آشنایی با رشته مهندسی پزشکی در روسیه

در تمام کشورهای پیشرفته دنیا، امکان ادامه تحصیل در رشته مهندسی پزشکی وجود دارد. یکی از دلایل مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه، تحصیل در این رشته است. مهندسی پزشکی در جامعه ‌های پیشرفته از پول‌ ساز‌ترین رشته ‌های جهان به حساب می ‌آید. درآمد فارغ ‌التحصیلان این رشته در جوامع پیشرفته می ‌تواند، بیش ‌تر از ۱۰ هزار دلار در ماه درآمد داشته باشند. در این مقاله می خواهیم با مهندسی پزشکی، گرایش‌ ها، آزمون ‌ها و … آشنا شویم.

معرفی رشته مهندسی پزشکی

رشته مهندسی پزشکی یکی از رشته‌ های مهندسی است که زیر شاخه گروه علوم ریاضی است. دانشجویان این رشته مباحث مهندسی مربوط به رشته پزشکی را دنبال می‌ کنند. در واقع این رشته پلی بین رشته‌ های مهندسی و رشته پزشکی است. دانشجویان این رشته نسبت به بسیاری از دانشجویان رشته ‌های دیگر از سطح علمی بسیار بالاتری برخوردار هستند.
به همین خاطر دانشجویان این رشته جایگاه اجتماعی بسیار بالایی دارند و همچنین دانشجوهای رشته مهندسی پزشکی باید در مقایسه با دیگر دانشجوها تسلط بیش ‌تری به زبان انگلیسی داشته باشند، چون منابع تخصصی مهندسی پزشکی بیشتر به زبان انگلیسی است.
یکی از خصوصیات اصلی در مهندسی پزشکی، خلاقیت زیاد برای طراحی و ساخت دستگاه‌ هایی است که بر اساس نیاز جامعه پزشکی و بیماران است و به همین سبب فارغ ‌التحصیلان نخبه این رشته به‌ آسانی می ‌توانند شرکت‌ های دانش بنیان تاسیس نمایند. مهندسی پزشکی در جامعه‌ های پیشرفته از پول ‌ساز‌ترین رشته‌ های جهان به حساب می ‌آید. درآمد فارغ ‌التحصیلان این رشته در جوامع پیشرفته می ‌توانند بیش ‌تر از ۱۰ هزار دلار در ماه درآمد داشته باشند.

این مطلب را از دست ندهید

تحصیل پزشکی در روسیه 

مهندسی پزشکی در روسیه

مهندسی پزشکی در روسیه

گرایش رشته مهندسی پزشکی

رشته مهندسی پزشکی شامل گرایش ‌های مختلفی می‌شود که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
• گرایش بیومکانیک: فارغ ‌التحصیلان این رشته، نحوه طراحی صحیح اعضای مصنوعی را یاد می‌ گیرند.
• مهندسی پزشکی بالینی: مهندسی پزشکی بالینی یکی از گرایش‌ های مهم این رشته است که فارغ‌ التحصیلان آن در کنار پزشکان و پرستاران در بیمارستان یک گروه درمانی را تشکیل می‌ دهند. این افراد در استفاده بهتر از تکنولوژی جهت درمان بیماران یاری زیادی می‌ رسانند.
فارغ‌ التحصیلان این رشته می ‌توانند مسئول خرید، نگهداری، تجهیز و تعمیر دستگاه ‌های پزشکی در بیمارستان‌ ها باشند. مهندسان پزشکی بالینی کار با نرم ‌افزارهای مرتبط با دستگاه ‌های پزشکی را یاد می‌ گیرند و می‌ توانند به آسانی دستگاه‌ ها را راه‌ اندازی و تنظیم کنند‌.
• مهندسی ورزش: از دیگر گرایش ‌های این رشته است که به ساخت تجهیزات ورزشی می ‌پردازد. برای ساخت تجهیزات ورزشی باید اطلاعات کافی درباره آناتومی بدن انسان را داشت و به مباحث مربوط به مکانیک کلاسیک و قوانین فیزیک مسلط بود، در غیر این صورت نمی ‌توان دستگاه ورزشی استانداردی ساخت.

آزمون ‌های مرتبط رشته مهندسی پزشکی

آزمون‌ های مرتبط با هر رشته بستگی زیادی به دانشگاه و کشور دارد. تعداد زیادی از دانشگاه ‌های اروپایی و آمریکایی آزمون ورودی ندارند و طبق رزومه دانشجو و مصاحبه‌ های علمی، به پذیرش دانشجو پذیرش می ‌‌پردازند. کشور روسیه در رشته‌های مهندسی دانشجویان بین ‌المللی را بر اساس سطح علمی و رزومه دانشجو پذیرش می ‌کند. رشته‌ مهندسی پزشکی در روسیه آزمون ورودی ندارد.
اما باید توجه داشت که جهت مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در کشورهای خارجی باید حتما در آزمون ‌های آیلتس و تافل شرکت کنید و نمره بالای ۷۹ در آزمون تافل و نمره بالای ۶ و نیم را در آزمون آیلتس را به دست آورید. کشورهایی که زبان تدریس آن‌ ها غیر از انگلیسی است آزمون زبان برگزار می‌ کنند.

این مطلب را از دست ندهید

تحصیل دندانپزشکی در روسیه 

دوره‌ های آمادگی برای برنامه‌ های مهندسی پزشکی روسیه

همه دانشگاه‌ های بزرگ روسیه دپارتمان آماده سازی برای متقاضیان بین المللی دارند. در طول مدت این دوره‌ ها، دانشجویان مهارت ‌های زبانی و قوانین ابتدایی جهت موفق شدن در امتحانات را کسب می ‌کنند. در ادامه به معرفی دو دوره از این دوره ها می ‌پردازیم.
دوره ‌های پیش از آموزش MSMU جهت برنامه‌ های لیسانس و فوق لیسانس
برای افراد دارای مدرک اولیه، این دوره ۱۰ ماه زمان می‌ برد و دریافت مدرک فوق لیسانس، ۵ ماه طول می‌ کشد. این برنامه ‌ها به زبان روسی هستند، بنابراین باید قبل از شرکت در این دوره‌، در یک دوره زبان شرکت کرد.

ارائه دهنده دوره پیچیده برای IKBFU مدرک کارشناسی

این دوره برای خارجیان با مهارت‌ های روسی است. متقاضیان می‌ توانند تکنیک، مهارت‌ های پزشکی، انسانی یا دیگر مواردی که برای ثبت نام احتیاج دارند را انتخاب کنند. زبان روسی را باید به صورت اجباری با سطح کافی جهت درخواست دادن برای دوره لیسانس یاد گرفت. شروع کلاس ‌ها در ماه آوریل یا اکتبر است.

مهندسی پزشکی در روسیه

مهندسی پزشکی در روسیه

رشته ‌‌های مرتبط با مهندسی پزشکی

رشته مهندسی پزشکی یک دانش بین رشته ای است، یعنی این رشته با علوم دیگر ارتباط دارد و از تلفیق علوم دیگر تشکیل شده است. رشته ‌های الکترونیک، آناتومی و فیزیولوژی، متالوژی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات، رشته‌ های مرتبط با مهندسی پزشکی هستند‌.
رشته مهندسی پزشکی رشته‌ ای است که شامل طراحی و ساخت دستگاه‌ های پزشکی می ‌شود و به همین خاطر دانشجویان مهندسی پزشکی باید به مبحث‌ های مربوط به الکتریک، الکترومغناطیس و مغناطیس مسلط باشند و به همین دلیل است این رشته را با رشته‌ الکترونیک مرتبط می ‌دانند.
این رشته را به دلیل طراحی و تولید سیستم ‌های تصویرگر پزشکی طراحی، با مهندسی برق مرتبط می ‌دانند. همچنین به علت آشنایی دانشجویان با نحوه تعمیر و نگهداری دستگاه ‌های پزشکی و نحوه طراحی قطعات با استحکام و مقاومت بالا برای دستگاه‌ های پزشکی، این رشته مرتبط با مهندسی مکانیک است.
دانشجویان این رشته با توجه به گرایش خود، واحدهای مرتبط به آناتومی و فیزیولوژی انسانی را می‌ گذرانند، به همین خاطر این رشته با پزشکی نیز مرتبط است. این دانشجویان باید با طراحی و ساخت اندام ‌های مصنوعی نحوه کنترل اعضا و اندام‌ های مصنوعی آشنایی پیدا کنند به همین خاطر باید با انواع مواد فلزی، نحوه قالب ‌گیری، پلیمرها، کامپوزیت‌ ها و سرامیک ‌ها آشنایی داشته باشند و به همین سبب این رشته مرتبط با مهندسی متالوژی است.

نتیجه گیری
رشته مهندسی پزشکی یک رشته تازه است که وارد دنیای تکنولوژی جهانی شده است. این رشته به عنوان یک رشته پردرآمد و کم استرس شناخته می‌ شود. دلیل به وجود آمدن این رشته، کمک کردن به پزشکان در تشخیص و درمان است و همچنین این رشته دقت و تنوع در تشخیص را افزایش داده است.
در این مقاله به معرفی رشته مهندسی پزشکی، رشته‌ های مرتبط، آزمون ‌ها و … پرداختیم. در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه را دارید با مشاوران مجرب موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان ارتباط برقرار کنید و از مشاوره این تیم بهره مند شوید‌.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *