دانشگاه ایستینیه ترکیه

دانشگاه ایستینیه ترکیه یکی از معروف ترین و برجسته ترین دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه در جهان است که دارای دو پردیس به نام های پردیس وادی استانبول و پردیس توپکاپی است. هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود در این دانشگاه ثبت نام می کنند. مدرک این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم بوده و افراد متقاضی می توانند با خیال راحت در رشته مورد علاقه خود در آن مشغول به تحصیل شوند. در این مقاله از سری مقالات موسسه مهاجرتی تحصیلی خسروان به طور کامل در مورد دانشگاه ایستینیه ترکی صحبت می کنیم، پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه ایستینیه ترکیه

دانشگاه ایستینیه ترکیه در سال ۲۰۱۵ با حمایت بزرگترین شرکت مراقبت های پزشکی ترکیه تاسیس شد، در حال حاضر دانشکده های داروسازی، دندانپزشکی و پزشکی جزء بهترین مراکز آموزشی این دانشگاه به حساب می آیند که توانسته اند نظر بسیاری از علاقمندان بومی یا خارجی را به سمت به خود جلب کنند. این دانشگاه در چند سال اخیر اقدام به پذیرش دانشجویان از سراسر جهان کرده است و دانشجویان می توانند بر اساس انتخاب خود، به زبان ترکی یا انگلیسی در آن به تحصیل رشته مورد علاقه بپردازند.
این دانشگاه با ۹ دانشکده اصلی در شهر استانبول قرار دارد و تاکنون بالای ۲۵۰ تفاهم نامه متقابل از کشورهای اروپایی دریافت کرده است؛ دانشگاه ایستینیه به جنبه علمی هر رشته توجه ویژه ای کرده است و قبل از فارغ التحصیل شدن به دانشجویان کمک می کند تا مهارت و دانش کافی به دست آورند. جالب است بدانید این دانشگاه در حال تلاش برای فراهم کردن شرایطی است که دانشجویان بتوانند تحصیلات خود را در بهترین دانشگاه های آمریکا و اروپا ادامه دهند.

دانشگاه ایستینیه ترکیه

دانشگاه ایستینیه ترکیه

شرایط تحصیل در دانشگاه ایستینیه ترکیه

دانشگاه ایستینیه ترکیه برای متقاضیان به تحصیل در این دانشگاه شرایط مختلفی را در نظر گرفته است، برای مثال متقاضیان باید مدارک تحصیلی خود را معادل سازی کرده و سپس به زبان انگلیسی یا ترکی ترجمه کنند. پس از آن نیاز است تا وارد سایت دانشگاه شوند و یک فرم را به صورت آنلاین پر کرده و مدارک خود را به صورت pdf برای دانشگاه ارسال کنند.
شرایط پذیرش در این دانشگاه تسلط به یکی از زبان های انگلیسی یا ترکی است؛ به صورتی که شما باید نمره مناسب و قابل قبولی در یکی از زبان های ترکی یا انگلیسی کسب کرده باشید. علاوه بر این دانشجویان باید در یکی از آزمون های SAT, ACT و GCE شرکت کرده و حداقل نمره قبولی را کسب کنند؛ به همین منظور قبل از پذیرش در این دانشگاه شما باید در یکی از این امتحانات شرکت کرده و بر اساس شرایط دانشگاه، نمره خوبی به دست آورده باشید.

رتبه علمی دانشگاه ایستینیه ترکیه

سایت های معتبر فراوانی وجود دارند که به صورت سالیانه اقدام به رتبه بندی دانشگاه های معتبر دنیا می کنند، جالب است بدانید دانشگاه ایستینیه ترکیه نیز طبق نظر بسیاری از این سایت ها جزء دانشگاه های برتر شناخته شده است و رتبه خوبی را نیز توسط این موسسات کسب کرده است. در حال حاضر رتبه داخلی این دانشگاه در بین دانشگاه های ترکیه ۱۵۶ و رتبه جهانی آن ۶۰۱_۸۰۰ است، پس همان طور که مشاهده کردید این دانشگاه دارای رتبه بالایی بوده به صورتی که توانسته است نظر بسیاری از متقاضیان به تحصیل در دانشگاه های ترکیه را به خود جلب کند.

مدارک لازم جهت ثبت نام در دانشگاه ایستینیه ترکیه

پس از گذشت چند روز از تکمیل فرم درخواست و ارسال مدارک برای دانشگاه، متقاضیان نامه پذیرش مشروط را دریافت می کنند؛ پس از دریافت نامه باید اقدام به ارسال مدارک نهایی کنند این مدارک عبارت است از:
● کپی از صفحه اطلاعات شخصی گذرنامه
● کپی ترجمه شده از مدرک دیپلم دبیرستان به یکی از زبان های ترکی یا انگلیسی
● جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، ترجمه مدرک کارشناسی به یکی از زبان های انگلیسی یا ترکی
● گواهی معادل سازی مدارک تحصیلی
● یک قطعه عکس
● نتایج یکی از آزمون های ورودی دانشگاه
● مدرک زبان ترکی با کسب حداقل نمره قبولی
● مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلس با نمره مناسب
● مجوز اقامت در ترکیه
توجه داشته باشید به منظور ثبت نام و پذیرش راحت تر شما موظف به ارائه تمام مدارک ذکر شده هستید. در صورت ناقص بودن مدارک ممکن است ثبت نام شما انجام نشود؛ پس این موضوع را در نظر داشته و تمامی مدارک ذکر شده را فراهم کنید.

شهریه دانشگاه ایستینیه ترکیه

در کنار اهمیت فراوانی که تحصیل در یک دانشگاه معتبر برای بسیاری از افراد دارد، میزان شهریه نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این افراد تمایل دارند از شهریه رشته مورد علاقه خود اطلاع پیدا کنند. همان طور که می دانید شهریه تحصیل در دانشگاه ایستینیه به عوامل گوناگونی مانند رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی، زبان تدریس و… بستگی دارد. تحصیل در برخی از رشته ها ممکن است هزینه بالاتری برای شما ایجاد کند؛ مثلا رشته های پرطرفداری مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شهریه بالاتری نسبت به رشته های تحصیلی دیگر دارند. جالب است بدانید شما می توانید کل شهریه دوره دانشگاه را به صورت یکجا پرداخت کنید که در صورت انجام این کار ۱۰ درصد تخفیف شامل کل شهریه شما می شود.

رشته های دانشگاه ایستینیه ترکیه

همانطور که گفته شد دانشگاه ایستینیه ترکیه دارای ۹ دانشکده است که رشته های متنوعی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آن تدریس می شود، در حال حاضر وجود رشته های متنوع و سطح علمی بالا سبب شده است تا سالیانه تعداد بالایی دانشجو از شهرهای مختلف از جمله ایران برای تحصیل در آن اقدام کنند. محبوب ترین و پرتقاضا ترین رشته های دانشگاه ایستینیه ترکیه به شرح زیر هستند:
● پزشکی
● دندانپزشکی
● داروسازی
● روانشناسی
● مهندسی کامپیوتر
● مهندسی مکانیکی
● زیست شناسی و ژنتیک مولکولی
● مدیریت اطلاعات و سیستم تغذیه
● علوم اجتماعی
●طراحی و معماری
● اقتصاد
● هنر

خوابگاه دانشگاه ایستینیه ترکیه

دانشگاه ایستینیه ترکیه خوابگاه ندارد؛ ولی به جهت رفاه حال دانشجویان اقدام به تامین خوابگاه های خصوصی نزدیک به دانشگاه اصلی کرده است به صورتی که دانشجویان می توانند به آسانی در این خوابگاه ها اقامت کرده و از امکانات با کیفیت آنها استفاده کنند. این خوابگاه ها به طور کلی تمامی امکانات رفاهی که دانشجویان در طی زمان تحصیل خود احتیاج دارند را فراهم کرده و در اختیار آنها قرار می دهد. علاوه بر این، فاصله نزدیک آن ها از دانشگاه سبب شده است تا دانشجویان نیازی به صرف هزینه های رفت و آمد و حمل و نقل نداشته باشند. جالب است بدانید علاوه بر امکانات رفاهی فراوان، این خوابگاه ها از قیمت مناسب و تخفیفات ویژه ای برخوردار بوده به صورتی که تمامی افراد با هر بودجه ای می توانند با خیال راحت در آن ها اقامت داشته باشند.

امکانات و خدمات رفاهی دانشگاه

دانشگاه ایستینیه ترکیه به جهت رفاه حال دانشجویان اقدام به فراهم کردن امکانات و خدمات رفاهی مختلف کرده است این امکانات کاملاً پیشرفته و بروز بوده و می توانند نقش مهمی در پیشرفت بیشتر دانشجویان یا پر کردن اوقات فراغت آنها داشته باشند، از برخی مهم ترین خدمات رفاهی ارائه شده توسط این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
● داشتن آزمایشگاه پیشرفته و تخصصی
● ۳۷ کلاس آموزشی مجزا
● یک کتابخانه مرکزی
● وجود چندین کتابخانه اختصاصی برای رشته های مختلف
● باشگاه بدنسازی
● باشگاه های آمادگی جسمانی مجهز
● ۴۷ لابراتور
● سالن های کنفرانس بزرگ و تخصصی
● کارگاه های فناوری هواپیما
● کلاس های درس هوشمند
● اتاق معاینه پزشکی
● سالن ورزشی سرپوشیده برای ۴ هزار دانشجو
● زمین های ورزشی متعدد
● وجود انجمن های دانشجویی در زمینه های متنوع اجتماعی، هنری، فرهنگی
● دادگاه مجازی
● مسیر پیاده روی
● زمین تنیس
● تئاتر
● آرایشگاه
● استودیو رادیو

دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه ایستینیه ترکیه

دانشگاه ایستینیه ترکیه هر ساله اقدام به ارائه بورسیه تحصیلی در رشته های مختلف می کند و افراد متقاضی می توانند از فرصت های دریافت بورسیه استفاده کنند. دریافت بورسیه برای دانشجویان مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکترا نسبت به دریافت این بورسیه برای دانشجویان مقطع کارشناسی آسان تر است. شما با دریافت بورسیه و تحصیل در این دانشگاه می توانید از تمامی خدمات رفاهی آن استفاده کنید. جالب است بدانید کسانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند می توانند در کشورهای دیگر به آسانی مشغول به کار شوند، علاوه بر این، می توان برای تحصیل در دانشگاه های معروف جهان مانند دانشگاه های آمریکا و اروپا به راحتی اقدام کرد. قوانین بورسیه در این دانشگاه به صورت سالیانه تغییر می کند ولی یکی از مهم ترین شروط برای بورسیه شدن در این دانشگاه، داشتن معدل بالا است برای مثال حداقل معدل مورد نیاز برای اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی، ۱۴ است البته در مقاطع بالاتر و برای رشته های پزشکی معدل بالاتری نیاز است.

دانشگاه ایستینیه ترکیه

دانشگاه ایستینیه ترکیه

چرا برای تحصیل دانشگاه ایستینیه ترکیه را انتخاب کنیم؟

همان طور که گفته شد دانشگاه ایستینیه ترکیه به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان شناخته می شود. این دانشگاه دارای ویژگی های مثبت فراوانی است که سبب جلب نظر بسیاری از دانشجویان و افراد متقاضی برای تحصیل در آن شده است و ثبت نام در آن می تواند یک مزیت بزرگ به حساب بیاید، از مهم ترین علت های تحصیل در این دانشگاه می توانیم موارد زیر را نام ببریم:
● محیط مطالعه بین المللی
● وجود ۴۰۰۰ دانشجو با سطح علمی بالا
● زیرساخت مدرن
● داشتن آزمایشگاه ها و مراکز فناوری و تحقیقاتی پیشرفته
● وجود کتابخانه های تخصصی گسترده با منابع علمی معتبر
● امکان تحصیل با هزینه کم و آموزش و پرورش مقرون به صرفه
● داشتن اساتید و کارکنان مجرب و با تجربه با سابقه تدریس در بهترین دانشگاه های دنیا

سخن پایانی
برای بسیاری از افراد تحصیل در دانشگاه های معتبر خارجی یک رویای دست نیافتنی است، این افراد می توانند جهت داشتن یک تحصیل موفق با صرف هزینه کم، اقدام به تحصیل در دانشگاه استینیه ترکیه کنند. این دانشگاه در اکثر رشته های تحصیلی دانشجو می پذیرد. جهت تحصیل در این دانشگاه و کسب اطلاعات دقیق تر، می توانید از موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان مشاوره بگیرید؛ این موسسه به شما در تمامی مراحل انتخاب رشته، کسب اطلاعات بیشتر، اخذ ویزا، ارسال مدارک و… کمک کرده و شما می توانید با اطمینان فراوان و در کمترین زمان اقدام به ثبت نام و ادامه تحصیل در این دانشگاه و در رشته مورد نظر خود کنید.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

دانشگاه های ترکیه

دانشگاه ینی یوزییل استانبول
دانشگاه یدی تپه استانبول
دانشگاه اطلس ترکیه
دانشگاه آیدین استانبول
دانشگاه ایستینیه ترکیه
دانشگاه مدیپول استانبول
دانشگاه فنر باغچه ترکیه
دانشگاه باهچه شهیر ترکیه
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *