تحصیل در خارج بدون مدرک زبان

دانشجویان برای ادامه تحصیل در روسیه  علاوه بر داشتن امتیازاتی چون هزینه های کم مخارج تحصیلی می توانند در این کشور بدون نیاز به مدرک زبان به تحصیل بپردازند. یکی از شروط لازم برای گذراندن دوره ‌های تحصیلی در کشورهای اروپایی وجود مدرک IETS است اما در این کشور داشتن مدرک زبان برای دانشجویان یک امتیاز محسوب می ‌شود. در کشور روسیه در اکثر دانشگاه ها امکان تحصیل برای دانشجویان به دو زبان انگلیسی و روسی فراهم است و برای دانشجویانی که قادر به تحصیل به زبان انگلیسی نیستند دوره های آموزشی در زبان روسی فراهم شده است.

معرفی کشور روسیه

کشور روسیه یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت تحصیلی و گرفتن اقامت در آن است. شهر مسکو پایتخت روسیه یکی از شهرهای این کشور با داشتن مراکز آموزشی علمی معتبر است. این کشور با داشتن آب و هوای معتدل و شرایط اقتصادی خوب یکی از کشورهای مناسب برای اخذ اقامت و تحصیل دانشجویان خارجی است.
از نظر مساحت کشور روسیه جز پهناورترین کشورهای جهان محسوب می شود که با 14 کشور آسیایی و اروپایی دارای مرز مشترک زمینی است و با دریاهای برینگ، دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه، دریای اطلس ارتباط دارد. روسیه دارای مردمی با زبان روسی هستند که در برخی مناطق دارای گویش ترکی نیز هستند. جمعیت این کشور حدود 142 میلیون نفر است و پول رایج در این کشور روبل است.
کشور روسیه جز کشورهایی در جهان محسوب می شود که کمترین نرخ بیکاری را دارند. مهاجرانی که قصد دارند در این کشور مشغول به کار شوند بهتر از در کارهایی شبیه به ساخت و ساز ، انرژی دنبال کسب تجربه و همکاری باشند زیرا کارهای محلی در این کشور به دلیل نداشتن زبان روسی بسیار سخت است.

شرایط لازم جهت ویزا تحصیلی در روسیه

در صورتی که شما نیز جز افرادی هستید که قصد دارند بدون داشتن مدرک زبان به تحصیل در روسیه بپردازید باید ویزای تحصیلی داشته باشید و برای اخذ ویزا باید از شرایط خاصی تبعیت کنید. کلیه افراد متقاضی برای تحصیل در کشور روسیه نیازمند ویزای تحصیلی هستند حتی اگر جز چند کشوری باشند که برای اقامت نیاز به گرفتن ویزا نیستند. طبق قوانین مهاجرتی روسیه برخی از کشورهای اروپایی می توانند بدون نیاز به ویزا و تنها با پاسپورت وارد روسیه شوند اما دانشجویان این کشورها نیز برای تحصیل در روسیه باید جهت اخذ ویزا اقدام کنند.
یکی از امتیازات ویزا تحصیلی برای دانشجویان امکان تمدید چندباره آن است. در این صورت ویزا تحصیلی دارای اعتباری به مدت یک سال است اما درصورت اقامت بیشتر دانشجویان می توانند نسبت به تمدید آن اقدام کنند. مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیل در روسیه و مهاجرت تحصیلی عبارتند از:
اصل و کپی پاسپورت بین المللی معتبر
اصل نامه پذیرش یا دعوت نامه از دانشگاه های روسیه
مدارک هویتی متقاضی
رسید پرداخت شهریه تحصیلی
عکس پاسپورت با اندازه
رضایت نامه اولیا برای افراد متقاضی زیر 18 سال

این مطلب را از دست ندهید

تحصیل پزشکی در روسیه 

تحصیل در خارج بدون مدرک زبان

تحصیل در خارج بدون مدرک زبان

شرایط پذیرش دانشجویان متقاضی در روسیه بدون مدرک زبان

همانطورکه قبلا اشاره کردیم کشور روسیه با وجود داشتن دانشگاه های معتبر و با سطح علمی بالا دارای سیستم آموزشی تحصیلی با دو زبان روسی و انگلیسی است. متقاضیان خارجی جهت تحصیل در دانشکده های این کشور حتی بدون داشتن مدرک زبان می توانند به تحصیل در دانشکده های این کشور بپردازند. مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه های روسیه بدون مدرک زبان عبارت اند از :
فرم درخواست تکمیل شده
کپی برابر اصل از ریز نمرات تحصیلی به همراه ترجمه روسی آن
تاییدیه معادلسازی مدرک تحصیلی برای مدارک خارج از فدراسیون روسیه
مدرک دیپلم متوسطه و ترجمه رسمی به زبان روسی
گواهی پزشکی از مراجع ذی صلاح پزشکی مورد تایید MSU
نتیجه تست بیماری AIDS
پاسپورت معتبر بین المللی
6 قطع عکس سه در چهار
اخذ نمره قبولی از ازمون ورودی
ارائه نمره آزمون زبان انگلیسی IELTS با نمره حداقل 5/6 و نمره آزمون TOEFL IBT با نمره حداقل 80 برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی و نمره قبولی در آزمون زبان روسی به عنوان زبان خارجه RFL

هزینه تحصیل بدون مدرک زبان برای دانشجویان

تحصیل در روسیه بدون داشتن مدرک زبان با پرداخت شهریه دانشگاهی صورت می گیرد، اما این هزینه در دانشگاه های این کشور نسبت به کشوررهای غربی و اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است. شهریه دانشگاه ها در این کشور بسته به نوع دانشگاه و برنامه های که در طول تحصیل ارائه می دهند می تواند متفاوت باشد و آن میانگینی بین ۲۱۵۰۰۰ روبل روسیه تا 715000روبل است. این میانگین نسبت به دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دوره تخصصی، دوره های پزشکی و دندانپزشکی، دوره دکترا یا PHD متفاوت است.
دانشجویان علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه باید هزینه های زندگی در شهر مورد نظر را نیز در نظر بگیرند. این هزینه ها شامل اجاره ماهانه خوابگاه دانشجویی، هزینه خورد و خوراک، هزینه ایاب و ذهاب و دیگر هزینه هایی است که باید درنظر گرفته شود.

این مطلب را از دست ندهید

تحصیل دندانپزشکی در روسیه 

تحصیل در خارج بدون مدرک زبان

تحصیل در خارج بدون مدرک زبان

جمع بندی
کشور روسیه با دارا بودن شرایط ویژه جهت مهاجرت تحصیلی یکی از کشورهایی است که بیشترین جذب دانشجویان خارجی را در طی این چند سال اخیر داشته است. دانشجویان در این کشور می توانند بدون داشتن مدرک زبان به تحصیل در رشته مورد علاقه خود و دانشگاه مورد نظر بپردازند. تحصیل در دانشگاه های روسیه این امکان را برای دانشجویان غیربومی فراهم کرده است که به زبان روسی و یا انگلیسی به تحصیل بپردازند. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان آماده ارائه خدمات مشاوره‌ ای و مهاجرتی به متقاضیان است. لذا توصیه می شود در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه را دارید به این موسسه مراجعه کنید.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *