دانشگاه ماچه راتا ایتالیا Università degli Studi di Macerata

ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی محبوب در میان مهاجران تحصیلی است. افرادی که قصد تحصیل در قاره اروپا را دارند، اغلب این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند. دانشگاه های کشور ایتالیا از قدمت بالایی برخوردار هستند و سطح آموزش خوبی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. ماچه راتا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور ایتالیا است؛ که در شهر ماچه راتا واقع شده است و توجه بسیاری از مهاجران تحصیلی را به خود جلب کرده است. در ادامه به بررسی دانشگاه Università degli Studi di Macerata و شرایط تحصیل و زندگی در شهر ماچه راتا می پردازیم. برای جمع آوری اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

معرفی دانشگاه ماچه راتا

ماچه راتا (Università degli Studi di Macerata) یا UNIMC یک دانشگاه دولتی قدیمی در مرکز یکی از شهرهای ایتالیا است. این دانشگاه محدودیت دینی و جنسیتی ندارد و هر فردی از هر نقطه دنیا می تواند در این دانشگاه به تحصیل بپردازد. تاسیس این دانشگاه به سال 1290 برمی گردد؛ یعنی بیشتر از 700 سال از زمان شکل گیری این دانشگاه می گذرد.
دانشگاه ماچه راتا اگرچه مانند دانشگاه هایی چون میلان، فلورانس و بولونیا به عنوان مراکز تحصیلی ممتاز ایتالیا شناخته نمی شود؛ اما از سطح آموزش خوبی برخوردار است و از دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم کشور ایران است. در این مرکز آموزشی، امکان تحصیل در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی فراهم شده است. خوشبختانه بیشتر اساتید دانشگاه UNIMC از سابقه بالایی برخوردار هستند و دروس تحصیلی را به صورت سیلیس و ساده آموزش می دهند.

دانشگاه ماچه راتا ایتالیا

دانشگاه ماچه راتا ایتالیا

معرفی شهر ماچه راتا در ایتالیا

متقاضیان تحصیل در ایتالیا قبل از ورود به این کشور، باید در رابطه با شهری که قرار است در آن سکونت کنند، اطلاعات جامعی داشته باشند. با توجه به اینکه دانشگاه Università degli Studi di Macerata در شهر تاریخی ماچه راتا یا ماشه راتا واقع شده است؛ اغلب مهاجران تحصیلی همین منطقه را برای زندگی انتخاب می کنند.
ماچه راتا از شهرهای کوچک کشور ایتالیا است؛ که بیشتر از 40 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر از دو سمت به رودخانه راه پیدا می کند و روی یک تپه نسبتاً بزرگ، بنا شده است. آب و هوای شهر ماچه راتا برای زندگی بسیار مناسب است؛ چراکه باوجود گرمای مطلوب و هوای متعادل، میزان بارش نسبتاً خوبی دارد.

گروه های تحصیلی دانشگاه ماچه راتا

دانشگاه ماچه راتا بیشتر از 14 هزار دانشجو را به صورت سالیانه پذیرش می کند و دارای پنج دانشکده با گروه های تحصیلی متنوع است. متنوع بودن رشته های تحصیلی یکی از مهم ترین ویژگی های دانشگاه UNIMC است؛ که باعث محبوبیت او در میان دانشجویان بین المللی شده است. 5 دپارتمان دانشگاهUniversità degli Studi di Macerata که در نزدیکی دانشگاه UNIMC واقع شده اند؛ عبارتند از:
1. دانشکده علوم سیاسی دانشگاه UNIMC
2. دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه UNIMC
3. دانشکده آموزش میراث فرهنگی و گردشگری دانشگاه UNIMC
4. دانشکده حقوق دانشگاه UNIMC
5. دانشکده اقتصاد دانشگاه UNIMC

رشته های تحصیلی دانشگاه ماچه راتا

رشته های تحصیلی در دانشگاه ماچه راتا با توجه به نوع رشته و سطح دوره آموزشی ارائه می شوند. بنابراین؛ ممکن است رشته هایی که برای دوره کارشناسی سه ساله ارائه می شود، با دوره کارشناسی ارشد و دکتر متفاوت باشد. در ادامه فهرستی از رشته هایی که در دانشگاه Università degli Studi di Macerata برای دوره های تحصیلی مختلف ارائه می شود؛ آمده است.

رشته های تحصیلی دوره کارشناسی دانشگاه ماچه راتارشته های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ماچه راتا
کارشناسی ارتباطاتکارشناسی ارشد مدیریت میراث فرهنگی
کارشناسی اقتصادکارشناسی ارشد بازارهای مالی
کارشناسی فلسفهکارشناسی ارشد روابط بین الملل
کارشناسی ادبیاتکارشناسی ارشد مدیریت و مشاوره کسب و کار
کارشناسی آموزش تربیت معلمکارشناسی ارشد مطالعات فلسفی
کارشناسی مطالعات سیاسیکارشناسی ارشد مدیریت گردشگری بین‌المللی
کارشناس مطالعات زبان و فرهنگ………………………………………………

امکانات دانشگاه Università degli Studi di Macerata

دانشگاه ماچه راتا به عنوان یک پردیس در مرکز شهر ماچه راتا از خدمات و امکانات بی نظیری برخوردار است. در ادامه فهرستی از این امکانات و خدمات آورده شده است.
• دانشگاه ماچه راتا دارای یک مرکز مجزا برای راهنمایی و مشاوره به دانشجویان است.
• هر دانشجو در صورت حضور در مرکز مشاوره می تواند به صورت رایگان از اینترنت استفاده کند.
• دانشگاه UNIMC یک مرکز اختصاصی برای ارتباط مستقیم دانشجویان با مراکز کار راه اندازی کرده است.
• متقاضیان تحصیل در ایتالیا بعد از اخذ پذیرش دانشگاه ماچه راتا می توانند از کتابخانه مجهز و پیشرفته آن برای انجام کارهای پژوهشی خود استفاده کنند.
• این کتابخانه از پنج بخش مجزا به نام کتابخانه دیجیتال، سیستم آنلاین بین کتابخانه ای، کتابخانه آموزشی و دو آزمایشگاه تشکیل شده است.
• تمام بخش های کتابخانه به وای فای متصل هستند و دانشجویان به صورت رایگان می توانند از آن برای انجام کارهای پژوهشی خود استفاده کنند.
• دانشگاه Università degli Studi di Macerata مانند بسیاری از دانشگاه های بین المللی ایتالیا امکانات و سرگرمی های متنوعی را برای رفاه و اوقات فراغت دانشجویان خود فراهم کرده است.

هزینه تحصیل در دانشگاه ماچه راتا

بررسی های انجام شده نشان می دهد که هزینه تحصیل در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر است. با این حال تمام دانشجویان باید مبلغی را برای پرداخت شهریه، تهیه کتاب و انجام تحقیقات دانشگاهی در نظر بگیرند. رشته تحصیلی و سطح دوره تحصیلی دو فاکتور موثر بر هزینه تحصیل در ایتالیا هستند. معمولاً هر دانشجو به صورت سالیانه باید بیشتر از 1.500 یورور برای تحصیل در دانشگاه ماچه راتا پرداخت کند.
دانشگاه ماچه راتا مانند بسیاری از دانشگاه های ایتالیا، دارای بورسیه های متعددی است. برخی از دانشجویان در صورت داشتن استعداد و توانمندی های بالا، با استفاده از بورسیه دولتی، می توانند در دوره کارشناسی ارشد به صورت رایگان تحصیل کنند و چیزی حدود 900 یورو به عنوان حقوق از دانشگاه دریافت کنند.

هزینه زندگی در ماچه راتا

علاوه بر هزینه تحصیل در دانشگاه ماچه راتا، دانشجویانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند؛ باید به برآورد و برررسی هزینه زندگی در شهر ماچه راتا بپردازند. هزینه زندگی در ماچه راتا شامل اجاره مسکن، اجاره ماشین یا کرایه رفت و آمد، تهیه موادغذایی، قبض آب و برق، تهیه امکانات منزل و…می شود. در صورتی که دانشگاه دارای خوابگاه اختصاصی باشد؛ هزینه هایی از قبیل قبض آب و برق و هزینه خرید لوازم منزل کاهش پیدا می کند.
اجاره یک ساختمان تک خواب در شهر ماچه راتا چیزی حدود 300 تا 400 یورو است؛ که در صورت اضافه شدن قبض آب و برق و اینترنت، حدودی500 تا 6000 یورو هزینه یک ماه زندگی در ماچه راتا می شود. دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا باید حداقل 50 یورو برای رفت و آمد، 200 تا 500 یورو برای تهیه مواد غذایی و حدود 100 یورو برای بیمه و درمان در نظر بگیرند. لازم به ذکر است که هر دانشجو باید هزینه ای را برای تفریحات و گذراندن اوقات فراغت خود در نظر بگیرد.

دانشگاه ماچه راتا ایتالیا

دانشگاه ماچه راتا ایتالیا

شرایط پذیرش در دانشگاه ماچه راتا (UNIMC)

دانشگاه های ایتالیا شرایط نسبتاً ساده تری برای پذیرش دانشجویان بین الملل دارند. با این وجود تحصیل در ایتالیا مانند تحصیل در سایر کشورهای خارجی، دارای شرایط خاصی است. معمولاً برای پذیرش دانشجو در ایتالیا به سه فاکتور سن، معدل و مدرک زبان بسیار توجه می شود. متقاضیان تحصیل در ایتالیا ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشند که برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید حداکثر 30 سال و برای کارشناسی ارشد باید حداکثر 36 سال داشته باشند.
کسانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری را دارند؛ نباید بیشتر از 40 سال سن داشته باشند. تمام دانشجویان باید مدرک دوره قبل خود را به همراه ریز نمرات به دانشگاه تحویل دهند. برای مثال متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی باید به ارائه مدرک دیپلم و ریز نمرات آن بپردازند. چنانچه نمره معدل دیپلم بالای 15 و نمره معدل کارشناسی بالای 13 باشد؛ شانس شما برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا افزایش پیدا می کند.
در نهایت تمام متقاضیان تحصیل در ایتالیا برای پذیرش در دانشگاه ماچه راتا باید مدرک زبان آیلتس خود را با حداقل نمره 6 به مرکز آموزش تحویل دهند. متقاضیان تحصیل در ایتالیا بهتر است برای کم کردن چالش های درسی و روزمره خود به یادگیری کامل زبان ایتالیایی بپردازند.

مشاوره تحصیل در دانشگاه ماچه راتا

در این نوشتار به معرفی کامل دانشگاه ماچه راتا و هزینه های تحصیل و زندگی در شهر ماچه راتا پرداختیم. با وجود اینکه شرایط پذیرش دانشجو در کشور ایتالیا، نسبت به سایر کشورهای اروپایی ساده تر است؛ بازهم مهاجرت و پذیرش در دانشگاه های این کشور چالش ها و پیچیدگی های خاص خودش را دارد. بنابراین؛ لازم است تا از یک مجموعه متخصص و باتجربه، برای مهاجرت و تحصیل در دانشگاه ماچه راتا یا سایر دانشگاه های کشور ایتالیا کمک گرفته شود.
موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان به دلیل داشتن تجارب بالا در زمینه اعزام دانشجویان ایرانی به کشورهای ایتالیایی، می تواند به علاقمندان تحصیل در ایتالیا کمک کند تا روند پذیرش در دانشگاه های این کشور را در سریع ترین زمان طی کنند. این موسسه از طریق مشاوره آنلاین و به صورت کاملاً رایگان شما را متناسب با شرایطتان برای مهاجرت به کشور ایتالیا راهنمایی می کند. در کمتر از یک ساعت بعد از درخواست شما برای مشاوره آنلاین، کارشناسان موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان با شما تماس می گیرند و تمام اطلاعات موردنیاز برای مهاجرت و تحصیل در کشور ایتالیا را برایتان شرح می دهند.

 

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه کمرینو ایتالیا
دانشگاه ماچه راتا ایتالیا
دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا
دانشگاه لاکویلا ایتالیا
دانشگاه فرارا ایتالیا
تحصیل در دانشگاه مسینا
دانشگاه سالنتو ایتالیا
دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *