دانشگاه اطلس ترکیه

دانشگاه اطلس ترکیه به عنوان یکی از دانشگاه های مطرح طرفداران بسیار زیادی دارد. این دانشگاه با امکانات بی نظیر خود در سال ۲۰۱۸ در شهر استانبول تاسیس شده است. رشته های مختلف پزشکی در این دانشگاه برای تحصیل دانشجویان وجود دارد که باعث شده افراد زیادی از کشورهای گوناگون خواستار تحصیل در ترکیه باشند. این دانشگاه در میارن بهترین دانشگاه های جهان برای به همین دلیل مدت آن اعتبار بسیار بالایی دارد. در این مقاله از سری مقالات موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان قصد داریم در ارتباط با دانشگاه اطلس ترکیه صحبت کنیم. با ما همراه شوید.

موقعیت مکانی دانشگاه اطلس

دانشگاه اطلس ترکیه در شهر استانبول و در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع قرار گرفته است. این دانشگاه به مراکزی مانند شیشلی، لونت و ماسلاک نزدیک است. دانشگاه اطلس ترکیه دارای دو پردیس است که یکی از آن ها به عنوان مرکز تحقیقات دندانپزشکی شناخته می شود. تحصیل در این دانشگاه مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان به همراه دارد.

دانشگاه اطلس ترکیه

دانشگاه اطلس ترکیه

مزایای تحصیل در دانشگاه اطلس استانبول

از آنجایی که دانشگاه اطلس استانبول به عنوان یک دانشگاه در کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارد مزیت های بسیار زیادی پیدا کرده است. افرادی که از این دانشگاه مدرک خود را تحویل می گیرند می توانند به راحتی در کشورهای مختلف مشغول به کار شوند. در این دانشگاه ۲ دپارتمان تخصصی برای زشته های پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد که باعث افزایش آموزش آنها با بالاترین تخصص خواهد شد. این مزیت ها باعث شده اند که دانشگاه اطلس استانبول بتواند مورد توجه دانشجویان از سراسر دنیا قرار گیرد.

اعتبارنامه های دانشگاه اطلس ترکیه

اینکه دانشگاه اطلس ترکیه در ابتدا اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می شود باعث افزایش اعتبار آن شده است. این دانشگاه توسط کشورهای عربی هم به رسمیت شناخته شده و در شورای آموزش عالی هم این امکان فراهم شده است.

مقاطع تحصیلی دانشگاه اطلس ترکیه

در دانشگاه اطلس ترکیه مقاطع تحصیلی مختلف برای تحصیل دانشجویان وجود دارند. از این مقاطع می توان به مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، کاردانی و دکترا اشاره کرد. در این دانشگاه ۲۲ رشته برای تحصیل در مقطع کارشناسی وجود دارد. تمامی این رشته ها به زبان های انگلیسی و ترکی تدریس شده و تحصیل آنها بین ۴ تا ۶ سال طول می کشد. در مقطع دکترا هم برخی از رشته ها برای تحصیل در این دانشگاه وجود دارند.

رنکینگ دانشگاه اطلس ترکیه

رنکینگ دانشگاه اطلس ترکیه در رتبه جهانی و در شهر ترکیه متفاوت است. رتبه جهانی این دانشگاه ۱۱۹۹۲ و رتبه آن در ترکیه ۱۸۷ است.

شهریه دانشگاه اطلس استانبول

از آنجایی که دانشگاه اطلس استانبول به عنوان یک دانشگاه خصوصی شناخته می شود شهریه بالایی نسبت به دانشگاه های دولتی دارد. برای برخی از رشته های این دانشگاه تخفیفاتی هم برای دانشجویان اعمال می شود. برای پرداخت شهریه می توان روش های مختلفی را انتخاب کرد. برخی از دانشجویان شهریه هرسال از تحصیل خود را به صورت جداگانه پرداخت می کنند. برخی دیگر روش پرداخت دو قسطی را انتخاب کرده تا فشار مالی زیادی را تحمل نکنند. اگر شهریه تمام سال های تحصیلی خود را به صورت یکجا پرداخت کنید از یک تخفیف ویژه برخوردار خواهید شد.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه اطلس استانبول

در دانشگاه اساس ترکیه امکان بورسیه تحصیلی هم وجود دارد. بورسیه ها باعث تخفیف های بسیار زیاد برای پرداخت شهریه دانشگاه می شوند. افرادی که سهمیه بورسیه کامل را دریافت کنند تحصیل رایگانی خواهند داشت. امکان تحصیل نیم بها و ۲۵ درصد هم در این دانشگاه وجود دارد. آزمون های مختلفی هم از دانشجویان گرفته می شود که در این بین برای داوطلبانی که دربین۱۰۰۰،۵۰۰ و صد نفر برتر قرار می گیرند بورسیه تحصیلی ارائه می شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه اطلس

برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه اطلس ترکیه نیاز به مدارک مختلفی است. از این مدارک می توان به پاسپورت، یک قطعه عکس، ریز نمرات ۳ سال دبیرستان، اصل یا گواهی مدرک دیپلم و مدرک زبان انگلیسی تافل اشاره کرد. برای تحصیل در مقطع ارشد نیاز به پاسپورت، یک قطعه عکس، ریزنمرات سه سال دبیرستان، اصل مدرک دیپلم، ریز نمرات پیش دانشگاهی، اصل مدرک پیش دانشگاهی، ریز نمرات کارشناسی، اصل یا گواهی مدرک کارشناسی و مدرک زبان انگلیسی تافل اشاره کرد. اگر برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، مدرک تافل ندارید نگران نباشید. برای تحصیل در مقطع دکترا هم باید مدارکی مانند پاسپورت، یک قطعه عکس، ریز نمرات پیش دانشگاهی، اصل مدرک پیش دانشگاهی، ریز نمرات کارشناسی، اصل یا گواهی مدرک کارشناسی، ریز نمرات ارشد، اصل یا گواهی مدرک ارشد و مدرک زبان تافل اشاره کرد.

شرایط پذیرش دانشگاه اطلس استانبول

برای پذیرش در دانشگاه اطلس استانبول باید تمامی مدارک لازم را نسبت به مقطع تحصیلی خود فراهم کنید. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این دانشگاه شامل مدرک دیپلم معتبر با ترجمه ترکی همراه با مهر نوتر، یک کپی از ترجمه ریز نمرات به زبان ترکی با مهر نوتر، ارائه عکس بیومتریک، کارت شناسایی و پاسپورت معتبر می شوند. برای ارسال این مدارک می‌توانید از شرایط ارسال آنلاین به امور دانشجویان بین الملل دانشگاه استفاده کنید.

دانشکده ها و رشته های دانشگاه اطلس

دانشگاه اطلس شامل ۵ دانشکده است. این پنج دانشکده شامل دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده علوم بهداشتی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی و دانشکده مهندسی و علوم طبیعی می شوند. در این دانشگاه یک کادر آموزشی عالی وجود دارد. ۲۳ آزمایشگاه مدرن در این دانشگاه برای انجام آزمایش های تخصص وجود دارند. بزرگترین آزمایشگاه چند رشته ای در ترکیه در دانشگاه اطلس استانبول است.
از رشته های دانشگاه اطلس می توان به رشته های زیر اشاره کرد.
• پزشکی
• دندانپزشکی
• علوم تغذیه
• گفتار درمانی
• مامایی
• ارگوتراپی
• پرستاری
• مهندسی کامپیوتر
• زبان و ادبیات انگلیسی
• مترجمی
• روانشناسی
مدارس فنی و حرفه ای هم شامل موارد زیر می شوند:
• سلامت دهان و دندان
• فیزیوتراپی
• خدمات اتاق عمل
• استریل کردن و گندزدایی
• تصویربرداری پزشکی
• تکنولوژی دندان مصنوعی
• چشم پزشکی

بیمارستان دانشگاه اطلس استانبول

دانشگاه اطلس استانبول دارای بیمارستان پزشکی است. این بیمارستان یک ساختمان مجهز به جدیدترین تجهیزات است و در آن ۱۸ اتاق عمل وجود دارد. یک اتاق جلسات با ظرفیت ۲۵۰ نفر و ۱۰ کلاس با بالاترین کیفیت خدمات بهداشتی در اختیار دانشجویان است. بیمارستان دانشکده دندانپزشکی نیز دارای آزمایشگاه های دندانپزشکی و کلینیکی با مساحت ۲۰۰۰ متر مربع است. در این بیمارستان از روش های مدرن و پیشرفته و بهترین مواد با کیفیت بالا استفاده می شود. از بهترین دستگاه ها و روش های درمانی خوب برای درمان بیماری های مختلف استفاده خواهد شد.

خوابگاه دانشگاه اطلس

در دانشگاه اطلس خوابگاه وجود ندارد و این این دانشگاه خوابگاه های خصوصی را برای دانشجویان خود معرفی می کند. خوابگاه های خصوصی یک ساختمان ۵ طبقه برای دختران و پسران هستند. خوابگاه خصوصی اومرهالیسدمیر در منطقه باغچه لی اولر قرار دارد. در این خوابگاه اتاق های ۲ تا ۴ نفره وجود دارند. در هر طبقه این خوابگاه توالت و حمام وحود دارند. در این خوابگاه برای رفاه بیشتر دانشجویان کافه تریا، اتاق لباسشویی و اینترنت هم وجود دارند. نام خوابگاه دوم، خوابگاه صفیه علی است. این خوابگاه ۲ ساختمان در منطقه فاتح است. در این خوابگاه هم در هر طبقه توالت و حمام وجود دارد. از امکانات دیگر آن می توان به کافه تریا، اتاق لباسشویی، اتاق مطالعه و اینترنت اشاره کرد. فاصله این خوابگاه با دانشگاه پردیس اطلس ۵۰ متر است.

خدمات رفاهی دانشگاه اطلس استانبول

دانشگاه اطلس استانبول خدمات رفاهی زیادی برای دانشجویان خود فراهم کرده است. این دانشگاه دارای پردیس هایی است که در فاصله کوتاهی از مراکز مهم استانبول قرار دارند. مجتمع ورزشی علی سامی ین استادیوم ترک تلکام هم در نزدیکی این دانشگاه است. یکی از پردیس های دانشگاه اطلس به فاصله دو متری از ایستگاه مترو صنعت است. برای حمل و نقل راحت دانشجویان به دانشگاه اطلس استانبول هر نیم ساعت یک بار سرویس های این دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار دارند. یکی دیگر از پردیس های این دانشگاه به نام پردیس وادی با سینمای تابستانی، خیابان کافه ها، خیابان استانبول و سالن های ورزشی مختلف هم جوار است. از امکانات دیگر دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• وجود کارگاه های تخصصی برای رشته های مختلف
• ۳۸ آزمایشگاه با جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا
• کلاس های تازه تاسیس برای تمامی رشته ها و مجهز به امکانات لازم
• تراس های رو به جنگل
• وجود محوطه باز بزرگ برای دانشجویان
• سینمایی تابستانی
• غذاخوری های متعدد و کافه های بسیار شیک و باکیفیت
• سالن های ورزشی و باشگاه های مختلف
• مراکز تفریحی و بازی داخل دانشگاه

دانشگاه اطلس ترکیه

دانشگاه اطلس ترکیه

ثبت نام دانشجویان بین المللی

دانشجویانی که خارج از کشور ترکیه قصد ادامه تحصیل در دانشگاه اطلس را داشته باشند باید ابتدا فرم درخواست پذیرش را در داخل سایت دانشگاه پر کنند. پس از ارسال فرم باید اطلاعات لازم توسط کمیته پذیرش دانشجویان بین المللی بررسی شود. اگر شرایط اپلای گرفتن برای شخص وجود داشته باشید یک دعوتنامه از طرف دانشگاه برای او ارسال خواهد شد. پس از دریافت دعوتنامه باید مراحل لازم را برای گرفتن ویزا و ثبت نام طی کرد. توجه داشته باشید پس از این مراحل باید هزینه رشته مورد نظر به دانشگاه اطلس واریز شود. هزینه رشته های مختلف در این دانشگاه متفاوت و با توجه به واحد های عملی و تئوری در نظر گرفته می شود.

سخن پایانی
با توجه به مطالبی که برای شما شرح دادیم متوجه شدید که دانشگاه اطلس ترکیه در رنکینگ بسیار خوبی برای تحصیل قرار گرفته است. این روزها افراد بسیار زیادی قصد تحصیل در کشور ترکیه و در دانشگاه های برتر این کشور را دارند. این دانشگاه با امکانات بسیار زیادی که در رشته های مختلف در اختیار دانشجویان قرار می دهد مورد توجه افراد زیادی از سراسر دنیا قرار گرفته است. دانشگاه اطلس ترکیه شرایط مشخصی را برای پذیرش اعلام کرده که باید اقدامات لازم را طریق سایت آن انجام داد. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان اطلاعات لازم در این زمینه در اختیار شما قرار خواهد داد. شما می توانید با کمک مشاوران موسسه ما اطلاعات و راهنمایی لازم را جهت تحصیل در ترکیه و دانشگاه اطلس به دست آورید.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

دانشگاه های ترکیه

دانشگاه ینی یوزییل استانبول
دانشگاه یدی تپه استانبول
دانشگاه اطلس ترکیه
دانشگاه آیدین استانبول
دانشگاه ایستینیه ترکیه
دانشگاه مدیپول استانبول
دانشگاه فنر باغچه ترکیه
دانشگاه باهچه شهیر ترکیه
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *