بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل

آیا قصد ادامه تحصیل در روسیه را دارید؟ آیا نمی دانید کدام شهر را برای تحصیل خود انتخاب کنید؟ همان طور که می دانید کشور روسیه بزرگترین کشور دنیا است که همه ساله افراد زیادی برای ادامه تحصیل به آن مهاجرت می کنند. ما امروز کنار شما هستیم تا بهترین شهرهای روسیه را برای تحصیل معرفی کنیم، تا با خیالی راحت دست به انتخاب بزنید. تا پایان ما را همراهی کنید.

بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل

معرفی بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل

کشور روسیه با با وسعتی عظیم توانسته تمام شمال آسیا را از آن خود کند و افراد بسیاری تمایل دارند به این کشور مهاجرات کنند. البته یکی از راه های مهاجرت به این کشور را می توان از طریق ادامه تحصیل دانست. ادامه تحصیل در این کشور یکی از رویایی ترین هدف هایی است که هر دانشجو می تواند داشته باشد. البته رویایی دور از ذهن نیست و خوشبختانه مهاجرت تحصیلی خسروان این راه را به عالی ترین شکل هموار کرده است.
دانشجویان بین المللی با دانستن این مطلب که آموزش در روسیه به بهترین شکل و همراه با کیفیت بسیار بالا شکل می گیرد با توجه به رشته تحصیلی خود، یکی از شهرهای این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب خواهند کرد. یکی از بهترین شهرهای این کشور برای تحصیل بدون شک پایتخت روسیه یعنی شهر مسکو است. به طور قطع به جهت پایتخت بودن این شهر امکانات بسیار وسیعی در خدمت دانشجویان قرار می گیرد. البته به غیر از مسکو می توان شهرهای زیر را به عنوان بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل دانست:

• سنت پترزبورگ
• نووسیبیرسک
• کازان
• نیژنی نووگورود
• سامارا
• تومسک
• یکاترینبورگ
• امسک

تحصیل در شهر مسکو

قطعا یکی از دلایل بهترین بودن مسکو در زمینه بهترین شهر برای تحصیل می تواند پایتخت بودن آن باشد. این شهر با دارا بودن بیش از 12 میلیون جمعیت در فهرست بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل قرار گرفته است. البته اگر بخواهیم دلایل دیگری را نیز برای این برتر بودن در نظر داشته باشیم نمی توانیم از 500 دانشگاه دولتی و خصوصی موجود در این شهر بگذریم. این 500 دانشگاه با ظرفیت های مختلفی که دارا هستند توانسته اند دانشجویان بسیاری را از 100 کشور مختلف دنیا به خود جذب کنند. البته در میان این 500 دانشگاه که در کشور مسکو در حال فعالیت هستند بهترین دانشگاه های این شهر را موارد زیر می دانند:

دانشگاه لومونوسوف مسکو

دانشگاه سماشکو(یوداکیموف)

دانشگا رودن(دوستی ملل)

دانشگاه پیراگوا (پیراگوف)

دانشگاه سچنوا

دانشگاه اقتصاد مسکو

دانشگاه روابط بین المللی مسکو

دانشگاه علم و تکنولوژی

دانشگاه هسته ای مسکو

تحصیل در شهر سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ را به عنوان یکی از مناطق تفریحی، تجاری، علمی و البته توریستی روسیه می دانند. سنت پترزبورگ با دارا بودن حدود 150 موسسه آموزشی دومین شهر مهم روسیه است. دانشکده های بسیار زیادی در این شهر فعال هستند و معتبرترین این دانشکده ها در دنیا را دانشکده های باله و موسیقی می دانند. از میان دانشکده هایی که در این شهر قرار دارند نام برخی از آن ها بیشتر می در خشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

دانشگاه پاولوف (مهمترین دانشگاه سنت پترزبورگ)
دانشگاه پلی تکنیک پیتر بزرگ سنت پترزبورگ
دانشگاه اقتصادی سن پترزبورگ
دانشگاه معماری و مهندسی عمران سنت پترزبورگ
دانشگاه معدن سن پترزبورگ
دانشگاه ایالتی هوا فضا

بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل

تحصیل در شهر نووسیبیرسک

قلب اقتصادی روسیه را نووسیبیرسیک می دانند و سومین شهر بزرگ این کشور نیز به حساب می آید. فرصت های شغلی بسیار زیادی در این شهر حتی برای دانشجویان وجود دارد و از این رو می تواند شهر بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان باشد. افرادی که می خواهند در روسیه تحصیل کنند و به فکر مخارج خود نیز هستند، بهتر است این شهر را برای محل تحصیل خود برگزینند.
34 دانشگاه تخصصی در نووسیبیرسک وجود دارد و البته باید ذکر شود این شهر در فهرست 20 کشور جهان از جهت مقرون به صرفه بودن شهرهای دانشجویی قرار دارد. بهترین دانشگاه های موجود در نووسیبیرسک برای تحصیل دانشگاه فنی نووسیبیرسک، دانشگاه اقتصاد و مدیریت، دانشگاه حمل و نقل و دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک هستند.

تحصیل در شهر تومسک و کازان

شهر تومسک دارای 7 دانشگاه نمونه بوده و بالاترین تعداد دانشجویان در تمام سیبری را به خود اختصاص داده است. دانشجویانی که در این شهر به تحصیل می پردازند هزینه کمی را به نسبت دیگر شهرها خواهند پرداخت. دانشگاه های ایالتی تومسک و همچنین دانشگاه پلی تکنیک تومسک در فهرست بهترین دانشگاه های این شهر هستند.
شهر کازان را به عنوان پایتخت تاتارستان می خوانند و آن را مرکز فرهنگی می نامند. کازان دارای 30 دانشگاه بوده و در میان دانشگاه های موجود در این شهر باید دانشگاه فدرال را برترین آن ها دانست.

تحصیل در شهر یکاترینبورگ

در صورتی که دانشجویان به دنبال شهری راحت و مجهز هستند، پس بهتر است این شهر را که به عنوان یکی از 10 شهر ایده آل جهان معرفی گشته، برای تحصیل انتخاب کنند. یکتانبورگ مراکز علمی و تحقیقاتی بسیار زیادی دارد که بیش از 20 دانشگاه آن قابلیت پذیرش دانشجویان سراسر دنیا را دارند. دانشگاه فدرال اورال، دانشگاه UrGAHU و همچنین دانشگاه پزشکی دولتی اورال جزو معتبرترین و همچنین مهم ترین دانشگاه های این شهر هستند.

تحصیل در شهر سامارا

شهر سامارا که در ساحل ولگا واقع شده است یکی دیگر از شهرهای روسیه است که برای تحصیل می تواند شهر خوبی باشد. این شهر که مردمانی مهمان نواز نیز دارد، دارای کتابخانه های متعدد و البته مراکز تحقیقاتی زیادی است. دانشجویانی که خیلی شهرهای شلوغ را برای تحصیل نمی پسندند می توانند این شهر را به عنوان گزینه ای بسیار مناسب برای درس خواندن انتخاب کنند.
سامارا که بیش از 20 دانشگاه دارا یک شهر تفریحی نیز به حساب می اید و از آثار و جاذبه های بسیار زیادی برخوردار است. در میان دانشگاه های این شهر می توان برترین آن ها را دانشگاه ملی تحقیقات سامارا، دانشگاه پزشکی دولتی سامارا و دانشگاه فنی دولتی سامارا دانست. دانشگاه پزشکی دولتی سامارا در روسیه رتبه سیزدهم بهترین دانشگاه های پزشکی این کشور را به خود اختصاص داده است.

سخن پایانی

روسیه با دارا بودن بهترین دانشگاه های جهان همیشه به عنوان اولین کشور مهاجرت تحصیلی مخصوصا در میان ایرانیان بوده است. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان با دارا بودن سابقه ای بسیار طولانی در زمینه اعزام دانشجویان به روسیه توانسته در طی دوران حرفه ای خود خوش بدرخشد. در صورتی که شما هم قصد دارید به کشور روسیه برای ادامه تحصیل بروید می توانید با مراجعه به این موسسه یا تماس با مشاوران و کارشناسان آن بهترین تصمیم گیری را در انتخاب شهر و مهاجرت خود داشته باشید.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

مهمترین شهرهای روسیه برای ادامه تحصیل کارشناسی و دکترا

روسیه دارای بیش از 1110 شهر است که ما در این مقاله مهمترین شهرهای روسیه برای تحصیل را به شما معرفی می‌کنیم تا با خیالی آسوده دست به انتخاب بزنید. کشور روسیه بزرگ‌ترین کشور دنیاست که هر ساله افراد بسیاری برای تحصیل در روسیه و یا اخذ ویزای کار در روسیه اقدام می‌کنند.

معرفی مهمترین شهرهای روسیه برای تحصیل

کشور روسیه با بیش از هفده میلیون کیلومتر مربع مساحت، رسما پهناورترین کشور جهان محسوب می‌شود، از این رو افراد زیادی علاقه دارند به این کشور مهاجرت نمایند. چنانچه یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور را می‌توان تحصیل در روسیه دانست. در واقع ادامه تحصیل در این کشور یکی از رویایی‌ترین هدف‌هایی است که هر دانشجو می‌تواند داشته باشد.

یکی از مهمترین شهرهای روسیه برای تحصیل و زندگی، همان پایتخت آن یعنی مسکو است، البته انتخاب شهر مهم در میان افراد مختلف، با شرایط مالی، خانوادگی و سلایق گوناگون، تفاوت‌هایی دارد. باید گفته شود که تمام جذابیت‌ها و خصوصیات مثبت و امکانات روسیه برای تحصیل به دو شهر مشهورش یعنی مسکو و سن‌پترزبورگ محدود نشده‌اند. در ادامه به مهم‌ترین شهرها برای تحصیل در روسیه می‌پردازیم:

مسکو

مسکو پایتخت بزرگ روسیه و جزو بزرگ‌ترین شهرهای اروپاست. این شهر دوازده میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت دارد و تعداد مراکز آموزشی آن مثل جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی‌اش متحیر کننده است.این کلان شهر معروف طبق برخی منابع نزدیک به سیصد مرکز آموزش عالی و بر حسب منابع دیگر بالای پانصد دانشگاه دارد، ولی کیفیت این دانشگاه‌ها بیشتر از تعدادشان اهمیت دارد. تعدادی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین رویدادهای فرهنگی، ورزشی و علمی روسیه نیز در مسکو رخ می‌دهند، پس این شهر از خیلی جهات برای جوانان و دانشجویان به منظور ادامه تحصیل مناسب است.ولی روی دیگر جذابیت مسکو، هزینه‌ی به مراتب گران‌تر زندگی در مقایسه با دیگر شهرهای روسیه می‌باشد.بنابراین اگر از لحاظ مالی محدودیتی ندارید و با ریتم تند و پرهیاهوی یک مگاسیتی عظیم به آسانی کنار می‌آیید، مسکو را به عنوان گزینه‌ی اصلی خود مد نظر قرار دهید.

سن‌‌پترزبورگ

سن‌‌پترزبورگ یکی دیگر از مهمترین شهرهای روسیه برای تحصیل است که به عنوان منطقه فرهنگ، علم، تجارت، تفریح و گردش نیز معروف می‌باشد. این شهر عظیم پس از مسکو، دومین شهر مهم برای تحصیل به حساب می‌آید و تقریبا 150 موسسه آموزشی و علمی نیز دارد. از مهم‌ترین دانشگاه‌های سن‌پترزبورگ می‌توان دانشگاه اقتصادی سن‌‌پترزبورگ، دانشگاه پلی تکنیک پیتر بزرگ، دانشگاه ایالتی هوا فضا، دانشگاه ITMO سن‌پترزبورگ، دانشگاه فناوری‌های صنعتی و طراحی، دانشگاه هیدرو متریولوژی ایالتی روسیه، دانشگاه علوم پزشکی شمال غربی سن‌‌پترزبورگ و … را نام برد.

نووسیبیرسک

نووسیبیرسک در حقیقت سومین شهر بزرگ در کشور روسیه است که آن را به عنوان قلب اقتصادی منطقه سیبری می‌شناسند. این شهر برای دانشجویان بین‌المللی و فارغ التحصیلان نیز، فرصت‌های شغلی مناسبی را فراهم می‌نماید. همینطور شهر نووسیبیرسک می‌تواند گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای برای دانشجویان با بودجه‌ی کم و محدود باشد. در این شهر پررونق 34 دانشگاه مجهز و معتبر وجود دارد که هر کدام از آن‌ها، دوره‌های بسیار جامع و تخصصی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. باید گفته شود که نووسیبیرسک در لیست بهترین شهرهای دانشجویی قرار گرفته است و زندگی در آن جا بسیار آسان می‌باشد.

کازان

کازان نزدیک به یک میلیون و دویست و هفتاد هزار نفر جمعیت دارد و در میان لیست مهمترین شهرهای روسیه برای تحصیل و زندگی، بدون شک یکی از جایگاه‌های خوب را به خود اختصاص می‌دهد.
مردمان کازان تاتاری صحبت می‌کنند و اینطور که نظرسنجی‌های آماری نشان می‌دهد، از امکانات شهری، زیرساخت‌های خوب و توسعه یافته‌ی شهرشان نیز رضایت دارند. این شهر در سال 2019 به عنوان مهم‌ترین شهر روسیه برای تحصیل و زندگی انتخاب شده است، چون تعدادی از دانشگاه‌های مشهور روسیه را در خود جای داده است. هزینه زندگی دانشجویی در کازان به مراتب پایین‌تر از مسکو و سن‌پترزبورگ می‌باشد و همین امر موجب شده که کازان، به یکی از شهرهای ایده‌آل روسیه برای تحصیل و زندگی تبدیل گردد.

تومسک

در 1896 بود که اولین دانشگاه پلی تکنیک منطقه‌ی سیبری در شهر تومسک احداث شد و در حوالی دهه‌ی چهل میلادی، تومسک را رسما به یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و پژوهشی روسیه تبدیل گردید.
اگر قصد تحصیل در روسیه را دارید، باید گفته شود که تقریبا یک پنجم از جمعیت پانصد و هشتاد هزار نفری شهر، در تومسک دانشجو هستند که حدودا 117000 نفر می‌شود. تومسک در حیطه‌ی آی‌تی و کسب و کارهای مرتبط با تکنولوژی، بازار کار فوق‌العاده‌ای دارد. دانشجویانی که در پی یک زندگی کم هزینه هستند و با بودن در یک شهر خلوت و جمع‌ و جور مشکلی ندارند، تومسک را مهم‌ترین شهر روسیه برای تحصیل و زندگی می‌دانند.

سامارا

سامارا یکی دیگر از شهرهای جذاب و توسعه یافته‌ی روسیه در کرانه‌ی غربی رود ولگا و در سمت اروپایی این کشور است. اگر در پروسه جستجوی مهم‌ترین شهرهای روسیه برای تحصیل و زندگی، عامل آب و هوا را نیز وارد متغیرها نماییم، سامارا جزو بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. زیرا که سامارا یکی از معدود شهرهای روسیه است که ساکنینش رنگ آفتاب را بیشتر می‌بینند و طعم آب و هوای گرم را عمیقا احساس می‌کنند. همین امر موجب شده که این شهر میزبانی مناسب برای فستیوال‌های روباز موسیقی و کنسرت‌های بزرگ باشد.

نیژنی نوگراد

نیژنی نوگراد هم یکی از شهرهای دانشجویی روسیه است که مانند سامارا در کرانه‌ی غربی و سمت اروپایی کشور قرار گرفته است و جمعیتی تقریبا یک میلیون و دویست هزار نفر دارد. این شهر تا مسکو حدودا چهارصد کیلومتر فاصله دارد و همواره جزو تاریخی‌ترین شهرهای تجاری و بازرگانی نیز بوده است.نیژنی نوگراد نزدیک به 50 دانشگاه معتبر دارد و 42 موزه، 53 کتابخانه و همچنین 15 پارک و محوطه‌ی فضای سبز بزرگ را در بر گرفته است.

نتیجه‌گیری

در این نوشته سعی کردیم تعدادی از مهمترین شهرهای روسیه را برای افرادی که به تحصیل در روسیه علاقه‌مند هستند، معرفی نماییم.برای مهاجرت به روسیه و یا اخذ ویزای کار در روسیه پیشنهاد می‌شود قبل از هر گونه تصمیمی با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی خسروان تماس حاصل فرمایید و از مشاورین این موسسه برای ارزیابی شرایط خود کمک بگیرید.

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *