مهاجرت تحصیلی بدون محدودیت سنی / برای تمامی سنین

مهاجرت به روسیه یکی از اهداف مهم برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. دانشگاه‌های برتر روسیه دارای رتبه‌بندی جهانی بوده و برای پذیرش در این دانشگاه‌ها نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی دشوار نمی‌باشد. علاوه بر آن در دانشگاههای روسیه میتوان بدون در نظر گرفتن سن تحصیل کرد و شرایط مهاجرت تحصیلی بدون محدودیت سنی در این کشور فراهم است.

تحصیل در روسیه امکان پیشرفت و دریافت مدرکی معتبر را برای افراد فراهم آورده و دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود می‌توانند وارد بازار کار شوند.

مهاجرت تحصیلی در روسیه بدون محدودیت سنی

آیا مهاجرت تحصیلی بدون محدودیت سنی در روسیه حقیقت دارد؟

افراد زیادی برای تحصیل در خارج از کشور متقاضی پذیرش در دانشگاه‌های روسیه می‌باشند. رشته پزشکی در این کشور طرفداران زیادی دارد و با توجه به اعتبار علمی بالای دانشگاه‌های روسیه، می‌تواند موجب افزایش شانس افراد برای ایجاد آینده شغلی درخشانی شود.

بسیاری از دانشگاه‌های دنیا برای پذیرش در رشته پزشکی و حتی سایر رشته‌ها، شرایط سنی را در نظر می‌گیرند، در حالی که دانشگاه‌های روسیه بدون محدودیت سنی، اقدام به پذیرش دانشجو می‌نمایند. بنابراین در هر سنی که باشید می‌توانید برای تحصیل در روسیه اقدامات لازم را انجام دهید.

افرادی که می‌خواهند برای تحصیل در روسیه اقدام کنند، می‌توانند بعد از گرفتن مدرک دیپلم و داشتن حداقل سن 17 سال نسبت به دریافت ویزای تحصیلی روسیه، کارهای لازم را انجام دهند.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های روسیه

برای تحصیل در روسیه نیاز به ویزا دارید. ویزایی که برای دانشجویان صادر می‌شود، ویزای تحصیلی بوده و مستلزم دریافت پذیرش از دانشگاهی است که قصد دارید در آن به تحصیل بپردازید. بدیهی است که بدون داشتن پذیرش از یکی از دانشگاههای روسیه، ویزای تحصیلی برای شما صادر نمی‌شود. بطور کلی برای مهاجرت تحصیلی به روسیه باید مدارک زیر را آماده کنید.

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی
  • عکس

خوابگاه و زندگی دانشجویی در روسیه

زندگی دانشجویی در روسیه هزینه بالایی نداشته و بصورت میانگین با حدود 300 تا 400 دلار در ماه می‌توان زندگی خود را سپری نمود. خوابگاه‌های روسیه دارای قیمت‌های متفاوتی بوده و از 50 تا 600 دلار بسته به امکانات اتاق و ساختمان متغیر می‌باشند.

کار حین تحصیل در روسیه

دانشجویان محصل در روسیه می‌توانند در طول دوران تحصیل خود به کار هم بپردازند. برای این کار نیاز به دریافت مجوز می‌باشد. هزینه دریافت مجوز برای کار حین تحصیل 3500 روبل روسیه است. این مجوز برای دانشجویان، یک ساله صادر شده و امکان تمدید آن در دوران تحصیل وجود دارد. البته اخذ مجوز برای کار در روسیه دشوار است.

بهترین رشته‌های تحصیلی در روسیه

در ادامه می‌خواهیم به معرفی و بررسی مهم‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌ها برای تحصیل در روسیه بپردازیم.

یکی از رشته‌های بسیار پرطرفدار در این کشور، رشته پزشکی می‌باشد. دانشجویان پس از اتمام تحصیل در رشته‌ی پزشکی، فرصت کار در این رشته را نیز خواهند داشت. به علاوه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روسیه دارای امکانات و همینطور سطح کیفی مناسبی هستند.

رشته‌ی دندانپزشکی نیز این روزها متقاضیان زیادی دارد و هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور روسیه نسبت به کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است.

از دیگر رشته‌های پرطرفدار برای تحصیل در روسیه رشته خلبانی می‌باشد که دانشگاه‌های آن از بهترین مراکز تحصیلی برای یادگیری پرواز و همینطور رشته خلبانی هستند. اغلب دانشگاه‌های خلبانی روسیه ماهیت نظامی داشته و دانشجوی خارجی نمی‌پذیرند، اما دانشگاه هوا و فضای سن پترزبورگ دانشجویان خارجی را پذیرش می‌نماید.

شهرهای دانشجویی روسیه

سیستم آموزشی روسیه از سطح بالایی برخوردار بوده و دانشجویان آن بهترین آموزش‌ها را دریافت می‌نمایند. همچنین از بهترین شهرهای تحصیلی روسیه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مسکو
  • سن پترزبورگ
  • نووسیبیرسک
  • کازان
  • تومسک
  • نیژنی نووگورود
  • سامارا

بیمه ی دانشجو و شرایط سنی تحصیل در روسیه

دانشجویان برای تحصیل در روسیه باید مدت زمان زیادی را در این کشور بگذرانند و ناگزیر به تهیه بیمه درمانی داوطلبانه می‌باشند. با دریافت این بیمه می‌توان از حداقل خدمات پزشکی مانند مراقبت‌های سرپایی، بستری شدن و همینطور حمل و نقل استفاده نمود.

کشور روسیه برای شرایط سنی قوانین سختگیرانه‌ای را تعیین نکرده است. متقاضیان برای تحصیل در رشته پزشکی می‌توانند پس از دریافت دیپلم برای اخذ پذیرش اقدام کنند.

زبان تحصیل در روسیه

زبان تدریس دروس در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، انگلیسی و روسی بوده و کشور و دانشگاههای روسیه الزامی برای داشتن مدرک زبان نداشته اما باید دانش زبان انگلیسی یا روسی شما در حدی باشد که بتوانید از پس یادگیری دروس و رفع و رجوع امورات روزمره زندگی در این کشور برآیید.

چنانچه زبان تحصیل مورد نظر دانشجو روسی باشد، متقاضی بهتر است دوره‌های آمادگی پادفک را بگذراند. دوره آمادگی پادفک، یک دوره پیش نیاز برای فراگرفتن دروس دانشگاهی به زبان روسی است و برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های روس زبان را دارند، توصیه می‌شود.

شرایط مهاجرت به روسیه

یکی از راه‌های مهاجرت به روسیه، اخذ ویزای تحصیلی می‌باشد. از طرفی هزینه تحصیل و همینطور زندگی در روسیه نسبت به کشورهای اروپایی مناسب‌تر بوده و این موضوع موجب افزایش تعداد متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به این کشور شده است.

دانشگاه‌های کشور روسیه دارای سطح علمی بالایی در جهان هستند و از طرفی برای تحصیل در این دانشگاه‌ها نیاز به شرکت در آزمون ورودی نیست و مهاجرت تحصیلی بدون محدودیت سنی امکان پذیر است.

هزینه مناسب تحصیل، دانشگاه‌های سطح بالا، سیستم آموزشی قوی و همینطور شرایط آسان اخذ ویزا موجب شده تا تحصیل در روسیه طرفداران زیادی داشته باشد.

مهاجرت تحصیلی در روسیه بدون محدودیت سنی

سوالات متداول

  • شرایط سنی تحصیل در روسیه به چه صورتی می‌باشد؟ تحصیل در روسیه بدون محدودیت سنی بوده و دانشجویان می‌توانند مهاجرت تحصیلی بدون محدودیت سنی را داشته باشند و برای تحصیل در رشته‌های مختلف این کشور اقدام نمایند. به عنوان نمونه در بین مشتریان موسسه ی خسروان پدر و پسر داشته ایم که هر دو بصورت همزمان در روسیه اقدام به اخذ پذیرش و تحصیل نموده اند.
  • آیا برای دریافت ویزا نیاز به ارائه گواهی تمکن مالی می‌باشد؟ جواب این سوال خیر است و دانشجو نیازی به داشتن گواهی تمکن مالی نخواهد داشت.
  • آیا مسکو شهر امنی است؟ مسکو یکی از امن‌ترین شهرهای اروپا با تدابیر امنیتی بالاست.
  • آیا روس‌ها به ایرانی‌ها احترام می‌گذرانند؟ مردم روسیه مردم با فرهنگی بوده و برای تمام مردم احترام قائل‌اند.
  • امکان اقامت پس از تحصیل در روسیه وجود دارد؟ پس از اتمام دوران تحصیل، افراد فرصت اخذ ویزای کار در روسیه را خواهند داشت.

و در نهایت…

موسسه مهاجرتی خسروان برای ارائه مشاوره رایگان حضوری و آنلاین در خدمت شما می‌باشد. همچنین شما می توانید از طریق راههای ارتباطی که در صفحه تماس با ما تعریف شده است با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و هرگونه سوال خود را بپرسید.

خط ویژه مشاوره رایگان

۰۲۱-۵۲۷۱۶