تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان

یکی از دغدغه های اکثر افرادی که می خواهند مهاجرت کنند داشتن مدرک زبان است؛ اما آیا در رابطه با تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان چیزی می دانید؟ اگر فکر می کنید شوخی می کنیم یا حرفمان معتبر نیست پس قطعاً سری به موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان بزنید تا از ریز و درشت این ماجرا با خبر شوید و به راحتی به کشوری مثل رومانی بروید و از درس خواندن لذت ببرید. با توجه به اینکه رومانی در اروپا واقع شده و دانشگاه های معتبری دارد، خیلی از مهاجران این مقصد را برای تحصیل انتخاب می کنند. در این مقاله سعی شده تا در رابطه با تمامی آنچه که برای تحصیل در رومانی نیاز دارید بدانید پرداخته شود. پس با ما همراه باشید.

مهاجرت به رومانی بدون مدرک زبان

برای هر فردی پارامتر های مختلفی وجود دارد تا بتواند مقصد مهاجرتی خود را انتخاب کند. همانطور که گفتیم مدرک زبان یکی از اصلی ترین نگرانی های مهاجران است که خوشبختانه در این کشور الزامی نیست. در رومانی دانشجویان بین المللی به زبان های گوناگونی مثل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، رومانیایی، مجارستانی و … صحبت می کنند.
افرادی که مدرک زبان ندارند می توانند در این کشور زبان رومانیایی یاد بگیرند و دوره های مختلفی را برای آموزش بگذرانند. این دوره ها یک ساله است و دانشجو را به خوبی برای ورود به دانشگاه آماده می کند. هزینه این نوع برنامه ها چیزی در حدود 2000 الی 3500 یورو است و در ماه اکتبر و جون ثبت نام می کنند.

تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان

تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان

مزایای تحصیل در رومانی

در زیر به مزایای دیگر تحصیل در رومانی پرداخته ایم.
– عدم نیاز به ارائه مدرک زبان و یادگیری زبان در کشور مقصد
– داشتن اینترنت بسیار پر سرعت
– هزینه تحصیل و زندگی پایین نسبت به دیگر کشور های اروپایی
– فرصت های شغلی زیاد پس از فارغ التحصیلی
– پذیرش آسان و اخذ ویزا
– پذیرش دانشجویان انتقال اعتبار
– محیط اجتماعی چند فرهنگی

رشته ها و طول دوران تحصیلی در رومانی

دانشگاه های رومانی مقطع لیسانس و فوق لیسانس را به زبان های انگلیسی، فرانسوی، رومانیایی و آلمانی برگزار می کنند. مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی رشته های علوم انسانی 3 سال، فنی مهندسی و کشاورزی و جنگلداری 4 سال، پزشکی عمومی، دندانپزشکی، دامپزشکی و معماری 6 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا 3 الی 5 سال است.
رشته های فنی و مهندسی دانشگاه های رومانی شامل رشته هایی مثل علوم کامپیوتر، الکترونیک، مهندس عمران، ناوبری هوایی، ارتباطات، مهندسی مواد، هوش مصنوعی، مهندسی نرم افزار، شیمی و مهندسی مواد شیمیایی آلی، نفت و شیمی زغال سنگ و … است. خیلی از افراد هم به دنبال تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی رومانی هستند که باید بگوییم از این نظر نیز دانشگاه های بسیار درجه یکی در این کشور وجود دارد که از لحاظ مدرک و اعتبار کاملاً قابل قبول هستند. مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، تجارت بین الملل، اقتصاد و صد ها رشته دیگر در این کشور منتظر شما هستند.

پزشکی رومانی و مدارک لازم برای پذیرش در این رشته

وجود دو دانشگاه کارول داویلا و ویکتور بیبس که از سمت وزارت بهداشت ایران مورد تایید قرار گرفته اند باعث شده که پزشکی یکی از رشته های پر طرفدار مهاجران باشد. برای قبولی پزشکی در رومانی می بایست مدرک دیپلم دوازده ساله ریاضی یا تجربی و با توجه به زبان مورد نیاز، مدرک خود را ارائه دهید. تدریس در دانشگاه های پزشکی رومانی به سه زبان رومانیایی، انگلیسی و فرانسوی است. از جمله دانشگاه های پزشکی عالی و معتبر این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد.
– دانشگاه آبس بویا
– دانشگاه تکنیک ابستا
– دانشگاه پلوتکنیکا
– دانشگاه الکساندریا
– دانشگاه تمی سوریا
– دانشگاه دین بوکورستی

مدارک مورد نیاز عبارتند از:
– ارائه مدرک نیاز با توجه به نوع زبان مورد نیاز
– ارائه آخرین مدرک تحصیلی معتبر متقاضی
– ارائه نامه پذیرش از دانشگاه
– ارائه گذرنامه و کلیه مدارک هویتی متقاضی
– انگیزه نامه
– تمکن مالی
– پرداخت شهریه
– اخذ ویزای تحصیلی
– بیمه مسافرتی

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی رومانی

خوشبختانه رومانی از جمله کشورهایی است که در طول سال پذیرش دانشجو دارد و گرفتن ویزای تحصیلی آن نیز نسبت به دیگر کشورها راحت تر انجام می شود. البته قوانین هر دانشگاه ممکن است متفاوت باشد. برای بررسی کلی نحوه و شرایط پذیرش ادامه مطلب را از دست ندهید.
شرایط لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی رومانی عبارتند از:
– حداقل سن 17 سال
– ارائه آخرین مدرک از مقطع تحصیلی قبلی
– ریز نمرات مقاطع تحصیلی قبلی
– پاسپورت معتبر
– رزومه
– اثبات دانش زبانی
با توجه به نوع رشته و دانشگاهی که قرار است در آن پذیرش شوید مدارک خاصی نیاز دارید. به عنوان مثال برای رشته های پزشکی لازم است در برخی دانشگاه ها آزمون ورودی بدهید و مصاحبه کنید. همچنین نیاز به مدرک زبان و اثبات دانش زبانی دارید. پس از ارسال مدارک مورد نیاز ظرف 7 الی 10 روز کاری معلوم می شود که رد یا تایید شده اید. چنانچه تاییدیه گرفتید؛ دانشگاه از شما می خواهد که پس از ارسال تاییدیه، شهریه ترم 1 و 2 را واریز کنید.
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی رومانی شامل موارد زیر است:
– نامه عدم سوء پیشینه
– بیمه سلامت یا بیمه خدمات درمانی
– پاسپورت
– نامه تمکن مالی از بانک یا مدرکی که اثبات کند از نظر پرداخت هزینه ها توان مالی دارید.
– نامه پذیرش از طرف وزارت آموزش رومانی
– رسید مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه برای یک سال
– عکس
– نامه رضایت والدین (در صورتی که دانش آموز و زیر سن قانونی هستید)

هزینه تحصیل در رومانی

همانطور که گفتیم تحصیل در رومانی نسبت به دیگر کشور های اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است. مثلاً در خیلی از کشور ها تحصیل به زبان انگلیسی نسبت به تحصیل به زبان خود آن کشور تفاوت قیمتی زیادی دارد. شما در دانشگاه های به زبان انگلیسی رومانی می توانید راحت و و شهریه مناسب و کم تحصیل کنید. در ذیل به بررسی هزینه های تقریبی تحصیل در رومانی پرداخته شده است.

نام رشته

هزینه دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به یورو

هزینه مقطع دکترا به یورو

دوره زبان رومانیایی

1980 تا 2700

 کالج خصوصی 3500

مطالعات اجتماعی، روانشناسی، اقتصاد

1980 تا 2200

2160 تا 2400

پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی

3200 تا 5000

3800 تا 7000

موسیقی، هنر، فیلم و تئاتر

3700 تا 9500

4000 تا 9700

فنی مهندسی، ریاضیات، معماری

2400 تا 2700

2500 تا 2900

هزینه زندگی در رومانی

درست است که هزینه های این کشور آنچنان بالا نیست؛ اما هزینه ماهانه یک دانشجو به نوع زندگی و خرج هایی که انجام می دهد بستگی دارد. به طور میانگین هزینه یک فرد در ماه چیزی در حدود 300 تا 500 یورو است. ریز هزینه ها شامل:
– خوابگاه: 70€ (یورو) در ماه
– آپارتمان خصوصی: 150 الی 400€ (یورو) در ماه
– خوراک: 150 الی 200€ (یورو) در ماه
– بیمه: 10€ (یورو) در ماه
– اینترنت: 15€ (یورو) در ماه
– حمل و نقل: 40€ (یورو)

تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان

تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان

سخن پایانی
همانطور که در این مقاله بررسی کردیم تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان نیز میسر است و شما باید در آن جا با پرداخت هزینه و شرکت در دوره های این کشور زبان یاد بگیرید و برای ورود به دانشگاه آماده شوید. رومانی از جمله کشور های مهاجر پذیر بسیار خوب اروپا است که متقاضیان زیادی در دنیا دارد . برای کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر از تحصیل در رومانی می توانید به موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان مراجعه کنید تا ما با بررسی تمامی شرایط ممکن بهترین و ساده ترین راه مهاجرت را به شما عزیزان نشان دهیم. ما با داشتن تیمی متخصص و کارآزموده آماده ارائه مشاوره تلفنی و حضوری در تمامی حوزه های مهاجرتی هستیم و مفتخریم که در این راه کنارتان قرار گرفته ایم.

سوالات متداول

۱- آیا تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان ممکن است؟ بله همانطور که در مقاله ذکر شد شما می توانید در این کشور پیش از ورود به دانشگاه به یادگیری زبان مشغول شوید. البته بعضی از رشته ها مثل پزشکی نیاز به اثبات دانش زبانی دارند.

۲- هزینه تحصیل در رومانی چقدر است؟ این عدد به رشته و دانشگاه دانشجو بستگی دارد. اما طور میانگین چیزی در حدود 2000 تا 10000 یورو است.

 

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

بهترین دانشگاه پزشکی رومانی
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
مزایای تحصیل در رومانی
تحصیل رایگان در رومانی
2 پاسخ
    • سمانه بابالویی
      سمانه بابالویی گفته:

      سیاوش عزیز
      بله میتونیم
      میتونید با دفتر تماس بگیرید یا از چت واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *