دانشگاه ینی یوزییل استانبول

دانشگاه ینی یوزییل استانبول در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه معرفی می شود که توانسته دانشجویان زیادی از سراسر دنیا در خود جای دهد. دانشگاه ینی یوزییل با ۴۶ کشور اروپایی در ارتباط بوده و به تبادل دانشجو با آنها می پردازد. با پذیرش در چنین دانشگاهی قطعا زندگی شما متحول خواهد شد. اما تحصیل در ترکیه شرایط خاص خود را دارد. افراد علاقه مند به رشته های پزشکی، معماری، حقوق و… می توانند در این دانشگاه به موفقیت های خوبی دست پیدا کنند. امکانات خوب این دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد تا بتوانند به تحصیل بپردازند. در این مقاله از سری مقالات موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان قصد داریم در ارتباط با دانشگاه ینی یوزییل استانبول صحبت کنیم.

معرفی پردیس های دانشگاه ینی یوزییل استانبول

دانشگاه ینی یوزییل دارای پردیس های متفاوتی است که در هر کدام علوم خاصی تدریس می شود. این پردیس ها عبارتند از:
• پردیس دکتر آزمی افلواغلو: این پردیس که در منطقه باغ گردو قرار گرفته بخش اصلی دانشگاه را به خود اختصاص می دهد. آموزش های مهم دانشگاه بیشتر در این قسمت برگزار می شوند. مستقر شدن دفتر مدیریت در این پردیس سبب شده تا تسلط خوبی به همه جا داشته باشد. پردیس دکتر آزمی دارای دو ساختمان مجزا است که یکی ۷ و دیگری ۱۰ طبقه است.

دانشگاه ینی یوزییل استانبول

دانشگاه ینی یوزییل استانبول

• پردیس شیریت اولو: آموزش های مداوم و همیشگی در این بخش صورت می گیرد و دانشجویان با حضور در کلاس ها می توانند علوم مربوطه را آموزش ببینند.
• پردیس بی اوغلی: این بخش از دانشگاه ینی یوزییل دانشکده پزشکی است که دارای بیمارستان است. در آن بخش دندانپزشکی وجود دارد و خدمات آموزشی و بهداشت دندان در آن به خوبی ارائه می شود. ساختمان این بخش ۸ طبقه است و دارای قسمت اداری و کلینیک با ۶۰ واحد پزشکی است. پردیس بی اوغلی مجهز به آزمایشگاه، اتاق عمل، خدمات اورژانس، سالن کنفرانس، کتابخانه، کافه تریا و سالن غذاخوری است و دانشجویان می توانند از این امکانات نهایت استفاده را ببرند.
• پردیس تکسیم: این پردیس در میدان تکسیم قرار گرفته و دارای دانشکده هنرهای زیبا است که دانشجویان علاقه مند می توانند در آن به تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازند.
• پردیس قاضی عثمان پاشا : این پردیس از دانشکده پزشکی و بیمارستان تخصصی تشکیل شده است. این در قسمت اروپایی استانبول واقع شده و دسترسی به آن آسان است. خدمات آموزشی ارائه شده توسط این پردیس عالی بوده و دانشگاه آن رتبه سوم را دارد.

شرایط خوابگاه دانشگاه ینی یوزییل

افرادی که پذیرش در دانشگاه ینی یوزیل استانبول را از آن خود می کنند، می توانند در خوابگاه اقامت کنند. خود دانشگاه مجهز به خوابگاه اختصاصی نیست اما شما می توانید از خوابگاه های موجود در پردیس های مجاور استفاده کنید. هزینه برای رفاه دانشجویان پایین بوده و برای گرفتن خوابگاه نیازی نیست که هزینه زیادی را صرف کنند. با این وجود در خوابگاه هم امکانات رفاهی خوبی برای دانشجویان فراهم می شود.
شرایط خوابگاه به این صورت است که شما باید مدارک دانشگاهی خود را ارائه کنید تا نام شما برای اقامت در خوابگاه ثبت شود. رفت و آمد در خوابگاه قوانین خاص خود را دارد که شما در صورت پذیرش باید به آنها احترام بگذارید. برای اینکه حق دیگران تضعیف نشود تمام امکانات موجود در خوابگاه های پردیس به همه تعلق دارد. بهترین خوابگاه نزدیک به دانشگاه را خوابگاه نوا به خود اختصاص می دهد که دخترانه است و فضای نشیمن جدید دارد.
این خوابگاه متناسب با نیاز و سلیقه دانشجویان دختر طراحی و ساخته شده است. برای تحصیل در دانشگاه ینی یوزیل نیاز است که شما یک خوابگاه خوب داشته باشید تا بتوانید بدون دغدغه به تحصیل بپردازید. خوابگاه دخترانه پردیس سی و چهار و خوابگاه پسرانه پردیس سی و چهار برای دانشجویانی که پذیرش می شوند گزینه مناسبی هستند.

امکانات موجود دانشگاه ینی یوزییل ترکیه

دانشگاه ینی یوزییل استانبول دارای امکانات بروزی بوده و از اساتیدی مجرب و سابقه برای تدریس استفاده می کند. تمام امکانات این دانشگاه با دانشگاه های اروپایی برابری می کند؛ به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال اخذ پذیرش هستند. دانشگاه ینی یوزییل یک دانشگاه خصوصی است؛ به همین دلیل امکانات آن از دانشگاه های دولتی به مراتب بیشتر است؛ از این رو دانشجویان می توانند در شرایط بهتری به ادامه تحصیل در ترکیه بپردازند. در زیر به معرفی امکانات مهم این دانشگاه می پردازیم:
• تیم آموزشی و استادان سابقه درخشانی دارند که این می تواند در تدریس بهتر کمک زیادی کند و بار عملی دانشجویان را افزایش دهد.
• از دیگر امکانات این دانشگاه می توان به داشتن بیمارستان های تخصصی و فوق تخصص در زمینه دندانپزشکی و پزشکی اشاره کرد که دانشجویان می توانند در پروسه تحصیل در آنها مشغول به کار شوند و در صورت نیاز از امکانات درمانی هم استفاده کنند.
• خوابگاه دانشجویی مجهز و مجزا از دیگر امکانات این دانشگاه است که باعث شده تا دانشجویان خارجی بدون دغدغه تحصیل را ادامه دهند.
• کلاس های درسی موجود در این دانشگاه بزرگ هستند و تمام تجهیزات آموزشی مورد نیاز را دارند؛ بدین ترتیب نیازی نیست که دانشجو کلاس های عملی را بیرون از دانشگاه آموزش ببیند.
• برای تمام رشته ها آزمایشگاه تخصصی وجود دارد که با ظرفیت بالا در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.
• از دیگر امکانات می توان به کافی شاپ، سلف غذا خوری و سالن پذیرایی برای دورهمی اشاره کرد.
• برای ورزش مجهز به سالن های بازی و زمین های ورزشی است. شما می توانید از باشگاه دانشگاه هم استفاده کنید.
• استخر و تفریحات آبی جز بهترین امکانات این دانشگاه است.
• دارای کتابخانه ای بزرگ و غنی است.
• فروشگاه و کلوپ دانشجویی دارد.

آشنایی با دانشکده ها و رشته های دانشگاه ینی یوزییل

دانشگاه ینی یوزییل استانبول دارای ۱۰ دانشکده مجزا است که هر کدام در زمینه ای خاص فعالیت می کنند. دانشجویان می توانند در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی و معماری، داروسازی، حقوق، ارتباطات و علوم بهداشت، هنرهای زیبا، اقتصاد و علوم اداری به تحصیل بپردازند. دانشکده های معتبر این دانشگاه عبارتند از:
• دانشکده پزشکی
• دانشکده علوم بهداشت (پرستاری، تغذیه و رژیم غذایی،سلامت کار و ایمنی)
• دانشکده هنرهای زیبا (طراحی گرافیک، هنرنمایندگی)
• دانشکده دندانپزشکی
• دانشکده داروسازی
• دانشکده علوم و ادبیات (زبان انگلیسی و ادبیات، ترجمه انگلیسی، زبان و ادبیات ترکیه)
• دانشکده حقوق
• دانشکده اقتصاد
• دانشکده ارتباطات
• دانشکده مهندسی ( مهندسی برق و الکترونیک، طراحی داخلی و دکوراسیون، مهندسی پزشکی، معماری )
هر رشته استادان مختص به خود را دارد که تخصص و تجارب لازم را دارند. متقاضیان برای پذیرش در این دانشکده ها باید شرایط لازم را داشته باشند. دانشکده ها در بخش های مختلف دانشگاه قرار دارند و دسترسی به آنها راحت است. هر دانشکده مجهز به امکانات رفاهی و آموزشی است و توانسته برای تحصیل دانشجویان شرایط خوبی را فراهم کند. دانشگاه ینی یوزییل رشته های زیادی را پوشش می دهد و افراد به هر رشته استادان که علاقه داشته باشند می توانند در این دانشگاه به تحصیل بپردازند.
هر دانشکده ظرفیت مختص به خود را دارد و نمی تواند بیشتر از ظرفیت خود دانشجو بپذیرد. قبل از انتخاب رشته مورد نظر بهتر است ابتدا مشاوره های لازم را انجام دهید. برای پذیرش در دانشگاه باید به زبان ترکی و انگلیسی مسلط باشید. ارائه مدارک زبان برای پذیرش الزامی است. تمام رشته های فعال در این دانشگاه، دانشکده مختص به خود را دارند. دانشکده ها به صورت کاملا تخصصی کار خود را انجام می‌ دهند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه ینی یوزییل استانبول

دانشگاه ینی یوزییل استانبول هم مانند هر دانشگاه دیگری شرایط خاصی برای پذیرش دارد و متقاضیان باید اسناد و مدارکی را ارائه کنند. اولین مدرکی که ارسال آن الزامی است پاسپورت است که باید حداقل مدت اعتبار را داشته باشد. اگر اعتبار پاسپورت گذشته باشد باید آن را تمدید؛ سپس ارسال کنید. اصل ریز نمرات دوره دبیرستان آن هم به همراه ترجمه مدرک دیگری است که شما برای اخذ پذیرش باید ارسال کنید. اصل دیپلم دوره دبیرستان به همراه ترجمه که نشان می دهد شما دوره دبیرستان را به اتمام رسانده اید.
مدارک به زبان ترکی یا انگلیسی ترجمه می شوند. از دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش می توان به گواهی معادل سازی مدارک تحصیلی اشاره کرد. ۸ قطعه عکس جدید باید آماده و ارسال شود. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید باید مدرک تافل یا آیلتس را ارائه کنید اما اگر به زبان ترکی مسلط هستید نیاز است تا مدرک تومر ارسال شود. برگه پرداخت شهریه دانشگاه باید همراه سایر مدارک باشد.
برای اخذ پذیرش در این دانشگاه نیازی به گذراندن آزمون نیست. قبل از ارسال مدارک بهتر است با مشاور صحبت کرده و راهنمایی های لازم جهت اخذ پذیرش را دریافت کنید. شناخت درست از قوانین کشور ترکیه و نظام آموزشی آن کمک می کند تا شما بهترین نتیجه را بدست آورید. برای ارسال مدارک تایم خاصی در نظر گرفته می شود و افرادی که طبق تایم مدارک را ارسال نکرده اند پذیرفته نمی شوند. پس از ارسال اسناد بررسی و پاسخ به شما داده می شود.

دانشگاه ینی یوزییل استانبول

دانشگاه ینی یوزییل استانبول

شهریه دانشگاه ینی یوزییل استانبول

شهریه تحصیل در دانشگاه ینی یوزیل استانبول متفاوت است و متناسب با نوع رشته و دانشکده آن مشخص می شود. برخی رشته ها پر خرج هستند و تحصیل در آنها نیاز به هزینه بیشتری دارد. دانشگاه ینی یوزییل خصوصی است؛ بنابراین شهریه آن نسبت یه دانشگاه دولتی بیشتر است. امکانات بروز و پیشرفته ای که این دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می دهد باعث شده تا شهریه هم به مراتب بیشتر باشد. قبل از اخذ پذیرش در دانشگاه باید از شهریه آن اطلاع دقیقی داشته باشید تا بتوانید هزینه آن را به راحتی پرداخت کنید.
اینکه زبان ارائه درس ترکی یا انگلیسی است می‌تواند در شهریه تاثیر داشته باشد. دانشجویان می توانند با پرداخت شهریه به راحتی وارد دانشگاه شوند. هر چه تعداد واحدهای یک درس بیشتر باشد هزینه اتمام آن بیشتر خواهد بود. برای دانشجویان خارجی که قرار است هزینه دانشگاه و اقامت را پرداخت کنند شهریه دانشگاه اهمیت زیادی دارد. این دانشگاه پیشرفته خدمات خود را با شهریه بالا به دانشجویان ارائه می کند.

سخن پایانی
تحصیل در ترکیه آن هم در دانشگاه ینی یوزییل استانبول رویای هر فردی است که برای رسیدن به آن تلاش می کند. این دانشگاه در واقع دروازه ورود به بهترین دانشگاه های اروپا است. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان برای علاقه مندان شرایط خوبی را فراهم کرده و مشاوره های بروزی در زمینه تحصیل در این دانشگاه ها ارائه می کند. بورسیه تحصیلی این دانشگاه باعث استقبال بیشتر متقاضیان شده است. ورود به این دانشگاه خصوصی نیازی به آزمون ندارد و شما تنها باید توان مالی خوبی برای پرداخت شهریه داشته باشید تا بتوانید از امکانات موجود استفاده کنید.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

دانشگاه های ترکیه

دانشگاه ینی یوزییل استانبول
دانشگاه یدی تپه استانبول
دانشگاه اطلس ترکیه
دانشگاه آیدین استانبول
دانشگاه ایستینیه ترکیه
دانشگاه مدیپول استانبول
دانشگاه فنر باغچه ترکیه
دانشگاه باهچه شهیر ترکیه
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *