دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

دانشگاه عالی اقتصاد روسیه درمسکو واقع شده است. دانشگاه عالی اقتصاد روسیه یا  HSE جزو پروژه 5-100دولت روسیه می باشد. هدف پروژه این است که دانشگاه های روسیه را به 100 موسسه آموزشی برتر جهان برساند. علیرغم نام دانشگاه ملی اقتصاد روسیه، این دانشگاه متخصصانی را نه تنها در زمینه های اقتصادی تربیت می کند، بلکه دانشجویان HSE در 11 زمینه از جمله اجتماعی، حقوقی، علوم، کامپیوتر و سایر رشته های علمی تحصیل می کنند.

تاریخچه دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

دانشگاه عالی اقتصاد روسیه در پاییز 1992 تأسیس شد. چند ماه بعد، اولین برنامه کارشناسی ارشد اقتصاد در فدراسیون روسیه بر اساس کار دانشگاه افتتاح شد. برای آماده سازی استادان،  دوره های کارآموزی منظمی را برای کارمندان در دانشگاه های خارجی ترتیب داد. اساتید خارجی دعوت شده که بخشی از سخنرانی ها را برای دانشجویان تدریس می کردند، به اتخاذ تجربه بین المللی در تئوری اقتصادی کمک کردند. در سال 1994، تحصیلات تکمیلی بر اساس دانشگاه عالی اقتصاد افتتاح شد و دانشگاه شروع به آموزش متخصصان حقوقی و اجتماعی کرد.

سال 1997 با امضای توافق نامه ای با مدرسه اقتصاد لندن، کالج بین المللی اقتصاد و دارایی با نام (ICEF) افتتاح شد. از آن لحظه به بعد، یکی از اولین برنامه های دو مدرکه در فدراسیون روسیه در HSE ظاهر شد. در اواخر دهه 90، دانشگاه به یک سیستم آموزشی مدولار روی آورد: 4  بخش تحصیلی در سال، 5-6 رشته در هر بخش. در نتیجه دانش آموزان توانستند تعداد ساعات خودآموزی را تا 60 درصد افزایش دهند.

در اوایل دهه 2000، HSE به طور قابل توجهی گسترش یافت. در طی چندین سال، 8 دانشکده جدید افتتاح شد و صندوق دانشگاهی HSE تأسیس شد. در سال 2009، به مدرسه عالی اقتصاد روسیه، عنوان مهم دانشگاه تحقیقاتی ملی اعطا شد.

ساختمان های دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

مدرسه عالی اقتصاد دارای 4 پردیس واقع در مسکو و شعبه های دانشگاه در سن پترزبورگ، نیژنی نووگورود و پرم است. دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در 16 دانشکده این دانشگاه آموزش می بینند.

شعبه های دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

شهر سن پترز بورگ: Kantemirovskaya st. 3, building 1, lit. A

شهر نیژنی نووگورود: Bolshaya Pecherskaya st. 25/12

شهر پرم : Studencheskaya st. 38

دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

شهریه دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

در جدول زیر مروری بر برنامه های کارشناسی بر اساس رشته، حداقل هزینه و صندلی های موجود آورده شده است.

نام رشتهزمان تحصیلشهریه سالانهتعداد بورسیه
برنامه ریزی شهری5 سال8,503 دلار35
بیوتکنولوژی سلولی و مولکولی4 سال7,636 دلار28
مطالعات آسیایی و آفریقایی5 سال6,941 دلار67
هنر و صنایع دستی4 سال6,941 دلار37
علوم اطلاعات و فناوری محاسبات4 سال6,768 دلار236
امنیت اطلاعات5/5 سال7,636 دلار85
تاریخ هنر4 سال7,289 دلار30
تاریخ و باستان شناسی5 سال6,768 دلار79
مطالعات فرهنگی4 سال6,768 دلار35
ریاضی و مکانیک4 سال6,768 دلار289
جغرافیای تحول جهانی و فناوری اطلاعات جغرافیایی4 سال6,768 دلار2
علوم سیاسی و حوزه‌شناسی4 سال7,809 دلار100
روانشناسی4 سال7,462 دلار63
جامعه شناسی و مددکاری اجتماعی4 سال6,768 دلار95
رسانه، اطلاعات و خدمات کتابخانه ای4 سال8,503 دلار115
فیزیک4 سال7,636 دلار50
فلسفه4 سال6,768 دلار45
شیمی4 سال7,636 دلار21
اقتصاد و مدیریت4 سال8,330 دلار785
فناوری ها و سیستم های اطلاعات و ارتباطات4 سال6,768 دلار60
فقه5 سال7,462 دلار173
مطالعات زبان‌شناسی و ادبیات4 سال6,768 دلار137

دانشجویان بین المللی دارای سهمیه HSE این فرصت را دارند که همان بورسیه تحصیلی را با دانشجویانی که بودجه دولتی دریافت می کنند، دریافت کنند. بورسیه تحصیلی استاندارد دولتی با هزینه حدود 27 دلار در ماه است. تصمیم برای ارائه بورسیه تحصیلی دولتی افزایش یافته که بر اساس پیشرفت دانشجو و تعداد متقاضیان اتخاذ می شود (تنها 10٪ از دریافت کنندگان بورسیه استاندارد واجد شرایط هستند). مبلغ پرداختی ماهانه به دانشجویان بورسیه بین 86 تا 343 دلار است.

علاوه بر این، دانشگاه فرصتی برای شرکت در برنامه های بورسیه تحصیلی مستقل که توسط شرکا تامین می شود، فراهم می کند.

مزایای تحصیل در دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

مدرک معتبر: HSE رتبه اول را در رتبه بندی موضوعات بین المللی سالانه در بین دانشگاه های روسیه دارد. مدرسه عالی اقتصاد روسیه به طور مداوم در بین 5 دانشگاه برتر روسیه برای استخدام فارغ التحصیلان گنجانده شده است.

آموزش کاربردی: برنامه های کارشناسی و فعالیت های پروژه اجباری را ارائه می دهند که 20 درصد از حجم کار را تشکیل می دهد. دانش آموزان یاد می گیرند که دانش خود را در پروژه های واقعی به کار ببرند: آنها برنامه های بازاریابی برای شرکت ها، طراحی وب سایت، حسابداری سوابق مالی و غیره را توسعه می دهند.

توانایی تأثیرگذاری بر محتوای برنامه درسی: از سال دوم، دانشجویان HSE می توانند رشته های انتخابی خود را در یک برنامه درسی فردی بگذرانند.

همکاری بین المللی: برنامه‌های تبادل کوتاه‌مدت و بلندمدت، کنفرانس‌های بین‌المللی، سخنرانی‌های معلمان برجسته اروپا، ایالات متحده آمریکا و چین، دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا در محیط بین‌المللی ادغام شوند.

آموزش رایگان و تخفیف در شهریه: هزینه نسبتاً بالای برنامه های آموزشی (به طور متوسط ​​6870 دلار در سال) می تواند تا حدی با یک سیستم تخفیف جبران شود. این دانشگاه برنامه ای برای حمایت از دانشجویان مستعد دارد که تا 70 درصد از کل هزینه آموزش را تخفیف می دهد. تقریباً هر رشته دارای صندلی هایی است که به شما امکان می دهد به صورت رایگان در آن رشته تحصیل کنید.

دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

برنامه های آمادگی بین المللی

برای متقاضیان سایر کشورها، مدرسه عالی اقتصاد دارای یک بخش مقدماتی برای آموزش زبان روسی و رشته های موضوعی عمومی است. دانشجویان بین المللی می توانند از بین سه برنامه موجود در HSE یکی را انتخاب کنند.

شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

برای پذیرش در HSE، متقاضیان خارجی باید طبق برنامه در 2 موضوع، تست از راه دور یا حضوری  را انجام دهند. ثبت نام در آزمون ها از طریق اکانت شخصی حداکثر تا 1 هفته قبل از آزمون الزامی است. برنامه ها و نمونه های امتحانی و همچنین حداقل نمرات مورد نیاز در وب سایت دانشگاه HSE قابل دسترسی است.

نتایج مسابقه جهانی بورسیه را نیز می توان در نظر گرفت.

به طور کلی، این فرآیند از مراحل زیر تشکیل شده است:

  1. رشته ای  را که می خواهید برای آنها درخواست دهید انتخاب کنید.
  2. ایجاد یک حساب شخصی در وب سایت HSE؛
  3. یک برنامه را با تمام پیوست های لازم به عنوان فایل PDF ارسال کنید.
  4. ثبت نام در آزمون ورودی آنلاین یا حضوری؛
  5. امتحانات را طبق برنامه رویدادهای مقدماتی شرکت کنید.
  6. منتظر باشید تا تصمیم نهایی در صفحه “برای متقاضیان بین المللی” در حساب شخصی شما منتشر شود.
  7. مجموعه ای از اسناد را آماده کنید و آنها را در بخش “پیشنهاد پذیرش” ظرف 40 روز پس از قبولی در حساب شخصی خود ارسال کنید.
  8. مدارک تحصیلی خود را در روسیه قانونی و به رسمیت بشناسید.
  9. درخواست ویزا

زمان پذیرش

ارسال درخواست، آزمون ورودی یا مصاحبه   1 نوامبر- 14 اگوست

ارائه مدارک پشتیبان    14 اگوست-28 اگوست

آخرین مهلت امضای موافقت نامه و فرم های ثبت نام 28 اگوست

مهلت ثبت نام 31 اگوست

اولین کلاس 1اکتبر/1سپتامبر

  • کپی ترجمه شده و محضری گذرنامه یا شناسنامه دیگر؛
  • یک کپی ترجمه شده و رسمی از گواهی تحصیلات قبلی همراه با ریز نمرات یا فقط ریز نمرات در صورتی که مدارک قبل از فارغ التحصیلی ارائه شده باشد.
  • درخواست بورسیه اصلی به زبان انگلیسی با یک تصویر در گوشه سمت راست بالا امضا شده توسط متقاضی تکمیل شود.
  • کپی گواهی پزشکی عمومی استاندارد؛
  • کپی گواهی پزشکی که نتایج آزمایش HIV را نشان می دهد.

همکاری بین المللی

یکی از اولویت های توسعه HSE از بدو تأسیس، تبادل فعال تجربیات با مؤسسات آموزشی خارجی بوده است. تا سال 2019، دانشگاه HSE دارای 421 قرارداد همکاری با سازمان‌هایی از 69 کشور بود. دانشگاه تحقیقات علمی عضو 4 انجمن بین المللی در سطح دانشگاه و 10 انجمن بین المللی است. به عنوان بخشی از تعامل، تحقیقات مشترک، برگزاری کنفرانس ها، دو مدرک تحصیلی و برنامه های تحرک دانشجویی اجرا می شود.

فوق برنامه های دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

دانشجویان HSE فعالانه در برنامه های تبادل بین المللی با دانشگاه های همکار شرکت می کنند. هر سال، کمیسیون بیش از 1000 درخواست را برای 370 موقعیت سهمیه رقابتی بررسی می کند. شهریه توسط دانشگاه های همکار پرداخت می شود، دانشجویان کلیه هزینه های دیگر (ویزا، سفر به کشور میزبان، اقامت، غذا، بیمه و غیره) را پوشش می دهند. پذیرش برنامه ها 2 بار در سال باز می شود: برای برنامه های پاییز از فوریه و برای بهار در ماه اوت شروع می شود.

دانش‌آموزان می‌توانند درخواست خود را هم به‌صورت رایگان و هم به‌صورت پولی تحصیلی تمام‌وقت ارسال کنند. دانشجویان بدون بدهی تحصیلی که 2 سال دوره کارشناسی و  یا 1 سال تحصیلات کارشناسی ارشد / دکتری را با موفقیت گذرانده باشند مجاز به شرکت در مسابقه هستند. کمیسیون به کسانی که برای اولین بار در چنین برنامه هایی شرکت می کنند، اولویت می دهد. مراحل اصلی انتخاب عبارتند از:

انتخاب برنامه فوق برنامه دانشجویی کاتالوگ برنامه های مربوطه در وب سایت HSE منتشر شده است. برای شرکت در مسابقه، می توانید برنامه بیش از 3 دانشگاه همکار را انتخاب کنید و آنها را به ترتیب اولویت قرار دهید.

تعیین بودجه مشارکت لازم است ،برآوردی از هزینه های آتی برنامه (پرداخت گواهینامه، ویزا، پرواز، اجاره مسکن و غیره) انجام شود. شما می توانید هزینه تقریبی زندگی در کشور انتخاب شده را در اینجا محاسبه کنید.

ثبت درخواست پس از اعلام شروع مسابقه می توانید فرم دیجیتال را پر کنید. مدارک و گواهینامه های مورد نیاز باید به فرمت PDF به درخواست پیوست شود.

اطلاعات در مورد نتایج مسابقه: تصمیم کمیته گزینش بر اساس نتایج گزینش 30 روز پس از پایان مهلت درخواست ها اعلام می شود. اطلاعات در ایمیل مشخص شده و در هنگام ثبت نام گزارش می شود و قابل تجدید نظر نیست.

آماده شدن برای سفر: قبل از سفر، لازم است در جلسات شاخص برای کسانی که برای برنامه های تبادل بین المللی نامزد شده اند شرکت کنید. در این جلسه دانشجویان در مورد مسائل احتمالی اقامت و تحصیل در کشور منتخب بحث می کنند. دانشجویان پردیس های مسکو باید شخصاً در این دانشگاه حضور یابند. وبینارها برای دانشجویان در شعب HSE برگزار می شود.

دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

آموزش کسب و کار دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

 

HSE 58 برنامه بازآموزی حرفه ای تمام وقت، پاره وقت و از راه دور به مدت 8 تا 24 ماه ارائه می دهد. آموزش در 11 حوزه انجام می شود:

  • انفورماتیک تجاری؛
  • امور مالی و اعتباری؛
  • اقتصاد و مدیریت دارایی؛
  • زبان خارجی؛
  • بازار یابی؛
  • مدیریت؛
  • حاکمیت شرکتی؛
  • لجستیک و مدیریت زنجیره تامین؛
  • مدیریت منابع انسانی؛
  • مدیریت ورزشی؛
  • قانون

برنامه منحصر به فرد روسیه، MBA در تجزیه و تحلیل کسب و کار، که توسط شورای تخصصی ملی آموزش کسب و کار و مدیریت، NASDOBR معتبر است و بسیار محبوب می باشد. تعداد افرادی که سالانه می خواهند در دوره آموزشی ثبت نام کنند از تعداد مکان های دوره بیشتر است که منجر به تعطیلی زودهنگام ثبت نام می شود. این برنامه مرتبط ترین دانش ها و مهارت ها را در زمینه مدیریت عمومی و فناوری اطلاعات فراهم می کند که یک رویکرد سیستماتیک برای مدیریت ایجاد می کند. هزینه یک دوره 20 ماهه 10992 دلار است.

لیست کامل برنامه های MBA، EMBA، DBA و Executive Master از دانشکده عالی اقتصاد در وب سایت منتشر شده است.

تحصیل در روسیه

زندگی دانشجویی در دانشگاه عالی اقتصاد روسیه

علاوه بر تحصیل، دانشجویان می توانند به سازمان های مختلف باشگاه دانشجویان بپیوندند: ورزش، موسیقی، سینما، مسافرت، خیریه. تئاتر، کلاس های بازیگری و سخنرانی صحنه ای برگزار می کند، HSEبه طور منظم نمایش هایی را اجرا می کند و در جشنواره های شهری شرکت می کند. حدود 40 تیم کشوری در لیگ فوتبال دانشگاه وجود دارد. پروژه Muzvyshka گروه های موسیقی دانشجویی مسکو را متحد می کند. در سال  2018 دانشگاه ملی اقتصاد روسیه برنده جوایز جهانی طلایی Eventiada IPRA در بخش “پروژه روابط عمومی سال” شد.

HSE به آینده شغلی فارغ التحصیلان توجه دارد. مرکز توسعه شغلی در مورد رزومه نویسی و مصاحبه موفق مشاوره می کند. این موسسه موقعیت های شغلی و کارآموزی کارفرمایان بالقوه را منتشر می کند. برای اطمینان از اینکه فارغ التحصیلان حتی در همان ابتدای کار خود احساس اعتماد به نفس می کنند، کلاس های حل پرونده های تجاری به طور مرتب در HSE برگزار می شود. بیش از 5000 دانش آموز روندهای تجارت مدرن را یاد می گیرند که در نتیجه همکاری تیمی، تصمیم گیری و مهارت های رهبری را توسعه می دهند.

زیرساخت های مدرسه عالی اقتصاد روسیه

ساختمان اصلی مدرسه عالی اقتصاد در مرکز مسکو در خیابان شلوغ Myasnitskaya در نزدیکی ایستگاه های مترو Lubyanka و Chistye Prudy واقع شده است. به راحتی می توانید با قسمت اصلی دانشکده ها دسترسی داشته باشید. چندین ساختمان دانشگاه به طور جداگانه در مناطق مختلف شهر واقع شده اند. تمام ساختمان های دانشگاه دسترسی به وای فای دارند. برخی از ساختمان ها برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده اند. رمپ در ورودی، اتاق های توالت در طبقه 1، مجهز به نرده و کابین های ویژه وجود دارد. بیشتر ساختمان ها کتابخانه ها و غذاخوری های مخصوص به خود را دارند.

مدرسه عالی اقتصاد 10 خوابگاه واقع در مسکو در اختیار دانشجویان قرار می دهد. برخی دارای سالن های ورزشی، خشکشویی و غذاخوری دانشجویی هستند. هزینه زندگی بسته به هاستل بین 29 تا 800 دلار در ماه متغییر می باشد.

Campus Dubki  در منطقه مسکو، Odintsovo واقع شده است. 3 ساختمان چند طبقه می توانند بیش از 5000 دانشجوی غیر مقیم و خارجی را در خود جای دهند. اقامت در آپارتمان های 1، 2، 3 و 4 اتاقه با بالکن و آشپزخانه مجهز ارائه می شود. این منظقه دارای یک مرکز پزشکی، دستگاه های خودپرداز، سالن های ورزشی و اتاق های جداگانه برای خودآموزی است. هزینه زندگی در این خوابگاه ها 94 دلار در ماه است.

نظرات دانشجویان دانشگاه

نکات مثبت: در فرآیند آموزشی، دانشجویان  به تعداد کمی از موضوعات عمومی می پردازند که این امر زمان کافی برای خودآموزیرا فراهم می کند. که به شما امکان می دهد پس از فارغ التحصیلی به راحتی کار پیدا کنید. یکی از مزیت های مهم، به گفته دانشجویان، در دسترس بودن یادداشت های سخنرانی تهیه شده توسط دانشجویان قبلی و حضور رایگان در کلاس های تئوری است. بسیاری از مردم فرصت شرکت در رویدادهای خلاقانه را دوست دارند زیرا مهارت های بیشتری در کار پروژه به دست می آورند.

نکات منفی: برنامه های درسی زیادی که به تعویق انداختن آنها غیرممکن است، دورافتاده بودن ساختمان ها و تجهیزات فنی ضعیف کلاس ها، شکایات اصلی در بررسی اکثر دانش آموزان است. یک برنامه آموزشی پیچیده و مشکلات مربوط به برنامه توسط دانشجویان برخی از دانشکده ها، به عنوان مثال حقوق و زبان های خارجی  از دیگر نکات منفی دانشگاه اقتصاد روسیه ذکر شده است.

فارغ التحصیلان معروف

 

ماکسیم اورشکین – مشاور اقتصادی رئیس جمهور روسیه (از سال 2020)، وزیر توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه (2016-2020)، رئیس شورای مرکز تحقیقات استراتژیک (از سال 2018 تاکنون).

آلمانی کلیمنکو – مالک شرکت اینترنتی LiveInternet، بنیانگذار اخبار جمع آوری کننده MediaMetrics، مشاور رئیس جمهور فدراسیون روسیه (2016-2018)؛

دیمیتری پگوف – معاون مدیر کل راه آهن روسیه، نظارت بر خدمات مسافری؛

کنستانتین نوسکوف – وزیر توسعه دیجیتال، مخابرات و رسانه های جمعی فدراسیون روسیه (2018-2020)، رئیس مرکز تحلیلی زیر نظر دولت فدراسیون روسیه.

ایلیا آذر روزنامه نگار، خبرنگار ویژه روزنامه نوایا گازتا است. در سال 2014، برنده جایزه روزنامه نگار سال از نظر مجله GQ.

جمع بندی

بی شک دانشکده ملی اقتصاد بهترین انتخاب برای دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته های مدیریتی و اقتصادی می باشد. اگر قصد تحصیل در دانشگاه ملی روسیه و یا حتی مهاجرت به ایتالیا را دارید با مشاوران موسسه مهاجرتی خسروان در تماس باشید.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

دانشگاه روابط بین الملل مسکو
دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو
دانشگاه عالی اقتصاد روسیه
دانشگاه فنی باومان مسکو
دانشگاه پلی تکنیک پیتر بزرگ سن پترزبورگ
دانشگاه اسلامی کازان
دانشگاه سینرژی مسکو
دانشگاه تومسک روسیه
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *