دانشگاه سالنتو ایتالیا

دانشگاه سالنتو ایتالیا سال 1955 در شهر لچه ایتالیا بنا شده است و قدمتی را در حدود 70 سال دارا است. شاید در برخی موارد نام این دانشگاه را با عنوان دانشگاه لچه مشاهده کرده باشید؛ زیرا تا سال 2007 با همین عنوان از دانشگاه سالنتو نام برده می شد. جالب است بدانید برخی از ساکنان قدیمی شهر لچه هنوز هم از نام قدیمی این دانشگاه استفاده می کنند و شما از شنیدن آن نباید تعجب کنید. محیط دانشگاه سالنتو بسیار وسیع است که باعث می شود ظرفیت آن به حداکثر ترین حالت ممکن خود برسد. این دانشگاه حدود 18 هزار دانشجو دارد که مجموعا در دانشکده های این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. در این مقاله از سری مقالات موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان قصد داریم در ارتباط با دانشگاه سالنتو ایتالیا صحبت کنیم و اطلاعات خود را افزایش دهیم، پس با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه سالنتو ایتالیا

دانشگاه سالنتو ایتالیا مانند تمامی مراکز علمی-تربیتی دیگر الگوی توسعه دانش و مهارت را برای دانشجویان خود دنبال می کند. این دانشگاه شامل 6 دانشکده است که 3 پردیس اصلی آن شامل Ricerca, Ecotekne و Cittadella هستند . دانشگاه سالنتو در ابتدا به منزله شورای دانشگاه سلطنت تاسیس شد و حدود 5 سال بعد به عنوان یک دانشگاه آزاد به فعالیت خود ادامه داد؛ ولی در حال حاضر یک دانشگاه دولتی بین المللی است.
می توان گفت به غیر از پرورش دانشجویان، هدف اصلی دانشگاه سالنتو رشد و پیشرفت در زمینه ملی و بین المللی است تا جایی که این دانشگاه تمامی امکانات لازم آموزشی را برای دانشجویان خود مهیا کرده است. دانشگاه سالنتو بیش از 130 شریک دانشگاهی در پروژه معروف اراسموس و حدود 50 توافقنامه مختلف در حوزه همکاری با دیگر دانشگاه ها، دانشجویان و… دارد. در خصوص محیط و جو دانشگاه سالنتو هم می توان این مورد را یادآور شد که خود شهر لچه جزو پوئن های مثبت این دانشگاه است؛ زیرا شهر لچه در کنار زیبایی بی نظیر خود، محیط زندگی مردمانی است که به پیشرفت بیشتر از هر مسئله دیگری اهمیت می دهند. شهر لچه با فرهنگ یونانی دوران باروک عجین شده است و سواحل بسیار جذابی دارد که معمولا دانشجویان همیشه از آن با رویی گشاده استقبال می کنند.

دانشگاه سالنتو ایتالیا

رنکینگ دانشگاه سالنتو ایتالیا

● کسب رتبه 34 در میان دانشگاه های ایتالیا با توجه به سیستم uniRank
● کسب رتبه 1284 در میان دانشگاه های دنیا با توجه به سیستم uniRank
● کسب رتبه 501-600 دنیا با توجه به سیستم آموزش عالی تایمز
● کسب رتبه 734 در میان دانشگاه های دنیا با توجه به سیستم CWUR 2018
● کسب رتبه 1588 دنیا با توجه به سیستم UniSalento
● رتبه کشوری 43
● رتبه جهانی 1000+

گروه های تحصیلی موجود در دانشگاه سالنتو ایتالیا

تمامی رشته هایی که در دانشگاه سالنتو ایتالیا تدریس می شوند در 8 گروه جای می گیرند که عبارتند از:
1. ریاضی و فیزیک
2. علوم و محیط زیست
3. علوم اقتصادی
4. میراث فرهنگی
5. علوم انسانی
6. علوم مهندسی
7. علوم حقوق
8. تاریخ، جامعه و مطالعات انسانی

ویژگی های دانشگاه سالنتو ایتالیا

دانشگاه مشهور سالنتو ایتالیا ویژگی های مثبت فراوانی دارد که مجموعه این ویژگی ها در کنار هم باعث شده است که تحصیل در آن آرزوی بسیاری از افراد در سرتاسر جهان باشد.

  • مرکز زبان دانشگاه سالنتو ایتالیا

دانشگاه سالنتو مجهز به مراکز زبان است تا دانشجویان بتوانند تمامی زبان های زنده دنیا را به خوبی آموزش ببیند؛ همچنین این مراکز وظیفه دارند تا به صورت رایگان به افرادی که اهل ایتالیا نیستند، این زبان را آموزش دهند تا شرایط تحصیلی افراد خارجی به شکل آسان تری ادامه پیدا کند.

  • مرکز ورزش دانشگاه سالنتو ایتالیا

دانشگاه سالنتو علاوه بر کیفیت بالای آموزش دروس مختلف به دانشجویان، به فعالیت های جسمانی آن ها هم نیز اهمیت فراوانی می دهد؛ به همین دلیل این دانشگاه مجهز به مرکز ورزشی بسیار بزرگی است که در آن انواعی از رشته های ورزشی شامل: تنیس، ژیمناستیک، شنا، والیبال و… کار می شوند. این نکته را باید خاطر نشان کرد که تمامی این رشته های ورزشی رایگان هستند و توسط مربی های حرفه ای آموزش داده می شوند تا دانشجویان بتوانند در مسابقات بین دانشگاهی شرکت کنند و موفقیت کسب کنند.

  • پورتال های دانشگاه سالنتو ایتالیا

دانشگاه سالنتو مجهز به پورتال های دانشجویی و دانشگاهی است تا دانشجویان بتوانند به شکل آنلاین خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. این خدمات می تواند شامل مشاهده برنامه کلاس ها و امتحانات، درخواست کمک هزینه تحصیلی، ثبت نام ترم های بعد و … باشد.

  • خدمات پژوهشی دانشگاه سالنتو ایتالیا

گام اصلی در این دانشگاه پژوهش است؛ به همین دلیل کادر دانشگاه سالنتو ارزش ویژه ای برای این موارد قائل هستند. شما می توانید از کتابخانه دانشگاه سالنتو کارت عضویت دریافت کنید و به منابع فراوانی از کتاب های مختلف جهان دست پیدا کنید .

معرفی خوابگاه های دانشگاه سالنتو ایتالیا

خوابگاه های دانشگاه سالنتو ایتالیا شامل 2 نمونه هستند که نمونه اول همان خوابگاه هایی هستند که در محیط دانشگاه بنا شده اند و شامل 5 تالار به شرح زیر هستند:
● Rizzo via Adriatica
● De Giorgi via Salesiani
● Corti via Lombardia
● Lopez y Royo via del Mare, Monteroni
● Cittadella della Ricerca
و خوابگاه های قسمت دوم که نام آن ها خوابگاه های دانشجویی آپولیا است. در واقع می توان بیان کرد که از سال 2015 به بعد دانشگاه سالنتو برای اسکان دانشجویان خود با این مجموعه یک قرارداد همکاری تنظیم کرده است تا دانشجویان به راحتی از تسهیلات اسکان استفاده کنند.

رشته های ارائه شده در دانشگاه سالنتو ایتالیا

رشته های ارائه شده در دانشگاه سالنتو ایتالیا شامل سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند که در ادامه لیستی از آن ها را می توانید مشاهده کنید.

  • رشته های مقطع لیسانس دانشگاه سالنتو ایتالیا

● زبان های کاربردی با ترجمه
● علوم ورزشی
● مدیریت دیجیتال
● میراث فرهنگی
● مهندسی صنایع
● مهندسی عمران
● فیزیک
● علوم ارتباطات
● اقتصاد و دارایی
● مدیریت کسب و کار
● علوم بیولوژیکی
● مهندسی پزشکی
● هنر های نمایشی و موسیقی
● بیوتکنولوژی
● علوم و فنون زیست محیطی
● مهندسی اطلاعات
● زبان ها، فرهنگ ها و ادبیات خارجی

  • رشته های مقطع فوق لیسانس دانشگاه سالنتو ایتالیا

● باستان شناسی
● مدیریت کسب و کار
● علوم انسانی دیجیتال
● مهندسی عمران
● مهندسی مدیریت
● مهندسی مکانیک
● ریاضیات
● مهندسی رایانه
● تاریخ هنر
● علوم فلسفی
● علوم محیطی
● زبان ها، ادبیات و ترجمه مدرن
● مهندسی مواد و فناوری نانو
● ارتباطات عمومی، اقتصادی و نهادی
● بیوتکنولوژی پزشکی
● نانو بیوتکنولوژی
● اقتصاد، دارایی و بیمه
● زیست شناسی و زیست بوم ساحلی و دریایی

  • رشته های مقطع دکترا دانشگاه سالنتو ایتالیا

● نانو تکنولوژی
● قانون و پایداری
● فناوری نانو
● ریاضیات و IT
● علوم انسانی و اجتماعی
● اشکال و تاریخ دانش فلسفی
● زبان ها، فرهنگ ها و ادبیات
● تحول و پایداری دیجیتال
● مواد و مهندسی سازه
● علوم و فنون زیست شناختی و زیست محیطی
● علوم میراث فرهنگی
● فیزیک و علوم نانو
● مهندسی سیستم های پیچیده

مدارک لازم جهت پذیرش دانشگاه سالنتو ایتالیا

1. کپی پاسپورت
2. اطلاعات شخصی و خانوادگی
3. اطلاعات تماس
4. چند قطعه عکس پرسنلی
5. دوره های تحصیلات تکمیلی
6. تاییدیه ارزش مدرک تحصیلی
7. گواهی گذراندن دبیرستان
8. بیمه سلامت و زندگی
9. اعلامیه حمایت مالی
10. گواهی مهارت در زبان ایتالیایی
11. تاییدیه اعتبار دانشگاه
12. اثبات توان پرداخت هزینه های دانشگاه
13. گواهی قبولی در آزمون های کشور مبدا

دانشگاه سالنتو ایتالیا

شرایط اخذ پذیرش دانشگاه سالنتو ایتالیا

برای اخذ پذیرش در دانشگاه سالنتو ایتالیا اگر تحصیلات پیش از ورود به دانشگاه شما کمتر از 12 سال باشد، باید یک گواهی ارائه دهید که ثابت کند شما در تمامی آزمون های یک تا دو سال اول ادامه تحصیل پس از مدرسه پذیرفته شده اید؛ یا به عنوان جایگزین از یک موسسه تحصیلات عالی مدرکی معتبر تر گرفته اید.
اگر شما مقداری از زمان تحصیل خود را در دانشگاهی جز سالنتو گذرانده اید و حال قصد انتقالی به این دانشگاه را دارید باید گواهی ای را حاضر کنید که ثابت کند شما تمامی آزمون های مدنظر را با موفقیت پشت سر گذاشته اید و در حال حاضر قصد تطبیق واحد های گذرانده را دارید.

مراحل اخذ پذیرش دانشگاه سالنتو ایتالیا

1. گرفتن تاییدیه ارزش دانشگاه از سفارت ایتالیا
2. بررسی مدارک توسط دانشگاه سالنتو
3. ارسال نامه پذیرش به سفارت خانه
4. گرفتن ویزای تحصیلی
5. شرکت در آزمون زبان ایتالیایی
6. شرکت در آزمون ورودی
7. ثبت نام آنلاین در پورتال دانشجویی

شرایط مدارک زبان لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه بین المللی سالنتو ایتالیا

تمامی دانشجویان برای گرفتن پذیرش در دانشگاه سالنتو باید در آزمون زبان ایتالیایی شرکت کنند مگر در برخی موارد خاص که آن ها را برای شما آورده ایم:
● سطح B1 زبان ایتالیایی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های ایتالیایی زبان را دارند.
● سطح B1 زبان انگلیسی، آزمون CEF و یا آزمون INGLESE برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های انگلیسی زبان را دارند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه سالنتو ایتالیا

شهریه دانشگاه سالنتو ایتالیا مانند سایر دانشگاه های دیگر شامل دو قسمت شهریه ثابت و شهریه متغیر است که شهریه ثابت سالیانه حدودا 200 یورو است و شهریه متغیر با توجه به رشته تحصیلی تعیین می شود. برای پرداخت شهریه سالانه دانشگاه سالنتو معمولا 3 قسط تعیین می شود که شما برای پرداخت اولین قسط آن هنگام ثبت نام یعنی ماه آگوست تا ماه نوامبر زمان دارید. توجه داشته باشید که تایم تقریبی اقساط دیگر شهریه این دانشگاه در ماه های آوریل و ژوئن است که باید نسبت به پرداخت آن ها اقدام کنید.

بورسیه و کمک های مالی

کمک های مالی دانشگاه سالنتو: دانشگاه سالنتو یک کمک هزینه مالی را برای دانشجویانی در نظر گرفته است که شرایطی خاص دارند. به عنوان مثال دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند اگر نمرات بالایی داشته باشند و از لحاظ خانوادگی از اقشار کم درآمد باشند، این کمک هزینه به آن ها تعلق می گیرد. دانشجویان واجد شرایط دریافت این کمک هزینه حتما باید تا قبل از 5 نوامبر درخواست خود را ثبت کنند .
بورسیه و جوایز دانشجویان مقطع لیسانس: این بورسیه مختص دانشجویانی است که در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در حال کار کردن روی پروژه خود هستند و برای تحقیق باید به مکانی 200 کیلومتر دور تر از دانشگاه سالنتو بروند. در واقع این مدل بورسیه یک کمک هزینه برای دانشجویان است تا علاوه بر کاهش هزینه های رفت و آمد، دانشجویان را بیش تر تشویق به پژوهش و تحقیق کند .
همکاری با دانشجویان: جالب است بدانید دانشجویان دانشگاه سالنتو ایتالیا پس از گذشت سال اول تحصیل خود، می توانند با دانشگاه قرارداد ببندند و مشغول به کار شوند. البته یافتن شغل در این دانشگاه بستگی به شایستگی شما دارد و مدت زمان آن حدود 150 ساعت است.
بورسیه تحصیلی رشته های خاص: متقاضیان رشته هایی مانند دکترای مهندسی فناوری اطلاعات و … به جهت بالا بودن هزینه ها می توانند از سوی دانشگاه بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

سخن پایانی
در این مطلب در خصوص دانشگاه سالنتو ایتالیا به بیان مواردی نظیر ویژگی های رفاهی، خوابگاهی، شرایط اخذ پذیرش و… پرداختیم. اگر فکر تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به ویژه دانشگاه سالنتو را در سر دارید می توانید با ما ارتباط برقرار کنید. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما برای مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش دانشگاه های معتبر ایتالیا است. ما با مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین به شکل کاملا رایگان شما را یاری می کنیم تا تمامی مراحل را پشت سر بگذارید و موفق به اخذ پذیرش در دانشگاه مد نظر خود شوید.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه کمرینو ایتالیا
دانشگاه ماچه راتا ایتالیا
دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا
دانشگاه لاکویلا ایتالیا
دانشگاه فرارا ایتالیا
تحصیل در دانشگاه مسینا
دانشگاه سالنتو ایتالیا
دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *