اگر امتحان ورودی قبول نشیم چه راه های رو برای انتخاب داریم؟

راه حل عدم قبولی در آزمون ورودی

برای دانشجویانی که موفق به کسب نمره قبولی و اخذ تاییدیه ورود به دانشگاه های روسیه، نشده اند، میتوان ۳ راه حل پیشنهاد داد که هر دانشجو بستگی به شرایط خود ،انتخاب نماید.

ویدئوی تصویری این متن در پیج اینستاگرام موسسه خسروان وجود داره که میتونید ببینید.

راه حل اول:

از رفتن به روسیه منصرف بشید و برای آینده تون برنامه ریزی کنید و در ایران ادامه تحصیل بدید و یا مشغول به کار بشید که بعید میدونم افرادی که هدفشون تحصیل در روسیه بوده، این راه حل رو انتخاب کنند. (البته هر فرد شرایط زندگی و خانوادگی متفاوتی دارد)

راه حل دوم:

میتونید مجددا دوره پادفک رو بخونید و در آزمون سال بعد شرکت کنید که از نظر کارشناسان تیم موسسه مهاجرتی خسروان اینکار اشتباهه و با توجه به تجربه سال ها فعالیت، کسی با این روش موفق نشده است.

این مطلب را از دست ندهید

اخذ ویزای کار در روسیه

و اما راه حل سوم: (تحصیل در دانشگاه غیرتایید)

این روزا برخی از همکاران ما در زمینه مهاجرت تحصیلی به روسیه روی این راه حل بسیار مانور میدهند و بطوری این راه حل را تبلیغ میکنند که دانشجویان را منحرف کرده و از راه صحیح و درست، دور میکنند. یعنی تحصیل در دانشگاه غیرتایید به امید اینکه یا انتقالی به دانشگاه تایید بگیرند و یا کلا به ایران برنگردن و به کشورهای دیگه مهاجرت کنند.
دانشجویی که همه آزمون ها رو خراب کرده و هیچ جا قبول نشده سردرگم وایساده و نمیدونه چیکار‌ کنه و هر کسی یه چیزی بهش میگه که بدتر استرسش بیشتر میشه و ممکنه راه حل اشتباه رو انتخاب کند. حالا در مورد راه حل سوم (یعنی تحصیل در دانشگاه غیرتایید) بیشتر صحبت میکنیم. میخوام بهتون بگم که اگر راه سوم رو انتخاب و دانشگاه غیرتایید رو انتخاب کنید چه مسیری پیش رو دارید و چه آینده ای در انتظار شماست.

طبق قوانین وزارت بهداشت که در تصبره ای ذکر شده “اگر دانشجو مدت زمانی از دوره تحصیلی را در دانشگاه غیرتایید بگذراند و در دانشگاه تایید مدرک خود‌ راه اخذ کند، در صورتی مدرک آن مورد ارزشیابی قرار‌ میگیرد که بیشتر‌ از ۵۰ درصد زمان تحصیل خود‌ را در دانشگاه مورد تایید بگذراند.”

حالا این یعنی چی؟
برای مثال اگر شما دارید رشته دندانپزشکی و داروسازی میخونید که توی روسیه ۵ ساله هستند، حداکثر ۲ سال اول رو میتونید توی دانشگاه غیرتایید باشید و حتما ۳ سال آخر رو باید در دانشگاه تایید درس بخونید و برای رشته پزشکی، ۴ سال آخر رو باید در دانشگاه تایید باشید.
وقتی دانشجو تا اینجای کار رو متوجه میشه، اولین چیزی که میاد توی ذهنش اینه که، خب میرم غیر تایید و بعدش دانشگاه تایید رو انتقالی میگیرم و مدرکم تایید میشه!!!!

ولی آیا به نظرتون همه‌ چیز به همین این سادگیه که شما فکر میکنید؟
آیا واقعا انتقالی گرفتن از دانشگاه غیرتایید به دانشگاه تایید کار آسونیه؟
جواب به این‌ سوالی اینه که خیر حتما آسون‌ نیست و دردسر های‌ خودشو‌ داره و باید خیلی موارد رو در نظر بگیرید:
– باید چک کنیم آیا سر فصل های درس هایی که‌ دانشگاه مبدا و مقصد دارن چقدر باهم مطابقت داره؟
– باید بیینیم آیا اون دانشگاهی که ما میخوایم انتقالی بگیریم، برای سال دوم یا سوم ظرفیت خالی داره یا نه؟
– باید دقت کنیم که نمرات ما در هر درس حتما باید ۴ یا ۵  باشن وگرنه به راحتی کمیسیون پذیرش ما رو رد میکنه.
– ظرفیت دانشگاه مقصد برای انتقالی نامحدود نیست و این همه دانشجو هر ساله به فکر انتقالی هستن و برای این کار همه باهم رقابت میکنند و حتی بعضی از دانشگاه ها مصاحبه و برخی امتحان‌ کتبی برگزار میکنند.

ما هر ساله بالای ۷۰ تا پرونده انتقالی داریم و کاملا میدونیم چه دردسر هایی داره و بعضا هم پرونده های‌ داشتیم که به علل مختلف انجام نشدند.
از برخی از افراد اصطلاحا لیدرچه! که موجب انحراف ذهن دانشجوها میشن درخواست میکنیم تا دانشجو رو با وعده های دروغی، فریب ندن و تمام موارد و شرایط انتقالی رو برای دانشجوها شرح بدن.
از برخی دانشجوها شنیدیم که میگن کلا درسمو غیرتایید میخونم و بعدش میرم دوره تخصص رو در دانشگاه تایید میخونم و مدرک عمومی هم طبق قوانین تایید میشه!!
واقعا به این راحتی نیست چون با خیلی دانشجوها روبرو شدیم که از سال ۲-۳ به دلایل از قبیل: غربت، مشکلات اقامت و اسکان، مشکلات اداری و… دچار بن بست و یا افسردگی شدن و نمیتونن با شادی و آرامش به زندگی عادی شون ادامه بدن.

دانشجو با خودش میگه من میرم دانشگاه غیرتایید درس میخونم و بعد طبق قوانین وزارت بهداشت، اگر من اجازه کار بگیرم و چند سال توی روسیه کار کنم میتونم مدرکمو توی ایران ارزشیابی کنم. این هم روش خوبیه ولی بسیار سخت.

شما چند نفر ایرانی میشناسید که توی روسیه مجوز کار گرفتن و دارن کارهای پزشکی و دندانپزشکی‌ میکنن؟ من به شما حقیقت رو میگم که تعداد این افراد از تعداد انگشت های دو دست هم بیشتر نیستن.

در آخر صحبت هام میخوام بگم که انتخاب تحصیل در دانشگاه غیرتایید واقعا گزینه اول شما نباشه چون وقتی به این مرحله رسیدین که هیچ‌ دانشگاه مورد تاییدی قبول نشدین، اینجا دیگه انتخاب بین بد و بدتر هست که انتخاب بد میشه همین رفتن به دانشگاه غیر تایید و شما راهی بجز این کار ندارید،

من کسایی که هنوز پادفک هستند و یا حتی هنوز روسیه نیومدن، از همین الان به فکر دانشگاه غیر تایید هستن رو درک نمیکنم چون به نظرم نرفتنش بهتره تا رفتنش!!!
بچه ها اشتباه نکنید من اینجا صحبتم با کسایی هست که پادفک رفتن و تلاششون رو کردن برای دانشگاه تایید و به هر دلیلی موفق به ورود نشدن.
لذا کسایی که تازه میخوان پادفک بخونن یا اصلا پادفک نخوندن خواهشا اصن به دانشگاه غیرتایید فکر نکنن..

ما چطور دانشگاه غیرتایید رو باید انتخاب کنیم؟

معیار انتخاب دانشگاه غیر تایید چیه؟ در درجه اول باید به این نکته توجه داشته باشید که دانشگاه غیر تایید مورد نظر بهتره دانشگاهی باشه که سال های قبلی مورد تایید بوده باشه چون اگر سال بعدی دانشگاه دوباره در لیست دانشگاه های تایید قرار بگیره، شما هم مورد تایید حساب میشید و بدون هیچ نگرانی به تحصیل خودتون ادامه میدین. مثلا اگر پارسال دانشجو کمی دقت میکرد، بین این همه دانشگاه غیرتایید ، تحقیق میکرد و با خودش فکر میکرد که مثلا سال ۲۰۱۷ دانشگاه کازان ، رودن یا دانشگاه ملی سن پطرزبورگ مورد تایید بوده و امکان تایید شدن در سال ۲۰۲۱ هم داره ، این دانشگاه هارو انتخاب میکرد و امسال خیالش آسوده بود..
حذف‌شده: نکته بعدی که باید بهش توجه کنید رنکینگ خوب دانشگاه و البته بحث خصوصی بودن یا ملی بودن دانشگاه .
برای مثال : اگر شما دانشگاه های خصوصی رو انتخاب کنید سال بعدی برای انتقالی مشکلات بیشتری خواهید داشت..
مورد بعدی که باید توجه ویژه داشته باشید سرفصل های آموزشی دانشگاه مبدا که همون غیرتایید میشه با دانشگاه مقصد که همون دانشگاه تایید میشه ، شباهت حداکثری داشته باشند تا برای تطبیق زدن دروس با مشکل مواجه نشید…

انواع انتقالی

*بطور کل دو نوع انتقالی داریم که در نوع اول شما آزمون ورودی دانشگاه مورد نظرتون رو شرکت میکنید و در صورت قبولی میتونید ریزنمرات سال اول دانشگاه قبلی خودتون رو ارائه بدید و درس های خودتون رو تطبیق بزنید که این راه پیج و‌خم های زیاد داره و تضمینی برای انجامش نیست.

*نوع بعدی از انتقالی به این شکل هست که که شما مدارک تحصیلی خودتون + ریزنمرات سال قبلی که نمراتش ۴ یا ۵ باشه حتما ، رو به کمیسیون انتقال دانشگاه میدین که بعد از بررسی کمیسیون ، نظر نهایی درخواست شما اعلام میشه.

دانشگاه ها هر ساله ، شرایط انتقالی رو اعلام میکنند که برای سال ۲۰۲۱ ، از بین ۴ دانشگاه تایید مسکو دو دانشگاه لمونسف و سماشکو فقط یک کمیسیون انتقال در سال در تابستان برگزار میکنن ولی دو دانشگاه پیراگوا و رودن بعد از پایان هر ترم تحصیلی کمیسیون پذیرش دانشجوی انتقالی برگزار می‌کنند و به عبارتی دو بار در سال درخواست های انتقالی رو بررسی میکنند.

حالا باهم بازه های زمانی کمیسیون های انتقالی این ۴ دانشگاه رو بررسی میکنیم:

جزئیات پیراگوا

ثبت نام اولیه : ۲۳ جون تا ۱۲ جولای
پذیرش مدارک : ۳۰ جون تا ۱۳ جولای
برگزاری امتحان در صورت
تعداد بیشتر از ظرفیت : ۱۴ تا ۱۶ جولای
بررسی : ۱۹ تا ۲۳ جولای
نتایج : ۲۶ تا ۲۸ جولای
تا ۲۰ آگوست : ثبت نام و قرارداد و پرداخت
ظرفیت ها:
پزشکی سال ۲: ۴۱۸ نفر
دندانپزشکی سال ۲ : ۵۳ نفر
داروسازی سال ۲ : ۴۶ نفر
جزئیات لمونوسف :
شروع از ۲۰ جون تا ۱۰ جولای
یک آزمون کتبی و شفاهی و نیاز به اقامت سه روزه در دانشگاه داره ،پس کسایی که الان در ایران هستن به نظر باید بیخیال کمیسیون انتقالی امسال بشن.

جزئیات سماشکو 

تاریخ شروع اخذ مدارک : ۱ تا ۱۰ جولای به صورت حضوری
صرفا برگزاری کمیسیون و تحویل مدارک در موعد مقرر و تصمیم گیری بر اساس وضعیت نسبی دانشجویان و ظرفیت رشته

دانشگاه رودن 

از ماه جون تا سپتامبر
در صورت تایید دانشکده مربوط و پذیرش ریز نمرات دانشجو امکان انتقال دانشجو فراهم میشه…

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشه و بتونه در تصمیم گیری بهتون کمک کنه.
اگر میخوای برای انتقالی اقدام کنی میتونی روی تیم ما حساب کنی قول بهتون میدیم که در کمیسیون های انتقالی بهترین نتیجه رو کسب کنی.

فقط کافیه با ما تماس بگیرید

02152716

02188971928 | 02188963291