هزینه تحصیل در روسیه

یک هشتم از مساحت کره زمین را کشور روسیه در بر گرفته است و بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور دنیاست. واحد پول روسیه روبل است و زبان اصلی مردم این کشور روسی می باشد. بخشی از خاک روسیه اروپایی است و با کشورهای اروپایی و آسیایی همسایه است، ایران یکی از همسایه های آسیایی روسیه است.

از نظر فرهنگی و آداب و رسوم مردم ایران به مردم روسیه نزدیک هستند. از همین رو در چند سال اخیر دانشجوهای ایرانی زیادی جذب این کشور با توجه به شرایط تحصیل و هزینه تحصیل در روسیه شدند.

هزینه تحصیل در روسیه نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی با توجه به امکانات و سطح علمی بالای دانشگاه های این کشور کمتر است.

هزینه مناسب تحصیل در روسیه سالانه بیشتر از 300000 دانشجو را جذب این کشور پهناور میکند.

دانشجویان برای ورود به دانشگاه های روسیه نیاز به گذراندن آزمون های ورودی دشوار و استرس زا ندارند. دانشگاه های این کشور با رتبه بندی جهانی بالا جزو برترین دانشگاه های جهان هستند. هدف روسیه این است که رتبه دانشگاه های خود را به زیر 100 با هدف بهبود کیفیت برساند.

سال تحصیلی دانشگاهی در روسیه از دو ترم تحصیلی که 10 ماهه است تشکیل شده است.

شرایط تحصیل در دانشگاه های روسیه برای داوطلبان تحصیل در رشته های پزشکی با توجه به عدم شرط سنی و شرط معدل، عدم داشتن مدرک زبان روسی و هزینه تحصیل مناسب امکان ادامه تحصیل را فراهم میکند.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

دولت روسیه مبلغ 6.7 میلیارد دلار در سالهای 2011-2015 برای تجهیزات فنی، ارتقا دهی امکانات دانشکده ها و به روز رسانی سیستم آموزشی دانشگاه های خود صرف کرد که دانشجویان خارجی را با توجه به شرایط تحصیل و هزینه تحصیل مناسب جذب کند.

هزینه تحصیل در روسیه بستگی به شهر و دانشگاهی که دانشجو انتخاب میکند قابل تغییر می باشد. هزینه تحصیل و زندگی در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ به نسبت دیگر شهرها بالاتر است.

از ویژگی های هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه یکسان بودن شهریه دانشگاه برای دانشجویان روس و دانشجویان بین المللی است.

دولت روسیه یارانه تحصیل به آموزش عالی و دانشگاه های این کشور اختصاص داده است که همین امر به یکسان بودن شهریه دانشگاه برای دانشجویان خارجی و روس یکسان می باشد.

میانگین شهریه دانشگاه های روسیه برای داوطلبان تحصیل در علوم پزشکی معادل 5-10 هزار دلار و رشته های غیر پزشکی 3-5 هزار دلار محاسبه میشود.

اگر قصد تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران را دارید می بایست قبل از ورود به کورس اصلی دانشگاه، یک دوره مقدماتی 9 ماهه به نام پادفک را بگذرانید که دروس زیست و شیمی و زبان روسی را شامل می شود.

دولت روسیه سالانه حدود 15000 بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی در نظر می گیرد که همین امر باعث جذب دانشجویان بیشتری از سراسر دنیا به دانشگاه های این کشور می باشد.

داوطلبان برای ورود به روسیه نیاز به دریافت ویزای روسیه دارند که دریافت ویزای تحصیلی برای دانشجویان معمولا بدون مشکل و آسان می باشد.

موسسه خسروان شرایط ویزای تحصیلی برای افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های روسیه را دارند در این مقاله شرح می دهد.

یکی از ویژگی های مهم شرایط تحصیل در روسیه، دریافت ویزای تحصیلی آسان و عدم محدودیت سنی برای تحصیل در این کشور است. به دلیل شرایط ویزای تحصیلی مناسب، روسیه گزینه خوبی برای داوطلبان ایرانی بشمار می آید.

دولت روسیه سالانه 15000 بورسیه دولتی از سراسر دنیا پذیرش دارد که داوطلب بورسیه می بایست در آزمون ایالتی به نام EGE شرکت کند. هر داوطلب فقط یک بار می تواند از بورسیه در هر مقطعی استفاده کند.

به همین دلیل سالانه دانشجویان زیادی به دانشگاه های این کشور جذب میشوند.

اگر میخواهید برای ویزای دانشجویی روسیه اقدام نمایید قطعا انتخاب مناسبی کرده اید زیرا دانشگاه های این کشور به لحاظ سطح علمی و کیفی بسیار مناسب می با شند.

یکی از روشهای مهاجرت به روسیه اخذ ویزای تحصیلی است که به ویزای دانشجویی هم معروف می باشد. برای اخذ ویزای تحصیلی، دانشجو می بایست برای پذیرش به دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهد و از آن دانشگاه دعوتنامه دریافت کند و پس از طی این مراحل برای گرفتن ویزای دانشجویی به سفارت روسیه مراجعه نماید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه

اصل پاسپورت و کپی از صفحه اول

فرم درخواست ویزای تحصیلی

اصل دعوتنامه دانشگاه مورد نظر جهت ورود به روسیه

مدارک تحصیلی معتبر مثل دیپلم، کاردانی، کارشناسی و…

مدارک پزشکی

عکس 3.5 در 4.5

نکته:

می بایست عکس بدون عینک ارسال نمایید یا اگر از عکسی استفاده می کنید که عینک دارد نباید انعکاس نور در چشم باشد، چشم باید کاملا واضح باشد.

داوطلبان زیر 18 سال می بایست رضایتنامه محضری مهر شده توسط دفتر اسناد رسمی به سفارت برای دریافت ویزا تحصیلی ارائه دهند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی روسیه

برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه باید به سفارت یا کنسولگری این کشور بروید و برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست بدهید.

ویزای روسیه باتوجه به نوع درخواست ویزا مدت زمان اعتبار آن متفاوت است.

مدت زمان ویزای تحصیلی روسیه براساس رشته تحصیلی دانشجو تعیین میشود که معمولا حدود 5-6 سال می باشد.

هزینه تحصیل در روسیه در سال 2022 به تومان

افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، یکی از نکات مهم برای آن‌ها، اطلاع از هزینه‌ی تحصیل و شهریه دانشگاه می‌باشد. مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه یکی از راه‌های مهاجرت آسان بوده و افراد زیادی متقاضی تحصیل در روسیه هستند. به همین دلیل قصد داریم در این نوشته به بررسی هزینه تحصیل در روسیه بپردازیم.
لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در کشور روسیه از دیگر کشورهای اروپایی مناسب‌تر بوده و همچنین کیفیت بالای برخی از دانشگاه‌های این کشور موجب شده تا روسیه در مقام اول مهاجرت تحصیلی برای ایرانیان قرار بگیرد.

هزینه تحصیل در روسیه: پزشکی

از رشته‌هایی که برای مهاجرت به روسیه در میان ایرانیان پرطرفدار هستند، رشته پزشکی و دندانپزشکی می‌باشد.
هزینه تحصیل در روسیه بستگی به دانشگاه دارد و قیمت دانشگاه پزشکی معمولا بیشتر از برخی رشته‌های دیگر در این کشور می‌باشد. همچنین قیمت دانشگاه دندانپزشکی در این کشور تفاوت چندانی با رشته پزشکی نداشته و بطور کلی دانشگاه‌هایی که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند هزینه‌ای بین 4 تا 9 هزار دلار (124 تا 279 میلیون تومان) در سال دارند.
همانطور که اشاره شد شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه نیز تقریبا مشابه پزشکی بوده و هزینه‌ی آن بین 4 تا 9 هزار دلار (124 تا 279 میلیون تومان) در سال است.

The-cost-of-studying-in-Russia-in-2022-in-Tomans----2

شهریه پادفک

هر دانشجویی برای ادامه تحصیل باید یک دوره پادفک زبان روسی را در یکی از دانشگاه‌های روسیه بگذراند. تحصیل در دانشگاه‌های روسیه که در لیست وزارت بهداشت ایران قرار دارند برای رشته پزشکی و دندانپزشکی بین 2 تا 7 هزار دلار (62 تا 217 میلیون تومان) بوده، اما برخی از دانشگاه‌هایی که در رنکینگ جهانی جایگاه خوبی ندارند این شهریه کمتر است و حدود 1000 دلار (31 میلیون تومان) به بالا در طول یک سال می‌باشد.
بطور کلی هزینه تحصیل در روسیه بستگی به شهر زندگی شما هم خواهد داشت. برای مثال هزینه زندگی در مسکو گران‌تر از هزینه زندگی در سن پترزبورگ می‌باشد. علاوه بر آن شهریه‌ی دانشگاه‌های مسکو نیز از دانشگاه‌های شهرهای دیگر بیشتر است.

هزینه تحصیل در روسیه: رشته‌های غیر پزشکی

کشور روسیه در برخی از رشته‌های تحصیلی جزو بهترین کشورهای جهان برای تحصیل محسوب می‌شود. از این رشته‌ها می‌توان به هوا فضا، نفت و گاز، کامپیوتر، مکانیک، مهندسی برق، معماری، هنر، سینما، موسیقی، معدن، حقوق، اقتصاد، مدیریت، هوش مصنوعی و خیلی از گرایش‌های دیگر اشاره نمود.
هزینه تحصیل در روسیه برای دانشگاه‌های غیر پزشکی متفاوت بوده و این مقدار در دانشگاه‌های ضعیف حدود 2 هزار دلار (62 میلیون تومان) در سال و در دانشگاه‌های معتبر حدود 4 هزار دلار (124 میلیون تومان) در سال است. طول دوره کارشناسی در کشور روسیه 4 سال و دوره کارشناسی ارشد نیز 2 سال می‌باشد. همچنین طول دوره دکترا نیز در این کشور بین 3 تا 4 سال است.

هزینه زندگی در روسیه

هزینه زندگی در شهرهای مختلف کشور روسیه متفاوت است و شاید بتوان گفت که بطور متوسط هزینه زندگی در شهر مسکو 500 دلار حدود (15 میلیون تومان)، هزینه زندگی در شهر سن پترزبورگ 300 دلار حدود (9 میلیون تومان) و در شهرهای دیگر نیز حدود 200 دلار (6 میلیون تومان) باشد.
هزینه اجاره مسکن در شهر مسکو بین 500 تا 700 دلار (15 تا 21 میلیون تومان) در ماه است. در صورتی که هزینه مسکن در شهر سن پترزبورگ حدود 400 دلار (12 میلیون تومان) و در شهرهای کوچک‌تر روسیه بین 200 تا 300 دلار (6 تا 9 میلیون تومان) در ماه می‌باشد.

تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه به علت مناسب بودن موجب شده تا دانشجویان زیادی تمایل به ادامه‌ی تحصیل در این کشور داشته باشند. تحصیل در مطرح‌ترین دانشگاه‌های این کشور در مقایسه با سایر نقاط جهان ارزان‌تر می‌باشد. به علاوه مدارک تحصیلی روسیه نیز دارای اعتبار جهانی هستند.
مقرون به صرفه بودن تنها شامل هزینه تحصیل نیست، بلکه هزینه زندگی در کشور روسیه نیز ارزان بوده و دانشجویان با مبلغی مناسب می‌توانند به راحتی در این کشور زندگی کنند.
تحصیل در روسیه دارای مزایای زیادی می‌باشد. به عنوان مثال دانشگاه‌های روسیه از کلیه امکانات و تجهیزات لازم برخوردار بوده و دانشجویان می‌توانند برای مطالعات و پژوهش‌های خود از این امکانات بهره‌مند گردند.
برای اسکان دانشجویان در این کشور نیز دو روش وجود دارد. خوابگاه دانشجویی که ارزان‌ترین روش اسکان بوده و تمامی نیازهای این افراد را تامین می‌نماید و روش دوم هم اجاره آپارتمان است که میزان آن بستگی به شهر محل زندگی و محله مورد نظر دانشجو خواهد داشت.
پس از اتمام تحصیلات افراد می‌توانند جهت اخذ ویزای کار در روسیه از طریق موسسات کاریابی اقدام کرده و شغل مورد نظر خود را بیابند.

ویزای دانشجویی

در ابتدا ویزای دانشجویی کشور روسیه به مدت سه ماه صادر شده و بعد از گذشت این مدت دانشجو موظف است تا با مراجعه به اداره امور مهاجرت کشور روسیه نسبت به اخذ ویزای یکساله اقدام نماید.
هنگامی که به زمان انقضای ویزای دانشجویی کشور روسیه نزدیک می‌شوید، باید برای تمدید یکساله آن مجددا اقدام کنید و این روند در تمام طول تحصیل باید تکرار شود.

The-cost-of-studying-in-Russia-in-2022-in-Tomans
بیمه تحصیلی روسیه

درمان بیماران و همینطور مراقبت‌های پزشکی در کلینیک‌های دولتی و خصوصی با بیمه انجام شده و بدون بیمه فقط در صورتی که قدرت پرداخت هزینه کلینیک‌های خصوصی را داشته باشید، تحت مراقبت قرار خواهید گرفت. با این وجود کمک‌های اولیه و مراقبت‌های پزشکی فوری در این کشور به صورت رایگان انجام شده و خدمات پزشکی دیگر به بیمه نیاز دارند.
یکی از شرایط تحصیل در روسیه تهیه بیمه سلامت داوطلبانه دانشجویی است و دانشجویان باید پس از ورود به روسیه با ارائه پاسپورت و کارت اقامت نسبت به دریافت این بیمه اقدام نمایند. هزینه دریافت این بیمه‌نامه نیز براساس دانشگاه و مدت اعتبار تغییر می‌نماید. بیمه دانشجویی موارد زیر را در بر می‌گیرد:

• خدمات معالجه عمومی
• چکاپ
• آزمایش
• دریافت نسخه
• مشاوره تخصصی
و درنهایت …

امروزه متقاضیان زیادی هستند که قصد اقامت و مهاجرت به کشور روسیه را دارند، برای این منظور کارشناسان با تجربه و دلسوز موسسه مهاجرتی خسروان به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و پشتیبانی دانشجویان و متقاضیان عزیز بوده و روند مهاجرت را برای شما هموارتر می‌نمایند. جهت اطلاع دقیق از هزینه تحصیل در روسیه، می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

(هزینه‌ها با نرخ دلار 31 هزار تومان محاسبه شده است.)

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی