دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا Università HUMANITAS di Milano

افزایش سالانه متقاضیان تحصیل در ایتالیا باعث تاسیس دانشگاه های جوان و نوپایی در این کشور شده است. با توجه به اینکه کشور ایتالیا شرایط مطلوب و نسبتاً آسانی را برای مهاجرت دانشجویان بین المللی تعیین کرده است؛ هر فردی که خواستار مهاجرت تحصیلی به قاره اروپا باشد؛ قطعاً مهاجرت به ایتالیا را اولویت قرار می دهد.
در این میان تقاضا برای تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه های ایتالیا به نسبت رشته های تحصیلی دیگر بیشتر است. لذا اغلب دانشجویان به دنبال بهترین دانشگاه علوم پزشکی در این کشور هستند. هیومنیتاس یکی از دانشگاه های شهرت یافته کشور ایتالیا برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی است. این دانشگاه با وجود اینکه کمتر از 10 سال از زمان تاسیس و به رسمیت شناخته شدن آن می گذرد؛ به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزشی دنیا برای شاخه علوم پزشکی شناخته می شود.
باتوجه اینکه بسیاری از دانشجویان ایرانی خواستار اخذ پذیرش از دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا هستند؛ در این مطلب به بررسی همه اطلاعات مرتبط با این دانشگاه جوان می پردازیم. برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیقی را در رابطه با اقدامات گرفتن پذیرش دانشگاه Hunimed جمع آوری کنید؛ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی کامل دانشگاه هیومنیتاس (Hunimed)

هیومنیتاس یا (Università HUMANITAS di Milano) دانشگاهی واقع در کشور متمدن ایتالیا است؛ که فاصله بسیار کمی با شهر محبوب این کشور، یعنی میلان دارد. دانشگاه هیومنیتاس از مراکز آموزشی خصوصی کشور ایتالیا است و تنها به تدریس و آموزش رشته های مرتبط با شاخه های علوم پزشکی می پردازد. این دانشگاه در سال 2014 به رسمیت شناخته شده است و بدون هیچ نوع محدودیت جنسی، پذیرای دانشجویان خارجی از سراسر دنیا است.
دانشگاه هیومنیتاس در یک محیط بیمارستانی بنا شده است و اغلب اساتیدی که در این دانشگاه موظف به آموزش دانشجویان هستند؛ از اعضای پرسنل این بیمارستان انتخاب شده اند. بنابراین؛ از دانش، تجربه و تخصص بالایی برخوردار هستند.
فعالیت های تکونولوژیک پزشکی متعددی در اثر همکاری دو دانشگاه برجسته کشور ایتالیا، یعنی دانشگاه هیومنیتاس و دانشگاه فنی پلی تکنیک میلان انجام می شود؛ که نتیجه آن کمک به پزشکان برای انجام امور مرتبط با تشخیص و درمان بیماری ها است. دانشگاه Hunimed از بخش های متعددی تشکیل شده است؛ که در ادامه بخشی از آن ها شرح داده شده است و عبارتند از:
1. کتابخانه دیجیتال
2. کلاس های آموزشی مجهز و پیشرفته
3. آزمایشگاه تخصصی به مساحت 2 هزار متر
4. 25 هزار متر زمین برای سکونت دانش آموزان از سراسر دنیا
5. سه عدد ساختمان در محوطه باز دانشگاه

دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

رشته ها و دوره های تحصیلی دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

تمام رشته های زیر شاخه پزشکی در دانشگاه هیومنیتاس ارائه می شوند. دانشجویانی که قصد اخد مدرک پزشکی عمومی از این دانشگاه را دارند؛ باید یک دوره 6 ساله را بگذرانند. خوشبختانه تحصیل در رشته پزشکی عمومی به زبان انگلیسی است و دانشجویان نیازی به ارائه مدرک زبان ایتالیایی ندارند. در جدول زیر لیست برخی از رشته های پزشکی که امکان تحصیل در آن ها برای دانشجویان دانشگاه Humanitas فراهم شده است، آمده است.

  • رشته تحصیلی و طول دوره زبان موردنیاز برای تحصیل
  • پزشکی عمومی 6 ساله زبان انگلیسی
  • فیزیوتراپی 3 ساله زبان ایتالیایی
  • پرستاری 3 ساله زبان ایتالیایی
  • دکتری تخصصی و جراحی زبان انگلیسی

شرایط ورود به دانشگاه هیومنیتاس چگونه است؟

دانشگاه هیومنیتاس (Università HUMANITAS di Milano) برای پذیرش دانشجو از کشورهای دیگر، شرایط خاص خودش را دارد. این دانشگاه شش سال بعد از تاسیس، آزمون ورودی humat را برای پذیرش دانشجویان طراحی کرده است. هدف از برگزاری این آزمون، انتخاب آن دسته از متقاضیانی است که توانایی و استعداد بالایی در حوزه پزشکی دارند و می توانند در این شاخه تحصیلی به موفقیت های بالایی دست پیدا کنند.
تنها آن دسته از دانشجویانی که دارای مدرک دیپلم دوره دوم متوسطه هستند؛ می توانند برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. شرکت در آزمون humat دارای هزینه است و دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه برگزاری آزمون برای شرکت در آن هستند. این آزمون دارای 6۰ سوال چهار جوابی است؛ که به دو قسمت 30 سوالی تقسیم بندی می شود. هر فردی که قصد ورود به این دانشگاه را دارد؛ در هر شرایطی باید در این آزمون ورودی شرکت کند و تا به حال هیچ دانشجویی معاف از امتحان ورودی humat نشده است.

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه Hunimed چقدر است؟

از آنجایی که دانشگاه هیومنیتاس یک دانشگاه خصوصی در قاره اروپا است؛ شهریه آن نسبت به سایر دانشگاه های ایتالیا بیشتر است. بنابراین؛ تحصیل در این دانشگاه به آن دسته از دانشجویانی که از شرایط مالی مطلوبی برخوردار هستند، پیشنهاد می شود. بررسی شهریه دانشگاه Hunimed نشان می دهد؛ که هر دانشجو باید حداقل 10 تا 20 هزار یورو در سال به عنوان هزینه تحصیل در ایتالیا در نظر بگیرد. در اکثر مواقع شهریه این دانشگاه بر اساس وضعیت اقتصادی خانواده متقاضی تحصیل تعیین می شود و به همین دلیل ممکن است نرخ تحصیل در ایتالیا برای هر دانشجو متفاوت باشد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه هیومنیتاس و شرایط دریافت آن

بورسیه های دانشگاهی همیشه باعث ترغیب دانشجویان برای تحصیل می شوند. دانشگاه هیومنیتاس نیز مانند سایر دانشگاه های ایتالیا برای ترغیب دانشجویان جهت بهتر شدن و کمک به برخی از آن ها برای پرداخت هزینه های تحصیلی، اقدام به اعطای بورسیه تحصیلی کرده است. اما دانشگاه Humanitas علاوه بر اهداف گفته شده، در تلاش است تا با اعطای بورسیه تحصیلی براساس شایستگی و سطح دانش دانشجو، به جذب بهترین و با استعدادترین دانشجویان رشته های پزشکی بپردازد.
این بورسه تحصیلی به 4 نفر تعلق می گیرد و تنها برای دانشجویان دوره لیسانس پزشکی و جراحی است. هر دانشجویی که مشمول دریافت بورسیه تحصیلی این دانشگاه شود؛ چیزی حدود 20 هزار یورو به صورت سالیانه دریافت می کند. دانشجویی که متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه Hunimed است؛ باید بتواند جزو 10 نفر اول رتبه آزمون ورودی این دانشگاه باشد و مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشد.

آیا دانشگاه Hunimed دارای خوابگاه اختصاصی برای دانشجویان است؟

تمام دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند؛ نگران اقامت و سکونت خود در این کشور هستند. قطعاً در صورت نبود خوابگاه دانشگاهی، پیدا کردن محلی امن و مناسب برای زندگی دشوار و چالش برانگیز است. اما دانشگاه Humanitas ایتالیا در سال 2018 این چالش را برای دانشجویان خارجی خود رفع کرده است. در واقع دانشگاه هیومنیتاس اقدام به راه اندازی واحدهای تک نفره یا دو نفره برای سکونت دانشجویان خود کرده است.
خوابگاه ها از تجهیزات کاملی مانند حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، اتاق مطالعه، سالن ورزشی و…برخوردار هستند. دانشجویان بعد از اقامت در این خوابگاه دانشجویی نگرانی از بابت نظافت محیط و امنیت ساختمان ندارند؛ چراکه برای این خانه های دانشجویی، نگهبان و گروه خدماتی در نظر گرفته شده است.

دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

دریافت پذیرش از دانشگاه هیومنیتاس با موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان

در این مطلب از موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان به بررسی شرایط مهاجرت به یکی دیگر از دانشگاه های ایتالیا پرداختیم. دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا به عنوان یک مرکز آموزشی خصوصی و جوان ایتالیا، بهترین گزینه برای تحصیل دانشجویان علاقمند به رشته های علوم پزشکی است. اگرچه هزینه زندگی و شهریه این دانشگاه در شهر میلان بسیار زیاد است؛ اما دانشجویان بعد از تحصیل در این دانشگاه به دانش، تجربه و علم بالایی از رشته پزشکی و زیرشاخه های آن دست پیدا می کنند.
چنانچه دانشجویی قصد اخذ پذیرش از این دانشگاه در میلان را دارد؛ اما با شرایط و مراحل این کار اطلاعات دقیقی ندارد؛ می تواند از طریق راه های ارتباطی موجود با مشاوران موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان ارتباط حاصل کند و درخواست مشاوره با کارشناسان حاذق این مجموعه داشته باشد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه Hunimed می توانند صفر تا صد کارهای پذیرش این دانشگاه را به گروه مهاجرت تحصیلی خسروان بسپارند و خیال خود را از بابت انجام صحیح کارهای مهاجرت راحت کنند.
این گروه مهاجرتی با اعزام بسیاری از دانشجویان به کشورهای خارجی برای تحصیل در رشته دلخواهشان، رضایتمندی جمع زیادی از مراجعه کنندگان خود را بدست آورده است. این موسسه همواره در تلاش است تا امور مرتبط با مهاجرت تحصیلی دانشجویان را در سریع تر زمان و در بهترین موقعیت انجام دهد.

 

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه کمرینو ایتالیا
دانشگاه ماچه راتا ایتالیا
دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا
دانشگاه لاکویلا ایتالیا
دانشگاه فرارا ایتالیا
تحصیل در دانشگاه مسینا
دانشگاه سالنتو ایتالیا
دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *