تحصیل دندانپزشکی در روسیه 2024

روسیه کشوری فرهیخته با نیمی از شهروندان تحصیل کرده، دارای پیشینه ای غنی در آموزش است. دانشگاه های روسیه شرایط تحصیلی و اقامتی راحتی برای دانشجویان فراهم میکنند.و به دانشجویان خارجی کمک میکنند تا با کشورش سازگار شوند. تحصیل دندانپزشکی در روسیه در حال حاضر بیشترین تعداد متقاضی را در سراسر جهان دارد. دانشگاه‌های این کشور به علت سهولت در پذیرش، هزینه مناسب تحصیل و زندگی و همینطور سطح علمی بالا، توانسته‌اند در بین دانشجویان جایگاه ویژه‌ای پیدا نمایند.

بنابراین در صورتی که شما علاقمند به تحصیل در رشته‌ی دندانپزشکی در دانشگاهی باکیفیت و ارزان هستید، دانشگاه‌های روسیه گزینه‌ی مناسبی برای شما می‌باشند. هزینه معقول تحصیل در کنار شرایط راحت پذیرش موجب شده تا افراد زیادی متقاضی تحصیل در این کشور باشند. به همین دلیل در ادامه مقاله به بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه می‌پردازیم.
از بین رشته های پرطرفدار پزشکی، رشته دندانپزشکی شرایط بسیار خوبی برای تحصیل در روسیه را دارد. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان در این مقاله به بررسی مزیت های تحصیل دندانپزشکی در روسیه می پردازد.

در سالهای اخیر تحصیل دندانپزشکی در روسیه با توجه به شرایط تحصیل مقرون به صرفه در روسیه دانشجویان بین المللی زیادی را جذب این کشور کرده است.

داوطلبان بعد از پایان کلاس دوازدهم میتوانند برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه اقدام کنند. شرایط سنی دندانپزشکی در روسیه از ۱۷ سال آغاز میشود. دانشگاه های روسیه برای دوره کارشناسی دانشجویانی تا حداکثر ۲۷ سال را می پذیرند.

یکی از عوامل تاثیرگذار برای بهبود شرایط تحصیل در این رشته که مورد توجه دانشجویان سراسر دنیا قرار گرفته هزینه ی مناسب و سطح علمی بسیار بالا در آموزش است. روسیه از دانشگاه های معتبری در جهان برخوردار می باشد  که داوطلبان تحصیل دندانپزشکی در روسیه میتوانند در این دانشگاه ها تحصیل کنند و از امکانات آموزشی و رفاهی بیشترین بهره را ببرند. همچنین این امکان برای دانشجو فراهم است که از خوابگاه های دانشجویی با هزینه های مناسب استفاده کنند.

بسیاری از دانشگاه های روسیه در کنار تحصیل به زبان روسی برای دانشجویان بین المللی، امکان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی فراهم کرده است.

برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه نیازی به ارائه مدرک زبان معتبر نیست و میتوانید بدون مدرک زبان در بهترین دانشگاه های روسیه تحصیل نمایید.

شرایط عمومی تحصیل دندانپزشکی در روسیه چیست؟

تحصیل دندانپزشکی در این کشور به زبان روسی و انگلیسی امکان‌پذیر بوده و یکی از مزایای تحصیل در روسیه عدم نیاز به مدرک زبان برای اخذ پذیرش به دانشگاه‌های این کشور می‌باشد. اما دانشجویان باید قبل از ورود به دانشگاه‌های کشور روسیه در دوره‌ی زبان شرکت کنند تا مهارت‌های لازم برای تحصیل به زبان روسی را کسب نمایند.
با مهاجرت به روسیه ضمن پرداخت هزینه کم تحصیل، می‌توان با هزینه‌ی مناسب و معقولی نیز در این کشور به زندگی پرداخت. همچنین تحصیل دندانپزشکی در روسیه هیچ محدودیت سنی نداشته و دانشجویان بدون شرکت در آزمون‌های ورودی می‌توانند وارد دانشگاه‌های پزشکی این کشور شده و به تحصیل بپردازند. البته دوره نه ماهه پادفک در کالج‌های روسیه برگزار می‌شود و لازم است تا دانشجو این دوره را با موفقیت بگذراند و بعد به تحصیل در رشته دندانپزشکی مشغول گردد.

شرایط تحصیل در دندانپزشکی در روسیه

داوطلبانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در روسیه را دارند خوب است بدانند که برای تحصیل در این رشته محدودیت سنی برای افراد وجود ندارد. همچنین داوطلبان برای ورود به دانشگاه های روسیه نیازی به گذراندن آزمون ورودی ندارند و میتوانند به راحتی به تحصیل دندانپزشکی بپردازند.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه ۵ سال زمان میبرد. در سال اول دانشجو با دروس عمومی دندانپزشکی آشنا میشود و از سال دوم دروس تخصصی و آموزش عملی در مراکز بهداشتی درمانی شروع میشود.

بعد از پایان دوره ی دانشگاه دانشجو میبایست دوره های کارآموزی را بگذراند. فرصت های خوب و دوره های متنوعی برای گذراندن دوره کارآموزی در کلینیک ها پیشرفته و بیمارستان ها وجود دارد.

بعد از پایان دوره دندانپزشکی باید دوره کارآموزی را به مدت ۱ سال در کلینیک دندانپزشکی تحت نظارت متخصص دندانپزشکی و با گذراندن دوره ۲ ساله رزیدنتی میتوانید به اشتغال در این رشته بپردازید.

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل دندانپزشکی در روسیه را دارند باید در یکی از دانشگاه های پزشکی روسیه پذیرش شوند. در تمامی دانشگاه های بزرگ روسیه دوره های مقدماتی زبان روسی که شامل دوره های فشرده زبان روسی، شیمی و زیست شناسی است، وجود دارد.

وجود حدودا ۸۰۰ دانشگاه در شهرهای مختلف روسیه انتخاب را برای دانشجویان سخت میکند.اگر شما هم از داوطلبان دندانپزشکی در روسیه هستید موسسه خسروان در زیر جزئیات تعدادی از دانشگاه های برتر دندانپزشکی روسیه را بررسی کرده است شما میتوانید با خواندن این مقاله پاسخ بسیاری از سئوالاتتان را بیابید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در روسیه

همانطور که گفته شد تحصیل در دانشگاه‌های روسیه مزایای زیادی دارد و از این مزایا می‌توان به کیفیت بالای آموزش، عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی و همینطور اخذ پذیرش راحت اشاره کرد.

برای اخذ پذیرش، دانشجویان باید مدارکی را به دانشگاه مربوطه ارائه نمایند:

• دیپلم
• تمامی ریز نمرات تحصیلی دوران دبیرستان
• گذرنامه معتبر
• کپی مدارک شناسایی
• فرم درخواست پذیرش دانشگاه

ویزای تحصیلی

متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های روسیه برای تحصیل در رشته‌ی دندانپزشکی شده‌اند، باید برای انجام پروسه مربوط به تحصیل، ویزای تحصیلی یا دانشجویی این کشور را دریافت کنند.
برای دانشجویان ابتدا ویزای سه ماهه صادر شده و در صورت ادامه تحصیل، دانشجو موظف است تا نسبت به اخذ ویزای بلند مدت اقدام نماید. برای اخذ ویزای دانشجویی کشور روسیه باید مدارک زیر را ارائه نمایید.

• گذرنامه دارای اعتبار
• فرم درخواست صدور ویزا امضا شده
• دو قطعه عکس
• تاییدیه نامه ویزا

شرایط کار و اقامت پس از اتمام تحصیل دندانپزشکی در روسیه

دانشجویانی که در کشور روسیه تحصیلات خود را در رشته دندانپزشکی به پایان می‌رسانند، وارد دوره تخصص شده و قادر خواهند بود تحصیلات خود را به عنوان دوره کارآموزی و یا رزیدنت کلینیک ادامه دهند. علاو بر آن فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی در روسیه می‌توانند به کار در بیمارستان‌ها، مطب‌ها و همچنین کلینیک‌ها مشغول شوند. مدارک صادر شده از دانشگاه‌های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت جهانی بوده و در صورت قبولی در آزمون صلاحیت، دانشجویان فارغ‌التحصیل در کشور روسیه می‌توانند در کشور خود نیز به کار بپردازند.

افرادی که در این کشور تحصیلات خود را به پایان می‌رسانند، تا یک سال بعد از تحصیل می‌توانند در روسیه حضور داشته و به جستجوی کار بپردازند. برای پیدا کردن کار در کشور روسیه، افراد باید به زبان روسی مسلط باشند. بنابراین دانشجویان پس از اتمام تحصیل می‌توانند اقدام به اخذ ویزای کار در روسیه نمایند و یا از طریق ویزاهای دیگر اقدام به اخذ اقامت کنند.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در روسیه

همانطور که اشاره شد برای تحصیل در روسیه نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی نمی‌باشد و هزینه‌های تحصیل در کشور روسیه نسبت به سایر کشورهای جهان متعادل‌تر است. بنابراین افراد بیشتری می‌توانند به تحصیل دندانپزشکی در روسیه بپردازند. تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های معتبر این کشور برای متقاضیان امکان‌پذیر است و همینطور افرادی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی و مهندسی را دارند، کشور روسیه در ابعاد مختلف یک گزینه عالی محسوب می‌گردد. کشور روسیه توانسته شرایط مناسبی را برای دانشجویان بین‌المللی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، فراهم نموده و همین موضوع نیز سبب شده تا افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنند.

روسیه کشور امنی برای زندگی محسوب می‌شود و با وجود اینکه یکی از قدرت‌های نظامی منطقه به شمار می‌رود، اما اجازه حمل اسلحه بدون مجوز را به شهروندان خود نمی‌دهد. مردم روسیه افرادی محتاط و مراقبی هستند و حتی در بسیاری از خودروهای این شهر نیز دوربین مدار بسته وجود دارد. بنابراین در تمامی فروشگاه‌ها، مراکز خرید، سوپر مارکت‌ها، مغازه‌ها و … دوربین‌های مدار بسته وجود دارد و افراد می‌توانند به راحتی در این کشور تردد کنند.

تمامی خرید و فروش و نقل مکان‌هایی که در کشور روسیه صورت می‌گیرد، باید در اداره ثبت احوال این کشور ثبت شود و در غیر این صورت فرد با جریمه سنگینی مواجه می‌گردد.
لازم به ذکر است که تامین امنیت گردشگران و مهاجران در کشور روسیه دارای اهمیت زیادی است و در پایتخت این کشور پلیس توریستی وجود دارد. بنابراین با توجه به موارد گفته شده، روسیه کشور امنی برای دانشجویانی که به این کشور مهاجرت کرده‌اند، می‌باشد.

Study dentistry in Russia

ورود به رشته دندانپزشکی در روسیه

می‌توان گفت که روسیه یکی از کشورهایی است که افراد با کمترین شرط، امکان تحصیل در این کشور را خواهند داشت. با وجود این، برخورداری از بعضی ویژگی‌های اولیه می‌تواند شانس پذیرش را بالا ببرد. برای تحصیل در این کشور نیازی به مدرک زبان نیست و متقاضیان تنها با گذراندن دوره پادفک قادر خواهند بود تا به تحصیل دندانپزشکی در روسیه بپردازند. بنابراین برای پذیرش در دوره‌های تحصیلی رشته‌ی مورد علاقه خود می‌توانید با برخورداری از شرایط اولیه اقدام به درخواست از دانشگاه‌های روسیه نمایید. برای مهاجرت به روسیه باید هزینه شهریه دانشگاه، هزینه زندگی و … را در نظر بگیرید. البته هزینه‌ی تحصیل در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی بسیار کمتر بوده و همین موضوع یکی دیگر از مزایای تحصیل در روسیه است.
برای پذیرش در دانشگاه‌های روسیه نیاز به معدل بالا نخواهید داشت. اغلب دانشگاه‌های این کشور شرایط راحتی را برای پذیرش دانشجویان فراهم کرده‌اند.

تخصص دندانپزشکی در روسیه

تحصیل تخصص در دندانپزشکی یکی از موارد پراهمیت برای دندانپزشکان است و این کشور برای افرادی که دوره‌ی عمومی دندانپزشکی را در روسیه و یا خارج از این کشور گذرانده‌اند، امکان تحصیل تخصص را فراهم نموده است. دوره تخصص دندانپزشکی تنها به زبان روسی در این کشور ارائه شده و دانشجو باید در آزمون ورودی دانشگاه قبول شود. طول این دوره نیز 3 الی 4 سال طول می‌کشد و در این دوران حقوقی به افراد تعلق نمی‌گیرد.

مهاجرت به روسیه

کشور روسیه با جمعیتی حدود 145 میلیون در جایگاه نهم به لحاظ جمعیتی قرار دارد و به دلیل نزدیکی به قطب شمال و همینطور آب و هوای سرد، قسمت‌های زیادی از مساحت این کشور خالی از سکنه است. پایتخت روسیه شهر مسکو و زبان این کشور روسی است. برای افرادی که قصد مهاجرت و تحصیل در این کشور را دارند، اطلاع از هزینه‌های زندگی و وضعیت اجتماعی این کشور دارای اهمیت زیادی است.
یکی از راه‌هایی که می‌توان به روسیه مهاجرت کرد، اخذ پذیرش تحصیلی است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور مناسب بوده و متقاضیان می‌توانند با شرایط راحت‌تری نسبت به اخذ ویزای تحصیلی در این کشور اقدام نمایند.

تحصیل دندانپزشکی در مسکو

مسکو به عنوان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر روسیه، دارای متقاضیان زیادی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بوده و تعداد دانشگاه‌های این شهر نیز بیشتر از شهرهای دیگر روسیه می‌باشد. بنابراین در صورتی که شما مایل به تحصیل دندانپزشکی در مسکو هستید، حق انتخاب‌های زیادی دارید.

پرواز مستقیم تهران به مسکو در تمام طول سال برقرار بوده و به راحتی می‌توانید به ایران رفت و آمد کنید. البته هزینه‌ی زندگی در مسکو نسبت به شهرهای دیگر روسیه بالاتر می‌باشد و شهریه دانشگاه‌های این شهر نیز به نسبت بیشتر از شهریه دانشگاه‌های شهرهای دیگر روسیه است. بنابراین برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه باید هزینه دانشگاه و زندگی را در شهر مورد نظر خود بررسی نمایید.

تحصیل دندانپزشکی در سن پترزبورگ

هزینه مناسب تحصیل دندانپزشکی در شهر سن پترزبورگ باعث شده تا خیلی از افراد، این شهر را برای تحصیل انتخاب کنند. این شهر که نام قدیم آن لنین بوده، اولین شهر توریستی و پایتخت فرهنگی روسیه محسوب می‌شود. بطور کلی هزینه تحصیل و زندگی در این شهر 30 درصد ارزان‌تر از شهر مسکو روسیه است.

دوره پادفک

تدریس در اکثر دانشگاه‌های روسیه به زبان روسی بوده و دانشجویان خارجی برای ورود به دانشگاه‌ها باید دوره‌ای به نام پادفک را بگذرانند. تحصیل در این دوره تقریبا یک سال تحصیلی است و بعد از اتمام این دوره دانشجو مدرکی را دریافت می‌کند تا بتواند در کنار دانشجویان روسی به تحصیل بپردازد. برای تحصیل در هر رشته، پادفک مخصوص به همان رشته برگزار شده و تحصیل دندانپزشکی در روسیه نیز پادفک مخصوص به خود را دارد. البته پادفک پزشکی و دندانپزشکی مشترک هستند و متقاضی با خواندن دوره پادفک می‌تواند یکی از رشته‌های پزشکی را برای تحصیل برگزیند.

متقاضیان تحصیل در این رشته ابتدا 4 ماه به آموزش زبان روسی پرداخته و بعد از آن به آموزش دروس تخصصی در کنار زبان روسی می‌پردازند. تمامی دوره‌های پادفک پزشکی در برنامه درسی خود دروس زبان روسی، زیست‌شناسی و شیمی را دارند. پادفک پزشکی کشور روسیه در شهرهای مختلف این کشور برگزار می‌گردد. پادفک پزشکی مسکو نیز در دانشگاه‌های مورد تایید ایران برگزار می‌شود.
دانشجو پس از گذراندن دوره پادفک این امکان را دارد تا در کنار دانشجوهای دیگر روس زبان وارد دانشگاه شده و به تحصیل در رشته دندانپزشکی بپردازد. لازم به ذکر است که قبولی در دوره پادفک به معنای قبولی در دانشگاه نیست و دانشجویان خارجی برای ورود به دانشگاه باید آزمون ورودی بدهند.

بنابراین برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه باید موفق به گذراندن دوره پادفک شوید. برای این منظور متقاضیان محترم می‌توانند از کتاب‌های گاج خسروان استفاده نمایند.

Study dentistry in Russia---2

شرایط ورود به دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه

بطور معمول متقاضیان از رشته تجربی وارد دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی شده و شرط اصلی برای ورود به دانشگاه‌های روسیه، ارائه مدرک دیپلم با حداقل معدل 12 می‌باشد. البته پذیرش در دانشگاه‌های مختلف، متفاوت بوده و برخی از دانشگاه‌های این کشور شرط معدل ندارند.

از دیگر شرایط ورود به دانشگاه‌های کشور روسیه تسلط به زبان روسی است و همانطور که گفته شد، دانشگاه‌ها برای این منظور دوره‌ی نه ماهه‌ی پادفک را برگزار می‌کنند.
در این دوره واحدهای درسی به عنوان پیش‌ نیاز برای دانشجویان ارائه شده و فرد می‌تواند با دروس اصلی رشته‌ی خود به زبان روسی آشنا شود.

دانشگاه سماشکو

دانشگاه سماشکو  برترین و تخصصی ترین دانشگاه دندانپزشکی در شهر مسکو می باشد.

دانشگاه سماشکو با سطح علمی بالا در دندانپزشکی و پذیرش ظرفیت بالا در آزمون ورودی این رشته یکی از معتبرترین دانشگاه های روسیه در زمینه دندانپزشکی است.

این دانشگاه با داشتن دوره پادفک نسبتا قوی تر از دانشگاه های دیگر و کلینیک های تخصصی و فوق پیشرفته در دندانپزشکی، جزو تخصصی ترین دانشگاه های مسکو بشمار می آید.

تحصیل در این دانشگاه فقط به زبان روسی امکانپذیر است.

هزینه ی تحصیل در این رشته در سال ۲۰۲4 سالانه ۶۷۰۰ دلار میباشد.

دانشگاه پاولوف

دانشگاه پاولوف یکی از اولین دانشگاه های پزشکی در شهر سن پترزبورگ است که ارزانترین و با کیفیت ترین دوره پادفک را در شهر سن پترزبورگ دارا می باشد.

از ویژگی های دانشگاه پاولوف می شود به  هزینه بسیار کم این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه های دیگر ،سطح علمی خوب دانشگاه، وجود فیلتر معدل بالای ۱۶ برای ورود به دوره پادفک و عدم محدودیت سنی برای ورود به کورس اصلی اشاره کرد.

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه ۵ سال می باشد و دانشجو از سال اول کارهای عملی را آغاز میکند.

هزینه ی تحصیل در رشته دندانپزشکی در سال ۲۰۲4  سالانه ۴۰۰۰ دلار میباشد.

دانشگاه رودن

رودن اولین دانشگاه اینترنشنال برای دانشجویان خارجی در کشور روسیه و با قویترین پادفک در شهر مسکو می باشد.

این دانشگاه پذیرای طیف وسیعی از دانشجویان خارجی است که ویژگی هایی مثل  امکان ورود به دانشگاه بدون آزمون ورودی، ظرفیت پذیرش نسبتا بالا، امکان تحصیل بدون گذروندن دوره پادفک و سطح آموزشی بالا داراست.

دانشگاه رودن برای دانشجویان امکان تحصیل دندانپزشکی را به دو زبان روسی و انگلیسی فراهم کرده است.

هزینه ی تحصیل در رشته دندانپزشکی در سال ۲۰۲4  سالانه ۶۷۰۰ دلار میباشد.

هزینه ی تحصیل در رشته دندانپزشکی در سال ۲۰۲4  به زبان روسی سالانه ۸۵۰۰ دلار و به زبان انگلیسی ۹۵۰۰ دلار میباشد.

دانشگاه فدرال کازان

دانشگاه فدرال کازان با سطح آموزشی بسیار بالا و با کیفیت در پادفک و کورس اصلی و هزینه مناسب در تحصیل دندانپزشکی جزو دانشگاه های تخصصی در روسیه است.

در این دانشگاه امکان تحصیل دندانپزشکی فقط به زبان روسی فراهم می باشد.

هزینه ی تحصیل در رشته دندانپزشکی در سال ۲۰۲4  سالانه ۳۲۰۰ دلار میباشد.

دانشگاه پیراگوا

دانشگاه پیراگوا دارای باکیفیت ترین دوره های پادفک برای دانشجویان خارجی بدون شرط معدل و شرط سنی میباشد.

دانشجویان میتوانند در رشته دندانپزشکی به دو زبان روسی و انگلیسی در این دانشگاه تحصیل کنند.

هزینه ی تحصیل در رشته دندانپزشکی در سال ۲۰۲4  به زبان روسی و انگلیسی سالانه ۴۶۰ هزار روبل میباشد.

در پایان خوب است بدانید که اگر قصد پذیرش دندانپزشکی در بهترین دانشگاه های روسیه با هزینه مناسب را دارید تحصیل دندانپزشکی بهترین گزینه می باشد زیرا با تحصیل دندانپزشکی امکان ادامه تحصیل و امکانات شغلی مناسب در بهترین کشورها را خواهید داشت. در صورتیکه اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل دندانپزشکی روسیه میخواهید بدانید با مشاوران خسروان تماس بگیرید.

دروس دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه

هر رشته‌ی تحصیلی دارای واحدهای درسی عمومی و تخصصی است که دانشجو برای دریافت مدرک موظف به پشت سر گذاشتن این واحدها می‌باشد و باید آن‌ها را با موفقیت بگذراند. مهارت‌ها و دروس مهم رشته دندانپزشکی شامل موارد زیر است:

• آسیب‌شناسی فک و دهان
• جراحی دهان و دندان
• ساخت دندان
• ساخت انواع پروتز ثابت و متحرک
• ارتودنسی
• دندانپزشکی عمومی
• دروس تخصصی
• دروس پایه و اصلی

بررسی درآمد دندانپزشکان در روسیه

چنانچه بعد از تحصیل و گذراندن دوره‌های کارآموزی و رزیدنتی در شغلی مرتبط با این رشته استخدام شوید، پس از مدتی فعالیت به درآمد قابل توجهی می‌رسید. درنتیجه تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه می‌تواند بازار کار مناسبی برای شما فراهم نماید.
میانگین حقوق یک دندانپزشک در روسیه بستگی به موقعیت، اعتبار و همینطور تجربه‌ی فرد دارد. پس در صورتی که شما در کار خود مهارت لازم را داشته باشید، می‌توانید موفق به کسب درآمد بالایی از دندانپزشکی شوید.

اعتبار مدرک دانشگاه‌های روسیه

مدارکی که دانشجویان از تحصیل دندانپزشکی در روسیه کسب می‌نمایند، مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بوده و این افراد پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در کشور محل سکونت خود به کار مشغول شوند.
دانشگاه‌های روسیه از سطح علمی خوبی برخوردار بوده و دولت این کشور به ارتقای سطح آموزشی دانشگاه‌های روسیه اهمیت زیادی می‌دهد. بنابراین با تحصیل در این کشور می‌توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را تضمین کنید.
و در نهایت …
در این مقاله به بررسی صفر تا صد تحصیل دندانپزشکی در روسیه پرداختیم و شما را با انواع دانشگاه‌های این کشور آشنا کردیم. برای رفع هرگونه ابهامی می‌توانید با موسسه مهاجرتی خسروان تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما می‌باشند.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291