تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا رویای افراد علاقه مند به این رشته است به همین دلیل امروز دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به ایتالیا سفر می کنند تا در رشته دندانپزشکی تحصیلات خود را ادامه دهند. انتخاب دانشگاهی معتبر بزرگترین معضل برای دانشجویان است به همین دلیل تحقیقات زیادی را در این حوزه انجام می دهند تا برای شروع تحصیل بهترین دانشگاه دندانپزشکی را در ایتالیا انتخاب کنند. بورسیه تحصیلی این کشور به دانشجویان بین المللی است؛ به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد. شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور نیاز به مدارک و شرایطی دارید. مشاوره با کارشناسان موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان می تواند راهنمای شما برای تحصیل در ایتالیا باشد؛ پس بهتر است تا انتهای متن همراه ما باشید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

افرادی که به دنبال اخذ پذیرش تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا هستند، باید شرایط لازم را داشته باشند و قبل از رفتن مدارک مورد نیاز را تهیه کنند. رشته دندانپزشکی همیشه متقاضیان زیادی دارد و چون دانشگاه های ایتالیا محبوبیت بالایی دارند همه به دنبال رفتن به این مراکز آموزشی هستند. برای گزینش افراد در چنین دانشگاهی اولین شرط شرکت در آزمون ورودی است که افراد باید بالاترین نمره را به خود اختصاص دهند تا بتوانند شرایط ورود به دانشگاه را از آن خود کنند.
آزمون IMAT برای گزینش افراد برتر در این رشته در نظر گرفته شده است. در موسسه های آموزشی نمره آزمون متفاوت است و برای همه افراد یکسان نیست. مدارک افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند به صورت کاملا اختصاصی بررسی می شود. افرادی که در آزمون نمره بالا را به دست آورده اند و مدارک آنها تکمیل است برای شروع اولویت دارند. علاوه بر نمره آزمون فرد باید شرایط لازم را هم داشته باشد. اگر چه محدودیت سنی خاصی برای افراد مشخص نشده اما اولویت با افرادی است که سن مناسب را برای مقطع تحصیلی دارا هستند.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

افراد ۱۷ سال به بالا که از دبیرستان فارغ التحصیل شده اند شرایط شرکت در آزمون و دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه ایتالیا را دارند. تحقیقات نشان داده که بهترین سن برای تحصیل در این رشته از ۱۸ تا ۲۲ سال است. اشخاصی که سابقه کار در این رشته را دارند می توانند در کنار تحصیل به فعالیت خود هم ادامه دهند. تحصیل در ایتالیا هم مانند هر کشور دیگری اصول و قوانین مختص به خود را دارد. سیستم آموزشی این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است و توانسته دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا جذب کند.

سطوح تحصیلی دندانپزشکی در ایتالیا

افراد علاقه مند به دندانپزشکی می توانند در بهترین دانشگاه های ایتالیا این رشته را تا سطوح بالا ادامه دهند. این سطوح به ۳ دسته تقسیم بندی می شود:

  • تحصیل کارشناسی در ایتالیا

دوره کارشناسی دندانپزشکی در این کشور ۳ تا ۴ سال است. افرادی که این دوره را پشت سر می گذارند می توانند با دریافت مدرک معتبر از دانشگاه مشغول به کار شوند. افرادی که به زبان انگلیسی و ایتالیایی مسلط هستند می توانند در این سطح تحصیل کنند. در ایتالیا تمام رشته ها به این ۲ زبان آموزش داده می شوند به همین دلیل دانشجویان از سراسر دنیا می توانند به این دانشگاه ها مراجعه کنند. برای سطح کارشناسی سن شما باید از ۳۰ سال کمتر باشد. افرادی که زیر ۲۸ سال هستند، شانس بیشتری برای قبولی در این آزمون و تحصیل در مقطع کارشناسی دارند. اگر دیپلم دارید و می خواهید در ایتالیا در رشته دندانپزشکی ادامه تحصیل دهید باید معدل دیپلم شما بالای ۱۵ باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا نیازی به پرداخت هزینه نیست چون کاملا رایگان می باشد. دانشجویان تنها در زمان ثبت نام مبلغی را پرداخت می کنند.

  • تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا

در کنار مقطع کارشناسی شما می توانید برای کارشناسی ارشد هم به ایتالیا سفر کنید و در این مقطع تحصیل را ادامه دهید. برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد شما باید ۳ الی ۴ ترم را پشت سر بگذارید. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید باید مدرک IELTS6 و اگر با زبان ایتالیایی تحصیل می کنید باید مدرک B2 را دریافت کنید. از ماه سپتامبر این سطح تحصیلی شروع می شود به همین دلیل افراد باید قبل از این ماه ثبت نام خود را تکمیل و مدارک مورد نیاز را ارائه کنند. برای تحصیل در رشته دندانپزشکی آن هم در کشور ایتالیا و با مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان باید ۳۲ سال سن داشته باشند. حداکثر سن برای پذیرش ۳۸ سال است. در این سن شما باید سابقه کار و مدارک کارورزی خود را ارائه کنید. داشتن مدرک زبان برای ادامه تحصیل الزامی است.

  • تحصیل دکترا در ایتالیا

تحصیل در مقطع دکترا دندانپزشکی در ایتالیا محدودیت هایی دارد و زمانی که ظرفیت پذیرش تکمیل می شود افراد دیگر نمی توانند در این کشور تحصیل را ادامه دهند. مهمترین چیزی که در اخذ پذیرش تاثیرگذار است رزومه افراد است که هویت آنها را نشان می دهد. برای تحصیل دندانپزشکی در مقطع دکترا باید ۳ تا ۴ سال زمان در نظر بگیرید. دانشجویان به صورت مستقیم با استاد در ارتباط هستند تا بتوانند اطلاعات خوبی را در این خصوص کسب کنند. نظام آموزشی ایتالیا برای این مقطع تحصیلی آموزش هایی تخصصی را در نظر گرفته و دوره های تحقیقاتی برگزار می کند. پس از ارائه پایان نامه دانشجویان دندانپزشکی می توانند مدرک خود را دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا شما نیاز به مدارکی دارید که باید آنها را تکمیل کنید. در صورتی که یکی از مدارک شما طبق اصول و قوانین نباشد امکان تحصیل شما وجود ندارد. مدارک طبق مقطعی که قرار است در آن به ادامه تحصیل دهید مشخص می شود. مدارک شخصی به صورت کپی برابر اصل ارائه می شود. هر موسسه آموزشی مدارک متفاوتی را درخواست می کند. اصل و ترجمه مدرک شناسایی مثل پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی و… به همراه اسکن آنها در تمام موسسات ضروری است.
مدرک تحصیلی باید به صورت کاملا دقیق اسکن و ترجمه شود. ریزنمرات تمام پایه ها باید ارائه گردد. اسکن باید باکیفیت باشد تا تمام مشخصات در آن مشاهده باشد. افرادی که مدرک زبان معتبر دارند باید تمام مدارک را اسکن و ترجمه کنند. فیش پرداخت هزینه بررسی مدارک از دیگر مدارکی است که باید به درستی ارسال گردد. ۱۳ مورد از دانشگاه های دندانپزشکی ایتالیا این رشته تحصیلی را به زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می کنند. افرادی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی را دارند بهتر است به هر دو زبان مسلط باشند.
مدارک ارائه شده طبق زمانبندی مورد بررسی قرار می گیرند و افرادی که در آزمون نمره بالا را کسب کرده اند و مدارک آنها تکمیل شده است برای تحصیل گزینش می شوند. در صورتی که مدارک شناسایی به درستی اسکن و ترجمه نشده باشند و وضوح لازم را نداشته باشند بررسی آنها به تعویق می افتد و فرد باید مجدد مدارک را ارسال کند. این می تواند پروسه گزینش را به تعویق بیندازد. کشور ایتالیا هم مانند سایر کشورها قوانین خاص خود را دارد که دانشجویان خارجی باید به آن پایبند باشند.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا مزیت های زیادی دارد چون دانشگاه های این کشور از امکانات خوبی برخوردار هستند و با نظام آموزشی عالی به دانشجویان اقصی نقاط جهان خدمت می کنند. از مزایای مهم تحصیل در این دانشگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• اعتبار این دانشگاه ها زیاد بوده به همین دلیل مدرکی که شما از دانشگاه ایتالیا دریافت می کنید در تمام کشورهای اروپایی اعتبار دارد و می توانید در زمینه شغلی هم از آن استفاده کنید.
• شما می توانید از بورسیه های تحصیلی دانشگاه های ایتالیا استفاده کنید و در صورت لزوم مقاطع بالاتر رشته دندانپزشکی را در مراکز دیگر ادامه دهید.
• تحصیل در دوره کارشناسی رایگان بوده و این برای افرادی که از نظر مالی سرمایه چندانی ندارند بهترین گزینه است.
• زندگی و تحصیل در ایتالیا با هزینه های کمی همراه است؛ از این رو دانشجویان برای اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور تلاش می کنند.
• از دیگر مزیت ها می توان به امکان تحصیلی به زبان انگلیسی اشاره کرد؛ بنابراین اگر به زبان ایتالیایی مسلط نیستید به هیچ وجه نگران نباشید.
• شما حین تحصیل در رشته دندانپزشکی اجازه کار هم دارید و می توانید به کسب درآمد بپردازید که این به پیشرفت شما کمک زیادی می کند.
• پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه دندانپزشکی ایتالیا شما می توانید در همین کشور کار کنید.
• مدرک دندانپزشکی دانشگاه های ایتالیا به دلیل اعتبار بالایی که دارد باعث پیشرفت فرد می شود.
• شما می توانید با این مدرک در مراکز دولتی و آزاد مشغول به کار شوید و سابقه خود را افزایش دهید.
• از دیگر مزیت ها می توان به کسب دوره های تخصصی حین آموزش اشاره کرد که باعث رشد افراد در این رشته می شود.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا در صورتی که در دوره کارشناسی باشد رایگان است و دانشجو تنها باید هزینه ای برای ثبت نام خود به دانشگاه پرداخت کند. افرادی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند باید به شهریه دانشگاه و هزینه زندگی توجه زیادی کنند. در صورتی که نتوانید این هزینه ها را تامین سازید شرایط تحصیل و زندگی برای شما سخت خواهد شد.
عوامل زیادی در این هزینه نقش دارند که مهم ترین آنها نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی، شهر محل تحصیل و سبک زندگی دانشجو است. افرادی که به خانواده مهاجرت کرده اند نیازی به پرداخت هزینه زندگی ندارند چون خانواده نیازهای آنها را در حد امکان تامین می کند. دانشجویانی که تنها هستند ساعاتی از شبانه روز را به کار اختصاص می دهند تا بتوانند هزینه های زندگی و تحصیل را برطرف سازند. در شهرهای بزرگ و دانشگاه های معتبر و پیشرفته قطعا این هزینه بیشتر خواهد بود که شما قبل از اخذ پذیرش باید آن را برآورد کنید تا در کشور ایتالیا دچار مشکل نشوید.
بولونیا ارزان ترین شهر برای دانشجویان است؛ به همین دلیل از آن استقبال زیادی می شود. شهر میلان ایتالیا میزبان بهترین دانشگاه ها است و هزینه تحصیل در آن به مراتب بیشتر است. دانشگاه های دولتی و آزاد شهریه های متفاوتی دارند که دانشجو باید قبل از شروع ترم یا در پایان ترم آن را پرداخت کند. اغلب دانشگاه های دندانپزشکی ایتالیا شهریه ثابت و یکسانی دارند. دولت در پرداخت هزینه های دانشگاه به دانشجویان کمک می کند تا برای این موضوع دغدغه ای نداشته باشند.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

اگر به زبان ایتالیایی مسلط نیستید نگران تحصیل دندانپزشکی در در دانشگاه های ایتالیا نباشید؛ چون شرایط خوبی برای شما در نظر گرفته شده که می توانید دوره های تحصیلی را به زبان انگلیسی هم سازی کنید. برای این کار باید قبل از ثبت نام مدارک مورد نیاز را ارائه کنید. داشتن مدرک IELTS6 برای شروع الزامی بوده و به فرد کمک می کند تا آموزش های لازم را فرا بگیرد.
برای سهولت جذب دانشجویان خارجی موسسات آموزشی این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم کرده اند. دانشجویان بین المللی نیازی نیست که مدرک زبان ایتالیایی را ارائه دهند. برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بهتر است که افراد با زبان ایتالیایی هم آشنایی داشته باشند. در بخش عمومی و کلی دانشگاه تدریس به زبان انگلیسی است اما در بخش خصوصی که شامل دروس تخصصی می شود زبان تدریس ایتالیایی است.
دانشجویانی که به هر دو زبان مسلط هستند در این رشته موفق تر خواهند بود. در صورتی که پس از کسب مدرک تحصیلی قصد اقامت دائم و کار در کشور ایتالیا را دارید بهتر است آموزش زبان ایتالیایی را شروع کنید. در این شرایط محدودیتی برای ورود به بازار کار نخواهید داشت. علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با انتخاب دانشگاه سیه نا می توانند تحصیل را به زبان انگلیسی شروع کنند. تحصیل به زبان انگلیسی نیازمند مدارک معتبری چون تافل و آیلتس با نمره بالا است.

سخن پایانی
ایتالیا کشوری با تمدن و فرهنگ بالا است که از نظام آموزشی متمایزی برخوردار است به همین دلیل توانسته هر ساله پذیرای دانشجویان زیادی از سراسر دنیا باشد. دانشگاه های این کشور با امکانات خوب و بروزی در اختیار دانشجویان قرار می گیرند. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا نیازمند شرایط و مدارکی است که افراد دارای این شرایط می توانند به راحتی تحصیل را ادامه دهند و مدارکی معتبر را دریافت کنند. کیفیت آموزش و پایین بودن هزینه های تحصیلی امکان دریافت بورسیه مهمترین مزیت مهاجرت تحصیلی به این کشور است. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان با کارشناسان خبره خود همیشه دانشجویان را راهنمایی می کند.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

دانشگاه کمرینو ایتالیا
دانشگاه ماچه راتا ایتالیا
دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا
دانشگاه لاکویلا ایتالیا
دانشگاه فرارا ایتالیا
تحصیل در دانشگاه مسینا
دانشگاه سالنتو ایتالیا
دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا
The last comment needs to be approved.
11 پاسخ
    • سمانه بابالویی
      سمانه بابالویی گفته:

      دانیال عزیز
      لطفا با دفتر تهران تماس بگیرید تا مسیر اخذ پذیرش رو براتون توضیح بدن
      021-52716

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *