دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه آیدین استانبول به عنوان یکی از مشهورترین دانشگاه های کشور ترکیه شناخته می شود. این دانشگاه امروزه مورد توجه بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان قرار گرفته است. تحصیل در رشته های متنوع این دانشگاه با امکانات بسیار زیاد این دانشگاه همراه شده است. این دانشگاه فارغ التحصیلان خود را برای بازار کار موفق آماده می کند. برای پذیرش در این دانشگاه ابتدا باید فرم درخواست دانشگاه را پر کنید و منتظر تایید فرم خود باشید. در این مقاله از سری مقالات موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان قصد داریم اطلاعاتی درباره دانشگاه آیدین استانبول در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه شوید.

تاریخچه و معرفی دانشگاه آیدین استانبول

یکی از دانشگاه های خصوصی که در شهر استانبول کشور ترکیه قرار گرفته است، دانشگاه آیدین استانبول نام دارد. این دانشگاه در سال ۲۰۰۷ توسط بنیاد آموزش و فرهنگ شهر استانبول تاسیس شد. در این دانشگاه رشته های متنوعی برای تحصیل وجود دارند. در این دانشگاه یک مرکز فناوری به مساحت ۱۷۵ هزار متر مربع و ۱۲ دانشکده قرار گرفته است. این دانشگاه دارای دو مدرسه، یک مدرسه حرفه ای و یک موسسه تحصیلات تکمیلی است. مقاطع تحصیلی مختلفی مانند کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه وجود دارند.

دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه آیدین استانبول

این دانشگاه دارای سه پردیس است که در زمینه های علوم معاصر فعالیت های مختلفی دارند. این دانشگاه در سالهای ۲۰۰۷تا ۲۰۱۶ بیشتر از دیگر دانشگاه ها نظر دانشجویان داوطلب را به خود جلب کرده است. در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ هم بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را پذیرش کرده است. این مجموعه آموزشی با واحدهای دانشگاهی در زمینه های محلی، ملی و بین المللی مشارکت می کند. در این مجموعه از همکاری های آموزشی در سطح بین المللی هم بهره گیری می شود. شعار این دانشگاه به سوی آینده روشن است که در آموزش خود این هدف را دنبال می کند.

موقعیت مکانی دانشگاه آیدین استانبول

از نظر موقعیت مکانی این دانشگاه در یکی از بهترین نقاط استانبول واقع شده است. آدرس دقیق آن در کوچوکچکمجه، صفا کوی و منطقه هالیت آیدین است. از آنجایی که در شهر استانبول جاذبه های دیدنی بسیار زیادی وجود دارد افرادی که در این دانشگاه تحصیل می کنند می توانند از جاذبه های گردشگری هم بهره مند شوند. دانشگاه آیدین استانبول در کنار فرودگاه بزرگ آتاتورک در استانبول قرار گرفته است.

رنکینگ دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه آیدین استانبول دارای رتبه بندی بسیار بالایی است. رتبه ملی این دانشگاه ۳۲ و رتبه آن در استانبول ۱۰ است. رتبه جهانی دانشگاه ۲۹۰۲ و رتبه آن از نظر شاخص های زیست محیطی بین ۱۰۱ تا ۲۰۰ است. این دانشگاه با رتبه ۳۰۰-۲۵۱در شاخص QS است. این دانشگاه با ۱۱ سال سن فعالیت خود ارتقای زیادی در رتبه خود پیدا کرده است.

شرایط تحصیل در دانشگاه آیدین استانبول

برای تحصیل در دانشگاه آیدین استانبول باید به تقویم آموزشی دانشگاه دقت داشت. شما باید با توجه به ترم های بهار و تابستان درخواست خود را برای تحصیل به این دانشگاه ارسال کنید. شما در ابتدای کار باید مدارک مقاطع قبلی تحصیلی خود را ارائه داده و در مرحله دوم باید مدارک مورد نیاز را که دانشگاه تعیین کرده ارسال کنید. از شرایط پذیرش در این دانشگاه می توان به مراحل زیر اشاره کرد:
• درخواست آنلاین به دانشگاه
• پرداخت هزینه ثبت نام و واریز آن
• ارایه مدارک لازم مانند: دیپلم، ریز نمرات، ترجمه مدارک به زبان انگلیسی یا ترکی، پاسپورت معتبر، گواهی قبولی آزمون های ورودی و چند قطعه عکس
• تسلط به زبان انگلیسی
• داشتت یک ایمیل معتبر
• داشتن نمره تومر برای رشته هایی که به زبان ترکی ارائه می شوند
• حداقل نمره ۱۲ در دبیرستان
• حداقل نمره ۷۹ در آزمون تافل
اگر فرم درخواست شما برای تحصیل در این دانشگاه پذیرفته شود باید مدارک لازم را به دانشگاه ارسال کنید. مراحل لازم برای گرفتن ویزای دانشجویی اهمیت بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. از این مدارک می توان به موارد زیر اشاره کرد.
• اصل مدرک دیپلم و ترجمه آن با مهر نوتر
• ریز نمرات تحصیلی و ترجمه آنها
• ۶ قطعه عکس بیومتریک
• کپی ترجمه شده پاسپورت با مهر نوتر
• رسید پیش پرداخت اولیه دانشگاه
• داشتن مدارک معتبر زبان

مزیت های ثبت نام در دانشگاه آیدین ترکیه

ویژگی های عالی دانشگاه آیدین ترکیه باعث شده که تحصیل در این دانشگاه مزیت های زیادی داشته باشد. از این مزیت ها می توان به کادر آموزشی این دانشگاه اشاره کرد کادر علمی این دانشگاه از بهترین افراد تشکیل شده و یک فرصت آموزش عالی را برای دانشجویان فراهم می کند. مزیت دوم تحصیل در این دانشگاه مربوط به روابط بین المللی آن است. این دانشگاه توافقنامه های همکاری دوجانبه با ۴۵۰ دانشگاه برتر را دارد. مرکز کارآفرینی و فناوری این دانشگاه هم با ایده های جدید خود باعث وجود کارآفرینان بسیار زیاد خواهد شد. افرادی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند می توانند در یک شغل مناسب مشغول به کار شوند. یکی دیگر از مزیت های تحصیل در این دانشگاه مربوط به فضای اجتماعی بزرگ آن با ۵۰ هزار متر مربع است. در این دانشگاه دو مرکز تناسب اندام مجزا و سالن های ورزشی مختلفی هم وجود دارد. این دانشگاه در چهارچوب ماموریت خود با تامین ارزش افزوده برای اقتصاد از طریق تبدیل دانش به تولید، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

بورسیه دانشگاه آیدین استانبول

برای ورود دانشجویان بین المللی به دانشگاه آیدین استانبول یک آزمون ورودی برگزار می شود. اگر بتوان رتبه قبولی را در این آزمون گرفت می توان از بورسیه های تحصیلی آن استفاده کرد. بورسیه تحصیلی دانشگاه باعث می شود که دانشجویان بتوانند از ۵۰% تخفیف در تحصیل برخوردار شوند. این دانشگاه از ۱۰۰ دانشجوی خود به ۸۶ نفر بورسیه می دهد.

هزینه تحصیل در دانشگاه آیدین ترکیه

تحصیل در دانشگاه آیدین ترکیه در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود. زمان تحصیل مقطع کاردانی ۲ سال کارشناسی ۴ سال، ارشد ۲ سال و دکترا ۴ سال است. اکثر رشته های این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند. این توجیه خوبی برای بالا بودن شهریه آن نسبت به آموزش های زبان ترکی است. با توجه به رشته های مختلفی که در این دانشگاه انتخاب می کنید باید هزینه های گوناگون برای تحصیل بپردازید. هرچه واحدهای عملی یک رشته بیشتر باشد هزینه بیشتری برای تحصیل در آن نیاز است. پرداخت هزینه با توجه به مقاطع تحصیلی به صورت قسطی هم توسط این دانشگاه انجام می شود.

رشته های دانشگاه آیدین استانبول

رشته های زیادی در دانشگاه آیدین استانبول برای تحصیل وجود دارند. این رشته ها در گرایش های مختلف ریاضی، تجربی و انسانی ارائه می شوند. از این رشته ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• پزشکی
• شنوایی سنجی
• مهندسی الکتریک
• مهندسی الکترونیک
• مهندسی کامپیوتر
• مهندسی عمران
• طراحی گرافیک
• معماری داخلی
• حقوق
• معماری
• مدیریت هنری
• پرستاری
• زبان و ادبیات انگلیسی
• زبان و ادبیات استانبولی
• فیزیوتراپی
• تاریخ روانشناسی
• مهندسی کامپیوتر
• مهندسی غذایی
• مهندسی صنایع
• ریاضی
• انیمیشن
• بازیگری
• مهندسی برنامه نویسی

رشته دندانپزشکی دانشگاه آیدین

محبوب ترین رشته ای که در دانشگاه آیدین وجود دارد رشته دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی یکی از رشته هایپردرآمد و مورد توجه دانشجویان است. هرچه این رشته با امکانات بیشتری آموزش داده شود اعتبار بیشتری داشته و مدرک آن برای فعالیت شغلی مناسب است. این رشته به زبان ترکی به دانشجویان آموزش داده می شود و متقاضیان این رشته باید مهارت بالایی در این زبان داشته باشند. متقاضیان این رشته باید مدرک زبان تومر را به دانشگاه ارائه داده و دبیرستان آنها با معدل ۱۷ به اتمام رسیده باشد. تحصیل در این رشته در دانشگاه آیدین ۵ سال طول می کشد و شهریه آن در ۴ قسط قابلپرداخت است.

رشته پزشکی دانشگاه آیدین

یکی دیگر از رشته های پرطرفدار دانشگاه آیدین رشته پزشکی است. این رشته هم در دانشگاه آیدین به زبان ترکی استانبولی ارائه می شود. متقاضیان این رشته باید مدرک زبان تومر به دانشگاه ارائه داده و از حداقل معدل ۱۷ برخوردار باشند. هزینه تحصیل این رشته هم مانند رشته دندانپزشکی در چهار قسط قابل پرداخت است.

امکانات دانشگاه آیدین ترکیه

دانشگاه آیدین ترکیه از امکانات بسیار زیادی برخوردار شده است. امکانات زیاد این دانشگاه باعث شده که رتبه آن را افزایش داده و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا درخواست تحصیل در این دانشگاه را داشته باشند. در این دانشگاه ۱۶۵ آزمایشگاه کاربردی و مجهز به جدیدترین فناوری وجود دارد. دستگاه های به روزی که در این آزمایشگاه ها به کار می روند برای انجام آزمایشات بسیار پیچیده مناسب هستند. از آنجایی که رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیازمند آزمایش های بسیار پیچیده ای هستند باید امکانات مناسبی برای دانشجویان فراهم باشد.
دانشگاه آیدین این شرایط را در نظر گرفته و از بهترین امکانات بهره مند شده است. از امکانات مهم این دانشگاه می توان به بیمه دانشجویی با هزینه های درمانی نیم بها اشاره کرد. وجود کلوپ و باشگاه های مختلفاز دیگر امکانات این دانشگاه است. در این دانشگاه کلوپ موسیقی، کلوپ موتورسواران، باشگاه عکاسی، باشگاه جواهرات و هنرهای دستی وجود دارند. یک کتابخانه عظیم با منابع چاپ بسیار زیاد در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. از امکانات رفاهی دانشگاه می توان به بیمارستان، سالن همایش، آمفی تئاتر و کافی نت اشاره کرد.

دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه آیدین استانبول

خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول

برای تحصیل در دانشگاه آیدین نیاز به اقامتگاه مناسب هم هست. در این دانشگاه یک اقامتگاه لوکس برای دانشجویان وجود دارد. در سال ۲۰۱۴ خوابگاه های این دانشگاه با ۲۵۶ اتاق و ۱۱ مهمانخانه تاسیس شدند. این خوابگاه ها قابلیت پذیرش از ۶۰۰ دانشجو را دارند. از امکانات این خوابگاه می توان به اتاق تلویزیون، باشگاه حرفه ای، مراکز خرید، سالن بازی، اتاق مطالعه، خشکشویی، مسجد، مینی بار، میز کار، مغازه، انبار، اینترنت رایگان و… اشاره کرد.
دانشجویان می توانند از خوابگاه های خصوصی در خارج از دانشگاه هم استفاده کنند. خوابگاه دانشگاه آیدین استانبول دارای امنیت بسیار بالایی است. در این خوابگاه یک سیستم اسکن صورت برای ورودی و خروجی وجود دارد تا امنیت آن را دوچندان کند. اگر بخواهید از امکانات رفاهی خوابگاه دانشگاه آیدین ترکیه برخوردار شوید، می توانید پس از پذیرش از مدیریت این دانشگاه بخواهید که شما را جزو دانشجویان مقیم خوابگاه قرار دهد. اتاق های خوابگاه این دانشگاه محیط بسیار عالی برای اقامت چندین ساله شما محسوب می شوند.

سخن پایانی
همانطور که در این مطلب برای شما توضیح دادیم یکی از دانشگاه های مطرح در کشور ترکیه، دانشگاه آیدین نام دارد. این دانشگاه در شهر استانبول واقع شده و امکانات بسیار زیادی برای دانشجویان فراهم کرده است. شرایط پذیرش در این دانشگاه کمی دشوار است اما اگر از یک رتبه آموزش عالی برخوردار شوید می توانید به راحتی در آن پذیرش شوید. این دانشگاه امکانات بسیار زیادی برای تحصیل در رشته های دندانپزشکی و پزشکی هم ارائه می کند. برای تحصیل در این دانشگاه کافی است فرم درخواست خود را ارسال کرده و مدارک لازم راآماده کنید. برای دریافت مشاوره می توانید از موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان کمک بگیرید.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

دانشگاه های ترکیه

دانشگاه ینی یوزییل استانبول
دانشگاه یدی تپه استانبول
دانشگاه اطلس ترکیه
دانشگاه آیدین استانبول
دانشگاه ایستینیه ترکیه
دانشگاه مدیپول استانبول
دانشگاه فنر باغچه ترکیه
دانشگاه باهچه شهیر ترکیه
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *