شرایط تحصیل بدون کنکور در روسیه

در حال حاضر کشور روسیه امکان تحصیل بدون کنکور را برای تمامی متقاضیان خارجی فراهم کرده است و یکی از بهترین گزینه‌ ها برای تحصیل در خارج از کشور محسوب می‌ شود. اگر خواهان تحصیل بدون آزمون در روسیه هستید ابتدا باید اطلاعاتی در زمینه چگونگی دریافت بورسیه تحصیلی، شرایط و نحوه ارائه درخواست پذیرش و هزینه تحصیل بدون آزمون در روسیه به دست آورید. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان در این مقاله قصد دارد شما را با شرایط تحصیل بدون کنکور در روسیه و رشته‌ های محبوبی مانند پزشکی و دندان پزشکی آشنا کند با ما همراه باشید.

مزایای تحصیل بدون کنکور در روسیه

از مزایای تحصیل بدون کنکور در روسیه می‌ توان به پایین بودن شهریه دانشگاه‌ ها در مقایسه با سایر کشور‌ها اشاره کرد که این موضوع در نوع خود بسیار مهم و قابل توجه است. از طرفی دانشگاه‌ های این کشور از لحاظ علمی جز دانشگاه‌ های برتر جهان محسوب می ‌شوند و به خوبی جوابگوی نیاز‌های علمی شما هستند. این دانشگاه‌ ها کاملا مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارند و شما بعد از پایان تحصیل به راحتی قادر به کار کردن در بازار‌های جهانی هستید.
از دیگر مزایای تحصیل بدون کنکور در روسیه، وجود اقامتگاه‌ ها و خوابگاه ‌های دانشجویی است. این خوابگاه ‌ها دارای امکانات و شرایط مطلوبی هستند و هر فرد در صورت تمایل به راحتی می ‌تواند از آن ‌ها استفاده کند. همچنین شما بعد از مهاجرت تحصیلی به روسیه و پذیرش در دانشگاه‌ های این کشور می‌توانید اقدام به دریافت وام‌ های دانشجویی کنید. شما برای پذیرش در دانشگاه‌ های روسیه برخلاف سایر کشور‌ها به مدرک زبان نیازی ندارید. در این کشور دوره‌ های آموزش زبان روسی به نام پادفک برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است.

تحصیل بدون کنکور در روسیه

تحصیل بدون کنکور در روسیه

تحصیل بدون کنکور در روسیه در چه رشته‌ هایی امکان پذیر است؟

این سوال ذهن بسیاری از متقاضیان تحصیل در روسیه را به خود مشغول کرده است. باید بگوییم که در این مورد هیچ گونه محدودیتی ندارد و شما به راحتی قادر به تحصیل بدون کنکور در تمام رشته‌های دانشگاهی هستید. از طرفی همانطور که می‌ دانیم رشته ‌های پزشکی و دندان پزشکی جز محبوب‌ ترین رشته‌ ها در کشور ما محسوب می‌ شود زیرا دارای بازار کار عالی و وجه اجتماعی بالایی هستند. شما با مهاجرت تحصیلی به روسیه به راحتی و بدون آزمون ورودی می ‌توانید در این رشته ‌ها به تحصیل بپردازید.

این مطلب را از دست ندهید

تحصیل پزشکی در روسیه 

معرفی مهم ترین مراکز علمی جهت تحصیل بدون کنکور در روسیه

1. دانشگاه پاولف: این دانشگاه در سال ۱۸۹۷ احداث شده است و در همان سال ‌های اولیه در صدد تحویل بهترین و با اخلاق ‌ترین پزشکان به جامعه پزشکی بوده است. افراد علاقمند به رشته های پزشکی و داروسازی می‌ توانند به راحتی و بدون کنکور در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. در این دانشگاه ‌ها بهترین کیلینک ‌ها و آزمایشگاه‌‌ ها را م ی‌توانید بیابید که با پیشترفته‌ ترین تجهیزات روز دنیا ساخته شده ‌اند.
2. دانشگاه ایالتی مسکو: جز قدیمی‌ ترین دانشگاه‌ های روسیه محسوب می‌ شود و سالانه افراد بسیاری از سراسر جهان در آن به تحصیل می ‌پردازند. اگر خواستار تحصیل در رشته پزشکی هستید این دانشگاه انتخابی ایده ‌آل برای شما خواهد بود.
3. دانشگاه سیچنوا: این دانشگاه در رشته‌ هایی مانند پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری و بهداشت عمومی به پذیرش دانشجویان بین المللی می‌ پردازد. این دانشگاه به عنوان یکی از معتبرترین مراکز علمی روسیه شناخته می ‌شود.
نحوه ثبت درخواست پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌ های روسیه
در ابتدا شما باید فرم‌ های درخواست پذیرش را تکمیل کنید و آن را به همراه کپی گذرنامه و گواهینامه تکمیل دوره‌ متوسطه یا کارشناسی به دانشگاه مربوطه ارسال کنید. بعد از گذشت ۵ روز پذیرش یا عدم پذیرش شما در دانشگاه‌ های روسیه مشخص می ‌شود. در صورت تایید پذیرش سازمان مهاجرتی روسیه اقدام به تهیه دعوتنانه تحصیلی می ‌کند. بعد از گذشت ۳۵ الی ۴۵ روز این دعوتنامه به وسیله پست پیشتاز به دست شما می ‌رسد.
در مرحله بعد شما باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کنید و همراه مدارکی از قبیل فرم ویزا، ۳ قطعه عکس 3 * 4، اصل گواهی سلامت پزشکی، اصل دعوتنامه، اصل نتیجه منفی تست ایدز و هپاتیت ب، گواهی تکمیل تحصیلات دوره متوسطه و مبلغی حدود ۳۰۰ هزار تومان به سفارت روسیه مراجعه کنید.

برخی نکات در مورد تحصیل بدون کنکور در روسیه:

با این حال ورود و تحصیل بدون کنکور در دانشگاه ‌های روسیه شرایط خاصی دارد که آشنایی با آن ‌ها خالی از لطف نیست. یکی از شرایط تحصیل بدون آزمون در این کشور محدودیت سنی است. افرادی که خواستار تحصیل در مقطع دکتری هستند باید سنی کمتر از ۴۰ سال داشته باشد جهت تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی نیز باید به ترتیب سنی کمتر از ۳۸ و ۲۵ سال داشته باشید. از دیگر شرایط تحصیل در روسیه می ‌توان به عدم تعلق گرفتن بورسیه تحصیلی به افرادی اشاره کرد که بدون آزمون وارد این دانشگاه‌ ها می ‌شوند.

تحصیل بدون کنکور در روسیه

تحصیل بدون کنکور در روسیه

هزینه تحصیل بدون کنکور در روسیه

• هزینه تحصیل در رشته پزشکی: دانشگاه‌ های مختلف، در میزان شهریه پرداختی با یکدیگر متفاوت هستند ولی آنچه که مشخص است بالاتر بودن هزینه تحصیل در رشته ‌های پزشکی نسبت به سایر رشته ها است. دوره‌ های کامل تحصیلی رشته‌ های پزشکی و داروسازی در این کشور ۶ ساله و رشته دندانپزشکی ۵ ساله است. شما برای تحصیل در رشته پزشکی به مبلغی بین ۵ تا ۷ هزار دلار و برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به مبلغی بین ۶ تا ۸ هزار دلار در سال نیاز دارید.
• هزینه تحصیل در رشته‌ های غیرپزشکی: روسیه در رشته ‌هایی مانند هوا فضا، نفت و گاز، کامپیوتر، مکانیک، اپتیک، مهندسی برق، معماری، هنر، سینما، موسیقی، معدن، حقوق، اقتصاد، مدیریت و… جز بهترین کشورهای جهان محسوب می ‌شود. دوره‌ های کامل تحصیلی این رشته‌ ها در مقطع کارشناسی ۴ ساله، در مقطع کارشناسی ارشد ۲ ساله و در مقطع دکتری ۳ الی ۴ ساله است. هزینه تحصیل آن ‌ها در دانشگاه‌‌ های ضعیف حدود ۲ هزار دلار و در دانشگاه‌ های معتبر حدود ۴ هزار دلار در سال است.

این مطلب را از دست ندهید

تحصیل دندانپزشکی در روسیه 

سخن پایانی
در این مقاله کوشیدیم که شما را با شرایط تحصیل بدون کنکور در روسیه آشنا کنیم. این کشور طی سال ‌های اخیر سرمایه گذاری‌ های بسیاری در زمینه بین المللی کردن دانشگاه ‌های خود انجام داده است که امروزه به یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرتی در جهان تبدیل شده است. موسسه خسروان می‌توانید شما را به خوبی در زمینه مهاجرت تحصیلی به روسیه یاری کند لذا توصیه می شود در صورت داشتن هرگونه سوالی با مشاوران برتر ما ارتباط برقرار کنید.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
3 پاسخ
  1. Asu
    Asu گفته:

    میتونم به هر 3 دانشگاه ذکر شده در این متن«دانشگاه های دارای پذیرش پزشکی بدون آزمون» درخواست بفرستم؟
    در صورت قبول شدن در بیش از یک دانشگاه اگه من یکیش رو انتخاب کنم، برای نرفتن و ثبت نام نکردن در دیگر دانشگاه ها با مشکل مواجه میشم یا ایرادی نداره و میتونم برای هر 3 تاش درخواست بفرستم تا شانس قبولیم رو بیشتر کنم؟؟؟

    پاسخ
  2. مهدی رسولی
    مهدی رسولی گفته:

    من کنکور قبول نشدم چطوری میتونم تو روسیه درس بخونم؟ راهنماییم میکنید

    پاسخ
    • دفتر تهران
      دفتر تهران گفته:

      سلام
      میتونید از مشاوره آنلاین ، تلفنی و حضوری ما تمام شرایط تحصیل در روسیه را مطلع شوید.

      شماره تماس : ۰۲۱۸۸۹۷۱۹۲۸ | ۰۲۱۸۸۹۶۳۲۹۱
      واتساپ : ۰۹۰۵۸۶۸۰۶۶۲

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *