دانشگاه فرارا ایتالیا (Università degli Studi di Ferrara)

یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، اخذ ویزای تحصیلی است. کشور ایتالیا با کم کردن هزینه های زندگی و تحصیل برای دانشجویان بین المللی، چند سالی است که به عنوان یکی کشورهای مهاجر پذیر قاره اروپا شناخته می شود. با وجود بحران اقتصادی کشور ایتالیا، بازهم متقاضیان تحصیل در کشورهای اروپایی، مایل به گرفتن پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور هستند.
پیدا کردن شغل مناسب در این کشور، مستلزم آن است که دانشجویان خارجی در دانشگاه های معتبر این کشور به تحصیل بپردازند و به سطح دانش بالایی دست پیدا کنند. فرارا یکی از دانشگاه های معروف و با‌تمدن کشور ایتالیا است؛ که با ارائه امکانات پژوهشی به روز و مفید، مورد توجه دانشجویان داخلی و خارجی قرار گرفته است.
با توجه به اینکه متقاضیان زیادی از کشور ایران مایل به ادامه تحصیلات خود در این مرکز آموزشی و پژوهشی هستند؛ در ادامه مطلب به وارسی همه چیز درباره دانشگاه فرارا می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

معرفی جامع دانشگاه فرارا ایتالیا

دانشگاه فرارا یک دانشگاه دولتی قدیمی در کشور ایتالیا است؛ که از 2 پردیس در مرکز و حومه شهر تشکیل شده است. این دانشگاه در سال 1391 میلادی بنا نهاده شده است و در حال حاضر بیشتر از 16 هزار دانشجو دارد. دانشگاه فرارا که در کشور ایتالیا با نام “unife” شناخته می شود، رتبه 869 جهانی را به خود اختصاص داده است. این مرکز آموزشی بیشتر از 600 نفر را مشغول به کار کرده است؛ که البته بیشتر از 250 نفر آن ها محقق هستند. بیشتر از 5 درصد دانشجویان university of ferrara خارجی هستند و در 8 دانشکده این مرکز آموزشی مشغول به تحصیل و تحقیق هستند.

دانشگاه فرارا ایتالیا

دانشگاه فرارا ایتالیا

امکانات و خدمات دانشگاه فرارا (Università degli Studi di Ferrara)

بنیان گذاران دانشگاه فرارا ارزش زیادی برای دانشجویان خارجی و داخلی خود قائل می شوند. لذا برای آسایش و رفاه بیشتر دانشجویان خود، خدمات و امکانات مفیدی را در نظر گرفته اند. لیست برخی از خدمات و امکانات دانشگاه فرارا (unife) در ادامه قابل مشاهده است.
• دانشگاه فرارا دارای یک مرکز آموزش زبان است؛ که به دانشجویان خارجی این امکان را می دهد، تا به یادگیری زبان ایتالیایی و سایر زبان های پرکاربرد دنیا بپردازند.
• سلامت روانی انسان نقش قابل توجهی در تمرکز و یادگیری دارد. به همین دلیل این دانشگاه، مرکزی برای مشاوره دانشجویان و کمک به حفظ سلامت روان آن ها راه اندازی کرده است.
• این دانشگاه ایتالیایی دارای یک مرکز مشاوره تحصیلی است؛ که به دانشجویان کمک می کند تا متناسب با شرایط خاص خودشان، روش صحیحی را برای مطالعه و یادگیری پیدا کنند.
• دانشگاه فرارا مرکزی را برای ارائه خدمات اقامت دانشجویان تشکیل داده است؛ که دانشجویان بین المللی با مراجعه به آن می توانند برای پیدا کردن محلی مناسب در مرکز یا حومه شهر فرارا اقدام کنند.
• دانشگاه فرارا دارای 67 کتابخانه است؛ که انواع کتاب های دیجیتالی، دانشگاهی، تاریخی، فرهنگی، پژوهشی و…را پوشش می دهد.
• دانشگاه فرارا دارای یک مرکز اختصاصی برای هماهنگی انواع مسابقات و برنامه های ورزشی است. همچنین باشگاه ها و سالن های ورزشی متعددی را برای تناسب اندام و اوقات فراغت دانشجویان راه اندازی کرده است.

دانشکده های دانشگاه فرارا در ایتالیا

پژوهش های انجام شده درمورد دانشگاه فرارا نشان می دهد؛ که این مرکز آموزشی در ابتدا تنها دارای سه دانشکده برای رشته های الهیات، حقوق و هنر بود؛ اما امروزه تغییرات متعددی در ساختار و عملکرد دانشکده های این دانشگاه ایجاد شده است؛ به طوری که دانشجویان در صورت اخذ پذیرش این دانشگاه، می توانند در 8 دانشکده معتبر آن به ادامه تحصیلات خود بپردازند. در ادامه فهرستی از دانشکده های دانشگاه unife آورده شده است.
• دانشکده داروسازی
• دانشکده پزشکی و جراحی
• دانشکده فنی
• دانشکده علوم انسانی
• دانشکده ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی
• دانشکده معماری و طراحی
• دانشکده اقتصاد و مدیریت
• دانشکده حقوق

هزینه تحصیل در دانشگاه فرارا ایتالیا

به صورت کلی هزینه تحصیل در ایتالیا به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول مربوط به شهریه دانشگاه و تهیه لوازم مورد نیاز برای آموزش است. با وجود اینکه از دانشگاه فرارا به عنوان یک مرکز آموزشی دولتی نام برده می شود؛ دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه ملزم به پرداخت شهریه هستند.
هر دانشجوی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به صورت سالیانه باید 500 تا 3000 یورو برای شهریه دانشگاه فرارا در نظر داشته باشد. مبلغ شهریه در دانشگاه فرارا براساس پارامترهایی چون مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، سطح دانش دانشجو، شرایط مالی خانواده و زبان تحصیلی او تعیین می شود و برای هر فرد متغیر است.
بخش دوم هزینه تحصیل در دانشگاه فرارا، مرتبط با اجاره مسکن، تهیه مواد غذایی، قبوض آپارتمان، کرایه رفت و آمد و…است. هزینه های زندگی در شهر فرارا بر اساس سبک زندگی افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند، متفاوت است. در ادامه برخی از مخارج زندگی در شهر فرارا برای سال 2023 لیست شده است.

  • اجاره آپارتمان تک خواب در مرکز شهر فرارا 583.33 یورو
  • اجاره آپارتمان تک خواب در خارج از شهر فرارا 400 یورو
  • اجاره آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر فرارا 875 یورو
  • اجاره آپارتمان 3 خواب در خارج از شهر فرارا 675 یورو
  • شلوار جین 80 یورو
  • کفش 112 یورو
  • لباس تابستانی 31 یورو
  • باشگاه تناسب اندام 33 یورو
  • سینما و تئاتر 8 یورو
  • قبوض یک ماه خانه 85 متری 170 یورو
  • استفاده از طرح ماهانه تلفن همراه و اینترنت 15 یورو
  • تاکسی یک کیلومتر 2 یورو
  • 1 لیتر بنزین 1.96 یورو
  • حمل و نقل محلی 1.5 یورو
  • یک وعده غذا در رستوران ارزان 12 یورو
  • یک وعده غذا در رستوران میان رده 30 یورو

با توجه به لیست بالا، زندگی در شهر فرارا نسبت به سایر شهرهای ایتالیا برای اقامت، ارزان تر است. هر دانشجوی خارجی به صورت میانگین باید بین 700 تا 900 یورو در ماه برای مخارج زندگی خود در این شهر کنار بگذارد. با این وجود ممکن است براساس سبک زندگی هر دانشجو، این هزینه با افزایش یا کاهش همراه باشد.

آیا دانشگاه فرارا دارای خوابگاه برای دانشجویان بین المللی است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن بسیاری از متقاضیان تحصیل در ایتالیا و دانشگاه فرارا را به خود درگیر کرده باشد؛ این است که آیا دانشگاه فرار دارای خوابگاه است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله! این دانشگاه دارای خوابگاه برای دانشجویان است.
اما اگر دانشجویی موفق به دریافت خوابگاه نشود؛ می تواند با مراجعه به مرکز خدمات اقامت دانشگاه، به بررسی گزینه های اقامتی دیگر در شهر فرارا بپردازد. با مراجعه به این مرکز در دانشگاه، می توان انواع خوابگاه های خصوصی و آپارتمان های تک خواب را برای اقامت در ایتالیا انتخاب کرد.

برای تحصیل در دانشگاه فرارا چه مدرک زبانی نیاز است؟

دانشگاه فرارا ایتالیا برای تدریس دانشجویان خود از دو زبان انگلیسی و ایتالیایی استفاده می کند. علاوه بر آموزش، بیشتر فعالیت ها و برنامه ها در دانشگاه به زبان انگلیسی و ایتالیایی اجرا می شوند. از آنجایی که انگلیسی به عنوان زبان بین المللی شناخته می شود؛ هر ساله بخش زیادی از متقاضیان دانشگاه unife را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.
دانشجویان برای تحصیل به زبان ایتالیایی باید در آزمونی که توسط این دانشگاه برگزار می شود؛ به سطح B2 دست پیدا کنند. برای گذراندن دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی، دانشجو باید مدرک زبان تافل یا آیلتس خود را با حداقل سطح B2 به دانشگاه تحویل دهد. در ادامه برخی از رشته های مقطع لیسانس که در دانشگاه فرارا به زبان انگلیسی تدریس می شوند، لیست شده است.
1. ریاضیات و علوم کامپیوتر
2. جراحی و پزشکی تجربی
3. فیزیک و علوم زمین
4. قانون
5. مطالعات انسانی و زبان خارجی
6. اقتصاد و مدیریت
7. داروسازی
8. شیمی
9. معماری و طراحی

دانشگاه فرارا ایتالیا

دانشگاه فرارا ایتالیا

گرفتن پذیرش دانشگاه فرارا با موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان

در این نوشتار ویژگی های دانشگاه فرارا ایتالیا را بررسی کردیم. از آنجایی که دانشگاه فرارا امکان آموزش به زبان انگلیسی را برای رشته های متعددی فراهم کرده است؛ بخش عظیمی از مهاجرت کنندگان تحصیلی ایرانی تمایل دارند، تا به ادامه تحصیلات خود در این مرکز عالی بپردازند. برای گرفتن پذیرش از دانشگاه فرارا، مدارکی مانند نامه ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی، مدرک زبان و… نیاز است؛ که باید بعد از جمع آوری، در زمان مناسب به دانشگاه ارسال شود.
تمام این هماهنگی ها به زمان زیادی احتیاج دارد؛ که اغلب افراد شرایط پیگیری آن را ندارند. در این وضعیت مراجعه به موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان و سپردن صفر تا صد کارهای مهاجرت و پذیرش از دانشگاه به متخصصان متعهد این مجموعه، یک اقدام منطقی و هوشمندانه است. این مجموعه سالیان زیادی است که به صورت حرفه ای در حوزه مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی به کشورهای خارجی پرمتقاضی مانند روسیه، ایتالیا، ترکیه و… فعالیت می کند و می تواند تمام کارهای اپلای دانشگاه موردنظر شما را در کوتاه ترین زمان انجام دهند.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه کمرینو ایتالیا
دانشگاه ماچه راتا ایتالیا
دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا
دانشگاه لاکویلا ایتالیا
دانشگاه فرارا ایتالیا
تحصیل در دانشگاه مسینا
دانشگاه سالنتو ایتالیا
دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *