شهرهای روسیه نزدیک ایران

روسیه کشوری است که به عنوان بزرگترین کشور دنیا از شرق اروپا تا شمال آسیا دارای وسعت است. داوطلبانی که قصد تحصیل در روسیه را دارند قبل از اقدام به هر گونه کار باید در مورد محل زندگی در کشور اطلاعات لازمه را کسب کنند. مهاجرت تحصیلی خسروان قصد در معرفی شهرهای روسیه که به ایران نزدیک تر می باشند را در اختیار شما قرار خواهد داد. تصمیم به تحصیل در روسیه یک اقدام کاملا تاثیر گذار است. شما باید با آب و هوای جدید، فرهنگ جدید، زبان روسی و…. خود را سازگار کنید.

شهر های روسیه که به ایران نزدیکتر هستند

در ادامه این مقاله ما به معرفی برخی از شهر های روسیه که به ایران نزدیک تر می باشند به طور مختصر خواهیم پرداخت:

  •  آمور

استان آمور که اسم روسی آن Аму́рская о́бласть می باشد جزئی از واحد های فدرالی روسیه به حساب می آید. استان آمور در 8 هزار کیلومتری خاور مسکو واقع شده است. مرکز استان آمور شهر بلاگووشچنسک می باشد. مرکز استان آمور یکی از قدیمی ترین سکونتگاه هایی است که در خاورمیانه انسان ها در آن زندگی میک ردند. بلاگووشچنسک به طور سنتی به بازرگانی و استخراج طلا مشغول می باشد.

  •  خاباروفسک

یکی دیگر از شهر های روسیه که به ایران نسبتا نزدیک می باشد استان خاباروفسک می باشد. این شهر به روسی با نام Хаба́ровск شناخته می شود. استان خاباروفسک دومین شهر بزرگ در روسیه به حساب می آید. این استان در 30 کیلومتری مرز چین واقع شده است. رود های آمور و اوسری از این استان عبور می کنند. شما می توانید از طریق راه آهن هایی که در این استان قرار دارد به سراسر سیبری سفر کنید.

  •  ماگادان

استان مادگادان که به روسی به آن Магадан می گویند واقع در شرق روسیه است. ماگادان مرکز استان ماگادان به حساب می آید. این شهر در سال 1929 میلادی بنیاد شده است. این شهر علاوه بر دارا بودن روس ها اقوامی مانند اونی، اوکراینی، بلاروسی، تاتار در این شهر زندگی می کنند.

  •  ناحیه خودگردان چوکوتکا

این ناحیه در روسی به Чуко́тский автоно́мный о́круг شناخته می شود که جز واحد فدرال در روسیه به حساب می آید. مساحت این استان برابر است با 284800 مایل مربع است. چوکوتیا در شمال شرق روسیه واقع شده است که بسیار نزدیک به آلاسکا می باشد. این استان در نصف النهار در نیمکره غربی قرار گرفته است. دریاچه الگیگیتیگن در این استان واقع شده است.

شهرهای روسیه نزدیک ایران

  •  شبه جزیره کامچاتکا

این شبیه جزیره علاوه بر نزدیک تر بودن به ایران از نظر موقعیت مکانی بلکه دارای اهمیت بسیار زیادی برای دولت روسیه نیز می باشد. در سال 1945 الی 1991 این منطقه به نام منطقه ای معروف بود که خارجی ها اجازه ورود به آن را نداشته اند. این ممنوعیت ورود به دلیل وجود نیرو های نظامی در دوره اتحادیه شوروی در این منطقه بود. جاذبه های ارزشمند این جزیره عبارت اند از:
چشمه‌های آب گرم طبیعی
خرس‌های قهوه‌ای
آتشفشان‌های فعال
مکان‌های مناسب برای ورزش‌های هیجان انگیز

  •  سرزمین پریمورسکی

یکی دیگر از مقصد هایی که به در روسیه است و به ایران نزدیک است پریمورسکی است. این سرزمین به روسی Примо́рский نام دارد. این سرزمین نیز جز واحد های فدرال روسیه به حساب می آید. مرکز شهر این استان ولادی وستوک نام دارد که یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در روسیه است.

  •  کراسنویارسک، جواهر سیبری

برای زندگی در روسیه بهتر است از قبل تمامی اطلاعات لازمه درباره محلی که به آن مهارجت خواهید کرد را به صورت کامل داشته باشید. یکی دیگر از کشور های روسیه می توان کراسنویارسک را نام برد. این شهر به روسی Красноя́рск نام دارد. رود ینی سئی از این استان عبور می کند. این شهر سومین شهر بزرگ در سیبری شناخته میشود. شهر کراسنوریاسک دارای ایستگاه های اصلی راه آهن سیبری است همچنین بزرگ ترین تولید کننده آلومینیوم نیز می باشد.

شهرهای روسیه نزدیک ایران

شهرهای روسیه نزدیک ایران

سخن آخر
روسیه یکی از محبوب ترین مکان ها برای مهارجت تحصیلی به حساب می آید که بهترین شهر های آن از نظر دانشگاهی به مسکو و سنت پترزبورگ آن برمی گردد. روسیه دارای بیش از 700 دانشگاه و مؤسسه های آموزشی در خود است که میزبان دانشجویان خارجی است. تحصیل در روسیه و زندگی در روسیه یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به این کشور به حساب می آید. تحصیل در روسیه به دانشجویان این امکان را می دهد که طیف گسترده ای از رشته ها را بتوانند ادامه تحصیل دهند. مشاورین ما در مهاجرت تحصیلی خسروان به داوطلبان تحصیل در روسیه و یا زندگی در روسیه برای انتخاب بهترین شهر مشاوره کامل را می دهند.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *