شرایط سنی پزشکی روسیه

تحصیل در روسیه و خصوصا در رشته پزشکی یکی از آرزوهای افرادی است که تمایل دارند تحصیلات خود را در یک دانشگاه معتبر خارجی ادامه دهند. رشته پزشکی طرفداران زیادی دارد و اگر در یک دانشگاه با سطح و اعتبار علمی بالا ارائه گردد، می تواند شانس زیادی برای ایجاد یک آینده کاری درخشان در اختیار افراد قرار دهد. البته به این نکته توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه های سطح دنیا، برای پذیرش در این رشته ممکن است شرایط سنی در نظر داشته باشند. به همین دلیل قبل از آنکه اقدامات جدی در خصوص مهاجرت تحصیلی انجام دهید بهتر است با رفتن به سایت دانشگاه مورد نظر، وجود و یا عدم وجود شرط سنی را بررسی کنید. ما در این متن قصد داریم در مورد شرایط سنی پزشکی روسیه نکاتی را با شما به اشتراک بگذاریم. چنانچه تمایل دارید در این رابطه اطلاعات خوبی به دست آورید، ادامه این متن را مطالعه کنید.

شرایط ورود به رشته پزشکی روسیه

برای قبولی در رشته پزشکی و تحصیل در روسیه اولین کاری که باید انجام دهید، شرکت در یک امتحان ورودی است. این امتحان به زبان روسی و یا انگلیسی است و شما باید بتوانید نمره قبولی در این آزمون کسب کنید. موضوع مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که تنها افرادی می توانند در این آزمون شرکت کنند که آخرین مدرک تحصیلی آنها دیپلم باشد. البته افرادی که دوره های پیش پزشکی را گذرانده و دروسی مانند شیمی، زبان، فیزیک و زیست شناسی را آموزش دیده اند هم می توانند در این آزمون شرکت کنند. افراد باید حداقل نمره ۵۰ درصدی را در این آزمون به دست آورند.
همانطوری که اشاره کردیم این آزمون به دو زبان انگلیسی و روسی ارائه می شود. به همین دلیل برای موفقیت در آن باید به زبان روسی نیز تسلط داشته باشید. بنابراین توصیه می شود در دوره پادفک شرکت کنید و زبان روسی تان را تقویت نمایید تا بتوانید در این آزمون نمره خوبی به دست آورید. در این دوره علاوه بر زبان روسی، دروسی مانند شیمی، فیزیک و زیست شناسی نیز تدریس می شوند.
دوره پادفکت به صورت کلی نزدیک یک سال به طول می انجامد و از آنجایی که شما زبان روسی را نیز فرا خواهید گرفت می توانید با آمادگی کامل در آزمون ورودی دانشگاه هایی که از نظر وزارت بهداشت و درمان کشورمان مورد تایید می باشند، شرکت کنید.

شرایط سنی پزشکی روسیه

شرایط سنی برای پذیرش در رشته پزشکی روسیه

یکی از نگرانی هایی که برخی از افراد به هنگام انتخاب رشته پزشکی و تحصیل در روسیه ممکن است با آن در کشمکش باشند، شرط سنی است. شاید شنیده باشید که برخی از دانشگاه های سطح دنیا برای پذیرش دانشجویان خود شرط سنی در نظر می گیرند و اگر فردی در خارج از بازه سنی تعیین شده توسط دانشگاه قرار نداشته باشد نمی تواند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کند.
یکی از مزیت هایی که تحصیل پزشکی در روسیه دارد، تعیین نکردن شرط سنی برای ادامه تحصیل در این رشته می باشد. شما در هر سنی که باشید می توانید مدارک مورد نیاز برای پذیرش در یکی از دانشگاه های روسیه را انتخاب کرده و در آن مشغول به تحصیل شوید. این مورد باعث شده که افراد زیادی تمایل داشته باشند تا این رشته را در کشور روسیه ادامه دهند.
معمولا افراد در سن ۱۷سالگی و بعد از آنکه دوران دبیرستان خود را به پایان رساندند می توانند برای شرکت در رشته پزشکی و یا یکی از زیر شاخه های آن اقدام کنند. تحصیل در رشته پزشکی به صورت کلی ۷ سال به طول می انجامد.
نه تنها شرایط سنی مناسب، بهترین وضعیت و موقعیت را برای تحصیل دانشجویان در این کشور فراهم کرده است بلکه هزینه تحصیل در روسیه نیز در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه و مناسب عنوان شده است. هر فردی که بتواند از پس هزینه های زندگی در این کشور برآید می تواند روسیه را برای تحصیل در رشته پزشکی انتخاب کند و اطلاعات و دانش خود را در این حوزه افزایش دهد.

شرایط سنی پزشکی روسیه

شرایط سنی پزشکی روسیه

گرفتن پذیرش از دانشگاه های کشور روسیه

برای تحصیل در روسیه باید ویزا داشته باشید. ویزایی که به این شکل برای افراد صادر می شود، ویزای دانشجویی بوده و لازمه گرفتن ویزا نیز دریافت پذیرش از دانشگاهی است که قصد دارید در آن تحصیل کنید. توجه داشته باشید که بدون داشتن پذیرش، ویزای دانشجویی برای شما صادر نخواهد شد. مدارکی که برای دریافت ویزای دانشجویی و مهاجرت تحصیلی به روسیه باید آماده کنید به شرح زیر است:
• پرداخته هزینه دعوت نامه
• ارائه یک کپی از دیپلم
• پر کردن فرم درخواست پذیرش دانشگاه
• ارائه یک کپی از پاسپورت که حداقل به مدت ۲ سال اعتبار داشته باشد
• پرداخت هزینه پیک
برای آنکه بتوانید هزینه های مورد نیاز برای دریافت ویزا را پرداخت کنید می توانید از طریق دو سیستم Western Union و یا Money Gram نیز اقدام کنید. بعد از پرداخت هزینه، باید رسید خود را فکس کرده و یا از طریق ایمیل آن را ارسال نمایید. تمام مدارک مورد نیاز، می بایست اسکن شده و اسکن نیز وضوح بالایی داشته باشد. بعد از فرستادن مدارک، در یک بازه زمانی که ممکن است بین ۳۰ تا ۴۰ روز طول بکشد، وزارت امور خارجه روسیه یک نامه برای شما ارسال خواهد کرد. بعد از دریافت این نامه باید مدارک زیر را آماده نمایید:
• ارائه نامه پذیرش و دعوت نامه
• ارائه پاسپورتی که حداقل به مدت دو سال اعتبار داشته باشد
• ارائه ترجمه شناسنامه
• کپی مدارک تحصیلی و ترجمه آنها به زبان روسی
• اراائه گواهی سلامت جسمانی که به زبان روسی ترجمه شده باشد. در این گواهی باید ذکر شده باشد که فرد به بیماری ایدز مبتلا نیست. در ضمن این گواهی باید از سوی یک مقام رسمی در کشور صادر شده باشد.
• پر کردن فرم درخواست ویزا
• ارائه دو عدد عکس پاسپورتی
چنانچه تمام مدارکی که ارائه می کنید کامل بوده باشد و هیچ ایراد و نقصی در آنها وجود نداشته باشد ویزای دانشجویی برای فرد صادر می شود. دقت داشته باشید که در صورت وجود نقص در هر یک از مدارک، احتمال آنکه ویزا برای شما صادر نشود وجود دارد.

مهاجرت تحصیلی خسروان برای مشاوره رایگان حضوری و آنلاین در خدمات شما عزیزان می باشد.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *