تحصیل در ترکیه بدون آزمون

تحصیل در ترکیه بدون آزمون یک فرصت عالی برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در یک شرایط عالی هستند. کشور ترکیه از نظر فرهنگی شباهت های زیادی با ایران دارد به همین دلیل تحصیل در این کشور برای دانشجویان سختی کمتری خواهد داشت. ویژگی های منحصر به فرد ترکیه باعث شده تا برای مهاجرت تحصیلی انتخابی ایده آل باشد. دانشجویان می‌ توانند در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های ترکیه پذیرش شوند. نظام آموزشی این کشور کاملا معتبر بوده و می‌تواند خدمات بروزی را به دانشجویان ارائه دهد. زندگی و تحصیل در ترکیه به مراتب مقرون به صرفه است. در این مقاله از سری مقالات موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان قصد داریم تا اطلاعات بیشتری در خصوص تحصیل بدون آزمون در ترکیه به شما ارائه کنیم.

شرایط تحصیل بدون آزمون در ترکیه

تحصیل بدون آزمون در ترکیه هم مانند هر کشور دیگری شرایط مختص به خود را دارد و افرادی که واجد شرایط هستند همیشه اولویت اول برای پذیرش را به خود اختصاص می دهند. اولین شرط فارغ التحصیل شده از دبیرستان است که شما باید آخرین مدرک تحصیلی را همراه خود داشته باشید. اگر به زبان انگلیسی و ترکی تسلط دارید باید دانشگاه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید.
دانشگاه های دولتی گزینه مناسبی برای افرادی است که به زبان ترکی استانبولی مسلط هستند. دیپلم دبیرستان، پاسپورت، ریز نمرات و عکس پرسنلی جز اولین مدارکی هستند که شما باید آنها را ارائه کنید. اصل مدار‌ک به همراه کپی آنها ارائه می شود. شرط دیگر برای تحصیل در ترکیه قبولی در آزمون است که متقاضیان با قبولی می‌توانند در دانشگاه تحصیل را شروع کنند. تسلط به زبان ترکی باعث می شود تا مسیر تحصیل برای متقاضیان هموارتر گردد و بتوانند راحت تر رشته و دانشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
در صورتی که فرد به زبان ترکی مسلط نباشد بهتر است دوره‌های آموزشی را پشت سر بگذارد و پس از قبولی و مسلط شدن به این زبان در آزمون پذیرش شرکت کند. موقعیت جغرافیایی خوبی که ترکیه دارد باعث استقبال زیاد دانشجویان شده است. در واقع این کشور پل ارتباطی بین اروپا و آسیا است اما هزینه تحصیل در آن از کشورهای اروپایی به مراتب کمتر است.
دانشگاه های معتبر این کشور آموزش باکیفیت دارند که مطابق با استانداردهای جهانی است و امکانات خوبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. شرط دیگر برای تحصیل در این کشور داشتن بودجه کافی است که شما بتوانید به تحصیل و زندگی بپردازید و دغدغه ای نداشته باشید. افرادی که شرایط بالا را دارا باشند می‌توانند در این کشور تحصیل کنند.

تحصیل در ترکیه بدون آزمون

تحصیل در ترکیه بدون آزمون

مشاوره تحصیل بدون آزمون در ترکیه

افرادی که قبل از تحصیل در ترکیه مشاوره‌ های لازم را انجام می‌ دهند قطعا در پروسه تحصیل موفق تر خواهند بود. مشاوره تحصیلی در این شرایط اهمیت زیادی دارد و به افراد کمک می کند تا استعدادهای خود را محک بزنند و بتوانند با توجه به علایق و استعدادهای خود رشته و دانشگاه مورد نظر را انتخاب کنند. دانشگاه هایی که آزمون YÖS را برگزار می کنند اقدام به پذیرش دانشجو می کنند و شما پس از قبولی در آزمون می توانید با مشاوره تحصیلی وارد رشته خود شوید.
افرادی که در مقطع کارشناسی قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارند می توانند بدون آزمون پذیرفته شوند به شرطی که جز اتباع خارجی محسوب شوند. اگر فرد شهروند ترکیه باشد اما تابعیت یک کشور دیگر را هم داشته باشد می‌تواند بدون آزمون در دانشگاه تحصیل کند. مشاورین خبره و با تجربه همیشه متقاضیان را راهنمایی می کنند و راه‌ های خوبی را در اختیار آنها قرار می دهند تا بتوانند بدون آزمون در بهترین دانشگاه های ترکیه پذیرفته شوند.
اتباع خارجی که طی سال های اخیر شهروند ترکیه شده اند شرایط پذیرش در دانشگاه‌ را دارند و می توانند در این کشور ادامه تحصیل دهند. در صورتی که دبیرستان خود را در ترکیه به پایان رسانده اید، می توانید با ارائه مدرک تحصیلی بدون آزمون وارد دانشگاه شوید. مشاور تمام شرایط بالا را ارائه می کند تا اگر فردی شرایط را دارا می باشد بتواند به راحتی از آنها استفاده کند.
افرادی که با مشاوره تحصیلی قدم در این راه گذاشته اند، می توانند انتخاب های بهتری داشته باشند. چون کشور ترکیه شرایط تحصیل بدون آزمون را برای متقاضیان از سراسر دنیا فراهم کرده این کشور هر ساله میزبان دانشجویان زیادی است.

نحوه پذیرش در دانشگاه‌ های ترکیه

پذیرش در دانشگاه‌ های ترکیه و تحصیل بدون آزمون در این کشور مراحل خاص خود را دارد و شما باید برای تکمیل این پروسه شرایط لازم را داشته باشید و مدارک مورد نظر را هم ارائه دهید. در صورتی که تمایل دارید بدون آزمون در ترکیه مشغول به تحصیل شوید باید تبعه کشور دیگری باشید تا بتواند دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر جز شهروندان ترکیه ای هستید اما طبق مجوز وزارت کشور تابعیت این کشور را ندارید می توانید باز هم بدون آزمون به تحصیل خود ادامه دهید.
نحوه ارسال درخواست تحصیل به ترکیه با کشورهای اروپایی کمی متفاوت است و گوره هایی که واجد شرایط تحصیل باشند طبق قوانین این کشور پذیرفته می شوند. نحوه پذیرش بدون آزمون به این صورت است که افراد واحد شرایط باید ابتدا مدارک خود را به طور کامل ارسال کنند. پس از آن مشاورین و کارشناسان مربوطه مدارک را بررسی می کنند و در صورت تایید شدن به متقاضیان اطلاع داده می شود.
در صورتی که مدارک ناقص باشند فرد باید قبل از به پایان رسیدن زمان پذیرش مجدد مدارک خود را تکمیل کند. هر دانشگاه برای خود الزاماتی دارد و برای پذیرش از قوانینی خاص تبعیت می کند. برای کشورهای اروپایی نیازی به معدل سازی نیست و فرد باید مدارک مقطع تحصیلی قبلی را ارائه کند. اما برای کشورهای دیگر نیاز است که متقاضیان معدل سازی را انجام دهند.
هر دانشگاه شرایط خاصی برای پذیرش دارد که از آن استفاده می کند. دانشگاه هایی که اعتبار و محبوبیت بیشتری دارند برای پذیرش سختگیرانه تر عمل می کنند. نحوه پذیرش در دانشگاه‌ های ترکیه به این صورت است که متقاضیان باید ابتدا در آزمون مربوطه نمره قبولی را دریافت کنند.

هزینه تحصیل در ترکیه

برای دانشجویان بین‌المللی هزینه تحصیل در ترکیه مناسب است و می توانند به راحتی هزینه مورد نیاز را تامین کنند. برای بورسیه های تحصیلی در ترکیه برنامه های مختلفی فراهم شده است که دانشجویان می توانند از آنها استفاده ‌کنند. برای اینکه هزینه تحصیلی متقاضیان در این کشور تامین شود امکان بررسی بورسیه دانشگاه هاوجود دارد. در دانشگاه های دولتی و آزاد هزینه کاملا متفاوت است و دولت کمک می کند تا دانشجویان بتوانند در دانشگاه های دولتی با کمترین هزینه تحصیل در رشته مورد علاقه خود را ادامه دهند.
پذیرش دانشجو در دانشگاه های آزاد آسان تر است؛ به همین دلیل هم هزینه تحصیل بیشتر خواهد بود. این یک شرایط استثنایی است چون دانشجویان می‌ توانند تحصیلی باکیفیت و مقرون به صرفه را تجربه کنند. نظام آموزشی این کشور سعی می کند تا همیشه بهترین خدمات را با هزینه ای کمتر ارائه کند. در ترکیه شهریه در همه دانشگاه ها یکسان نیست و افراد با توجه به دانشگاهی که انتخاب می کنند باید هزینه مربوط به آن را پرداخت کنند.
موسسه های خصوصی برای آموزش همیشه هزینه بیشتری را پیشنهاد می کنند. هر چه امکانات دانشگاه بیشتر باشد قطعا هزینه بالاتری را هم برای دانشجویان در نظر می گیرد. قبل از اینکه دانشجو دانشگاه را انتخاب کند باید ابتدا از شهریه و شرایط دانشگاه اطلاع کافی داشته باشد. در برخی دانشگاه ها هزینه از شروع تحصیل دریافت می شود اما برخی دیگر به صورت ماهیانه آن را دریافت می کنند.

مزایای تحصیل بدون آزمون در ترکیه

تحصیل بدون آزمون در ترکیه با مزیت هایی همراه است و افراد می توانند با تحصیل از مزایای زیر نهایت استفاده را ببرند:
• تشابه فرهنگی ترکیه با ایران زیاد است که این یک مزیت مهم محسوب می شود و افراد می توانند بهتر و راحتتر با دیگران ارتباط برقرار کنند و خود را با فرهنگ این کشور وفق دهند.
• هزینه های تحصیل در ترکیه مناسب است؛ از این رو متقاضیان زیادی به دنبال تحصیل در این کشور هستند. از نظر هزینه تحصیل،  ترکیه بهترین کشور است و همیشه بورسیه‌ های تحصیلی را به متقاضیان خود ارائه می کند.
• تنوع بالا در رشته های تحصیلی باعث شده تا دانشجویان انتخاب های زیادی داشته باشند و بتوانند در هر مقطعی تحصیل را انجام دهند.
• کیفیت بالای آموزش یک مزیت مهم محسوب می شود که باعث شده تا دانشجویان اطلاعات خوب و بروزی را در خصوص رشته خود دریافت کنند.
• از دیگر مزیت ها می توان به دریافت مدارک معتبر از دانشگاه ها اشاره کرد که شما می توانید برای کار در کشورهای اروپایی هم از آنها استفاده کنید.
• دریافت بورسیه تحصیلی مزیت دیگری است که باعث استقبال دانشجویان شده است. با این کار شرایط بهتری برای تحصیل فراهم می شود.
• امکان کار دانشجویی برای افراد فراهم می شود که می توانند در کنار تحصیل کار کنند و هزینه تحصیل خود را بدست آورند.
• امکان اقامت پس از تحصیل در کشور ترکیه وجود دارد و این خود به عنوان یک مزیت مهم به حساب می آید.
• نیازی به یادگیری زبان ترکی ندارد و افراد به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی می توانند به تحصیل خود ادامه دهند.
• بالا بودن رتبه دانشگاه ها و تنوع برنامه‌های های تحصیلی در این کشور خود یک مزیت مهم محسوب می شود.
• هزینه تحصیل و زندگی بپردازید مراتب کمتر است.

بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه

برای تحصیل بدون آزمون در ترکیه شما می توانید رشته های تحصیلی زیر را متناسب با استعداد و سلیقه خود انتخاب کنید:
• مهندسی نرم افزار: این یک رشته محبوب در اقصی نقاط جهان بوده که دانشجویان می توانند در بهترین دانشگاه های ترکیه به تحصیل در این رشته مشغول شوند. آینده شغلی این رشته عالی بوده و می تواند اقامت دائم را برای شما تضمین کند. اگر قصد تحصیل در دوره ‌کارشناسی این رشته را دارید باید ۴ سال وقت بگذارید.
• رشته حقوق: علاقه مندان به رشته حقوق می توانند در مقاطع مختلف در این رشته ادامه تحصیل دهند. این رشته اصلی و انتخابی عالی برای دانشجویان است. این رشته خود زیر شاخه های مختلفی دارد که شما می توانید بهترین آنها را انتخاب کنید‌ با گذراندن ۴ سال دوره کارشناسی حقوق می توانید کسب و کار خوبی داشته باشید.
• رشته پرستاری: افرادی که رشته پرستاری را دوست دارند، می توانند در کشور ترکیه در این رشته تحصیل کنند. تمام شاخه های این رشته درآمد خوبی دارد و شما می توانید با کار در کشور ترکیه هم درآمد قابل توجهی کسب کنید. شرایط تحصیل در رشته پرستاری به دندانپزشکی شباهت دارد و فرد برای دوره کارشناسی باید ۴ سال را سپری کند.
• رشته دندانپزشکی: رشته دندانپزشکی به دلیل بازار کار خوبی که دارد مورد استقبال قرار می گیرد. متقاضیان این رشته می توانند با دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه در این رشته فعالیت کنند. شما می‌توانید توانید پس از اتمام دوره تحصیل در ترکیه یا ایران مشغول به کار شوید. دانشگاه هایی که در ترکیه رشته دندانپزشکی را تدریس می کنند مورد تایید وزارت علوم هستند.
• رشته پزشکی: افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند باید معدل بالایی را ارائه دهند.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد؟

زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است؛ به همین دلیل متقاضیان می توانند در دانشگاه های ترکیه به این زبان هم ادامه تحصیل دهند. انتخاب زبان بستگی به دانشگاه و کیفیت آموزش دارد. بیشتر دانشگاه های ترکیه در برنامه های آموزشی خود از زبان انگلیسی پشتیبانی می کنند تا اتباع خارجی و افرادی که بورسیه دریافت کرده اند بتوانند به راحتی مراحل تحصیل را طی کنند. اگر مدرک تافل و ایلتس را دریافت کرده اید می‌توانید به راحتی در آزمون دانشگاه ها شرکت کنید. نمره زبان در همه دانشگاه ها یکسان نیست و شما باید با توجه به رشته انتخابی نمره مورد نظر را ارائه دهید.

تحصیل در ترکیه بدون آزمون

تحصیل در ترکیه بدون آزمون

سخن پایانی
کشور ترکیه با ایران هم مرز است و این نزدیکی فاصله باعث شده تا دانشجویان شرایط خوبی براي تحصیل داشته باشند. برای تحصیل آن هم بدون آزمون نیاز است که شما معیارهای لازم را داشته باشید و بتوانید مدارک مربوط را برای مدت زمان مشخص ارائه دهید. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان با مشاوره هایی که انجام می دهد همیشه مسیر را برای متقاضیان هموار می کند. متقاضیان باید به زبان ترکی یا انگلیسی مسلط باشید تا بتوانند دوره های آموزشی را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارند. برخی دانشگاه ها با ارائه آزمون قبل از پذیرش دانشجویان سعی می کنند تا بهترین ها را انتخاب کنند.

 

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

لیست دانشگاه های ترکیه
تحصیل ارشد در ترکیه
تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه
تحصیل پرستاری در ترکیه
تحصیل دندانپزشکی در ترکیه
تحصیل داروسازی در ترکیه
تحصیل در ترکیه بدون آزمون
شرایط تحصیل رایگان در ترکیه
2 پاسخ
  1. مهیا ایزدی
    مهیا ایزدی گفته:

    قبلا از موسسه دیگه ای اقدام کرده بودم ولی نشد 🙁
    شما تضمینی دارید برای پذیرش؟

    پاسخ
    • سمانه بابالویی
      سمانه بابالویی گفته:

      مهیا ایزدی عزیز
      ما برای گرفتن پذیرش تمام تلاشمون میکنیم ولی خودتون هم باید تلاش کنید تا مدارک لازم رو بگیرید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *