پزشکی رومانی مورد تایید سازمان های مربوطه در اروپا و حتی ایران قرار دارند. شما با تحصیل در این دانشگاه ها می توانید بعد از پایان تحصیل در ایران یا اروپا مشغول به کار شوید. نکته مهم عدم بورسیه رشته های پزشکی و دندانپزشکی توسط دولت رومانی است. در هر سال تحصیلی، تعداد زیادی دانشجو متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی رومانی هستند.
ورود به دانشگاه های پزشکی رومانی کار آسانی به نظر می رسد. تمام دوره های مورد نیاز برای پزشکان برگزار شده و شرایط تحصیلی خوبی برای آن ها فراهم می کنند. بسیاری از دانشمندان رشته های مرتبط با پزشکی در کشور رومانی به دنیا آمده یا تحصیلات خود را آنجا گذرانده اند. معمولا رشته های پزشکی و پیراپزشکی در رومانی با زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس می شود و ملزم به بادگیری زبان رومانیایی نیست. هزینه شهریه کم از مهم ترین مزیت های رومانی برای تحصیل در رشته های پزشکی است.

تحصیل رایگان در رومانی با خسروان

با نحوه تحصیل رایگان در رومانی آشنا شده اید و شرایط ورود به این کشور را می دانید. از همین حالا باید برای آینده تحصیلی و کاری خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشید تا به موفقیت برسید. تحصیل در رومانی می تواند شما را به اهدافتان نزدیک تر کرده و تجربه دلنشینی باشد. هزینه های تحصیلی در رومانی کم بوده و به مشکل بر نخواهید خورد. بعد از فارغ التحصیلی در یکی از دانشگاه های رومانی می توانید در همان کشور یا کشورهای دیگر مشغول به کار شوید. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان در این راه همراه شما است تا بتوانید به سادگی اجازه تحصیل در رومانی را دریافت کنید. برای اطلاع از شرایط و مشاوره با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

• آیا می توان در کنار تحصیل در رومانی مشغول به کار شد؟
بله، این امکان در کشور رومانی وجود دارد، اما کار باید به صورت پاره وقت باشد.
• آیا بعد از به پایان رسیدن زمان تحصیل می توانم در رومانی بمانم؟
بله، بعد از فارغ التحصیل شدن حدود 9 ماه اجازه ماندن در رومانی دارید که بعد از پیدا کردن شغل مناسب می توانید برای ویزای کاری اقدام کرده و در این کشور بمانید.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
بهترین دانشگاه پزشکی رومانی
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
2 پاسخ
    • سمانه بابالویی
      سمانه بابالویی گفته:

      لادن عزیز
      بله میتونیم
      میتونید با دفتر تماس بگیرید یا از چت واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *