دانشگاه هنرهای زیبای رم

شهر رم، یکی از مهم ترین شهر های کشور ایتالیا است که از نظر دانش و هنر رتبه بسیار بالایی در جهان دارد. دانشگاه هنر های زیبای رم، از جمله محبوب ترین و پر رفت و آمد ترین دانشگاه های شهر رم است که سالانه حجم قابل توجهی از دانشجویان را فارغ التحصیل می کند. این دانشگاه، از سطح علمی به نسبت بالایی برخوردار است و یکی از بهترین دانشگاه های هنر در جهان به حساب می آید. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان، اطلاعات بیشتری را در مورد دانشگاه هنر های زیبای رم در اختیار شما قرار می دهد تا در صورت علاقه مندی، نسبت به مهاجرت به کشور ایتالیا و تحصیل در این دانشگاه اقدام کنید.

تاریخچه دانشگاه هنر های زیبای رم

دانشگاه هنر های زیبا واقع در رم، در واقع یک دانشگاه خصوصی است که به وسیله یکی از برجسته ترین هنرمندان ایتالیایی در شهر رم ساخته شده است و آماده خدمت رسانی به هنرجویان و دانشجو ها از سراسر جهان است. آلفیو مونگلی (Maestro Alfio Mongelli) یکی از شاخص ترین هنرمندان و مجسمه سازان ایتالیایی است که تصمیم به تاسیس یک دانشگاه هنری در سال 1998 در رم ایتالیا گرفت؛ در نتیجه، این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه قدیمی شناخته نمی شود و نسبت به دانشگاه های بزرگ دیگر جهان، زود تر تاسیس شده است. مجسمه های ساخته شده به دست آلفیو مونگلی، در برخی از نقاط شهر رم و در جلوی ساختمان های مهم این شهر به نمایش در آمده اند و جلوه گری می کنند. از هنگام تاسیس دانشگاه هنر های زیبای رم تا کنون، هنرمندان مشهور بسیار زیادی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
سطح علمی و هنری این دانشگاه به شکل قابل توجهی بالا است و هنرمندان معروف زیادی از سراسر جهان با این دانشگاه همکاری دارند. برخی از این هنرمندان در غالب استاد با این دانشگاه همکاری می کنند و هنرجویان جدید و تازه کار را آموزش می دهند و برخی دیگر، تجربیات مهم خود در مورد فنون هنری را در اختیار دانشگاه و هنرجویان آن قرار می دهند. تعداد هنرمندانی که با دانشگاه هنر های زیبای رم همکاری می کنند، روز به روز در حال افزایش است. به طور کلی تاسیس این دانشگاه در شهر رم، یک اقدام کاملا خلاقانه بود؛ زیرا گالری های هنری زیبایی در این شهر برگذار می شوند و فرصت برای دانشجویان این دانشگاه زیاد است. معماری رنسانس ایتالیا نیز در شهر رم واقع شده است و سبب الهام هنرجویان برای آثار خود می شود. دانشگاه هنر های زیبای رم همواره به سمت پیشرفت حرکت کرده است.

دانشگاه هنرهای زیبای رم

دانشگاه هنرهای زیبای رم

رشته های مورد پذیرش در دانشگاه هنر های زیبای رم

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که تمام رشته های موجود در دانشگاه هنر های زیبای رم، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد قابل تحصیل هستند و افرادی که می خواهند وارد دانشگاه شوند، بر اساس مدارک قبلی خود، می توانند در یکی از این مقاطع وارد شوند و دانشجویانی که مقطع کارشناسی را تمام می کنند، تحصیل خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهند. اساتید برجسته بسیاری در این دانشگاه فعالیت می کنند که هر کدام از آن ها، در زمینه های خاصی از هنر فعالیت می کنند. این امر، نشان می دهد که رشته های هنری بسیار زیادی در این دانشگاه تدریس می شوند.
از جمله مهم ترین رشته هایی که در دانشگاه هنر های زیبای روم تدریس می شوند، مجسمه سازی، نقاشی و گرافیک هستند. این رشته ها امروزه کاربرد بسیار زیادی در سطح جهان پیدا کرده اند و این دانشگاه دانشجویان زیادی را برای این رشته ها می پذیرد. البته لازم به ذکر است که رشته های بسیار بیشتری در دانشگاه هنر های زیبا واقع در شهر رم تدریس می شوند. کارگردانی فیلم های هنری، عکاسی، طراحی مجموعه، سینما و تولید انیمیشن از جمله رشته های دیگری هستند که به شکل گسترده در این دانشگاه توسط اساتید برجسته تدریس می شوند. با توجه به اینکه دانشگاه هنرهای زیبای رم، به عنوان یک دانشگاه بروز شناخته می شود، در نتیجه طبیعی است که جدیدترین رشته های مربوط به هنر مانند طراحی چند رسانه ای در آن تدریس شوند.

سطح علمی دانشگاه هنر های زیبای رم

همانطور که کمی قبل تر به آن اشاره کردیم، بسیاری از اساتید موجود در دانشگاه هنر های زیبای رم، از جمله بزرگ ترین و برجسته ترین هنرمندان جهان هستند؛ بنابرین انتظار می رود که سطح علمی این دانشگاه در زمینه هنری بسیار بالا باشد. این دانشگاه تلاش کرده است که همواره از منابع جدید و نو برای آموزش استفاده کند و حتی رشته های جدید در زمینه هنر را در برنامه تدریس خود قرار دهد و برای آن ها از سراسر جهان دانشجو اخذ کند. دانشجویانی که در این دانشگاه درس می خوانند، همواره به تمام مقالات و ابزار های جدید هنری دسترسی دارند و از این رو، به شکلی کاملا امروزی آموزش می بینند.
یکی دیگر از دلایل مهمی که سبب شده است دانشگاه هنرهای زیبای رم از سطح علمی بسیار بالایی در زمینه فعالیت های هنری برخوردار باشد، این است که در شهر رم واقع شده است. شهر رم، از جمله شهر هایی است که در آن هنر جایگاه بسیار بالایی دارد و همواره آثار هنری سطح بالایی در این شهر تولید می شوند. این دانشگاه تمرکز بالایی بر روی بازار کار دارد و تلاش می کند که برنامه های آموزشی خود را بر اساس نیاز های بازار آماده کند و در اختیار دانشجویان خود قرار دهد. این عامل سبب می شود دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، علاوه بر اینکه علم بالایی در رشته هنری خود دارند، بدانند که چگونه از علم خود استفاده کنند تا در بازار کار پیشرفت کنند و به کسب درآمد برسند.

پذیرش دانشگاه هنر های زیبای رم

همانطور که می دانید، برخی از دانشگاه ها به صورت آزاد دانشجو می پذیرند و محدودیت خاصی برای پذیرش ندارند، در حالی که برخی دیگر از دانشگاه ها، مانند دانشگاه هنرهای زیبای رم، دانشجو های خود را به صورت رقابتی بر می گزیند. افرادی که می خواهند به دانشگاه هنر های زیبای رم وارد شوند، نه تنها از قبل به مدارک خاصی نیاز دارند، بلکه باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند. این آزمون به علت تعداد بسیار بالای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه از تمام آن ها گرفته می شود، تا افرادی که سطح علمی به نسبت بالاتری دارند در دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. متقاضیان برای شرکت در آزمون پذیرش دانشگاه هنر های زیبای رم، باید فرم درخواستی را برای دانشگاه پر کنند و اگر رزومه ای در زمینه هنر دارند، به همراه این درخواست ارسال کنند.
آزمون های پذیرش این دانشگاه در سه تاریخ 16 ژانویه، 18 آوریل و 8 ژوئن گرفته می شود. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه همچنین باید مدارکی را نیز به دانشگاه ارائه دهند تا پذیرفته شوند. با توجه به اینکه این دانشگاه یک دانشگاه بین المللی است، باید به این نکته نیز اشاره کرد که برای دانشجویان بین المللی نسبت به دانشجو های داخلی، اولویت قائل می شود. برای پذیرش در این دانشگاه، حداقل به یک مدرک دیپلم 4 یا 5 ساله نیاز است که از دبیرستان های خارج از اتحادیه اروپا گرفته شده است. البته لازم به ذکر است که مدارک اتمام تحصیل دوره متوسطه شما باید توسط MIUR مورد تایید قرار گرفته باشد. در صورتی که در مدارک شما مورد تایید قرار گرفت و در آزمون ورودی موفق بودید، می توانید نسبت به ثبت نام در این دانشگاه اقدام کنید. اگر قصد تحصیل در ایتالیا را دارید، این دانشگاه را از دست ندهید.

چگونه بورسیه دانشگاه هنر های زیبای رم شویم؟

بسیاری از افراد به دنبال بورسیه دانشگاه هنر های زیبای رم هستند که برای دریافت آن نیاز است که رتبه بالایی در کنکور داشته باشید. در صورتی که رتبه برتر کنکور هنر باشید و این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده باشید، برای مصاحبه اعزام می شوید. معمولا برای اینکه پروسه دریافت بورسیه بسیار راحت تر باشد، بهتر است که نمونه کاری برای ارائه دادن داشته باشید. در چنین حالتی، احتمال بورسیه شدن شما برای دانشگاه هنر های زیبای رم به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است که دانشگاه هنر های زیبای رم، برای بورسیه کردن دانشجو های خود به شرایط مالی آن‌ها توجه ندارد.
بر اساس رشته ای که می خواهید در آن تحصیل کنید، رزومه و نمونه کاری که ارسال می کنید متغیر است. اگر در زمینه نقاشی یا عکاسی فعالیت دارید، باید تصاویر مربوط به آن ها را به صورت دیجیتال ارسال کنید. برای ارسال این دست از نمونه کار ها، باید آن ها را به فایل درخواست خود پیوست کنید. برخی از متقاضیان، می خواهند که در رشته های کارگردانی و سینما بورسیه دانشگاه هنر های زیبای رم شوند. این افراد می توانند نمونه کارها و فیلم هایی که تولید کرده اند و یا در تولید آن ها نقش داشته اند را با استفاده از ایمیل دانشگاه ارسال کنند، تا مورد بررسی قرار بگیرند. در صورتی که نمونه کارها از سمت دانشگاه مورد تایید قرار بگیرند، متقاضی بورسیه خواهد شد و هر ساله به آن ها تعلق خواهد گرفت.

دانشگاه هنرهای زیبای رم

دانشگاه هنرهای زیبای رم

سخن پایانی
شهر رم، به عنوان یکی از مهم ترین مهدهای تمدن و هنر روی کره زمین شناخته می شود و دانشگاه هنر های زیبای رم در لیست بهترین دانشگاه های هنر در جهان قرار می گیرد. مدارک ارائه شده در این دانشگاه ارزش بین المللی دارند و فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند به راحتی در حیطه هنری خود، در سراسر جهان به کار مشغول شوند. تحصیل در این دانشگاه، یک موقعیت طلایی است و ممکن است برای هر فرد و هنرجویی پیش نیاید. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان، آماده خدمت گذاری به متقاضیانی است که می خواهند بورسیه دانشگاه هنر های زیبای رم را دریافت کنند و در این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

مشاوره و ارتباط با ما

شماره تماس

۰۲۱-۵۲۷۱۶

اینستاگرام خسروان

دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه کمرینو ایتالیا
دانشگاه ماچه راتا ایتالیا
دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا
دانشگاه لاکویلا ایتالیا
دانشگاه فرارا ایتالیا
تحصیل در دانشگاه مسینا
دانشگاه سالنتو ایتالیا
دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی ایتالیا
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *