مهم‌ترین قوانین مهاجرتی کشور روسیه

امروزه روسیه یکی از کشورهایی است که با مهاجران زیادی رو به رو است. مجموعه ویژگی‌های مثبت این کشور موجب شده تا سالانه افراد بسیاری آن را به عنوان محلی برای کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری و یا زندگی انتخاب کنند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا شرایط و قوانین مهاجرتی کشور روسیه را بررسی نماییم.

شرایط مهاجرت به روسیه

در رابطه با قوانین مهاجرتی کشور روسیه باید گفت که روش‌های گوناگونی در این خصوص وجود دارد. شما می‌توانید از طریق مواردی نظیر تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و غیره به کشور روسیه مهاجرت نمایید. در ادامه شرایط و قوانین مهاجرتی کشور روسیه برای هر کدام از این روش‌های مهاجرتی را شرح خواهیم داد.

مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل

از بهترین راه‌های مهاجرت به روسیه از طریق مهاجرت تحصیلی است. رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی در این کشور بسیار مهم تلقی می‌شوند. دانشگاه‌های معتبر مسکو بهترین امکانات را در اختیار دانشجویان این رشته ها قرار می‌دهند. به همین دلیل آمار تحصیل در روسیه سالانه رو به افزایش است. و دانشگاه‌های با کیفیت و مقرون به صرفه، علت عمده مهاجرت تحصیلی به مسکو و سایر شهرهای روسیه می‌باشد.


برای دانستن هزینه های تحصیل در روسیه مقاله زیر را بخوانید:

 هزینه های تحصیل در روسیه


برای اخذ ویزای تحصیلی در روسیه، به مدارکی از جمله پاسپورت معتبر، فرم‌های تکمیل شده ویزای تحصیلی روسیه، عکس و همچنین نامه پذیرش تحصیلی نیاز خواهید داشت.

 

قوانین مهاجرتی کشور روسیه از طریق کار

متقاضیان مهاجرت به روسیه می‌توانند از طریق ویزای کار روسیه جهت اخذ اقامت اقدام کنند. البته در کشور روسیه این امر به آسانی امکان‌پذیر نیست، چون طبیعی‌ست که هر کشور برای اشتغال شهروندان خود اولویت بیشتری نسبت به اتباع سایر کشورها در نظر بگیرد.

نکته قابل توجه در مورد کار در کشور روسیه این است که کسانی که در شغلی توانایی و تخصص دارند، در این کشور بیکار نخواهند ماند، افرادی که به واسطه مهاجرت کاری به روسیه می‌روند همواره این نکته را مد نظر داشته باشند.

بازار کار روسیه به واسطه سرمایه عظیمی که دولت این کشور جهت تاسیس شرکت‌ها اختصاص داده، از رونق بسیار بالایی برخوردار است. اقتصاد شکوفای روسیه می‌تواند دلیل خوبی برای مهاجرت به روسیه و آگاهی یافتن از بازار کار مناسب آن باشد و شما می‌توانید به راحتی در زمینه‌های گوناگون در روسیه مشغول به کار شوید.

برای دریافت اجازه اقامت کاری در روسیه به مدارکی از جمله پاسپورت معتبر، فرم درخواست ویزای کار تکمیل شده، چند قطعه عکس پاسپورتی و همینطور ترجمه مدارک تحصیلی به زبان روسی نیاز خواهید داشت.

 

مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه‌گذاری

قوانین مهاجرتی کشور روسیه از طریق سرمایه‌گذاری به این صورت می‌باشد که سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق روشی نظیر سرمایه‌گذاری برای مدت سه سال حداقل 10 درصد سهام یک شرکت روسی را در اختیار داشته باشند. ولی این شرکت تنها می‌تواند در زمینه‌های تجاری و تحت نظر دولت روسیه فعالیت نماید. اگر شخصی قصد سرمایه‌گذاری در این کشور را داشته باشد، می‌تواند در مواردی مانند کشاورزی، نفت و گاز، فناوری اطلاعات، دارو و همچنین فرآورده‌های غذایی در روسیه به فعالیت بپردازد.

اگر جزو افرادی هستید که دانش و خلاقیت خوبی دارید، حتما مهاجرت به روسیه را انتخاب کنید. چرا که روسیه در لیست کشورهای توسعه یافته دارای موقعیت ویژه‌ای برای زندگی و کار می‌باشد. این کشور دارای اقتصادی پویاست و سرمایه‌های انسانی ویژه ی زیادی را در خود جای داده است.

روسیه را بزرگ‌ترین نظام دنیا با حمایت عظیم دولتی می‌دانند و این کشور بزرگ‌ترین مصرف کننده جهان و همچنین یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست.

 

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

بین قوانین مهاجرتی کشور روسیه یکی دیگر از روشهای مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج است.  افراد می‌توانند از این شیوه و با ازدواج با فرد تبعه آن کشور و بعد از گذشت سه سال از ازدواج خود با آن فرد جهت اخذ اقامت دائم در روسیه اقدام نمایند.

درغیر این صورت اگر شخص قبلا ازدواج کرده باشد، بایستی حتما مدارک لازم را پیش از ازدواج ارائه کند. همینطور تمکن مالی کافی از جمله مواردی‌ست که برای دولت روسیه حائز اهمیت است.

 

مهاجرت به کشور روسیه از طریق تولد فرزند

در چند سال گذشته بر حسب سخت‌گیری‌هایی که در کشورهای گوناگون ایجاد شده، افراد علاقه‌مند شده‌اند برای تولد فرزند خود کشوری را انتخاب نمایند تا فرزند در آینده بتواند به آسانی به یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت کند.

تولد فرزند در هر یک از کشورها از جمله روسیه، زمانی موجب دریافت اقامت می‌شود که یکی از والدین این کودک تابعیت روسی داشته باشد. به صورت کلی تولد فرزند در روسیه منجر به دریافت اقامت روسیه برای پدر و مادر وی نخواهد شد.

 

اقامت دائم در روسیه

روش‌های دریافت اقامت روسیه تنوع زیادی دارد و هر یک از آن‌ها برای گروه سنی خاصی مناسب است. بر اساس قوانین مهاجرتی کشور روسیه با تمدید اقامت موقت فارغ از نوع و شیوه آن، می‌توان به مجوز اقامت دائم روسیه دست یافت.

مدت زمان اقامت دائم کشور روسیه اغلب با اعتبار 5 ساله صادر می‌گردد که قابل تمدید می‌باشد و در صورت تمدید مجوز اقامت می‌توان حق شهروندی و پاسپورت معتبر آن را به دست آورید.

اهمیت مهاجرت به روسیه

یکی از نکات مهم در این کشور روابط خوب و مسالمت‌آمیزی است که با اتباع کشورهای دیگر در کشور خود دارند و خوشبختانه این رفتار در برابر ایرانیان نیز قابل مشاهده است.

مردم روسیه برخلاف طبع سردی که به ظاهر در رفتار مردم کشورشان مشاهده می شود، مردم بسیار خونگرمی هستند.

رفتار خوب، محترمانه و مهربان مردم روسیه در برخورد با شهروندان غیر روسی زیبایی این کشور را چند برابر کرده و این مسئله موجب از عوامل اهمیت مهاجرت به روسیه است.

هزینه زندگی در شهرهای مختلف روسیه

نمی‌توان برای تمام کشور روسیه یک میزان درآمد تعیین کرد. شهرهای گوناگون این کشور جمعیت، صنایع و مشاغل مختلفی دارند. هزینه‌های زندگی روزمره مثل رفت و آمد، مواد غذایی و بنزین مناسب و منطقی به نظر می‌آید.

خوشبختانه خط مترو پیشرفته و کامل در اکثر نقاط روسیه حمل و نقل شهروندان را بسیار آسان کرده است. در کل هزینه زندگی در روسیه بسته به سلیقه و شهر متفاوت می‌باشد.

و در نهایت …

مهاجرت به روسیه طرفداران زیادی در میان تمام اقشار جامعه دارد. برای آگاهی از قوانین مهاجرتی کشور روسیه از جمله شرایط و قوانین تحصیل در روسیه و یا اخذ ویزای کار در روسیه با کارشناسان با حوصله و مجرب موسسه مهاجرتی خسروان تماس حاصل فرمایید.

مشاوره و ارتباط با ما

۰۲۱-۸۸۹۷۱۹۲۸   |    ۰۲۱-۵۲۷۱۶

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *