دانشگاه لاکویلا ایتالیا

دانشگاه لاکویلا ایتالیا در سال ۱۵۹۶ تاسیس شده و تاکنون دانشجویان زیادی از آن فارغ التحصیل شده اند. امکانات آموزشی و رفاهی خوبی که این دانشگاه دارد باعث شده تا دانشجویان زیادی به دنبال اخذ پذیرش آن باشند. در میان دانشگاه های موجود در ایتالیا دانشگاه لاکویلا توانسته بهترین جایگاه را به خود اختصاص دهد. اگر به دنبال تحصیل در ایتالیا هستید این دانشگاه می تواند برای شما بهترین گزینه باشد. از خدمات معتبر این مرکز می توان به ارائه تحقیقات گسترده و فن آوری های نوین در رشته های مهندسی، پزشکی و روانشناسی اشاره کرد . در این مقاله از سری مقالات موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان قصد داریم در ارتباط با دانشگاه لاکویلا ایتالیا صحبت کنیم.

شرایط تحصیلی در دانشگاه لاکویلا ایتالیا

تحصیل در ایتالیا آن هم در دانشگاه معتبری چون لاکویلا قطعا شرایط مختص به خود را دارد و افراد واجد شرایط می توانند در مدت زمان تعیین شده با تکمیل و ارسال مدارک این پذیرش را از آن خود کنند. اولین شرط برای تایید شدن داشتن گواهینامه دیپلم یا پیش دانشگاهی است که نشان می دهد شما این دوره را تمام کرده اید. متقاضیانی که با قبولی در آزمون وارد دانشگاه می شوند باید مدرک قبولی خود را به این دانشگاه ارائه دهند. مسلط بودن به زبان ایتالیایی ضروری است.

دانشگاه لاکویلا ایتالیا

دانشگاه لاکویلا ایتالیا

متقاضیان رشته های پزشکی و معماری محدودیت زیادی دارند و شرط پذیرش آنها تمها قبولی در آزمون است. این افراد باید ابتدا در یک آزمون ورودی ثبت نام کنند. اگر مدارک دانشجو با استانداردهای نمره دهی ایتالیا مطابق نباشد قطعا پذیرفته نخواهد شد و شرایط ورود به آزمون را ندارد. برخی افراد از شرکت در این آزمون مستثنی هستند آنها باید در مدارس ایتالیایی خارج از این کشور تحصیل کرده باشند و گواهی دیپلم زبان ایتالیایی را همراه داشته باشند. مشاوره با مشاورین مجرب می تواند در این پروسه به شما کمک کند؛ چون همیشه راهکارهای خوب را ارائه می کنند.

برای دریافت بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا هم نیاز است تا شما مشاوره های لازم را دریافت کنید. افرادی که اطلاعات و دانش کافی دارند بهتر می توانند مراحل اخذ پذیرش را پشت سر بگذارند. شرط اصلی برای ورود به این کار داشتن اسناد و مدارک جامع و کامل است. اگر دانشجو مدرک زبان قابل قبولی ندارد باید در دوره های آموزشی شرکت کند. شرکت در دوره هایی که دانشگاه لاکویلا برگزار می کند کاملا رایگان است.

خدمات ارائه شده در دانشگاه لاکویلا ایتالیا

خدمات ارائه شده توسط دانشگاه لاکویلا ایتالیا در حوزه های مختلف است و توانسته تمام نیاز دانشجویان را به خوبی پوشش دهد. از مهم ترین خدمات ارائه شده توسط این مرکز آموزشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• مرکز زبان  دانشگاه لاکوییلا: از خدمات ارائه شده در این دانشگاه می توان به آموزش زبان اشاره کرد. علاقه مندان به زبان فرانسوی، آلمانی، پرتغالی، انگلیسی و… می توانند دوره های آموزشی را پشت سر بگذارند.

• مرکز ورزشی دانشگاه لاکوییلا : دانشگاه به عنوان یک مرکز ورزشی در حال فعالیت است که افراد می توانند در رشته های فوتبال ، راگبی ، تنیس، والیبال ، بسکتبال و… مشغول باشند. باشگاه تناسب اندام، سنگ نوردی و هنرهای رزمی هم موجود است. برای دانشجویان یک مجمع با استخر و سونا ساخته شده است.

• پروژه تبادل دانشجو در دانشگاه لاکوییلا: نظام آموزشی این دانشگاه کاملا بین المللی است؛ به همین دلیل با دانشگاه های خارجی به تبادل دانشجو می پردازد. دانشجویان شرکت کننده در این دوره ها در کشور دیگری واحدهای خود را می گذرانند. برنامه های درسی در این دوره ها کاملا یکپارچه است.

• خدمات کتابخانه ایی دانشگاه لاکوییلا: کتابخانه این دانشگاه سیستمی کاملا پیچیده دارد و از پنج واحد مجزا تشکیل شده است. در این مکان از تمام تحقیقات و فعالیت های آموزشی دانشجویان حمایت می شود.

• خدمات دانشجویی دانشگاه لاکوییلا برای افرادی که دارای معلولیت جسمی دارند: فرصت تحصیلی در این دانشگاه محدودیت ندارد و برای افراد معلول فرصت فراهم شده است.

• خدمات مسکن دانشگاه لاکوییلا: برای اینکه دانشجویان خارجی دغدغه مسکن نداشته باشند خدمات آنلاین این دانشگاه برای یافتن محل اقامت مناسب به آنها کمک می کند. دانشجوها می توانند بر حسب بودجه ای که دارند محل اقامت مناسب را پیدا کنند.

بورسیه ها و کمک هزینه های بین المللی دانشگاه لاکویلا ایتالیا

تحصیل در ایتالیا آن هم در دانشگاه لاکویلا با مزیت های زیادی همراه است و افراد می توانند از بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی بهره مند شوند. دانشجویانی که نیاز مالی دارند قادر هستند تا با کمترین هزینه در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند. سالانه به ۱۰ دانشجو کمک مالی می شود تا آنها شرایط بهتری برای تحصیل داشته باشند و بتوانند در رشته مورد علاقه خود موفق باشند و به جامعه هم خدمت کنند.

برای این کار تحقیقات زیادی صورت می گیرند تا دانشجویان واجد شرایط به درستی گزینش شوند. مهلت درخواست این کمک هزینه مشخص بوده و افراد باید تا پایان مهلت تعیین شده اقدام کنند. برای فارغ التحصیلی و فعالیت های پژوهشی هم دانشگاه کمک هزینه های خاصی را در نظر می گیرد. دانشجویان ارشدی که تحصیل آنها رو به پایان است و در حال دریافت مدرک هستند می توانند این کمک هزینه را دریافت کنند.

دانشجویان مقطع دکترا و فوق دکترا که فعالیت های پژوهشی انجام می دهند و نیاز به کمک مالی دارند، می توانند از این کمک نهایت استفاده را ببرند تا پروژه آنها به پایان برسد. پرداخت این هزینه به عهده موسسات دولتی و خیرین است. این کمک هزینه با توجه به رشته تحصیلی و نوع دانشگاه مشخص می شود. بورسیه تحصیلی هم یک شرایط عالی است که دانشگاه لاکویلا ایتالیا برای متقاضیان خارج از این کشور فراهم می کند.

در این شرایط دانشجویان می توانند به صورت رایگان از امکانات آموزشی و رفاهی بهره مند شوند و به ادامه تحصیل بپردازند. موسسه علوم این دانشگاه هم کمک هزینه خاصی برای دانشجویان رشته های مهندسی، فیریک، شیمی، کامپیوتر و… در نظر گرفته است. دانشگاه لاکویلا با ارائه این خدمات بروز توانسته به خوبی رضایت دانشجویان را جلب کند.

امکانات رفاهی و آموزشی دانشگاه لاکویلا ایتالیا

دانشگاه لاکویلا ایتالیا مجهز به امکانات آموزشی و رفاهی مناسبی است که مطابق با استانداردهای روز دنیا بوده و دانشجویان می توانند با این سیستم آموزشی نوین و امکانات موجود در آن سطح علمی خود را افزایش دهند. از امکانات مهم رفاهی می توان موارد زیر را نام برد:

• دانشگاه لاکویلا دارای خوابگاه و اقامتگاه برای دانشجویان است و تمام امکانات مورد نیاز در آنها فراهم شده است.

• رستوران، سالن غذاخوری و کافی شاپ جز امکانات بروزی است که دانشجویان می توانند در هر ساعتی از آن استفاده کنند.

• از دیگر امکانات می توان به سالن تئاتر، سینما و همایش اشاره کرد که برای سرگرمی هم مناسب هستند.

• مرکز سلامت و بهداشت در اختیار دانشجویان قرار گرفته و خدمات مختلفی را برای درمان ارائه می کند.

• آموزش زبان های مختلف آن هم به صورت رایگان از دیگر امکانات این دانشگاه است که همه می توانند از آن بهره مند شوند.

• زمین ورزش و باشگاه بدنسازی در اختیار دانشجویان قرار گرفته تا با ورزش کردن سلامتی خود را حفظ کنند.

• در کتابخانه دانشگاه محیطی آرام و امن در اختیار شما است که می توانید به مطالعه بپردازید.

• در این دانشگاه آزمایشگاه های مجهز برای رشته های مختلف ساخته شده تا دانشجویان تمام تجهیزات لازم برای آزمایش های عملی را در اختیار داشته باشند.

دانشجویان خارجی برای گرفتن خوابگاه باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند و درخواست خود را برای خوابگاه درون سایت ثبت کنند. در این شرایط آنها می توانند از امکانات موجود در خوابگاه استفاده کنند. امکانات دانشگاه برای تمام دانشجویان در هر مقطعی که هستند در نظر گرفته شده است. در این دانشگاه مراکز مهمی برای تحقیقات و مطالعات وجود دارد که دانشجوها می توانند میزبان محققین و پژوهشگران باشند.

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه لاکویلا ایتالیا

تحصیل در ایتالیا شرایط خاص خود را دارد و شما برای اخذ پذیرش در دانشگاه لاکویلا ایتالیا باید شرایط لازم و مورد توجه این دانشگاه را دارا باشید. ثبت نام در این مرکز به صورت الکترونیکی است و زمانی که سال تحصیلی جدید شروع می شود شما باید برای ارسال مدارک اقدام کنید. وقتی دانشگاه پیش ثبت نام شما را تأیید کرد شما یک ایمیل تأیید دریافت خواهید کرد و این به معنی ادامه مراحل دیگر است. در این زمان شما باید برای گرفتن ویزا اقدام کنید.

 موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان در این راه می تواند به خوبی شما را راهنمایی کند. شما می توانید به صورت آنلاین و حضوری ثبت نام نهایی را انجام دهید. برای هر رشته دانشگاهی نیاز است که شما اسناد و مدارک خاصی را ارسال کنید. زمانی که مدارک را ارسال می کنید مورد بررسی قرار می گیرند و شرایط پذیرش شما ارزیابی می شود. دبیرخانه دانشگاه ثبت نام شما را تأیید و یک شماره مقدماتی برای شما ایمیل خواهد شد.

در مرحله نهایی شما یک دفترچه ثبت نام دریافت می کنید که داخل آن گذرنامه، مدرک دیپلم ترجمه و تأیید شده، ویزای تحصیلی، مدرک زبان و… است. اطلاعات شخصی باید به درستی ثبت شوند. برای برخی افراد قبل از ثبت نام در دانشگاه آزمون ارزیابی زبان برگزار می شود. این آزمون ها آنلاین هستند و زمانی که شما نمره قبولی را دریافت کنید می توانید بقیه مراحل ثبت نام را ادامه دهید. تسلط بر زبان انگلیسی و داشتن مهارت زبان ایتالیایی برای ثبت نام کاملا ضروری است.

دانشگاه لاکویلا ایتالیا

دانشگاه لاکویلا ایتالیا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

برای تحصیل در ایتالیا نیاز است که شما ویزای تحصیلی داشته باشید. برای گرفتن این ویزا ارائه مدارک زیر الزامی است:

• نامه پذیرش از دانشگاه موردنظر

• گذرنامه معتبر

• عکس پرسنلی

• اثبات تمکن مالی

• بیمه درمانی

• اثبات وجود منابع مالی مورد نیاز برای بازگشت به کشور

• ارائه یک کپی از برنامه سفر

• فرم درخواست ویزا

• ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

• ارائه رزومه تحصیلی (در صورت وجود)

• ارائه مدرک زبان

• اثبات شرایط اقامت در ایتالیا

در صورتی که یکی از مدارک ناقص باشد فرد متقاضی مهلت دارد تا پایان زمان تعیین شده آن را اصلاح کند. عکس های پرسنلی باید جدید باشند. به گذرنامه خود توجه کنید که اعتبار لازم را داشته باشد. دانشگاه باید وضعیت شما را به عنوان دانشجو ثابت کند تا ویزا برای شما صادر شود. فرد باید تمکن مالی داشته باشد و بتواند هزینه های دانشگاه را پرداخت کند. فرم درخواست ویزا را باید به درستی و مطابق با اسناد و مدارک شخصی پر کنید. ارائه رزومه تحصیلی به این معنی است که شرایط تحصیلی شما به چه صورت است.

 

سخن پایانی

تحصیل در ایتالیا به دلیل مزیت های خوبی که دارد باعث استقبال بیشتر دانشجویان شده است. دانشگاه لاکویلا ایتالیا با ارائه خدمات بروز و امکانات فوق العاده توانسته شرایط خوبی را برای تحصیل فراهم کند. افرادی که با بورسیه تحصیلی وارد این دانشگاه می شوند می توانند به صورت رایگان از امکانات آموزشی بهره مند شوند. این دانشگاه تمام رشته ها را به خوبی پوشش می دهد و هیچ محدودیتی هم ندارد. اساتید مجرب دانشگاه سابقه زیادی در نظام آموزشی این کشور دارند. ما در موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان با مشاوره هایی که در زمینه تحصیل در دانشگاه لاکویلا ایتالیا ارائه می دهیم، می توانیم مسیر موفقیت را برای شما هموارتر کنیم.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه کمرینو ایتالیا
دانشگاه ماچه راتا ایتالیا
دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا
دانشگاه لاکویلا ایتالیا
دانشگاه فرارا ایتالیا
تحصیل در دانشگاه مسینا
دانشگاه سالنتو ایتالیا
دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *