بهترین رشته های تحصیلی در روسیه

تحصیل در روسیه یکی از رویاهای بسیاری افراد محسوب می شود زیرا می تواند مسیر پیشرفت را برای او بسیار هموار کند. روسیه کشوری بسیار پهناور است که جایگاه بسیار بالایی در زمینه های علمی، اقتصادی، نظامی، سیاسی و… دارد. تعداد دانشگاه های دولتی این کشور به بیش از 600 دانشگاه می رسد. با بررسی های انجام شده و طبق گزارشها 35 عدد از این دانشگاه ها جزو بهترین دانشکده های دنیا هستند. چهره های علمی بسیار زیادی در این دانشگاه ها حضور دارند اما ما در این مقاله قصد داریم بهترین رشته های تحصیلی در روسیه را بررسی کنیم و با آن ها آشنا شویم. اگر شما نیز قصد تحصیل در این کشور را دارید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

بهترین رشته های تحصیلی در روسیه

  • رشته پزشکی

رشته پزشکی در همه دوران ها و در همه کشور های جهان دارای طرفداران بسیار زیادی است. چرا که این رشته دارای بازار کار بسیار عالی و درآمد بالا است و می تواند آینده شما را تضمین کند. اما پزشکی روسیه یکی از بهترین رشته های این کشور محسوب می شود و دانشگاه های علوم پزشکی در این کشور از اعتبار بسیار زیادی برخوردارند. چند مورد از بهترین دانشگاه های پزشکی در روسیه پاولوف، رودن، سچینوا، کازان، نووسیبیرسک و… هستند که بسیاری از پزشکان حاذق در این دانشگاه ها تحصیل کرده اند.

  • رشته دندان پزشکی

یکی از زیر شاخه های رشته پزشکی، دندانپزشکی است اما بدلیل اهمیت بالایی که این رشته برخوردار است اغلب به صورت جداگانه بررسی می شود‌. همه دانشگاه هایی که رشته پزشکی را ارائه می کنند اقدام به پذیرش دانشجویان رشته دندانپزشکی نیز می کنند. این رشته نیز همانند پزشکی دارای رتبه بالایی است. یکی از دلایل محبوبیت بسیار زیاد رشته دندانپزشکی روسیه نسبت به دیگر کشور ها، هزینه تحصیل پایین است. این رشته امکان کار دانشجویی را نیز پس از مدتی برای دانشجویان فراهم می کند که در نتیجه زندگی راحت تری را برای فرد فراهم می کند.

بهترین رشته های تحصیلی در روسیه

بهترین رشته های تحصیلی در روسیه

  • رشته داروسازی

داروسازی نیز یکی از رشته های تحصیلی بسیار پر طرفدار است. رشته داروسازی در اغلب کشورهای دنیا دارای بازار کار بسیار خوبی است. این رشته محبوب در دانشگاه های رودن و کازان در روسیه ارائه می شود که دارای رتبه علمی بسیار بالایی است. تحصیل داروسازی در این رشته میتواند دانشجویان بسیار با سوادی را به جامعه تحویل دهد. پذیرش دانشجو از کشورهای دیگر نیز در این دانشکده ها امکان پذیر بوده و می توان به راحتی با انتخاب این رشته امکان پیشرفت را برای خود فراهم کرد.

  • رشته آی تی

یکی دیگر از بهترین رشته های تحصیلی در روسیه، آی تی و رشته های مربوط به کامپیوتر است. این رشته ها از بازار کار خوبی در اغلب نقاط جهان به خصوص ایران برخوردار است. با تحصیل در این رشته میتوان آینده کاری خود را به خوبی تامین کرد. روسیه که جزو کشورهای ابر قدرت در دنیا به خصوص در زمینه کامپیوتر محسوب می شود این رشته را در دانشگاه های لومونوسوف، نووسیبیرسک، ایتمو و… ارائه می کند. هر ساله افراد زیادی برای ورود به این دانشکده ها با هم به رقابت می پردازند.

  • رشته خلبانی

در همه جای جهان، رشته خلبانی و رشته های مرتبط با هوا فضا دارای طرفداران بسیار زیادی است. اما متاسفانه این رشته در همه کشور ها ارائه نمی شود. روسیه یکی از کشور هایی است که در دانشکده های خود اقدام به ارائه این رشته در پیشرفته ترین حالت می کند. روسیه توانسته افرادی با سواد علمی بالایی را در این رشته در خود پرورش دهد. یکی از نکات مثبتی که در دانشگاه های هوا فضای روسیه وجود دارد این است که این کشور بر عکس بسیاری از کشورها دانشجویان خارجی را نیز برای تحصیل به راحتی می پذیرد.

  • رشته مهندسی نفت و گاز

کشور روسیه یکی از قدرت های برتر نفتی در منطقه بوده و به عنوان بزرگ ترین صادر کننده گاز در جهان نیز شناخته می شود به همین سبب رشته مهندسی نفت و گاز در این کشور دارای اهمیت و جایگاه به خصوصی است. یکی از بزرگ ترین دانشگاه هایی که این رشته را ارائه می کند دانشگاه گوبکین است که در مسکو، پایتخت روسیه واقع شده است و امکان تحصیل را نیز به دانشجویان خارجی می دهد.

  • رشته فناوری هسته ای

یکی از رشته هایی که امروزه دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند رشته فناوری هسته ای است. این رشته جزو جدید ترین رشته های روز دنیا محسوب می شود. کشور روسیه نیز جزو پیشگامان انرژی هسته ای در دنیا است و می تواند با ارائه به روز ترین و جامع ترین اطلاعات، دانشجویانی با سطح علمی بسیار بالا تحویل جامعه دهد. یکی از مطرح ترین دانشگاه های روسیه در این رشته، دانشگاه MEPhl است که در مسکو واقع شده و از نکات مثبت این رشته پذیرش دانشجویان خارجی در آن است.

  • رشته مدیریت

روسیه یکی از کشور های وسیع و پهناور است که به مسائل اقتصادی و تجارت داخلی و بین المللی اهمیت بسیار زیادی می دهد. تحصیل در رشته های MBA، مدیریت بازاریابی و… می تواند بازار کار بسیار خوبی را برای شما فراهم کند و درآمد زیادی را برایتان تضمین کند. اغلب دانشکده های روسیه از پذیرش دانشجویان غیر روسی امتناع نمی کنند و این امکان را برای اغلب افراد فراهم می کنند که بتوان در این دانشکده ها اقدام به تحصیل کرد و آینده بهتری را برای خود رقم زد.

  • رشته حقوق

حقوق یکی از رشته های بسیار پر طرفدار در همه جای جهان است. زیرا بازار کار بسیار خوبی دارد و دارای درآمد بالایی است. تحصیل این رشته در روسیه به دلیل روابط سیاسی و روابط بین المللی این کشور دارای طرفداران زیادی است. کشور روسیه از دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند حمایت کرده و در کشور خود برای آن ها موقعیت های زیادی فراهم می کند که این نکته هم باعث جذب بیشتر دانشجویان می شود.

بهترین رشته های تحصیلی در روسیه

بهترین رشته های تحصیلی در روسیه

سخن آخر
تحصیل در یک کشور خارجی پیشرفته همچون روسیه می تواند راه پیشرفت را بسیار هموار کرده و آینده شغلی شما را تضمین نماید. اما وقتی اسم تحصیل در یک کشور خارجی به میان می آید مسائلی همچون هزینه ها یا بهترین رشته به میان می آید و می تواند انتخاب را برای افراد سخت کند. برای اینکه بتوانید مناسب ترین رشته را برای تحصیل خود انتخاب کنید نیاز به مشاوره با کارشناسان خبره دارید که بتوانند شما را در این راه همراهی کرده و راهنمایی های لازم را به شما بکنند. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان با ارائه بهترین مشاوره ها توسط مجرب ترین کارشناسان می تواند شما را در انتخاب بهترین رشته تحصیلی و مهاجرت کمک کند.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02152716

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *