مهندسی کامپیوتر در روسیه

امروزه در اکثر رشته‌ های تحصیلی دانش کامپیوتر و مهارت در کار با این وسیله امری کاملا ضروری است. رشته مهندسی کامپیوتر و گرایش‌ های مربوط به این رشته جز رشته‌ های پرکاربرد و منتخب محصلان امروزی است. در روسیه دانشجویان بسیار فعال و هوشمندی در رشته فناوری ارتباطات و کامپیوتر تحصیل می‌ کنند. شرکت دانشجویان این کشور در عرصه رقابت‌های بین ‌المللی نشانه تخصص این افراد در حوزه کامپیوتر است. در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی در مورد مهندسی کامپیوتر در روسیه را در اختیار شما قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

مهندسی کامپیوتر در روسیه

مهندسی کامپیوتر در روسیه

معرفی برخی از دانشگاه ‌های معروف روسیه در زمینه کامپیوتر

در این قسمت لیستی از برترین دانشگاه‌ های روسیه که در آن ‌ها امکان تحصیل در رشته کامپیوتر و زیر شاخه‌ های آن وجود دارد را به شما عزیزان ارائه می دهیم:
• دانشگاه فدرال اورال: این دانشگاه، دانشجویان مرتبط با رشته فناوری اطلاعات را پذیرش می ‌کند و آن ‌ها را طی سه دوره تخصصی امنیت کامپیوتر، تحلیل اطلاعات و برنامه‌ نویسی سیستم را با هزینه ‌هایی به ترتیب ۱۳۵ هزار روبل، ۲۱۳ هزار روبل و ۱۹۲ هزار روبل به طور سالیانه آموزش می ‌دهد.
• دانشگاه نووسیبیرسک: در این دانشگاه هم سه دوره به طور تخصصی به دانشجویان مقطع لیسانس آموزش داده می ‌شود. این دوره‌ ها شامل ریاضیات و علوم کامپیوتری می‌ شود، اما دوره ‌های انفورماتیک و فناوری اطلاعات به همراه دوره رمزنگاری تنها مختص دانشجویان مقطع فوق لیسانس است.
• دانشگاه تحقیقات هسته‌ ای: این دانشگاه جز برترین دانشگاه ‌های دولتی روسیه با هدف مهاجرت تحصیلی محسوب می ‌شود و دارای ۱۱۰ رشته مختلف است که بروز ترین آموزشات را به دانشجویان ارائه می ‌دهد. دوره مشکلات نوین مهندسی نرم افزار نمونه ‌‌ای است که مختص دانشجویان مقطع فوق لیسانس است که همراه با آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می ‌شود. البته دوره‌ های تخصصی دیگری نیز در این دانشگاه آموزش داده می ‌شوند که قیمت آن ‌ها از ۳۱۰ هزار روبل شروع می‌ شود و با ۳۱۵ هزار روبل به پایان می‌ رسد.
• دانشگاه فناوری و فیزیک مسکو: این دانشگاه بیشترین تنوع را در خصوص رشته ‌های مربوط به فناوری اطلاعات و سیستم‌ های کامپیوتر دارد و دانشجویان از مقطع لیسانس تا دکتری می ‌توانند در این دوره‌ های آموزشی شرکت کنند و به تحصیل بپردازند.

مزایای انتخاب رشته کامپیوتر در روسیه

با توجه به این نکته که بخش زیادی از بازار کار و درآمدهای امروزی به صنعت ارتباطات و اطلاعات بستگی دارد، متوجه می ‌شوید که با تحصیل در این رشته آینده خود را تضمین کرده اید و قطعا فردی موفق خواهید شد. در روسیه بازار کار فوق ‌العاده ‌ای برای مهندسان کامپیوتر و افراد فعال در این رشته وجود دارد، علاوه بر این افراد مشاغل دیگر نیز از هر سمتی مجبور به داشتن حداقل اطلاعات راجع به سیستم‌ های کامپیوتر هستند.

اهمیت رشته کامپیوتر در روسیه

برای دانشجویان امکان تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا کاملا فراهم است. در روسیه نیز مانند سایر کشورها دانشگاه ‌های معروف و سطح بالایی وجود دارد که مختص این رشته هستند که هر ساله دانشجویانی بسیاری را از سراسر دنیا پذیرش می‌ کنند.
از دیگر ویژگی ‌های مثبت تحصیل مهندسی کامپیوتر در روسیه می‌ توان به امکان دریافت بورسیه تحصیلی و در نهایت گذراندن دوره دانشگاه با کمترین هزینه و گاهی کاملا رایگان در این کشور اشاره کرد.

بازار کار رشته کامپیوتر

بازار کار گسترده رشته کامپیوتر نقطه امیدی برای محصلان و دانشجویان این رشته است، زیرا امروزه نیاز دنیا به متخصصان نرم افزار و خدمات شبکه مدام در‌ حال افزایش است. به عنوان مثال بانک‌ ها از مکان‌ هایی هستند که همواره در حال استخدام افراد متخصص و تحصیل کرده در رشته کامپیوتر، به خصوص گرایش نرم ‌افزار هستند. همچنین افرادی که از این رشته فارغ ‌التحصیل می‌ شوند، می ‌توانند به راحتی برای تاسیس شرکت خصوصی خود اقدام کنند و در حوزه‌ نرم ‌افزارهای موبایل، طراحی سایت‌ های مختلف و برنامه‌ های متنوع و… فعالیت کنند.
محصلان و دانشجویانی که از گرایش سخت افزار کامپیوتر ( قطعات کامپیوتر ) فارغ ‌التحصیل شده‌ اند می ‌توانند در ادارات مختلف استخدام و به عنوان پشتیبان فنی به فعالیت خود ادامه‌ دهند. به طور کلی عصر جدید به متخصصانIT ( خرید سرور hp ) در تمامی شاخه‌ ها و گرایشات بیش از دیگر رشته ‌ها نیاز دارد.

این مطلب را از دست ندهید

پزشکی در روسیه

مهندسی کامپیوتر در روسیه

مهندسی کامپیوتر در روسیه

عناوین شغلی مربوط به رشته کامپیوتر

همانطور که می‌ دانید طیف وسیعی از فعالیت ‌ها به این رشته مربوط می ‌شود که هر کدام از آن ‌ها به تنهایی در مکان ‌های مختلف به چند شاخه تقسیم می ‌شوند و در هر بخش با عنوان متفاوتی شناخته می‌ شوند. به عنوان مثال برخی از عناوین شغلی مربوط به این رشته شامل مهندسی سیستم، مهندسی نرم افزار، متخصص امنیت سیستم، مدیریت پایگاه‌ های داده، طراحی وب و پشتیبان آن، طراحی نرم افزار و… می‌ شوند. در نتیجه رشته کامپیوتر دارای شاخه ‌های مختلف بسیاری است و جز رشته‌ های پرکاربرد و مهندسی دنیا جهت مهاجرت تحصیلی محسوب می ‌شود.

شاخه ‌های رشته کامپیوتر

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی و در رشته مهندسی کامپیوتر در حال تحصیل هستند با دو انتخاب و دو شاخه نرم افزار و سخت‌ افزار مواجه می ‌شوند، که با توجه به علاقه شخصی خود به انتخاب یکی از شاخه‌ های آن می ‌پردازند.
• نرم افزار: دانشجویان در مدت زمانی که در این گرایش تحصیل می‌ کنند با انواع برنامه ‌ها و طرز کار آن ‌ها آشنا می‌ شوند. همچنین علاوه بر آن اصول برنامه نویسی که از الزامات رشته کامپیوتر است را به طور کامل و تخصصی آموزش می ‌بینند.
• سخت افزار: دانشجویان در این گرایش به آشنایی با قطعات استفاده شده در ساخت یک کامپیوتر، فناوری و اطلاعات مربوط به ساخت این قطعات می ‌پردازند.

این مطلب را از دست ندهید

دندانپزشکی در روسیه 

نتیجه ‌گیری
در این مقاله سعی داشتیم اطلاعات کامل و جامعی را درباره یکی از کاربردی ترین رشته ‌های تحصیلی، یعنی مهندسی کامپیوتر در اختیار شما قرار دهیم. طبق مطالب ذکر شده این رشته از مزایا و آینده شغلی مناسبی برخوردار است. رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه از رشته‌ های پرطرفدار و محبوب جهت مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. اگر قصد مهاجرت به کشور روسیه را دارید با مشاوران مجرب موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان مراجعه کنید و آینده درخشانی برای خود رقم بزنید.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *