مقایسه زندگی در روسیه و ترکیه

امروزه مهاجرت یکی از راه های مهم پیشرفت مخصوصا در کشور ما است اما انتخاب یک کشور مناسب با شرایط خوب کار سختی است و باید فاکتورهای زیادی را برای انتخاب مقصد خود در نظر بگیریم. ما در این مقاله قصد داریم زندگی در دو کشور روسیه و ترکیه را که هر دو جزو کشور های پیشرفته محسوب می شوند با کمک موسسه خسروان مقایسه کنیم و تصمیم گیری را در انتخاب این دو کشور راحت تر کنیم.

زبان رسمی

یکی از مهم ترین مواردی که برای زندگی در یک کشور باید به آن توجه کرد زبان رسمی آن است زیرا با بلد بودن زبان رسمی می توان با افراد دیگر ارتباط برقرار کرد. زبان رسمی در کشور روسیه، روسی است و در کشور ترکیه نیز ترکی زبان رسمی محسوب می شود اما تفاوت این دو کشور در این است که ترکیه کشوری با توریست های فراوان است و به همین سبب اغلب ساکنین این کشور به زبان انگلیسی نیز کم و بیش آشنایی دارند و می توان با بلد بودن زبان انگلیسی نیز با دیگران ارتباط داشت اما در کشور روسیه تعداد افرادی که به زبان انگلیسی آشنایی دارند کمتر است و بهتر است برای زندگی در روسیه زبان روسی را قبل از سفر به این کشور یاد بگیریم.

آب و هوا

آب و هوا نیز جزو فاکتور های مهم در انتخاب یک کشور برای مهاجرت و زندگی است. روسیه که کشوری بسیار پهناور است در اغلب فصول سال دارای آب و هوا معتدلی است و امروزه به دلیل گرم شدن هرروزه کره زمین دیگر مناطق یخ زده روسیه نیز در حال کمیاب شدن می باشند و می توان گفت زندگی در روسیه بسیار راحت تر از گذشته شده است. کشور ترکیه نیز نیز از لحاظ جغرافیایی توسط دریاهای آزاد و کوه های بسیار بلند احاطه شده و در نتیجه دارای آب و هوای مدیترانه ای است اما در شهر های مختلف ترکیه اوضاع فرق می کند مثلا استانبول زمستان بسیار سردی دارد.

مقایسه زندگی در روسیه و ترکیه

مقایسه زندگی در روسیه و ترکیه

هزینه ها

هزینه زندگی در یک کشور می تواند تعیین کننده کیفیت زندگی فرد باشد پس باید توجه کافی را به آن داشت. هر دو کشور روسیه و ترکیه نسبت به دیگر دیگر کشورهای اروپایی جزو کشورهای کم هزینه محسوب می شوند اما اگر بخواهیم این دو کشور را با هم مقایسه کنیم باید به واحد پول آن دو، درآمد و … توجه کنیم. واحد پول در روسیه، روبل و واحد پول در ترکیه نیز لیر است اما با توجه به شغلی که فرد در آن مشغول به کار می شود روسیه از درآمد بالاتر برخوردار است. شاخص های دیگری نیز برای مقایسه هزینه در روسیه و ترکیه وجود دارد به عنوان مثال مالیات بر درآمد در روسیه 13 الی 47 درصد و در کشور ترکیه نیز 15 الی 35 درصد است یا شاخص قدرت خرید در روسیه 37.91 و در ترکیه 34.20 تعیین شده است.

فرهنگ

برای شروع یک زندگی جدید در یک کشور باید به فرهنگ مردمان آن نیز توجه کنیم و با آن آشنا شویم تا زندگی بهتر و آرام تری را تحربه کنیم. کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که دارای فرهنگ بسیار نزدیک به ایران است و می توان با مهاجرت به کشور به راحتی دوستان زیادی پیدا کرد و ارتباطات اجتماعی خوبی رقم زد. اما فرهنگ کشور روسیه شباهت چندانی به فرهنگ ایرانیان ندارد اما دارای مردمانی بسیار خونگرم بوده که می توان با آن ها ارتباط برقرار کرد و زندگی راحتی را سپری کرد.

تحصیل

تحصیل در دانشگاه های رده بالا در یک کشور خارجی، یکی از مهم ترین اهداف مهاجرت است که می تواند هم سطح علمی فرد را تا حد زیادی افزایش دهد و هم در آینده فرد تاثیر بگذارد. هر دو کشور روسیه و ترکیه از نظر رده بندی های جهانی در سطح بسیار بالایی قرار دارند اما نحوه پذیرش در دانشکده های آن ها با هم متفاوت است و باید روند متفاوتی برای آن طی شود. برخی از دانشکده های روسیه بسیاری از هزینه های دانشجویان را که اقدام به تحصیل در روسیه می کنند پرداخت کرده و زندگی را برای دانشجویان راحت تر می کنند که این اقدام توسط برخی دانشگاه های ترکیه نیز انجام می شود.

اشتغال حین تحصیل

هنگامی که به عنوان دانشجو به یک کشور خارجی مهاجرت می کنید تامین هزینه های حین تحصیل از طریق کار کردن دارای اهمیت فراوانی است. در کشور ترکیه این امکان برای دانشجویان فراهم است که حین تحصیل 20 ساعت در هفته را بتوانند کار کنند و هزینه های تحصیل، خوراک و … را پرداخت کنند. در کشور روسیه نیز برای ساعت کار دانشجویان محدودیت خاصی قرار داده نشده است اما برای اینکه بتوان در این کشور اقدام به اشتغال حین تحصیل کرد باید مجوز هایی را از دولت دریافت کرد.

اشتغال پس از تحصیل

یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در کیفیت زندگی در کشور های روسیه و ترکیه، اشتغال است زیرا با داشتن شغل می توان هزینه های زندگی را تامین کرد و به مرور راه پیشرفت را هموار کرد. طبق آخرین گزارش ها میزان بیکاری در کشور روسیه 4.3 درصد و در ترکیه نیز 11.5 است که نشان می دهد پیدا کردن کار در روسیه راحت تر از ترکیه است و روسیه دارای امنیت شغلی بیشتری است اما تحصیلات، مهارت و … در پیدا کردن شغل مناسب در این دو کشور تاثیر مهمی خواهد گذاشت.

اقامت

اقامت گرفتن در یک کشور خارجی نیز دارای اهمیت زیادی است و باید برای انتخاب یک کشور برای مهاجرت و زندگی به شرایط گرفتن اقامت در آن نیز توجه کافی را داشت. اما دو کشور روسیه و ترکیه از نظر قوانین اقامت دارای شباهت های زیادی می باشند و سخت گیری زیادی در این قوانین آن ها مشاهده نمی شود‌. برای اخذ اقامت دائم در روسیه و ترکیه باید پس از پنج سال که از زندگی در آن ها گذشت اقدام کرد و اقامت دائم گرفت اما باید این پنج سال به صورت متوالی باشد و طی آن سوء پیشینه ای برای شما ثبت نشده باشد.

سخن آخر

زندگی در یک کشور جدید می تواند تجربه های تازه ای برای شما رقم بزند و آشنا بودن به شرایط کلی آن کشور می تواند بسیار کمک کننده واقع شود. موسسه های زیادی وجود دارند که می توانند راه مهاجرت و پیشرفت درسی، شغلی و … را برای شما هموار کنند که یکی از آن ها موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان است که برای اینکه کار مهاجرت تحصیلی و زندگی در یک کشور جدید را برای شما راحت تر بکند و در این راه به شما کمک بکند اقدام به مشاوره رایگان توسط کارشناسان خبره کرده است و شما می توانید با مراجعه به سایت موسسه و یا از طریق تماس تلفنی با ما ارتباط برقرار کنید.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *