معرفی دانشگاه ملی سن پترزبورگ

دانشگاه ملی سن پترزبورگ از برترین دانشگاه ها در روسیه و یک مرکز برجسته علوم و آموزش در اروپای شرقی است.این دانشگاه با سابقه ای طولانی از سال ۱۷۲۴ فعالیت دارد و قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در روسیه است. این دانشگاه برای ورودی های سپتامبر ۲۰۲۱ از سوی وزارت بهداشت مورد تایید قرار گرفت.

این دانشگاه مفتخر است که میزبان ۹ برنده جایزه نوبل – در فیزیولوژی ، پزشکی ، شیمی ، فیزیک ، اقتصاد ، ادبیات – و همچنین مدال فیلدز (ریاضیات) و برندگان جایزه
شاو می باشد. علاوه بر این ، دو رئیس جمهور فدراسیون روسیه و شش رهبر دولت از دانشگاه فارغ التحصیل شدند. هر ساله بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی بین المللی از ۱۰۰ کشور جهان در رشته ها و دانشکده های مختلف این دانشگاه ثبت نام می کنند.

رتبه دانشگاه

این دانشگاه در رتبه بندی ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان و در رتبه دوم در اروپای شرقی و آسیای قرار دارد. QS میانه بر اساس رتبه بندی این دانشگاه همچنین در رتبه بندی
در QS Graduate Employability Ranking رتبه دوم روسیه قرار دارد. در سال ۲۰۱۹ این دانشگاه به محبوب ترین دانشگاه روسیه در میان متقاضیان خارجی تبدیل شد.

پادفک

پادفک دانشگاه در ۵ زیر شاخه ی علوم طبیعی مهندسی، علوم انسانی، اقتصاد و علوم پزشکی برگزار می شود که هر کدام مواد درسی منحصر به خود را دارد.دانشجویانی که مایل به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه هستند می توانند از پادفک پزشکی دانشگاه ملی استفاده کنند. دانشگاه ملی سنت پترزبورگ یکی از ۶ دانشگاهی است که را دارد و این TORFEL مجوز برگزاری آزمون رسمی امکان رو برای دانشجویان پادفک خود فراهم کرده که در راستای این امتحان و ورود به دوره اصلی این دانشگاه آموزش ببینند و بصورت رایگان این امتحان را شرکت کنند. لازم به ذکر است داشتن مدرک قبولی برای ورود به کورس اصلی روسی این B سطح ۱ دانشگاه الزامی است.

نقاط قوت و ضعف دانشگاه ملی سن پترزبورگ

نقاط قوت

رتبه دوم دانشگاه های روسیه و رتبه پنجم در رشته پزشکی
هزینه ی تحصیل متعادل
بهترین شرایط استخدام پس از فراغت از تحصیل

نقاط ضعف

نیازمند مدرک زبان
ظرفیت محدود و نه چندان زیاد
سیستم خوابگاهی محدود

هزینه دوره های مختلف دانشگاه ملی سن پترزبورگ در سال ۲۰۲۱ (سالانه)

پادفک ۳۵۰۰$

پزشکی ۴۳۰۰$

دندان پزشکی ۴۲۵۰$

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام با مهاجرت تحصیلی خسروان تماس بگیرید. ۰۲۱۸۸۹۷۱۹۲۸ | ۰۲۱۸۸۹۶۳۲۹۱