پزشکی روسیه یا ترکیه؟

نظام آموزشی همواره در همه کشور ها از اولویت های برتر بوده، و دانشجویان خواستار تحصیل در دانشگاه های تاپ هستند. روسیه و ترکیه از دو کشور پیشگام در تغییر و تحولات نوع و کیفیت دانشگاه های خود، بخصوص دانشگاهای پزشکی بوده اند. به همین دلیل سالانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در روسیه یا پزشکی ترکیه از سراسر دنیا برای ثبت‌ نام و تحصیل در این دانشگاه ها داوطلب می‌ شوند. قطعا هر دو کشور از بهترین ها به منظور تحصیل و کسب و کار هستند، اما تفاوت های عمده و جزیی دارند، که در ادامه به آنها می‌ پردازیم.

ویزای تحصیلی ترکیه و روسیه

قبل از هر اقدامی دانشجویان باید ویزا معتبری تهیه کنند، که برای هر کشور کمی متفاوت است. به منظور تحصیل در روسیه و تحصیل در ترکیه شما نیاز به ویزای تحصیلی دارید، که اساس گرفتن آن پذیرش دانشگاه از این دو کشور است.

برای اخذ ویزا، ملزم هستید اسناد و مدارک مشخصی را تحویل سفارت خانه مربوطه بدهید. دقت داشته باشید که مدارک مورد نیاز باید به یکی از سه زبان انگلیسی، روسی، ترکی استانبولی ترجمه شوند.

اسناد و مدارک جهت مهاجرت تحصیلی:

• مدارک شناسایی

• پاسپورت بین‌المللی

• فرم درخواست تکمیلی

• تاییدیه پذیرش

• رسید هزینه ویزا

• عکس پاسپورتی

پزشکی روسیه یا ترکیه

پزشکی روسیه یا ترکیه

دوره پزشکی به زبان انگلیسی

اگر به دنبال تحصیلات عالیه هستید، ترکیه و روسیه کشورهای معتبر و سطح بالایی هستند. اما تفاوت های مستقیم و غیر مستقیم بسیاری، در راستای تحصیل در روسیه یا تحصیل در ترکیه وجود دارد.

از وجه مشترک های پزشکی در این دو کشور، تدریس دوره های آموزشی به زبان انگلیسی است. اگر قصد ادامه تحصیل در روسیه را دارید، در دوره‌های زبان انگلیسی می‌ توانید از امکاناتی مانند:

• آزمایشگاهای پزشکی

• مدارک مورد تأیید سازمان بین‌المل

• بیمارستان های پیش رفته

• و……….

پزشکی ترکیه از جهات غیر مستقیمی می‌ تواند از روسیه راحت تر باشد. چرا که کشوری بسیار توریستی است و تنها با یادگیری زبان انگلیسی می‌ توانید زندگی راحت تری داشته باشید. آموزشات عالی پزشکی این کشور نیز دارای استاندارد های آموزش اروپا و آمریکا است. به همین دلیل دارای دوره های تدریس به زبان انگلیسی هستند.

مدت زمان تحصیل

دوره های پزشکی در سرتاسر جهان شش سال است‌. در روسیه این مدت نیز تا 7 سال طول می‌ کشد، چرا که طی یک سال، زبان روسی و انگلیسی را به دانشجویان آموزش می‌ دهند.

این مدت تقریباً به سه بخش تقسیم می‌ شود.

دوسال اول «مختص به آموزش های اولیه علوم تجربی»

سال های میانی «مختص به آموزش علوم مبانی و تئوریک»

سال های آخر «کاورزی کلینیکی»

در ترکیه نیز روال آموزش شباهت های کلی به پزشکی روسیه دارد.

دو سال اول «تحصیل تکمیلی علوم پایه»

سال سوم «مبانی تئوریکی و عملی بیماری ها»

سال چهارم و پنجم «انترنی کلینیک»

سال ششم «کارورزی در بیمارستان های ترکیه»

شرایط ورود به دانشگاه

شرط ورود به دانشگاه های ترکیه و روسیه، یک تفاوت مهم دارد‌. اگر به دنبال پزشکی در روسیه هستید، خوشبختانه آزمون ورودی وجود ندارد و با اخذ ویزا و تأییدیه پذیرش می‌ توانید مشغول به تحصیل شوید.

مدارک ارائه شده از دانشکده های پزشکی روسیه شامل مدرک MD در شاخه های زیر می‌ باشد:

✓ پزشکی ورزشی

✓ دندانپزشکی

✓ پزشکی عمومی

در هر دانشگاه یا هر شهری از روسیه که قصد تحصیل داشته باشید، اعتبار مدرک صادر شده، در کل کشور روسیه و سطح جهانی یکسان می‌ باشد. چرا که وزارت آموزش و علوم فدراسیون روسیه، تمامی مدارک را صادر می‌ کند. از طرفی، فقط بنیاد های آموزش عالی حق استفاده از مهر فدراسیون را در حقوق کامل آکادمیک دارند. بنابراین در هر نوع آموزشگاهی که تحصیل کنید( دانشگاه، موسسه، آکادمی و…..) یا هر محلی( شهرداری، دولتی، غیر دولتی، ایالتی و…) مدرکی که دریافت می ‌کنید اعتبار کشوری و بین‌المللی دارد‌.

به منظور تحصیل در ترکیه، در هر صورتی مدت زمان آموزش 6 سال است. اما دانشجویان خارجی باید یک آزمون ورودی برای ورود به دانشگاه بدهند، که این آزمون به نام YÖS معروف است. اما نگران نباشید، این آزمون در سطح سختی نیست، دارای 45 سوال مربوط به ضریب هوشی ( سوالات تست هوش و توانایی عمومی) و 35 سوال باقی مانده مربوط به ریاضیات است که تقریباً هم‌ سطح ریاضی دهم دبیرستان است.

پزشکی روسیه یا ترکیه

پزشکی روسیه یا ترکیه

اقامت در ترکیه و روسیه

معمولاً قوانین دریافت اقامت در اکثر کشورها تا حدودی یکی و شبیه است. روش های زیادی برای دریافت اقامت از سوی این کشور ها وجود دارد، که همگی آنها طبیعتاً برای اقامت غیر دائم است.

اگر به دنبال اقامت دائم در هر دو کشور روسیه و ترکیه هستید، یک راه ثابت وجود دارد. با 5 سال زندگی در این کشور ها اقامت دائم داده می‌ شود که، اغلب دانشجویان نیز در همین طریق اقامت خود را می‌ گیرند.

امتیازات تحصیل در روسیه

همان‌ طور که ذکر شد، دو کشور نام‌برده از پیشگامان افزایش کیفیت و تحول در نظام آموزشی هستند. به دلیل سطح بالایی که دانشگاه های این دو کشور دارند، به طبع مهاجر پذیری بالایی هم دارند و تا کنون از در صدر جدول جذب دانشجویان خارجی هستند.

اما امتیازات دیگری درمورد آنها وجود دارد، که انگیزه مهاجرت را دوچندان می‌ کنند. در ادامه به چند مورد از امتیازات تحصیل در روسیه اشاره می ‌شود:

• ورود به دانشگاه های برتر و بین‌المللی بدون آزمون ورودی و یا یک تست ساده

• انتخاب دانشجویان و پذیرش  از طریق روزمه علمی ارسال شده توسط دانشجو

• هزینه کم شهریه و زندگی نسبت به کشورهای غربی

• اعتبار مدارک در سطح WHO و یونسکو

• ارائه دوره آموزش پزشکی به زبان انگلیسی، فرانسه و روسی

•عدم نیاز مدرک آیلتس و تافل ( آگاهی از زبان در سطح ابتدایی)

• عدم نیاز حضور در GRE (می توانند در دوره کارورزی تجربیات بالینی را کسب کنند)

امتیازات تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه نیز امتیازات زیادی دارد، که تحصیل و زندگی را برای دانشجویان بسیار آسان کرده است. همچنین کشور ترکیه تغییرات زیادی داشته است و از نظر کیفیت و سطح جزو کشور های برتر می ‌باشد.

• دوره آموزشی به زبان انگلیسی

• دریافت تأییدیه پذیرش آسان

• شهریه پایین و هزینه زندگی کاملا مقرون به صرفه

• دریافت مدارک معتبر در سرار جهان

• اخذ آسان ویزای تحصیلی

• و……….

همین شرایط آسان اما معتبر باعث شده است، که بسیاری از محصلین از شرایط سخت تحصیل در کشور خودشان منصرف شوند و اقدام به دریافت اقامت و تحصیل در ترکیه باشند. هزینه زندگی در ترکیه به شدت پایین است، بگونه ای که در صدور لیست جهانی همه شهر های ترکیه در رده های آخر لیست از نظر هزینه بودند. علاوه بر آن، با هر زبان و فرهنگی باشید، زندگی آسانی در ترکیه خواهید داشت. چرا که ترکیه بسیار توریستی و مهاجر پذیر است و از هر گوشه دنیا افرادی در ترکیه هستند.

کلام آخر

قطعاً تمامی محصلین قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های تاپ و کشور های پیشرفته را دارند. اما مهاجرت، اقامت در کشوری غریبه، مراحل قانونی،هزینه کافی، پذیرش،  و…….. همگی از عواملی هستند که این مسئله را تبدیل یه رویا می ‌کنند. اما با همکاری و مراجعه به موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان، می توانید به راحتی در بهترین دانشکده های دنیا پذیرش شوید و به راحت ترین روش مهاجرت کنید. این موسسه با سابقه کاری طولانی و درخشان، و استفاده از افراد متخصص در این زمینه و وکلای کارآزموده، موانع را هموار کرده و در قانونی ترین و امن ترین شرایط، مهاجرت تحصیلی شما را ممکن می ‌کند.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *