دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا

کشور ایتالیا از جمله کشورهای پرطرفدار برای تحصیل است. در این کشور دانشگاه های بسیاری وجود داشته که دارای رتبه بالایی در کشور و جهانی هستند. دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا از جمله دانشگاه های معتبر و شناخته شده ایتالیا است. این دانشگاه همانطور که پیداست در استان کامپانیا و شهر ناپل واقع شده است. این دانشگاه شرایط مساعدی را برای متقاضیان علاقه مند به مهاجرت تحصیلی به ایتالیا فراهم کرده است. سطح بالای این دانشگاه در سطح جهانی، بورسیه های تحصیلی، خوابگاه دانشجویی، هزینه درخواست رایگان و… به همراه شرایط مساعد زندگی در کشور ایتالیا سبب شده تا متقاضیان بسیاری در طی سال جهت پذیرش در این دانشگاه درخواست دهند. اگر شما عزیزان نیز علاقمند به کسب دانش در ایتالیا هستید، این دانشگاه گزینه بسیار عالی خواهد بود. در این مقاله از سری مقالات موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان قصد داریم به بررسی دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا

دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا از جمله دانشگاه های دولتی این کشور است که هر ساله تعداد بسیاری از دانشجویان ایران و دیگر کشورها برای تحصیل در رشته پزشکی به این دانشگاه مراجعه می کنند. این دانشگاه قبلاً به نام دانشگاه دوم رم بود و بعدها به این نام تغییر پیدا کرد. لازم است بدانید که دانشگاه کامپانیا به بخش های علمی مراکز خدمات و تحقیقات تقسیم می شود.
این دانشگاه محدودیت جنسی برای پذیرش ندارد و هم مردان و هم زنان می توانند برای پذیرش این دانشگاه اقدام کنند. تعداد اساتید مجرب این دانشگاه حدود ۱۰۰۰ نفر است و همچنین حدود ۳۰ هزار نفر دانشجو دارد. درصد دانشجویان خارجی این دانشگاه حدود ۶ است. دانشجویان علاقمند برای تحصیل در این دانشگاه باید شهریه آن را حدود ۲۵۰۰ الی ۴۵۰۰ یورو در سال را در نظر بگیرند. این دانشگاه بزرگ دارای کتابخانه مجهز و بزرگ است که تمامی کتاب های علمی، درسی و … در آن جای دارند. رشته های تحصیلی این دانشگاه غیر از منطقه ناپل در مناطق دیگری همچون پردیس های دانشگاهی آورسا و پردیس کسرتا و پردیس سانتا ماریا کاپوا وتره و همچنین پردیس کاپوا به دانشجویان ارائه خواهد شد.

دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا

  • پردیس کازرتا

کازرتا یا کاسرتا محل اصلی این دانشگاه است. ریاضی و فیزیک، روانشناسی، علوم سیاسی ژان مونه، علوم و فنون محیط زیست، بیولوژیکی و دارویی از جمله دپارتمان های این پردیس به شمار می روند که در آنجا تدریس خواهد شد.

  • پردیس آورسا

این پردیس گروه مهندسی و معماری را میزبانی خواهد کرد. از دانشکده هایی که در این پردیس قرار دارند می توان دانشکده پلی تکنیک و علوم پایه، دپارتمان های مهندسی و معماری و طراحی صنعتی اشاره کرد.

  • پردیس ناپل

این پردیس میزبان دانشکده پزشکی خواهد بود. از دپارتمان های این پردیس می توان پزشکی دقیق، پزشکی تجربی، جراحی عمومی و تخصصی زنان و کودکان، علوم قلب و عروق و تنفس، علوم پزشکی، جراحی، مغز و اعصاب، متابولیک و پیری، دپارتمان چند رشته پزشکی برای جراحی و ارتودنسی اشاره داشت.

  • پردیس سانتا ماریا کاپوا وتره

حقوق انسانی و میراث فرهنگی از دپارتمان های این پردیس به شمار می رود.

خدمات دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا

خدمات این دانشگاه بسیار است که مهمترین آنها موارد زیر هستند:

  • خدمات شغلی

خدمات شغلی یکی از دغدغه های تمامی دانشجویان هر دانشگاهی در حین تحصیل و بعد از تحصیل است. دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا این دغدغه را برای دانشجویان برطرف کرده است. این دانشگاه منابع خود را جهت توسعه آموزش و زندگی در دانشگاه و همچنین شهر ناپل توسعه داده است. مرکز اشتغال این دانشگاه سعی کرده است تا دانش آموختگان را با گزینه های حرفه ای و همچنین پشتیبانی مداوم داشته باشند و به آن ها خدمات شغلی ارائه دهند.

  • خدمات کتابخانه دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا

همانطور که ذکر شد این دانشگاه دارای کتابخانه مجهز و بزرگ است. مرکز خدمات کتابخانه این دانشگاه تمامی خدمات کتابخانه را در کل دانشگاه با توجه به فعالیت هایی همچون فهرست بندی، خدمات کامپیوتری و انتشار اطلاعات، هماهنگ کرده است. برای دسترسی سریع به اطلاعات دانشگاه دانشجویان می توانند از کاتالوگ های آنلاین اپک استفاده کنند. از دیگر خدمات قابل ارائه این دانشگاه می توان به خدمات EBOOKS اشاره کرد که برای دانلود رایگان متن کامل کتاب های علمی بسیار کمک خواهد کرد. این صفحه دارای پیوندهایی برای کتاب های قابل دانلود به صورت کاملاً رایگان است. از مزیت های این مجموعه می توان به ارزش علمی قابل توجه آن اشاره کرد که برای اهداف پژوهشی و آموزشی بسیار مناسب و مفید است. کاتالوگ A_TO-Z از کاتالوگ های مجازی محسوب می شود که دارای تمام منابع الکترونیکی کتابخانه از جمله مجلات الکترونیکی، پایگاه داده در متن کامل و کتاب الکترونیکی است.

  • مرکز ورزش دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا

تمامی فعالیت های ورزشی و مسابقات دانشگاه توسط مرکز ورزش هماهنگ خواهد شد. دانشجویان این دانشگاه توسط پرداخت مبلغی بسیار اندک می توانند در این مرکز ثبت نام کرده و از خدمات قابل ارائه توسط آن بهره مند شوند.

  • موزه هنر و علوم دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا

در سال ۱۹۹۷ موزه دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرد. ۱۰ سال بعد ابزار ارتباطی جدید توسط موزه علوم و هنر دانشگاه برای بهینه سازی استفاده از میراث و منابع تاریخی دانشگاه ایجاد شد. در سال ۲۰۱۲ موزه به کمیته علمی و مدیر تعیین شده توسط اساسنامه جدید دانشگاه اختصاص پیدا کرد. از آن به بعد موزه علوم و هنر دانشگاه علاوه بر اینکه مکانی برای نگهداری اشیا بود، تبدیل به مکانی جهت پژوهش های علمی و تاریخی و آزمایشگاه ها شد. این موزه به بخش های مختلفی تقسیم بندی شده است که می توان به موزه آناتومی با مجموعه معتبر از بخش آناتومی دانشگاه، بخش فارماکولوژی، بخش دندانپزشکی، بخش کتاب شناسی و بخش هنری اشاره کرد.

  • مرکز زبان دانشگاه

مرکز زبان دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا وظیفه آموزش زبان های مختلف برای دانشجویان این دانشگاه را دارد؛ همچنین برای دانشجویان بین المللی که جهت تحصیل در ایتالیا به شهر ناپل سفر خواهند کرد؛ دوره های آموزش زبان ایتالیایی را کاملاً رایگان برگزار خواهند کرد.

شهریه دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا

هزینه های تحصیل در این دانشگاه معمولاً به صورت جدا با توجه به شاخص ایزه ISEE محاسبه خواهد شد ISEE. از جمله معیاری است که برای ارزیابی وضعیت اقتصادی خانواده مورد استفاده قرار می گیرد. این معیار در تمامی دانشگاه های دولتی ایتالیا استفاده خواهد شد. هزینه تحصیل در این دانشگاه با توجه به عوامل بسیاری همچون درآمد والدین، تحصیل تمام وقت، پاره وقت و … به طور کلی از 2500 یورو تا 4500 یورو متغیر است.

رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا

دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا نسبت به دیگر دانشگاه های این کشور برخی از رشته ها را برای علاقمندان به تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی آموزش می دهند. برخی از این رشته ها می توان به رشته معماری، رشته تجزیه و تحلیل داده ها، رشته پزشکی و جراحی، رشته پرستاری، رشته تکنولوژی مولکولی، رشته مدیریت بازرگانی اشاره کرد. دانشجویان این رشته ها باید آشناییت لازم را با زبان انگلیسی داشته باشند.

شرایط لازم برای دریافت پذیرش در دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا

هر ساله دانشگاه کامپانیا دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان پذیرش خواهد کرد. پذیرش در مقاطع یا رشته های مختلف این دانشگاه دارای شرایط متفاوتی خواهد بود. برخی از مدارک مهم و شرایط مشترک برای درخواست پذیرش در این دانشگاه می توان به ترجمه رسمی مدرک مقطع قبلی و دیپلم دبیرستان، پاسپورت، اثبات تمکن مالی، ارائه رزومه تحصیلی، پرداخت هزینه برای درخواست پذیرش، نمره قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا، مدرک زبان انگلیسی، توصیه نامه از اساتید مقاطع پیشین، ریز نمرات مقطع دبیرستان و مقطع قبلی و … اشاره کرد.

شرایط کار حین و پس از تحصیل در دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا

پس از اینکه در دانشگاه ایتالیا قبول شدید و به محض ورود به خاک ایتالیا دانشجویان در کنار تحصیل حدود ۲۰ ساعت در هفته می توانند مشغول به کار دانشجویی باشند. دانشجویان بین المللی می توانند در مشاغلی همچون کار در هتل، کار در رستوران و کافی شاپ، مراقبت از کودکان و سالمندان، تدریس زبان انگلیسی، ترجمه و…. فعالیت داشته باشند. به طور کلی می توان ذکر کرد که در کشور ایتالیا پس از تحصیل شرایط و بازار کار نسبتا خوب است. طبق آمارها نرخ بیکاری در این کشور حدود ۸ درصد است که در بین کشورهای متوسط جهان قرار خواهد گرفت.

بورسیه های دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا

دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا برای دانشجویان و علاقمند تحصیل در این دانشگاه بورسیه های مختلفی را در نظر گرفته است. مهمترین بورسیه می توان به بورسیه اراسموس اشاره کرد. با توجه به شایستگی و همچنین مبتنی بر رقابت به دانشجویان برتر این بورسیه از طریق دانشگاه به آن ها تعلق خواهد گرفت. بورسیه اراسموس به دانشجویان بین المللی نیز تعلق می گیرد. مبالغ این بورسیه به شکل های مختلفی همچون معافیت کامل از بورسیه، تخفیف جزئی شهریه، ارائه جوایز مالی تحصیلی به دانشجویان دانشگاه ارائه خواهد شد.

دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا

جاذبه های دیدنی استان کازرتای ایتالیا

یکی از مواردی که باعث جذب علاقمندان تحصیل در ایتالیا می شود؛ جاذبه های دیدنی این کشور است. استان کازرتا استانی در ناحیه کامپانیای ایتالیا بوده که مرکز آن شهر کازرتا است. این استان دارای ۹۰۰ هزار نفر جمعیت است. شاید برای شما عزیزان جالب باشد بدانید که کازرتای همانند دیگر شهرهای ایتالیا جاذبه های دیدنی های تاریخی بسیاری دارد. کاخ کازرتا و کلیسای پانتئون، موزه های واتیکان از جاذبه دیدنی این استان است که هم دانشجویان و هم مسافران حتماً به آنجا سر می زنند. فواره تروی دارای جذابیت فوق العاده ای است که از جاذبه های دیدنی به شمار می رود. آوردگاه کلوسئوم که محل جنگیدن گلادیاتورهای رم باستان است و رومن فروم از دیگر جاذبه های این استان به شمار می رود.

سخن پایانی
در این مطلب آشنایی لازم با دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا و همچنین شرایط تحصیل و خدمات قابل ارائه توسط این دانشگاه و .. را برای شما کاربران عزیز بیان کردیم. امروزه بسیاری از دانشجویان ایرانی تمایل دارند تا جهت تحصیل در ایتالیا اقدام کنند. همانطور که می دانید اخذ ویزای تحصیلی تا حدودی سخت و زمانبر است. به گونه ای که اگر شما اطلاعات کامل و درستی نداشته باشید این کار امکان دارد ماه ها طول بکشد و بسیار طاقت فرسا خواهد شد. بهترین کار این است که این فرآیند را به موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان بسپارید. کارشناسان خبره این مجموعه با آگاهی کامل در سریع ترین زمان ممکن ویزای تحصیلی شما عزیزان را دریافت کرده و اقدامات و فرایند مهاجرت شما را فراهم خواهند کرد.

 

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه کمرینو ایتالیا
دانشگاه ماچه راتا ایتالیا
دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا
دانشگاه لاکویلا ایتالیا
دانشگاه فرارا ایتالیا
تحصیل در دانشگاه مسینا
دانشگاه سالنتو ایتالیا
دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *