دانشگاه سینرژی مسکو

به جرئت می توان گفت که روسیه یکی از کشورهایی است که به سرعت در حال پیشرفت در تمامی زمینه ها است، دانشگاه سینرژی مسکو از نظر رتبه بندی دانشگاهی نیز جزء ۱۵ دانشگاه برتر این کشور و در لیست ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد و همین امر موجب گشته افراد زیادی رویای تحصیل در دانشگاه های روسیه را در سر بپرورانند.

جالب است بدانید بسیاری از افراد که برای تحصیل به روسیه سفر می کنند، پس از اتمام دوره خود، مایل به اقامت دائم و یا موقت در آن هستند. چرا که جاذبه های فرهنگی و گردشگری و شرایط کار و زندگی راحت موجب علاقه مندی آن ها به زندگی در این کشور شده است.

روسیه هر ساله پذیرای تعداد کثیری از دانشجویان از ۱۷۰ کشور مختلف است و امضای قرارداد بولونیا در دانشگاه های این کشور موجب گشته تا دانشجویان آموزش عالی خود را به طور مرتب ارتقاء داده و دوره کارشناسی خود را از ۵ سال به ۴ سال کاهش دهند.

در ادامه قصد داریم در مورد تحصیل در دانشگاه های روسیه از جمله دانشگاه سینرژی مسکو صحبت نماییم. بنابراین اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در روسیه هستید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

تحصیل در روسیه

همانطور که می دانید تحصیل در دانشگاه های روسیه همانند دیگر دانشگاه ها شرایط خاص خود را دارد که می بایست آن ها را دارا باشید.

به طور کلی سیستم آموزش عالی روسیه، سیستمی جهانی، دقیق و رقابتی است و مدارک آن نیز از اهمیت بالایی در رتبه بندی یونسکو و سازمان جهانی بهداشت برخوردار است. از این رو پذیرش در این دانشگاه ها کاری دشوار بوده و همتی بلند می طلبد.

علاوه بر این بخش دولتی روسیه تاکید بسیاری بر بار علمی دانشجویان دارد و بدین منظور دانشجویان می بایست صلاحیت های مناسب و نمرات بالایی برای ورود به دانشگاه های آن داشته باشند.

دانشگاه سینرژی مسکو

دانشگاه سینرژی مسکو

سیستم آموزش روسیه

همانطور که می دانید کشور روسیه از دیرباز مهد دانشمندان و شاعران بسیاری بوده که همین امر نشان دهنده ی اهمیت مردم روسیه به کسب علم و دانش است.

در این خصوص جالب است بدانید که در زمان شوروی سابق سیستم آموزشی کشور روسیه بسیار سخت گیر بود و این سیستم از تمامی افرادی که برای تحصیل در خارج از کشور دانشگاه های روسیه را انتخاب می کردند، توقع رسیدن به درجات بالا مانند داشمندان و نخبه های این کشور را داشت و این تفکر نه تنها در دانشگاه ها بلکه در تمامی مقاطع تحصیلی نیز وجود داشت که خوشبختانه در قرن ۱۹ و ۲۰ این سیستم اصلاح و به شیوه ای استاندارد به کار خود ادامه داد.

دانشگاه سینرژی مسکو

همانطور که در بالا نیز گفته شد کشور روسیه یکی از با سابقه ترین کشورها در زمینه تحصیل و آموزش و پرورش است و افراد تحصیل کرده زیادی دارد.

بی شک یکی از بهترین دانشگاه های روسیه دانشگاه سینرژی مسکو است که در سال ۱۹۹۵ تاسیس شده و دارای رتبه کشوری ۵۲ و رتبه جهانی ۲۵۰۴ است.

این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های خصوصی روسیه بوده که دارای مرکزی در دبی نیز می باشد که این مراکز از طریق دانشگاه علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه به رسمیت شناخته شده است.

دانشگاه سینرژی مسکو دارای امکاناتی چون کتابخانه، امکانات ورزشی، خوابگاه و آموزش از راه دور  است و برنامه های متغیری را در مقطع کارشناسی به دانشجویان ارائه داده است. از این رو این دانشگاه در رنکینگ دانشگاه های روسیه از رتبه ی بالایی برخوردار است.

دانشگاه سینرژی مسکو

دانشگاه سینرژی مسکو

نحوه ارزیابی مدرک تحصیلی در دانشگاه سینرژی مسکو

نحوه تحصیل در دانشگاه های روسیه از جمله دانشگاه سینرژی مسکو بدین صورت است که در دوره لیسانس با حداقل ۱۶۰ واحد درسی آغاز گردیده و با ارائه یک پایان نامه و یا پروژه به پایان می رسد. پس از پایان دوره کارشناسی کسانی که علاقه مند به ادامه تحصیل هستند، می توانند در رشته خود وارد دوره فوق لیسانس شده و مدرک کارشناسی ارشد دریافت نمایند.

در این مورد لازم است بدانید که دوره های لیسانس و فوق لیسانس در سیستم آموزشی روسیه کاملا جدید بوده و منطبق بر نظام آموزشی دنیا است که بدین منظور از دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه دیگر دغدغه تطبیق مدرک و معادل سازی آن را برای ادامه تحصیل در دانشگاه های دیگر نخواهند داشت.

گذراندن دوره پادفک در دانشگاه سینرژی مسکو

یکی از اقدامات بسیار جالب کشور روسیه برگزاری دوره پادفک برای دانشجویانی است که می‌خواهند وارد دوره کارشناسی و یا رشته های علوم پزشکی به زبان روسی شوند.

در این دوره برای افرادی که تمایل دارند در رشته‌های غیر پزشکی مانند رشته های فنی مهندسی بروند دروسی مانند ریاضی، فیزیک و زبان روسی آموزش داده می ‌شود و برای متقاضیان رشته های پزشکی دروس زیست و شیمی در کنار زبان روسی به آن ها آموزش داده می ‌شود.

در کشور روسیه این دوره ‌ها توسط دانشگاه‌ های کشور و همچنین کالج های وابسته به دانشگاه ها برگزار می شود و هزینه آن ها وابسته به نوع دانشگاه است که از ۱۸۰۰ دلار تا ۶۰۰۰ دلار متفاوت خواهد بود. در این میان دانشگاه سینرژی مسکو نیز از جمله مراکزی است که این دوره ها را برای دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند برگزار می کند.

به طور کلی بر اساس آنچه که در بالا گفته شد ورود به دانشگاه های روسیه بسیار دشوار و رقابتی بوده و از آنجا که در اکثر دانشگاه های روسیه دروس به زبان روسی تدریس می شوند، لذا دانش آموزان باید قبل از تحصیل در دانشگاه، زبان روسی را بیاموزند. از این رو برای تسهیل در امور برای همه دانش آموزان خارجی یک دوره اجباری زبان ‌روسی تحت عنوان دوره پادتفک در روسیه تدریس می شود که افراد باید در آن دوره ها شرکت نمایند.

سخن پایانی

همانطور که می دانید بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان کشور مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های روسیه هستند  و در این بین انتخاب برخی افراد دانشگاه سینرژی مسکو است. چرا که این دانشگاه از رتبه بالایی در رنکینگ دانشگاه های روسیه برخوردار بود   و امکانات بسیار خوبی را برای دانشجویان در نظر گرفته است.

اگر شما نیز جزء آن دسته افراد هستید که برای ادامه تحصیل، شهر روسیه را انتخاب می نمایید، می توانید برای تسهیل در امور و دریافت راهنمایی بیشتر به موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان مراجعه کرده تا افراد مشغول به کار در این موسسه راهنمایی های لازم را در خصوص مهاجرت تحصیلی به شما عزیزان ارائه دهند.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *