ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه

بسیاری از دانش آموزان از همان زمانی که رشته تجربی را انتخاب می کنند، رویای تحصیل در رشته پزشکی را دارند. با این وجود، هزینه های بالای تحصیل در دانشگاه های پزشکی مانع تحصیل در این رشته می شود. روسیه جزو معدود کشورهایی است که هزینه های تحصیل در رشته پزشکی پایین است؛ از همین رو دانشجویان بين‌المللی و خارجی زیادی تمایل دارند برای تحصیل عازم این کشور شوند. در صورتی که بخواهیم ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه را تعریف کنیم، لازم است بگوییم که کشور روسیه برای تحصیل در این رشته بهترین گزینه است؛ زیرا هزینه تحصیل در روسیه نسبت به سایر کشورهای پیشرفته مانند: آمریکا و انگلیس بسیار پایین است، علاوه بر این نیازی نیست به زبان روسی تسلط داشته باشید. در دانشکده های پزشکی روسیه دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود و مدرک آن در سراسر جهان از جمله ایران ارزش و اعتبار دارد. در این مقاله از سری مقالات: موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان قصد داریم ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه را بررسی کنیم.

شرایط عمومی تحصیل پزشکی در روسیه

کشور روسیه در بین دانشجویان بين‌المللی که تمایل به تحصیل در خارج از کشور دارند، طرفداران زیادی دارد که علت آن رتبه و جایگاه دانشگاه ها و کیفیت بالای آموزشی است. مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های کشور روسیه مورد تایید وزارت بهداشت جهانی و سازمان یونسکو و حتی وزارت بهداشت ایران قرار دارد. مدت زمان تحصیل پزشکی در روسیه بین ۶ تا ۷ سال است. در دانشکده های پزشکی روسیه دروس به زبان انگلیسی و روسی تدریس می شود؛ همچنین به دانشجویان رشته پزشکی زبان روسی آموزش داده می شود، چون با یادگیری زبان روسی می توانند در طول فعالیت در کلینیک و بیمارستان های روسیه با بیماران ارتباط برقرار کنند.

ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه

ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه

چرا دانشگاه های پزشکی روسیه ارزانترین هستند؟

روسیه از سیستم آموزشی بسیار قدرتمندی برخوردار است به طوری که با نرخ ۸/۹۹ درصد با سوادی بالاترین نرخ با سوادی در جهان را دارد. هر سال دانشجویان بين‌المللی بسیاری به علت کیفیت بالای آموزش و هزینه کارآمد وارد دانشگاه های روسیه می شوند. استانداردهای آموزش در روسیه برابر با استانداردهای اروپا و مطابق با آخرین متدهای تحصیلی جهان است. همه این موارد موجب شده است ارزانترین دانشگاه های پزشکی روسیه گزینه عالی و مناسب برای دانشجویان باشد. از دلایل ارزان بودن دانشگاه های پزشکی روسیه موارد زیر را می توان نام برد:

  • مراحل درخواست و ثبت نام بسیار ساده بوده و بدون پیچیدگی می توان درخواست را ثبت کرد.
  • مراحل پذیرش یا درخواست بدون برگزاری آزمون ورودی است.
  • بدون داشتن مدرک زبان تافل و آیلتس امکان پذیرش وجود دارد.
  • پزشکی در روسیه در بالاترین سطح کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی آموزش داده می شود.
  • هزینه تحصیل رشته پزشکی در روسیه و نیز هزینه زندگی در این کشور پایین و مقرون به صرفه است.
  • برخی از دانشگاه های روسیه با وجود ارزان بودن از اعتبار بين‌المللی برخوردارند؛ به همین خاطر مدرک تحصیلی دریافت شده از این دانشگاه ها معتبر است.
  • مدرن ترین و پیشرفته ترین امکانات در دانشکده های پزشکی روسیه وجود دارد؛ از همین رو دانشجویان بين‌المللی می توانند زندگی راحتی داشته باشند.
  • محیط تحصیلی در دانشگاه های روسیه امن و مطمئن است.
  • مراحل درخواست ویزای دانشجویی و بیمه بسیار راحت است.
  • نرخ پذیرش در دانشگاه روسیه زیاد است.
  • روند تحصیل در روسیه در مقایسه با سایر کشورها راحت‌تر است.
  • امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بين‌المللی از طریق اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد.

ارزانترین دانشگاه های پزشکی روسیه

به علت آموزش عالی در رشته پزشکی و زیرشاخه های مدرن و پیشرفته، روسیه مقصد بسیاری از دانشجویان خارجی شناخته می شود. افرادی که بودجه کمی دارند با همین هزینه کم می توانند پذیرش مستقیم از دانشگاه های روسیه را بگیرند. ارزانترین دانشگاه های پزشکی روسیه برای تحصیل به شرح زیر است:

دانشگاه ایالتی باشقیر

دانشگاه ایالتی باشقیر در سال ۱۹۲۳ افتتاح شده و به عنوان بهترین و ارزانترین دانشگاه روسیه در رشته پزشکی شناخته می شود. دانشگاه باشقیر با قدمت ۱۰۰ ساله، تاکنون بیش از ۳۵ هزار پزشک از جمله ۳ هزار دانشجوی خارجی فارغ‌التحصیل شده اند. دانشجویان بعد از پایان تحصیلات در این دانشگاه می توانند در کشور روسیه و سایر کشورهای جهان مشغول به کار شوند؛ به همین منظور هر سال تقاضا برای تحصیل در دانشگاه ایالتی باشقیر زیاد است.

دانشگاه پزشکی دولتی کازان

دانشگاه پزشکی دولتی کازان یکی دیگر از دانشگاه های ارزان در روسیه است که متقاضیان زیادی برای تحصیل دارد. دانشگاه کازان سومین دانشگاه برتر روسیه شناخته می شود که در قبال ارائه بهترین خدمات و امکانات، کمترین هزینه را دریافت می کند.

دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی روسیه

دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی روسیه در سال ۱۹۰۶ افتتاح شده و شهرت جهانی دارد؛ زیرا در لیست بهترین دانشگاه های جهان، در رتبه ۴۵۱ جهان و رتبه ۲۲ کشور قرار دارد. دانشجویان بين‌المللی از جمله بیشتر دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه کازان هستند.

دانشگاه پزشکی دولتی آستاراخان

دانشگاه دولتی آستاراخان در شهر آستاراخان بنا شده و از دانشگاه های پزشکی قدیمی و ارزان شناخته می شود. این دانشگاه برنامه های تحصیلی خود را به سه زبان انگلیسی، روسی و فرانسوی ارائه می دهد. حدود ۶۱۰۰ دانشجو در دانشگاه آستاراخان مشغول به تحصیل هستند که ۲۲۰۰ نفر از آن ها بين‌المللی هستند.

مؤسسه پزشکی دولتی ایوانوو

موسسه پزشکی دولتی ایوانوو در سال ۱۹۳۰ افتتاح شده و همه ساله دانشجویان داخلی و خارجی زیادی از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. در کنار دانشگاه آستاراخان، دانشگاه دولتی ایوانوو نیز از جمله دانشگاه های ارزان روسیه به شمار می آید.

هزینه تحصیل در روسیه

بسیاری از دانشگاه های پزشکی روسیه دولتی هستند؛ از همین رو جزو دانشگاه های ارزان شناخته می شوند. در دانشگاه های روسیه امکان تحصیل پزشکی علاوه بر زبان روسی، به زبان انگلیسی نیز وجود دارد و هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه ای را برای دانشجویان بين‌المللی و خارجی فراهم کرده است. شهریه و هزینه های پایین تحصیل در دانشگاه های دولتی روسیه به دلیل این است که زیر نظر دولت ادراه می شوند، یعنی قسمتی از هزینه ها توسط دولت تامین می شود. بنابراین بهترین فرصت برای دانشجویان خارجی در سراسر دنیا است تا کشور روسیه را برای تحصیل در رشته پزشکی انتخاب کنند.

مدرک پزشکی روسیه چه اعتباری دارد؟

درباره اعتبار و ارزش مدرک تحصیلی پزشکی روسیه می توان گفت که مدرک دریافتی شما در هر نقطه از جهان رسمیت خواهد داشت؛ زیرا دانشگاه های روسیه جزو بهترین دانشگاه های جهان هستند که مطابق با آخرین استانداردهای جهانی گام برمی دارند. مدرک پزشکی از دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز قرار دارد. به طور کلی می توان گفت که مدرک پزشکی روسیه در جهان اعتبار بالایی دارد و بیشتر دانشگاه های پزشکی این کشور؛ به ویژه آن هایی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار هستند.

ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه

ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه

سخن پایانی

در سال های اخیر، به دلیل سختی گرفتن ویزای شینگن تحصیل برای ایرانیان در اروپا دشوار شده است. اما کشور روسیه بدون هیچ پشتوانه مالی و حساب بانکی برای ایرانی ها ویزای تحصیلی صادر می کند؛ به همین علت تحصیل در ارزانترین دانشگاه های پزشکی روسیه به مقصد اصلی بسیاری از دانشجویان ایرانی تبدیل شده است. از راه های تحصیل ارزان در روسیه این است که در یکی از شهرهای کوچک روسیه پذیرش بگیرید یا در دانشگاه های ارزان قیمت که در بالا گفتیم تحصیل کنید. برای دریافت مهاجرت تحصیلی باید مدارک زیادی بررسی شود؛ از همین رو کمک گرفتن از یک مشاور می تواند کمک زیادی به متقاضیان کند. مؤسسه مهاجرت تحصیلی خسروان که سالیان زیادی تجربه اعزام دانشجو به خارج از کشور را دارد، علاوه بر مشاوره در انتخاب ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه نیز  می تواند کمک کند.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *