قرارداد دانشگاه های روسیه

برای تحصیل در کشور روسیه، نیاز است تا قراردادی میان دانشجو و دانشگاه بسته شود. در بسیاری از موارد، دانشجو به دلیل آشنا نبودن با روند عقد این قراردادها، کارهای ادارای و ثبت نام خود را بر عهده موسسات می گذارد. بارها دیده شده که این موسسات از آگاه نبودن دانشجو، سوء استفاده کرده و با کلاهبرداری، هزینه ای بیش از آنچه لازم است را از او دریافت کرده اند. در این مطلب از موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان، قصد داریم تا شما را با سیستم مالی دانشگاه های کشور روسیه، آشنا کنیم تا در آینده به مشکل برنخورید.

سیستم مالی دانشگاه ها در روسیه به چه صورت است؟

یکی از روش های کسب درآمد در کشور روسیه برای دانشجویان خارجی، کار دانشجویی یا جذب دانشجو است. این افراد در برخی مواقع، برای عقد قرارداد محضری هم اقدام می کنند. چنین اشخاصی، دانشی کافی در رابطه با قوانین دانشگاه ها و پذیرش تحصیلی آن‌ ها، ندارند؛ به همین دلیل، بارها دیده شده که با صرف هزینه های بیهوده، تمام بودجه دانشجویان را به باد داده اند.
ضروری است که پیش از اعتماد به این افراد، بدانید که هیچ دانشگاهی، قبل از اتمام پذیرش و قبولی شما در آزمون ورودی، مجاز نیست تا هزینه ای دریافت کند. در صورت مشاهده این مسئله، باید بلافاصله آن را با مراجع قانونی مطرح کنید؛ چرا که کاملاً غیرقانونی است. از سوی دیگر، حضور دانشجو در دفتر دانشگاه برای ثبت نام، ضروری بوده و هیچ وکیلی از طرف شما نمی تواند فرم ثبت نام را امضا کند.

قرارداد دانشگاه های روسیه

قرارداد دانشگاه های روسیه

بارها دیده شده که موسسات، هزینه دستمزد خود و شهریه دانشگاه را در همان ابتدای کار از دانشجو درخواست کرده و می گویند که در صورت عدم پرداخت این هزینه، نمی توانند برای پذیرش اقدام کنند. به شما توصیه می کنیم که هرگز چنین سخنانی را باور نکنید. حتی اگر رسید ثبت نام دانشگاه را به شما ارائه کردند، باز هم نمی توانید به سخنانشان اعتماد داشته باشید؛ چرا که چنین رسیدهایی به راحتی در فضای مجازی پیدا شده و حتی می توان آن ها را جعل کرد.

چه زمانی باید شهریه دانشگاه را پرداخت کنیم؟

اولین نکته در رابطه با زمان پرداخت شهریه دانشگاه، این است که در این مرحله، شما در روسیه حضور داشته و آزمون ورودی دانشگاه را قبول شده اید. به طور کلی دوره های تحصیل سالانه در کشور روسیه به صورت دو ترم پنج ماهه، برگزار می شوند. شهریه دانشگاه را باید در ابتدای هر ترم یا تا یک ماه پس از آغاز هر ترم، پرداخت کنید. در صورت تمایل، حتی می توان هزینه تمام دوره تحصیل در روسیه را به صورت یکجا و کامل پرداخت کرد؛ اما بهتر است این کار را نکنید. برای هزینه های خوابگاه هم باید به صورت سالانه اقدام کرد. فراموش نکنید که هرگز نباید شهریه دانشگاه را به دلال پرداخت کنید.

روش پرداخت شهریه چگونه است؟

به جای پرداخت شهریه دانشگاه به موسسه، از نماینده آن بخواهید تا در این کار به شما کمک کند. اولین مرحله برای این کار، مراجعه به بخش حسابداری دانشگاه یا دفتر مربوط به دانشجویان خارجی است. در آنجا پس از دریافت فیش پرداخت، باید بپرسید که نیاز است تا برای پرداخت به کدام بانک مراجعه کنید؟ حال تنها کافی است تا با پاسپورتتان به بانک مراجعه کرده و شهریه را بپردازید.

نکاتی ضروری که باید به خاطر داشته باشید

در این بخش، شما را با نکاتی مهم و ضروری آشنا خواهیم کرد که اطلاع از آن ها، خالی از لطف نیست.
• در صورت درخواست دلال برای پرداخت بخش یا تمام شهریه دانشگاه، پیش از آغاز پروسه، بدانید که قصد کلاهبرداری از شما را دارند.
• اگر می خواهید از طریق یک موسسه برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کنید، حتماً پیش از شروع فرایند، با قوانین آن دانشگاه، آشنایی کامل پیدا کنید. در قرارداد، بند پرداخت شهریه توسط خودتان و در زمان ثبت نام دانشگاه را ذکر کرده و در صورت مخالفت موسسه، به سراغ موسسه دیگری بروید.
• ممکن است که موسسه برای جذب مشتری، قیمت اصلی شهریه دانشگاه را اعلام نکرده و قیمتی پایین تر را به شما اعلام کنند. سپس در زمان پرداخت هزینه، قیمت اصلی را گفته و باعث بهم خوردن برنامه های مالی شما شوند. بارها دیده شده که افراد به دلیل نداشتن توان مالی کافی، منصرف شده و تنها سرمایه خود را از دست داده اند؛ بنابراین به شما توصیه می کنیم که در قرارداد ذکر کنید که هر گونه تغییر در هزینه های شهریه و ثبت نام، بر عهده موسسه خواهد بود.
• نهایت افزایش شهریه دانشگاه های روسیه در یک سال، 10 الی 20 درصد است؛ این درصد افزایش، چیزی در حدود 20 الی 500 دلار خواهد شد؛ به همین دلیل، اگر موسسه ناگهان به شما اعلام کرد که شهریه دانشگاه 2000 تا 3000 دلار افزایش پیدا کرده است، بدانید که قصد کلاهبرداری از شما را دارد.

قرارداد دانشگاه های روسیه

قرارداد دانشگاه های روسیه

سخن پایانی
در این مطلب از سری مقالات موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان، شما را سیستم مالی و قراردادهای دانشگاه های روسیه، آشنا کردیم. امیدواریم تا پس از مطالعه این مطلب، دیگر در دام افراد و موسسات سودجو نیفتاده و در طول تحصیل خود در کشور روسیه، دچار مشکل نشوید. در صورت مواجه شدن با هر گونه پرسش در رابطه با قراردادهای دانشگاه، حتماً آن را با کارشناسان ما، درمیان بگذارید.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *