ایفوگرافی دانشگاه نووسیبیرسک

دانشگاه نووسیبیرسک

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک (NSU) یکی از موسسات برجسته روسیه در زمینه تحصیلات عالی است. این دانشگاه در سال ۱۹۵۹در شهر نووسیبیرسک، که شهری فرهنگی و صنعتی در سیبری است تأسیس شد.

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک در منطقه Akademgorodok در فاصله۳۰ کیلومتری از شهرnovosibirsk قرار دارد و از مسکو با پرواز مستقیم ۳/۵ ساعت فاصله دارد نووسیبیرسک به عنوان سومین شهر بزرگ روسیه محسوب می‌شود.

دانشگاه نووسیبیرسک (NSU ) برای سال ۲۰۲3 مورد تایید وزارت بهداشت تنها برای رشته پزشکی مورد تایید میباشد.

شهر نووسیبیرسک سومین شهر پرجمعیت روسیه در سیبری میباشد.

و در همسایگی مغولستان، چین، قزاقستان قرار دارد و آب و هوایی سرد دارد .

اما شرایط تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی فراهم است.

هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی ۶۵۰۰ دلار میباشد.

نکته خوب و مهم که این دانشگاه دارد نیاز به مدرک آیلتس نمیباشد و متقاضی تنها با اسکایپ مصاحبه ای انجام میدهد.

هزینه خوابگاه ترمی 5000 روبل است.

این دانشگاه دوره پادفک به زبان انگلیسی  برگزار میکند که هزینه آن ۴۵۰۰ دلار میباشد.

پس از گذراندن دوره پادفک، دانشجو می بایست در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر خود شرکت کند.

اما نکته مهمی که شما باید توجه کنید این دانشگاه بسیار دورتر از مسکو واقع شده است

مردم اکثریت به زبان انگلیسی آشنایی ندارند و زندگی در این شهر بسیار ارزانتر از دیگر شهر ها میباشد.

اما در هر صورت این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت می باشد.

هزینه پزشکی به انگلیسی 6500 دلار می باشد.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه نووسیبریسک را دارید موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان شرایط را برای حضور شما در این دانشگاه فراهم خواهد کرد و در کنارتان خواهد بود.

این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های حرفه ای سراسر جهان در رده ۲۲۴ قرار دارد. هشتاد درصد اعضای هیئت علمی این دانشگاه را دانشمندان بخش سیبری آکادمی علوم روسیه تشکیل داده اند. کمپ آموزشــــی دانشگـــــاه دولتـــی نووسیبیرسک ، بزرگترین کمپ آموزشی روسیه با امکانات به روز و پیشرفته دنیا می باشد.

ویژگی ها

  • دانشگاه دولتی نووسیبیرسک در بین ۲٪ از بهترین دانشگاه‌های جهان می‌باشد.
  • دارای ۱۲۰ آزمایشگاه علمی و مراکز تحقیقاتی که از تجهیزات و تکنیک‌های پیشرفته استفاده می‌کنند.
  • طبق گزارشات رده‌بندی جهانی QS دانشگاه‌ها، دانشگاه نووسیبیرسک بهترین دانشگاه روسیه از لحاظ پژوهش‌های علمی در سال ۲۰۱۴–۲۰۱۶ است و در رتبه اول قرار دارد.

رتبه‌بندی

در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان مؤسسه QS در سال ۲۰۱۹ دانشگاه نووسیبیرسک در رده ۲۹۱ برترین دانشگاه‌های دنیا و سومین دانشگاه روسیه قرار گرفته‌است.همچنین بر اساس رتبه‌بندی مؤسسه تایمز در سال ۲۰۱۹ این دانشگاه در رتبه ۵۰۰-۴۰۱ برترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارد.

نقاط قوت

  • هزینه مناسب
  • سطح عالی دانشگاه
  • خوابگاه تمیز و سطح بالا با هزینه کم
  • فاصله کم بین خوابگاه و دانشگاه
  • دانشگاه منظم و مرتب
  • سیستم پذیرش خوب و عادلانه
  • تحصیل به زبان انگلیسی در دو سال اول

نقاط ضعف

  • هوای سردتر شهر نووسیبیرسک نسبت به مسکو
  • ظرفیت کم
  • نداشتن رشته های دندان پزشکی و داروسازی
  • محدودیت سن برای دوره پادفک (۲۷ سال)
  • شرط معدل

دانشکده های نووسیبیرسک

دانشگاه های نووسیبیرسک
دانشکده اقتصاد
دانشکده فیزیک
دانشکده علوم انسانی
دانشکده فناوری اطلاعات
دانشکده فلسفه و قانون
دانشکده پزشکی و روانشناسی
دانشکده ریاضیات و مکانیک
دانشکده زمین شناسی وژئوفیزیک

درباره شهر نووسیبریسک

سومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو و سن پترزبورک است پر جمعیت ترین و بزرگترین شهر سیبری نیز می باشد از جهت هزینه های زندگی ارزان تر از مسکو و سن پترزبوک است پایتخت غیر رسمی سیبری و مرکز علمی روسیه است به طور متوسط محدوده ی دمایی در تابستان از ۲۵ +تا۲۶+ ودر زمستان بین ۱۲-تا۲۰-درجه ی سانتی گراد خواهد بود.

تاییدیه وزارت آموزش آمریکا و وزارت بهداشت کانادا

رشته پزشکی دانشگاه نووسیبیرسک در سایت فدراسیون بین المللی آموزش پزشکی( wfme ) و مرکز جهانی دانشکده های پزشکی قرار داد دارد (world directory of medical school) مراکز نام برده وظیفه تایید سیستم آموزشی و نحوه آموزش پزشکی دانشگاه های خارجی را دارند .تایید شدن دانشگاه توسط این مراکز برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در اکثر دانشگاه ها الزامی است .

شرایط ایده آل خوابگاه نووسیبیرسک

خوابگاه دانشگاه نووسیبیرسک که برای دانشجویان بین المللی جدید ساخته شده است، حدود سه دقیقه تا دانشــگاه فاصله دارد و دارای اتاق های راحت دو نفره همراه با تمامی امکانات رفاهــی با منظره جنگل بوده و از لحاظ امنیتی این خوابگاه ها دارای نگهبان ،حراست و دوربین مدار بسته است. یکی از مهم ترین مزیت این خوابـگاه ها با توجه به نزدیکی به دانشگاه عدم اتلاف وقت در ترافیـک است که از رفت و آمـــد در زمسـتان هم آســوده می شوید. هزینه خوابگاه ترمی 5000 روبل است.

امکانات خوابگاه ومحوطه دانشگاه

با پیاده روی از دانشگاه می توانید سوپر مارکت ها،رستوران ها،کافه ها، بانک ها،داروخانه و….به راحتی پیدا کنید .همچنین یک مرکز ورزشی با استخر، سونا ،زمین تنیس ،استادیوم و سالن های ورزشی در محوطه دانشگاه وجود دارد.
در هر طبقه از خوابگاه آشپز خانه مجهز به کلیه لوازم خانگی مورد نیاز مانند (یخچال ،اجاق گاز و….)وجود دارد.هر اتاق با مبلمان لازم( مانندمیز، صندلی،تختخواب ،میز کنار تخت ،قفسه وکمد)مجهز شده هم چنین خشک شویی، سالن مطالعه ،باشگاه بدنسازی از دیگر امکانات این خوابگاه بی نظیر است.

وقتی طبیعت از آنچه فکر می کنید نزدیکتر است

مثل جنگل است !این همان چیزی است که مردم می گویند وقتی برای اولین بار به دانشگاه نووسیبیرسک می روند .شما به راحتی میتوانید یک جوجه تیغی در راه رفتن به دانشگاه ملاقات کنید بهترین مکان برای دانشجویانی که عاشق دو چرخه سواری اسکی ،موج سواری در دریا و کلی تجربیات هیجان انگیز هستند .

تاییدیه وزارت بهداشت ایران

نووسییرسک برای چندمین سال متوالی امسال هم برای سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ -2023 مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت و موقعیتی عالی برای متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی را فراهم میکند دو سال اول تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی است .

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام با ما تماس بگیرید.