دانشگاه کمرینو ایتالیا | Università degli Studi di Camerino

کیفیت غیرقابل انکار سطح آموزش دانشگاه های ایتالیا در مقایسه با همتایان خود در قاره اروپا، چند سالی است که سودای مهاجرت بخش عمده ای از دانشجویان ایرانی شده است. اعطای بورسیه های تحصیلی متنوع، اخذ ویزای تحصیلی در کمترین زمان، زندگی در کشوری زیبا، متمدن و شهروندان خونگرم، در کنار مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در ایتالیا، سبب شده است تا امروزه بسیاری از دانشجویان ایرانی جهت کسب پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا اقدام کنند.
کمرینو یکی از دانشگاه های شناخته شده در میان 1000 دانشگاه برتر دنیا است. لذا بخش اعظم دانشجویان ایرانی به طرق مختلف برای گرفتن پذیرش این دانشگاه ایتالیایی اقدام کرده اند. دریافت پذیرش از دانشگاه کمرینو و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، مستلزم آن است که متقاضیان با مقدمات زندگی و تحصیل در دانشگاه و شهر کمرینو آشنایی پیدا کند. برای جمع آوری اطلاعات بیشتر درخصوص این موضوع، مقاله به تحریر درآمده را تا انتها مطالعه فرمایید.

معرفی دانشگاه کمرینو ایتالیا و امکانات آن

نام دانشگاه به زبان ایتالیایی

رتبه دانشگاه در کشوررتبه جهانی دانشگاهشهریه دانشگاهوب سایت دانشگاه
university of Camerino

یا unicam

51بالای 1000به طور میانگین 1000 تا 2000 یورو در سال

www.unicam.it

Università degli Studi di Camerino یا دانشگاه کمرینو، یک موسسه دولتی معتبر و بزرگ، در کشور ایتالیا است. این دانشگاه در شهر کمرینو یا کامرینوی ایتالیا واقع شده است؛ که دانشجویان خارجی واجدالشرایط از سراسر دنیا را پذیرش می کند. بیشتر از 7 قرن از زمان تاسیس این دانشگاه در شهر کمرینو می گذرد و دانشجویان زیادی برای تحصیل در مقاطع دکتری، فوق لیسانس و لیسانس، به دانشگاه کمرینو اعزام می شوند.

دانشگاه کمرینو ایتالیا

دانشگاه کمرینو ایتالیا

10 درصد دانشجویانی که در دانشگاه Camerino ایتالیا تحصیل می کنند، خارجی هستند. بیشتر از 40 نوع ملیت متفاوت، در این مرکز آموزشی متمدن گرد هم آمده اند و رضایت بالای خود را از سطح آموزش و تدریس این دانشگاه اعلام کرده اند. با ورود دانشجویان مختلف از سراسر دنیا به UNICA، امکانات و خدمات کاربردی و پیشرفته ای در این مرکز راه اندازی و در اختیار دانشجویان قرار گرفت. در ادامه ی می توانید برخی از خدمات و امکانات دانشگاه کمرینو را مشاهده کنید.
1. آزمایشگاه های تحقیقاتی متعدد
2. کتابخانه های مجهز علمی
3. امکانات و تجهیزات ورزشی جدید
4. خوابگاه دانشجویی در ایتالیا
5. اعزام مجانی دانشجویان به مرکز شهر
6. آشنایی دانشجویان با فرهنگ، اقتصاد و وضعیت کار در ایتالیا
7. آموزش مهارت های کاربردی برای پیدا کردن شغل مناسب برای تحصیل
8. برگزاری دوره های مختلف آموزش زبان های پرکاربرد برای دانشجویان بین المللی
9. ارائه سرویس رایگان اینترنت وای فای

دانشکده ها و رشته های تحصیلی دانشگاه کمرینو ایتالیا

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش دانشگاه کمرینو شده اند؛ می توانند در رشته های متنوعی که در 5 دانشکده زیر ارائه می شود، به تحصیل بپردازند.
1. دانشکده داروسازی
2. دانشکده علم و فناوری
3. دانشکده معماری و طراحی
4. دانشکده حقوق یا فقه
5. دانشکده علوم زیستی و دام پزشکی
دانشجویان قبل از اعزام به دانشگاه های ایتالیا یا اقدام برای پذیرش دانشگاه های این کشور، باید رشته تحصیلی موردعلاقه خود را تعیین کنند. بهتر است قبل از انتخاب رشته، از علاقمندی خود به تحصیل و کار در آن حوزه اطمینان حاصل شود. علاقه و استعداد از پارامترهای موثر بر میزان موفقیت دانشجویان در دانشگاه های ایتالیا است. در این بخش از محتوا می توانید به مطالعه برخی از رشته های تعریف شده برای مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بپردازید.

کارشناسی

بیوتکنولوژیزیستریاضیاتگوارشزمین شناسیعلوم کامپیوترعلوم حقوقیفناوری اطلاعاتمعماری
کارشناسی ارشدمعماریطراحی دیجیتالزیست شناسیشیمیفیزیکفقهداروسازیعلوم کامپوترمحیط زیست
دکتریحقوق اساسیبیوتکنولوژی سلولیعلوم رایانهقانون مدنیقانون اساسیفیزیکتغذیهریاضیات

بهداشت

تحصیل در دانشگاه کمرینو با چه مدرک زبانی امکان پذیر است؟

با توجه به اینکه بیشتر از 10 درصد دانشجویان دانشگاه Camerino از کشورهای بین المللی مهاجرت کرده اند؛ این دانشگاه دانشجویان را ملزم به یادگیری زبان ایتالیایی نکرده است. در واقع دانشجویان خارجی تنها با ارائه مدرک زبان انگلیسی، می توانند در برخی از رشته های این دانشگاه به تحصیل بپردازند. البته بهتر است برای سهلوت زندگی و تحصیل در ایتالیا در اسرع وقت برای یادگیری زبان ایتالیایی اقدام شود.
هر دانشجوی خارجی، با کسب نمره 5.5 مدرک آیلتس، 59 تافل و 45 آزمون PTE می تواند در مقاطع مختلف این مرکز آموزش دولتی تحصیل کند. لازم به ذکر است که تحصیل در برخی از رشته های این دانشگاه، ملزم به ارائه مدرک زبان ایتالیایی است؛ که متقاضیان آن باید حداقل مدرک قبولی در سطح B2 را کسب کنند. در صورتی که قصد تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی را دارید؛ می توانید برای اخذ مدرک در رشته های زیر اقدام کنید.
1. علوم کامپیوتر
2. فیزیک
3. ریاضیات
4. زمین شناسی
5. علوم محیط زیست
6. علوم زیست شناسی
7. شیمی
8. خطرات محیط زیست

شرایط تحصیل در دانشگاه کمرینو (UNICA)

تفاوتی نمی کند که شما قصد تحصیل در کدام یک از دانشگاه های ایتالیا را دارید. در هر صورت، متقاضیان تحصیل در ایتالیا باید به ارائه مدارکی چون گواهی دیپلم، گواهی دوره زبان انگلیسی، انگیزه نامه، رزومه تحصیلی، مدارک هویتی و…بپردازند. اگر دانشجو قصد پذیرش از دانشگاه کمرینو برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتر را دارد؛ باید علاوه بر گواهی دیپلم، مدارک لیسانس و فوق لیسانس را به این دانشگاه تحویل دهد. دانشجویان باید از این موضوع آگاه باشند که اخذ مدرک از دانشگاه CAMERINO برای مقطع کارشناسی 3 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و برای دکتری 3 تا 4 سال به طور می انجامد. در حال حاضر هر دانشجویی که موفق به گرفتن پذیرش این دانشگاه شده است؛ بسته به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی، ملزم به پرداخت سالیانه 500 تا 2000 یورو برای شهریه دانشگاه است.

هزینه زندگی در کمرینو ایتالیا

کمرینو از شهرهای مرکز شرقی کشور ایتالیا است؛ که به علت وجود دانشگاه Camerino به شهرت بالایی دست پیدا کرده است. در حال حاضر، اغلب دانشجویانی که در دانشگاه کمرینو به تحصیل می پردازند؛ در مرکز یا حومه این شهر اقامت دارند. هزینه های زندگی در شهر کمرینو ایتالیا اگرچه نسبت به کشور ایران بالاتر است؛ اما اقامت در این شهر به نسبت سایر شهرهای کشورهای ایتالیا، مقرون به صرفه تر است. برآورد قیمت هزینه های زندگی در این شهر، نشان می دهد که هر دانشجوی خارجی، باید حداقل ماهیانه 500 دلار برای اقامت در کمرینو مدنظر داشته باشد. البته اگر دانشجویی موفق به گرفتن خوابگاه از دانشگاه شود، این هزینه تا حدودی کاهش پیدا می کند.

دانشگاه کمرینو ایتالیا

دانشگاه کمرینو ایتالیا

آیا دانشگاه کمرینو دارای خوابگاه برای دانشجویان است؟

یکی از ویژگی های دانشگاه کمرینو در ایتالیا که باعث تمایز آن نسبت به دانشگاه های هم رده خود می شود؛ ارائه خوابگاه برای دانشجویان است. دانشگاه Camerino توجه بسیار زیادی به رفاه و آسایش دانشجویان خود دارد؛ لذا مشمولان ویزای تحصیلی دانشگاه کمرینو می توانند بلافاصله بعد از اعزام به ایتالیا یا قبل از مهاجرت، با کمک یک موسسه مهاجرت تحصیلی معتبر و متخصص، برای دریافت خوابگاه دانشجویی اقدام کنند.
خوابگاه های ارائه شده توسط این دانشگاه برای ارائه خدماتی چون نظافت ساختمان، شستشوی سرویس خواب، پرداخت قبوض و…مشمول هزینه هستند. کسانی که موفق به گرفتن خوابگاه دانشگاه unica شده اند؛ باید به صورت سالیانه 500 تا 900 دلار به عنوان اجاره خوابگاه پرداخت کنند.
کسانی که تصمیم به اخذ پذیرش دانشگاه کمرینو را دارند؛ تلاش می کنند تا بلافاصله به اجاره خوابگاه این دانشگاه بپردازند؛ چراکه اقامت در خوابگاه های دانشجویی unica با مزایایی نظیر حمام اختصاصی، آپارتمان اختصاصی، برخورداری از سالن غذاخوری و کافه نزدیک به خوابگاه همراه است.

پذیرش دانشگاه کمرینو با موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان

در مطلب فوق مقدمات و اطلاعات مرتبط با دانشگاه Camerino در ایتالیا به رشته تحریر درآمد. حال شما آگاهی نسبی درباره مزایای زندگی و تحصیل در ایتالیا و اقدامات لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه UNICA پیدا کرده اید. اگر علاقمند به تحصیل در ایتالیا هستید و تمایل دارید تا اطلاعات جامع تری را در رابطه با هزینه های تحصیل در ایتالیا و نحوه پذیرش از دانشگاه کمرینو کسب کنید؛ می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان تماس بگیرید.
موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان همواره در تلاش است تا با کمک متخصصان و مشاوران خود، راه همواری را پیش روی علاقمندان تحصیل در کشور ایتالیا قرار دهد. اگر در رابطه با تحصیل در دانشگاه های ایتالیا با ابهامی همراه هستید؛ می توانید از طریق مشاوره آنلاین و رایگان موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان پاسخ سوالات و ابهامات خود را بدست آورید.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *