افتتاح حساب بانکی در روسیه

یکی از ضروریات زندگی امروزه استفاده از حساب های بانکی و کارت های اعتباری است. این امر برای مهاجرانی که قصد انجام کارهای اقامتی خود را برای تحصیل در روسیه دارند، اهمیت ویژه ای دارد. دانشجویانی که پزشکی روسیه و یا دندانپزشکی روسیه را برای آینده خود انتخاب کرده اند می توانند با باز کردن حساب بانکی خود، آینده زندگی در روسیه را برای خود روشن تر و مطمئن تر کنند. مهاجرت تحصیلی خسروان دانشجویان را در تمام زمینه های لازم برای یک مهاجرت تحصیلی ایده آل راهنمایی می کند.

بانکداری در روسیه

سیستم بانکداری در روسیه از یک بانک مرکزی و بانک های تجاری تشکیل شده است که خدمات گوناگونی اعم از خدمات ارزی، سرمایه گذاری و اعتباری را به مشتریان ارائه می دهد. در مناطق روستایی و شهرهای کوچک روسیه معمولا تبادلات و خرید و فروش به وسیله پول نقد صورت می گیرد و شعبه های اندکی در آن ها وجود دارند به همین دلیل شهروندان روسی این شهرها معمولا حساب بانکی ندارند.
افتتاح حساب برای مهاجران در کشورهای خارجی امری ضروری است تا بتوانند از این طریق به رفع نیازهای خود بپردازند. مهاجران می توانند به سرعت و با صرف زمان دو الی سه ساعته، حساب بانکی خود را در کشور روسیه داشته باشند. روسیه در حال حاضر دارای 350 بانک است که در این میان 239 بانک مجوز جهانی دارند.

افتتاح حساب بانکی در روسیه

افتتاح حساب بانکی در روسیه

هزینه های ایجاد حساب بانکی در روسیه

افتتاح حساب در روسیه با سه ارز روبل، یورو و دلار امکان پذیر است. هزینه این افتتاح حساب بین 900 تا چندین هزار روبل خواهد بود. به این نکته نیز باید توجه داشت که به هنگام استفاده از خودپرداز مخصوصا اگر خودپرداز بانک صادرکننده کارت نباشد، هزینه ای از حساب فرد کسر می شود. برخی از بانک ها در روسیه برای سرویس های هشدار حساب که اعلام میزان گردش پول و پرداخت های افراد را انجام می دهند، از حساب بانکی شما هزینه کسر می کنند.

نحوه افتتاح حساب بانکی در روسیه

چنانچه افراد قصد مهاجرت به روسیه را داشته باشند، کارفرما برای پرداخت به حقوق ماهیانه می تواند برای آن ها حساب باز کنند. داشتن تابعیت کشور روسیه برای افتتاح حساب الزامی است به همین دلیل افراد بدون اقامت نمی توانند نسبت به افتتاح حساب بانکی اقدام کنند. البته بعضی از بانک ها به افراد دارای اقامت موقت مجوز افتتاح برخی از حساب ها را می دهند.

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی در روسیه

در روسیه نیز مانند دیگر کشورها برای افتتاح حساب باید مراحلی را که از سمت بانک ها اعلام می شود گذراند. این مراحل به شرح زیر هستند:
• مرحله اول: دریافت ویزا یا پاسپورت روسی
• مرحله دوم: تکمیل و ارسال فرم درخواست برای افتتاح حساب بانکی
• مرحله سوم: اثبات آدرس رسمی خود با نشان دادن قبوض برق و گاز
گاهی اوقات برخی از بانک ها برای افتتاح حساب از مهاجران اثباتی برای اشتغال به کار در روسیه نیز می خواهند.

افتتاح حساب بانکی در روسیه

افتتاح حساب بانکی در روسیه

انواع کارت های بانکی در روسیه

با افتتاح حساب در بانک های روسیه می توانید انواع کارت هایی که توسط بانک ارائه می شوند را دریافت کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. این کارت ها در انواع کارت های mir، کارت های شتاب، ویزا کارت و مستر کارت وجود دارند و بانک ها برای ارائه این کارت ها مبغلی را از حساب فرد کسر می کنند.
کارت های ارائه شده توسط بانک ها دارای اعتبار سه ساله هستند که این فرصت را به افراد می دهد تا حتی بعد از تمام شدن اعتبار ویزا از آن ها استفاده کنند. با کارت های بانکی دریافت شده از بانک های روسیه می توانید از هر کشوری به دو صورت اینترنتی و یا حضوری خرید کنید.

بانک های روسیه

بانک های زیر نمونه از بانک های روسیه هستند که می توانید با مراجعه به آن ها نسبت به افتتاح حساب بانکی اقدام کنید:
• بانک sber
• بانک vtb
• بانک Gazprom
• بانک Raiffeisen
• بانک citi
• بانک alfa
از میان بانک های نام برده شده بانک sber معتبرترین و بزرگ ترین بانک روسیه است. این بانک از 175 سال گذشته تا به امروز فعالیت داشته و بیشتر از دیگر بانک های روسیه دارای شعبه در سراسر این کشور است. سرمایه این بانک 340 میلیارد دلار بوده و با سه ارز یورو، روبل و دلار می توانید در آن حساب باز کنید.

انواع حساب های بانکی در روسیه

در بانک های روسیه می توانید انواع حساب های دلخواه را با توجه به نیاز خود باز کنید. انواع این حساب ها به شرح زیر هستند:
• حساب پس انداز: با باز کردن حساب پس انداز این امکان برای افراد فراهم می شود تا از پول خود بهره دریافت کنند. نرخ این بهره ها پایین است اما با باز کردن حساب جاری و یا دریافت کارت اعبتاری می توانید از امتیاز پاداش نیز بهره مند شوید.
• حساب جاری: بانک های روسیه طیف وسیعی از حساب های جاری را در اختیار افراد قرار می دهند تا از میان آن ها به دلخواه یکی را انتخاب کنند. این حساب های جاری را می توانید برای انتقال پول بدون هزینه، پس انداز، کارت اعتباری و… استفاده کنید. برای پرداخت های آنلاین و اینترنتی نیز برخی از بانک ها حساب های دیجیتالی عرضه می کنند.
• حساب مسترکارت یا ویزا کارت: این نوع حساب ها یکی از رایج ترین انواع حساب ها در دنیا هستند که این امکان را به افراد می دهند تا در هر نقطه از دنیا به صورت اینترنتی و یا حضوری خرید کنند. با این کارت ها می توانید در هر کشوری پول برداشت و یا واریز کنید.
• حساب میر: شتاب نمونه از کارت های میر است که تنها در روسیه قابل دسترسی و استفاده است.

انتقال وجه به خارج در روسیه

اغلب بانک های روسی انتقال وجه به کشورهای خارجی را انجام می دهند. این بانک ها به طور معمول در طی دو روز کاری وجه را به دست گیرنده می رسانند. ممکن است بانک ها برای این انتقال مبلغی معادل 1 تا 2 درصد وجه را دریافت کنند. برخی از بانک ها برای نقل و انتقالات بین المللی افراد را ملزم به مراجعه حضوری به شعبه و اثبات هویت می کنند اما در بعضی دیگر این خدمات به صورت آنلاین نیز ارائه می شود.

خواندن این مطلب پیشنهاد میگردد:

انتقال پول به روسیه

به آن دسته از افرادی که قصد واریز کردن مبلغی به کشور دیگر را به صورت پی در پی و مداوم دارند پیشنهاد می شود تا در کنار سایر حساب های خود یک حساب کاربری با ارز کشور مقصد نیز باز کنند تا بتوانند به صورت کم هزینه تر نقل و انتقالات را انجام دهند. بانک بین المللی روسیه و مسکو برای این امر مناسب هستند. این نوع حساب ها برای آن دسته از دانشجویانی که در کنار هزینه زندگی دانشجویی در روسیه قصد انتقال وجه برای اعضای خانواده خود را دارند مناسب است.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
2 پاسخ
  1. شایان کلهر
    شایان کلهر گفته:

    ما که با شما میخوایم بریم روسیه
    شما کار افتتاح حساب و برامون انجام میدید؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *