معرفی دانشگاه های روسیه

روسیه یکی از کشورهایی است که به دلیل برخورداری از دانشگاه هایی با سطح آموزش بالا و هزینه زندگی نسبتاً پایین، توجه بسیاری از دانشجویان خارجی را برای مهاجرت تحصیلی به خود جلب کرده است. دانشگاه های روسیه با برخورداری از بهترین تجهیزات برای تحقیقات و پژوهش های علمی، به عنوان یکی از مطمئن ترین مراکز تحقیقاتی دنیا شناخته می شوند.
این ویژگی ها باعث شده است تا بسیاری از دانشجویان ایرانی، قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را داشته باشند. لذا در ادامه این مطلب بررسی برخی از دانشگاه های معتبر و پرطرفدار کشور روسیه می پردازیم؛ تا بتوانید معتبر ترین مرکز تحصیلی این کشور را برای تحصیل در رشته موردنظرتان انتخاب کنید.

بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل

کشور روسیه اهمیت زیادی برای آموزش دانشجویان خود قائل می شود. به همین دلیل از بهترین اساتید دنیا دعوت به عمل می آورد تا در دانشگاه معتبر آن تدریس کنند. همین مسئله سبب شده است تا در دانشگاه های روسیه کیفیت آموزش بالا باشد و از آن ها به عنوان بهترین مراکز آموزشی جهان نام برده شود. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل ایرانیان آمده است.
1. دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو
2. دانشگاه سن پترزبورگ
3. دانشگاه دولتی نووسیبیرسک
4. دانشگاه دولتی تومسک
5. دانشگاه فنی دولتی باومن مسکو
6. مدرسه عالی اقتصاد
7. موسسه فیزیک و فناوری مسکو
8. دانشگاه کازان
9. دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ
10. دانشگاه فدرال خاور دور

بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل پزشکی

بیشتر دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه را دارند؛ مایل هستند تا در رشته های پزشکی تحصیل کنند. دانشگاه های پزشکی روسیه با آموزش دروس به صورت تئوری و عملی، شما را برای کار در بیمارستان و طبابت آماده می کنند. اگرچه روسیه دارای دانشگاه های پزشکی متعددی است؛ اما همه آن ها مورد تایید وزارت علوم ایران نیستند. بنابراین؛ اگر قصد دارید تا بعد از تحصیلات در ایران مشغول به کار شوید، لازم است تا دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب کنید که مورد تایید وزارت علوم ایران است. در ادامه معتبر ترین دانشگاه های روسیه که مدرک آن ها توسط ایران تایید می شود، ذکر شده است.
1. دانشگاه کازان
2. دانشگاه نووسیبرسک
3. دانشگاه لومونوسوف مسکو
4. دانشگاه پیراگوا
5. دانشگاه تومسک
6. دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

کلام آخر
در این مطلب به معرفی تعدادی از دانشگاه های کشور روسیه پرداختیم. چنانچه قصد تحصیل در دانشگاه های روسیه را دارید؛ اما اطلاع چندانی در رابطه با نحوه پذیرش دانشگاه های این کشور ندارید، می توانید به موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان مراجعه کنید. ما در موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان با استخدام کارشناسان زبده و باتجربه، شما را برای دریافت پذیرش دانشگاه های روسیه و همچنین مهاجرت تحصیلی به این کشور راهنمایی می کنیم. شما می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما تماس حاصل کرده و درخواست رسیدگی به امور مرتبط با پذیرش دانشگاه موردنظر خود در روسیه را داشته باشید.