دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI (موسسه فیزیک مهندسی مسکو) دانشگاه اصلی صنعت هسته ای روسیه می باشد. یکی از وظایف اصلی دانشگاه تربیت فیزیکدان، برنامه نویس، متخصص امنیت کامپیوتر با توجه به نیاز شرکت های صنعتی می باشد. این دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر جهان در رشته فیزیک قرار دارد و در بین دانشگاه های مهندسی مقام اول را در دانشگاه های روسیه دارد.

تاریخچه دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای

1942 – موسسه مکانیکی مهمات مسکو افتتاح شد. وظیفه اولیه دانشگاه آموزش پرسنل برای برنامه های نظامی اتحاد جماهیر شوروی بود. این مؤسسه دارای سه دانشکده بود: لوله و فیوز، گلوله و مین، بمب هوایی، گلوله و فشنگ.

1945 – مطابق با فرمان افتتاح دانشکده مهندسی و فیزیک برای آموزش متخصصان در صنعت هسته ای به موسسه مکانیک مسکو سازماندهی مجدد شد. با گذشت زمان کار بر روی انتقال گام به گام تخصص های مکانیک به سایر موسسات و گسترش مشخصات مهندسی و فیزیکی آغاز شد.

1953 – تغییر نام به موسسه فیزیک مهندسی مسکو و ایجاد اولین شعبه های MEPhI در شهرهای بسته (Ozersk ، Novouralsk، Lesnoy و Sarov) برای آموزش مهندسان میدان جنگ. بعداً شعبه هایی در شهر های Obninsk، Snezhinsk و Trekhgorny افتتاح شدند. دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو متخصصان هسته ای را در تمام زمینه های تخصصی تربیت کرد و شهرت جهانی به دست آورد.

1964 – در حین کار در MEPhI، آکادمیسین های نیکولای باسوف، الکساندر پروخوروف و چارلز اچ تاونز برای تحقیقات در زمینه الکترونیک کوانتومی برنده جایزه نوبل فیزیک شدند. آکادمیک نیکولای باسوف، که بیش از 40 سال را وقف کار در MEPhI کرد، در سال 2017 یک بنای یادبود در قلمرو موسسه دریافت کرد.

2009 – به دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI تغییر نام داد.

امروزه دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو یک رهبر جهانی در زمینه آموزش، علم و نوآوری در زمینه هسته‌ای، تشعشع، زیر نانو و فناوری‌های نانو و مهندسی آنها است.

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو

ساختار دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای یک مجتمع علمی و آموزشی با شعبه در تمام مناطقی است که شرکت دولتی Rosatom در آن حضور دارد. ساختار دانشگاه شامل:

11 موسسه استراتژیک (مسکو و مناطق)؛
3 لیسیوم (مسکو)؛
2 مدرسه (مسکو)
6 دانشکده و آموزشکده فنی (مناطق).
دانشکده دانشجویان خارجی، دانشکده آموزش پیشرفته و بازآموزی، موسسه آموزش حرفه ای عمومی و مرکز آموزش پیش دانشگاهی نیز در موسسه فیزیک مهندسی مسکو کار می کنند.

ویژگی تحصیل در دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای

پرستیژ و منحصر به فرد بودن آموزش

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای یک دانشگاه مهندسی پیشرو و تنها دانشگاه تحقیقات هسته ای روسیه است. در رتبه بندی های بین المللی، MEPhI جایگاه 52 را در رده علوم طبیعی  و 78 را در رده علوم فیزیکی به خود اختصاص داده است.
استانداردهای آموزشی بین المللی MEPhI رسماً به عنوان عضوی از ابتکار جهانی CDIO (تصور – طراحی – اجرا – عملیات) برای نوسازی آموزش مهندسی به رسمیت شناخته شده است.

حدود 40 برنامه آموزشی در فهرست برنامه‌های مهندسی و تخصص‌هایی که با سطح اروپایی مطابقت دارند و در اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده‌اند، گنجانده شده‌اند. فارغ التحصیلان MEPhI یک دیپلم بین المللی نیز دریافت می کنند.

تجهیزات فنی

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای توسط برنامه های فدرال برای توسعه صنعت فناوری پیشرفته حمایت می شود. MEPhI دارای امکانات آزمایشی منحصر به فرد خود، 10 مرکز عالی برای آموزش متخصصان برای سازمان های علمی و شرکت های صنعتی پیشرو در زمینه انرژی هسته ای و مهندسی، پلاسما، تحقیقات و فناوری لیزر و غیره است.

تقاضای همکاری برای فارغ التحصیلان

شرکای اصلی استراتژیک وزارت دفاع و روس اتم هستند. حدود 30 درصد از متخصصان استخدام شده توسط شرکت دولتی انرژی اتمی Rosatom فارغ التحصیلان موسسه فیزیک مهندسی مسکو هستند. این دانشگاه از نظر حقوق فارغ التحصیلان در بین دانشگاه های فنی روسیه مقام سوم را به خود اختصاص داده است.

کادر آموزشی

بیش از 70 درصد معلمان دارای مدارک و عناوین علمی هستند، 24 درصد از معلمان MEPhI دکترای علوم هستند.

فعالیت پروژه

از سال اول فرآیند آموزشی به گونه ای طراحی می شود که آمادگی اساسی دانش آموزان با مشارکت در تحقیقات و مشارکت در پروژه های واقعی که توسط شرکت های صنعتی آغاز شده است، تکمیل شود.

شهریه و رشته های دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای

رشتهزمان تحصیلشهریه سالانهتعداد بورسیه
فیزیک و فناوری هسته ای4 سال6,770 دلار74
مطالعه مواد و فناوری های مواد4 سال5,889 دلار16
راکتورها و مواد هسته ای5/5 سال6,770 دلار20
نیروگاه های هسته ای: طراحی، بهره برداری و مهندسی5/5 سال6,770 دلار15
ریاضیات و فیزیک کاربردی4 سال5,889 دلار55
تکنیک لیزر و فناوری لیزر4 سال5,889 دلار20
ایستگاه های پلاسما و برق با تکنولوژی بالا4 سال6,770 دلار20
فیزیک4 سال5,889 دلار20
سیستم ها و فناوری های بیوتکنیکی4 سال5,889 دلار25
الکترونیک و نانوالکترونیک4 سال5,889 دلار25
فوتونیک و نوری انفورماتیک4 سال5,889 دلار20
الکترونیک و اتوماسیون امکانات فیزیکی5/5 سال6,770 دلار45
ریاضیات کاربردی و انفورماتیک4 سال5,223 دلار30
علوم کامپیوتر4 سال5,889 دلار30
مهندسی نرم افزار4 سال5,889 دلار30
امنیت اطلاعات4 سال5,889 دلار40
کاربرد و بهره برداری از سیستم های خودکار برای مقاصد خاص5 سال5,889 دلار12
سیستم های امنیتی تجزیه و تحلیل اطلاعات5.5 سال5,889 دلار15
فنآوری های حفاظت از اطلاعات در اجرای قانون5 سال5,889 دلار10
اقتصاد4 سال5,223 دلار
انفورماتیک کسب و کار4 سال5,223 دلار0
امنیت اقتصادی5 سال5,223 دلار0
روابط بین المللی4 سال5,223 دلار0
تحلیل و مدیریت سیستم4 سال5,8890
مهندسی ابزار4 سال5,88910

معایب و مزایای تحصیل در دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای

سیستم امتیاز دهی MEPhI یک سیستم اعتباری مدولار و یک سیستم اعتباری بین المللی 100 امتیازی ECTS دارد. هنگام محاسبه نمره، عوامل زیر در نظر گرفته می شود: حضور، نتایج آزمون های کنترل میان ترم، کار در کلاس درس (پاسخ های شفاهی، آزمایشگاه، گزارش ها)، نتایج امتحانات و آزمون ها.

یادگیری زبان زیر سطح در برنامه درسی دوره های کارشناسی و تخصصی، تنها 4 ساعت تحصیل یک زبان خارجی در هفته وجود دارد. این به دانش آموزان اجازه نمی دهد که دانش کافی از زبان را برای خواندن ادبیات حرفه ای، شرکت در پروژه های نوآورانه و برنامه های تحرک آکادمیک (پروژه های علوم بزرگ، دوره های کارآموزی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی پیشرو روسیه و خارجی) به دست آورند.

نظرات دانشجویان: در مورد مشکلات تجهیزات در مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه ها صحبت می کنند (به عنوان مثال، راکتور هسته ای MEPhI بیش از 7 سال است که کار نمی کند)، طبیعت محافظه کارانه معلمان مسن تر، و بی تفاوتی دولت نسبت به دانشجویان .

شرایط لازم برای پذیرش دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای

متقاضیان سایر کشورها فقط می توانند در سال اول دوره های لیسانس، تخصصی یا فارغ التحصیل ثبت نام کنند. آموزش هم به صورت پولی و هم با بودجه دولتی (طبق سهمیه و در چارچوب قراردادهای بین المللی) امکان پذیر است. پذیرش بر اساس سهمیه از طریق دفتر نمایندگی Rossotrudnichestvo یا سفارت روسیه در کشور مبدا اجرا می شود.

روند درخواست برای کرسی های پرداخت هزینه از 15 ژوئن شروع می شود و در 21 اوت به پایان می رسد. برای متقاضیان خارجی که از کشورهای دارای شرایط ویزا می آیند و برای برنامه های آموزش انگلیسی درخواست می کنند مهلت جداگانه ای وجود دارد – 18 اکتبر-. همه متقاضیان باید حداقل 2 آزمون ورودی انجام شده توسط فیزیک مهندسی مسکو را پشت سر بگذارند. برنامه در وب سایت رسمی mephi موجود است.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش:

    • فرم درخواست به زبان روسی با یک عکس رنگی؛
    • گذرنامه و ترجمه گواهی شده به روسی؛
    • یک کپی از گواهی تحصیلی، یک ریز نمرات که نشان دهنده موضوعات و امتیازات کسب شده باشد.
    • گواهی پزشکی مبنی بر عدم وجود موارد منع مصرف برای آموزش در فدراسیون روسیه؛
    • نتایج آزمایش HIV و ایدز منفی؛
    • گواهی نوستریفیکاسیون؛
    • کپی اسنادی که دستاوردهای فردی را تأیید می کند
دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو

چگونه برای پذیرش آماده شویم

متقاضیانی که به زبان روسی صحبت نمی کنند باید در بخش مقدماتی پادفک دانشکده دانشجویان خارجی در مسکو یا اوبنینسک آموزش ببینند. مدت استاندارد دوره های مقدماتی یک سال است، از 1 سپتامبر تا 15 اکتبر. به صورت اختیاری، می توانید به مدت 1.5 سال، از 1 فوریه تا 15 اکتبر، دوره های آموزشی را بگذرانید.

علاوه بر زبان روسی، موضوعات اضافی نیز در دوره ها مورد مطالعه قرار می گیرد، بسته به اینکه در رشته (مهندسی، اقتصاد، زیست پزشکی، علوم انسانی). دانش آموزانی که امتحانات نهایی را با موفقیت پشت سر می گذارند می توانند در رشته تخصصی انتخابی خود در دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو ادامه تحصیل دهند.

فعالیت های بین المللی دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو درگیر تبادل بین‌المللی متقابل دانشجویان برای دوره‌های کارآموزی و تمرین، کنفرانس‌های تحقیقات مشترک، سمینارها، سخنرانی‌های از راه دور می باشد، در حالی که تعداد مدرک‌های دوگانه و سایر برنامه‌های آموزشی را افزایش می‌دهد. از جمله شرکای این دانشگاه عبارتند از: موسسه فناوری پکن (چین)، دانشگاه روچستر (ایالات متحده آمریکا)، دانشگاه پلی تکنیک تورین (ایتالیا)، دانشگاه نبراسکالن (ایالات متحده آمریکا).

این دانشگاه سالانه حدود یک و نیم هزار دانشجوی خارجی می پذیرد. همکاران معلمان و خارجی در MEPhI حدود 17 درصد از کل کارکنان است. طبق قراردادهای بین المللی، دانشجویان دانشگاه در برنامه های بورسیه برای دوره های کارآموزی و فعالیت های پروژه شرکت می کنند.

برنامه های تحصیلی مشترک کارشناسی ارشد

در مجموع، دانشجویان می توانند یکی از 38 برنامه کارشناسی ارشد اجرا شده توسط MEPhI همراه با دانشگاه های همکار را انتخاب کنند. در مواردی امکان اخذ 2 دیپلم در پایان آموزش وجود دارد.

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو

زندگی دانشجویی در دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای

Quanto di Stella یک استودیوی آوازی است که شرکت کنندگان آن نه تنها آواز می خوانند و سازهای مختلف می نوازند، بلکه مینی نمایش هایی را نیز به عنوان بخشی از اجراهای خود سازماندهی می کنند. شما می توانید در تمام جشن های دانشگاه به آنها گوش دهید. علاوه بر این، استودیو در جشنواره ها شرکت می کند و در پرورشگاه ها کنسرت برگزار می کند.

شورای متحد دانشجویان (CCA). بدنه خودگردان دانشجویی MEPhI، که در آن می توانید مهارت های مدیریتی و سازمانی را توسعه دهید و در پروژه های داوطلبانه شرکت کنید.

مرکز شغلی رزاتوم. یکی از اصلی ترین کارفرمایان بالقوه فارغ التحصیلان به طور منظم رویدادهایی را برای دانشجویان برگزار می کند. اطلاعات در مورد مشاغل خالی و کارآموزی در وب سایت رسمی منتشر شده است. در MEPhI، Career Days برگزار می شود که در آن می توانید جزئیات شرکت، نیازهای آن به پرسنل جدید و پذیرش هدفمند را بیاموزید.

هر ساله صدها دانشجو، گروه های دانشجویی تشکیل می دهند که در ساخت تاسیسات هسته ای شرکت می کنند و این فرصت را دارند که از درون با این صنعت آشنا شوند. به ابتکار Rosatom، مسابقات TeMP برای متخصصان جوان در حال برگزاری است – پروژه ای برای جذب دانش آموزان با استعداد به توسعه و اجرای نوآوری های صنعت.

زیرساخت های دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو دارای امکانات آموزشی، خدماتی، علمی و نظامی در قلمرو خود است. ساختمان اصلی، واقع در 31 Kashirskoye Shosse، دارای دفاتر رهبری دانشگاه، یک کتابخانه و کلاس های درس است که اکثر کلاس ها در آن برگزار می شود.

ساختمان ها توسط سیستم راهروها و ارتباطات زیرزمینی به هم متصل شده اند و به شما امکان می دهند بدون بیرون رفتن در دانشگاه حرکت کنید. قلمرو MEPhI همچنین شامل آزمایشگاه های فیزیکی، کامپیوتر و برق، غذاخوری برای دانش آموزان و معلمان، یک مجموعه ورزشی و یک پارک صنعتی است. علاوه بر این، یک راکتور هسته ای، یک مولد نوترون، شتاب دهنده تشعشع، لیزر و مراکز نانو وجود دارد. در زیرزمین ساختمان اصلی دانشگاه، یک کلیسای خانگی ارتدکس ایجاد شده است.

خوابگاه ها: MEPhI دارای 26 خوابگاه با ظرفیت بیش از 10000 تخت می باشد. پردیس شامل 5 ساختمان است که 2 ساختمان آن 15 دقیقه پیاده تا ساختمان اصلی (خیابان Moskvorechye، 2، ساختمان های 1 و 2) فاصله دارند. هزینه زندگی در یک خوابگاه آپارتمانی برای دانشجویان با بودجه دولتی 21 دلار در ماه با احتساب قبوض آب و برق و خوابگاه 16 دلار در ماه است. برای دانشجویانی که شهریه می پردازند، قیمت خوابگاه از 44 تا 79 دلار در ماه متغیر است.

کتابخانه: این مجموعه شامل حدود 1 میلیون نسخه از انتشارات در زمینه های مختلف علمی است. این کتابخانه خدمات زیر را به دانشجویان و اساتید دانشگاه MEPhI ارائه می دهد:

مجموعه چاپی منحصر به فرد از مواد در علوم طبیعی.
کاتالوگ های الکترونیکی، سفارش آنلاین ادبیات؛
اتاق های مطالعه مجهز به کامپیوتر با دسترسی به اینترنت.

امکانات ورزشی: MEPhI دارای چندین سالن ورزشی، سالن های بدنسازی و اتاق بازی، استخر، زمین تنیس و زمین های روباز و پیست است. دانش آموزان می توانند به یکی از 30 باشگاه موجود بپیوندند که در میان آنها ورزش های سنتی و بسیار نادر نیز هستند، به عنوان مثال، شمشیربازی تاریخی یا هنر نظامی روسیه “Sobor”.

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو

حقایق جالب در مورد MEPhI

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو مجموعه ای متشکل از 57 ساختمان و سازه دانشگاه به وسعت 19 هکتار می باشد. مساحت کل ساختمان های آموزشی و پژوهشی بیش از 96000 متر مربع است.

MEPhI یک شرکت کننده در همکاری های بین المللی در ساخت تاسیسات Megasience – مجتمع های علمی و تحقیقاتی فیزیکی بین المللی با تکنولوژی بالا است.

از سال 1994، گروهی از دانشمندان دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو در یک پروژه بین المللی برای مطالعه اولین لحظات پس از انفجار بزرگ و شکل گیری کیهان شرکت کرده اند.

گروه کر مردانه آکادمیک MEPhI که منحصراً با حضور دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه برگزار می شود، یکی از معروف ترین گروه های کر آماتور روسیه است. این تیم بارها برنده مسابقات بین المللی و کشوری شده است.
دانشمندان در مرکز مهندسی MEPhI با استفاده از کپسول ویژه “Landysh” دستگاهی برای آندوسکوپی بدون درد ساخته اند.

فارغ التحصیلان معروف

سرگئی واسیلیویچ آودیف (1956) – فضانورد، قهرمان روسیه، که 3 پرواز فضایی انجام داد. او برای مدت طولانی رکورددار اقامت خود در فضا باقی ماند و بارها به فضا رفت.

نیکولای نیکولایویچ پونومارف-استپنوی (1928) – عضو آکادمی علوم روسیه، متخصص برجسته در زمینه انرژی هسته ای. از سال 2010 – مشاور علمی مدیر کل Rosenergoatom.

Kirill Gennadievich Korniliev (1961) – معاون توسعه راه حل های صنعتی در اروپای مرکزی و شرقی در IBM. فارغ التحصیل دانشکده سایبرنتیک.

میخائیل والریویچ پاراخین (1977) – مدیر فناوری در Yandex (2014 – اکنون). تحت رهبری او، این شرکت دستیار صوتی Alice را راه اندازی کرد و پلتفرم جمع سپاری Tolok را ایجاد کرد.

ایوان واسیلیویچ زورین (1959-2020) – نویسنده، تبلیغ نویس و وبلاگ نویس روسی. عضو اتحادیه نویسندگان روسیه، برنده جایزه گالیو روسیه

جمع بندی

دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو تنها دانشگاه تحقیقات هسته ای در کشور روسیه می باشد.اگر قصد تحصیل در زمینه هسته ای و یا حتی رشته های مهندسی را دارید. دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو انتخاب بسیار خوبی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر برای مهاجرت به ایتالیا با مشاوران موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان در تماس باشید.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *