تحصیل در رومانی یا روسیه؟

تحصیل در روسیه یا رومانی، مسئله این است! یکی از پرسش های پرتکرار دانشجویان از ما، مقایسه تحصیل در رومانی و روسیه و مقایسه هر دوی آن ها است. رشته های مرتبط به پزشکی در سراسر دنیا، محبوب هستند؛ به همین دلیل، طبیعی است که دانشجویانی از کشورهای مختلف، به دنبال تحصیل در این رشته ها باشند. دانشگاه های کشور روسیه و کشور رومانی، از دانشجویان دیگر کشورها هم استقبال می کنند. در این شرایط، این پرسش برای علاقه مندان ایجاد می شود که بهتر است کدام یک از این دو کشور را برای ادامه روند تحصیل خود، انتخاب کند؟ در ادامه این مطلب از موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان، قصد داریم تا به پاسخ دادن این پرسش، بپردازیم.

شرایط تحصیل در رشته های پزشکی در رومانی و روسیه، چگونه است؟

تحقیقات نشان می دهد که سطح دانشگاه های پزشکی کشور رومانی، بالا بوده و مدرک کسب شده از آن ها در تمام اروپا و سراسر جهان، اعتبار دارد. برای تحصیل در رشته پزشکی در این کشور، باید دو دوره سه ساله را همچون دانشگاه های ایران، پشت سر بگذارید. در دوره اول، تمرکز روی دروس تئوری بوده و دوره دوم به مطالب عملی اختصاص یافته است. مدت زمان دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های رومانی، با توجه به رشته تحصیلی و گرایش آن، می تواند چیزی در حدود سه الی شش سال به طول بینجامد.
البته باید توجه داشته باشید که بورسیه این دانشگاه ها، تنها به دانشجویان اروپایی که به زبان رومانیایی تسلط دارند، تعلق می گیرد. در برخی دیگر از دانشگاه های کشور رومانی، از شما خواسته می شود تا پیش از پذیرش، در مصاحبه ای شرکت کنید.
این در حالی است که اگر به دنبال کشور اقتصادی تر برای مهاجرت تحصیلی خود می گردید، کشور روسیه انتخاب بهتری از کشور رومانی خواهد بود. این کشور نسبت به اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکا و استرالیا، مقرون به صرفه تر بوده و به همین دلیل، دانشجویان بسیاری را به خود جذب می کند.

تحصیل در رومانی یا روسیه

تحصیل در رومانی یا روسیه

علاوه بر سطح علمی بالا، بسیاری از دانشگاه های کشور روسیه، علاوه بر پذیرش با آزمون، با سوابق تحصیلی هم اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. مدرک دانشگاه های روسیه در WHO، یونسکو و… اعتبار دارند. لازم به ذکر است که طول دوره تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه ها، چهار الی شش سال خواهد بود. در دانشگاه های این کشور علاوه بر زبان روسی، رشته های زیادی هم به زبان انگلیسی ارائه می شوند تا دانشجویان، راحت تر باشند.

مقایسه هزینه تحصیل پزشکی در رومانی و روسیه به چه صورت است؟

هزینه تحصیل در کشور رومانی و کشور روسیه، مسئله دیگری است که باید مورد بررسی قرار دهیم. کشور رومانی نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، هزینه کم تری را برای تحصیل در رشته پزشکی از دانشجویان دریافت می کند. این هزینه به طور معمول در بازه پنج هزار تا ده هزار یورو به صورت سالانه، قرار می گیرد. البته نباید فراموش کنید که در این کشور، دوره هایی تحت عنوان دوره های پیش از پزشکی برگزار می شود که هزینه آن از دو هزار و پانصد یورو تا چهار هزار یورو، متغییر خواهد بود.
به صورت میانگین، می توانیم بگوییم که تحصیل در کشور روسیه از تحصیل در کشور رومانی یا دیگر کشورهای اروپایی، ارزان تر است. البته فراموش نکنید که شهریه هر دانشگاه، نسبت به دانشگاه دیگر متفاوت بوده و تحصیل در زبان روسی یا انگلیسی هم بر میزان این شهریه، تاثیر دارد. به طور کلی برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور روسیه، باید بودجه ای در بازه دو هزار و پانصد دلار تا ده هزار دلار داشته باشید.

تحصیل در رومانی یا روسیه

تحصیل در رومانی یا روسیه

سخن پایانی
در این مطلب از سری مقالات موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان به بررسی و مقایسه تحصیل در روسیه و رومانی، پرداختیم. اگر قصد دارید تا به صورت دقیق تر به مقایسه دو دانشگاه مختلف در این دو کشور بپردازید، به شما توصیه می کنیم تا با کارشناسان ما، تماس بگیرید.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *