بهترین دانشگاه روسیه برای پزشکی

کشور روسیه دارای تعداد زیادی دانشگاه پزشکی است که هر کدام سطح علمی بالایی دارند. در این مطلب قصد داریم برخی از دانشگاه ‌های پزشکی روسیه که رتبه ممتازی در این کشور دارند را معرفی کنیم. در این زمینه پارامترهایی چون شهریه، کیفیت، نحوه پذیرش دانشجویان خارجی، ظرفیت و… در نظر گرفته شده است. اگه قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تحصیل پزشکی در روسیه

از زمان اتحاد جماهیر شوروی، با توجه به بهترین دانشگاه‌ پزشکی در روسیه، تحصیل پزشکی در روسیه توسط دانشجویان خارجی در این کشور بسیار متداول است، در روسیه دوره های متنوع و فرصت ‌های خوبی برای گذراندن دوره کارآموزی در بیمارستان ‌ها و کلینیک ‌های پیشرفته وجود دارد.
یکی دیگر از دلایل برای تحصیل پزشکی در روسیه ، هزینه مالی تحصیل است. شهریه تحصیل پزشکی در روسیه برای دانشجویان بین المللی و شهروندان این کشور تفاوت چندانی ندارد، در حالی که در اروپا هزینه تحصیل متفاوت است. کیفیت بالای آموزش در کنار هزینه کم باعث جذابیت تحصیل پزشکی در روسیه شده است. در نهایت، تحصیل در روسیه، دارای وجهه و اعتبار جهانی دارد. یک متخصص پزشکی که در مسکو یا یکی دیگر از شهرهای بزرگ روسیه تحصیل کرده باشد، بازار کار خوبی دارد و می ‌تواند به راحتی یک شغل پیدا کند.

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه‌ های پزشکی در روسیه دارند، برنامه ‌های آموزشی زیادی وجود دارد. در این زمینه دانشجو باید بداند دوره کارشناسی فقط برای رشته پرستاری ارائه می ‌شود و مدت تحصیل ۴ ساله است. طول دوره‌ های تخصصی در رشته‌ های دندانپزشکی، داروسازی، روانشناسی بالینی ۵ الی ۶ سال است.
در دوره‌ های رزیدنت پزشکی، دانشجو می‌ تواند در طی ۲ تا ۴ سال، دوره‌ های تخصصی را بگذراند. دوره کارشناسی ارشد ۳ سال طول می ‌کشد، در طی آن دانشجو می‌ تواند در تخصص خاص خود، دانش خود را ارتقا دهد یا به مطالعه در زمینه ‌های مرتبط بپرازد.

بهترین دانشگاه روسیه برای پزشکی

بهترین دانشگاه پزشکی روسیه

در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین دانشگاه پزشکی در روسیه بپردازیم:

دانشگاه پزشکی پاولوف سنت پطرزبورگ روسیه آکادمی پزشکی ایالتی سیتی پترزبورگ یک دانشگاه عمومی واقع در سنت پترزبورگ، فدراسیون روسیه است. پاولوف یکی از قدیمی ‌ترین و بزرگ ترین دانشگاه‌ های پزشکی روسیه است. این آکادمی بیش از ۱۰۰ سال سابقه خود را به عنوان یک موسسه پیشرو در زمینه پزشکی و آموزش متخصصان در پزشکی پیشگیرانه و بالینی گذرانده است. این دانشگاه در حال حاضر بزرگ ترین بیمارستان بیماری‌ های عفونی در سنت پترزبورگ است، عنوانی که قبلا توسط بیمارستان Botkin داده شد.

دانشگاه پاولوف به عنوان بهترین دانشگاه پزشکی در روسیه یک سابقه طولانی در تحصیل دانشجویان روسی و بین المللی دارد. بیش از ۳۵،۰۰۰ پزشک از دانشگاه فارغ التحصیل شدند. از زمان آغاز برنامه بین المللی در سال ۱۹۴۷ بیش از ۳۵۰۰ فارغ التحصیل بین المللی از بیش از ۵۰ کشور وجود داشته است. در حال حاضر تعداد دانشجویان بیش از ۵۰۰۰ نفر است. همچنین راهبردهایی برای متحد کردن SPSMA با دیگر دانشکده‌ ها برای تشکیل یک دانشگاه پزشکی دولتی در شمال غربی وجود دارد.

سطح و درجه بندی تحصیلات در این دانشگاه بستگی به برنامه‌ های مقطع تخصص دارد. نوع ثبت نام این دانشگاه نیز به صورت تمام وقت بوده و مدت زمان آن شش سال است. از شرایط پذیرش تحصیلات کامل دبیرستان اشاره کرد. همچنین ورودی امتحانات، امتحانات کتبی و شفاهی در موضوعات زیست شناسی، شیمی، فیزیولوژی و فیزیک است.

بهترین دانشگاه های پزشکی در روسیه  مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه پاولوف :

یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی درروسیه می باشد که در آن پزشکی به زبان روسی و انگلیسی تدریس می شود.

دانشگاه لومونوسف :

در دانشگاه لومونوسف، پزشکی به زبان روسی تدریس می شود.

دانشگاه فدرال کازان :

در دانشگاه فدرال کازان، پزشکی به زبان روسی و انگلیسی تدریس می شود و دارای پادفک می باشد.

دانشگاه پیراگوا :

در دانشگاه پیراگوا پزشکی به زبان روسی و انگلیسی تدریس می شود

دانشگاه رودن :

دانشگاه رودن یا همان دوستی ملل بدون آزمون ورودی بوده و پادفک الزامی است و پزشکی به زبان روسی و انگلیسی تدریس می شود و دارای پادفک می باشد.

دانشگاه نووسیبیرسک :

در دانشگاه نووسیبیرسک پزشکی در 2 سال اول به زبان انگلیسی و پس از آن به زبان روسی تدریس می شود.

اگر میخواهید برای تحصیل پزشکی در روسیه اقدام نمایید، پیشنهاد میکنیم الویت خود را دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دهید.

معرفی دانشگاه پاولوف روسیه
معرفی دانشگاه لمونوسوف روسیه
دانشگاه فدرال کازان
دانشگاه-پیراگوا
مهاجرت تحصیلی خسروان - دانشگاه رودن
معرفی دانشگاه نووسیبرسک روسیه

معرفی دانشگاه ‌های پزشکی در روسیه

همانطور که قبلا ذکر شد کشور روسیه دارای تعداد زیادی دانشگاه پزشکی در این کشور است که اغلب دارای سطح علمی بالایی هستند. در این مطلب قصد داریم تعدادی از این دانشگاه‌ های پزشکی در روسیه را به شما معرفی کنیم.

آکادمی پزشکی مسکو

از میان تمام موسسات آموزش عالی پزشکی در روسیه، آکادمی پزشکی مسکو قدیمی ‌ترین و بزرگ ‌ترین موسسه پزشکی در این کشور است. این مدرسه نقشی کلیدی را در آموزش و توسعه متخصصان علمی در تمام زمینه ‌ها ایفا می‌ کند. رده بندی جهانی این دانشگاه ۱۰۰۱ است.

دانشکده پزشکی و دندان پزشکی مسکو

این دانشکده از پنج دانشکده از جمله پزشکی عمومی، پرستاری، دندانپزشکی، آموزش عالی دندانپزشکان و آموزش عالی تشکیل شده است. این مدرسه برای آموزش متخصصان پزشکی در فدراسیون روسیه همواره مورد توجه قرار دارد.

دانشگاه پزشکی دولتی روسیه

این موسسه که در مسکو پایتخت روسیه واقع شده است، یک موسسه بسیار قدیمی است که در بین دانشگاه‌ های پزشکی در روسیه از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. این مدرسه حدود ۷۰۰۰ دانشجو را در حوزه‌ های پزشکی، پزشکی زیستی و مراقبت‌ های کودکان آموزش می ‌دهد. لازم به ذکر است رتبه کشوری این دانشگاه ۱۰۷ است.

دانشکده پزشکی سنت پترزبورگ

این دانشگاه با بیش از ۱۰۰ سال سابقه آموزشی، به عنوان بهترین مرکز تخصصی آموزشی در حوزه پزشکی بالینی و پیشگیرانه در روسیه شناخته می ‌شود و رتبه کشوری آن ۹۱ است.

دانشگاه پزشکی سیبری

دانشگاه پزشکی سیبری در شهر Tomsk یکی از معتبرترین دانشگاه ‌های پزشکی بعد از دانشگاهMM است. رتبه کشوری این دانشگاه ۱۱۹ است.

دانشگاه پزشکی ریازان

دانشگاه پزشکی ریازان به منظور ارائه آموزش کامل رشته پزشکی به سه زبان مختلف به رسمیت شناخته شده است. دانشجویانی که در این مدرسه به منظور گذراندن دوره‌ های آموزشی شرکت دارند دارای حق آموزش به زبان روسی، انگلیسی یا فرانسوی هستند. رتبه کشوری این دانشگاه ۲۳۴ است.

دانشگاه دولتی ولگاگراد

رئیس این دانشگاه دانشمند برجسته روس، ولادمیر پترو است و دانشگاه پزشکی دولتی ولگاگراد به خاطر کارکنان بسیار شایسته و مجرب و پزشکان باتجربه و پژوهشگران پیشرفته و ماهر در سطح جهانی مشهور است. رتبه کشوری این دانشگاه دولتی ۱۶۷ است.

بهترین دانشگاه روسیه برای پزشکی

جمع بندی

در این مقاله سعی کردم بهترین دانشگاه پزشکی در روسیه و سایر دانشگاه های برتر پزشکی این کشور را معرفی کنیم. همانطور که می ‌دانید برای تحصیل در برترین دانشگاه ‌های روسیه باید مراحل زیادی طی شود از جمله انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر، هزینه تحصیل، گذراندن دوره آمادگی، ارسال مدارک و انتخاب رقابتی، دریافت دعوت نامه و ویزای دانشجویی. در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارید می‌ توانید برای انتخاب مناسب از مشاوران مجرب موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان کمک و راهنمایی بگیرید.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *