قیمت مواد غذایی در روسیه

دانشگاه های کشور روسیه از لحاظ سطح علمی جزو برترین دانشگاه های جهان به حساب می آیند و همه ساله متقاضیان دندانپزشکی روسیه، پزشکی روسیه و سایر رشته ها جهت تحصیل در روسیه به این کشور مهاجرت می کنند. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان وظیفه خود می داند که دانشجویان را پیش از عزیمت به روسیه، با شرایط زندگی در این کشور و هزینه های مختلفی مثل هزینه رفت و آمد در روسیه، قیمت مواد غذایی در روسیه و قیمت پوشاک در روسیه آشنا کند؛ چرا که یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان و خانواده هایشان این است که بتوانند هزینه زندگی دانشجویی در روسیه را تامین کنند. ما در این مقاله قصد داریم به قیمت حدودی مواد غذایی در روسیه اشاره کرده و همینطور چند مورد از رستوران های معروف این کشور را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم.

هزینه خورد و خوراک در روسیه

به طور کلی می توان گفت هزینه خوراک و مواد غذایی در روسیه نسبتا پایین بوده و در مقایسه با کشورهای اروپایی مناسب و به صرفه است. محصولات ارگانیک در کشور روسیه مانند سایر کشورها قیمت بالاتری دارد اما از لحاظ کیفیت، این محصولات درجه یک و عالی هستند. در زیر به قیمت مواد غذایی در روسیه اشاره شده است:
• قیمت یک لیتر شیر معمولی: 45 تا 70 روبل
• قیمت یک قرص نان سفید( معادل 500 گرم): 24 تا 50 روبل
• قیمت یک کیلوگرم برنج سفید: 45 تا 90 روبل
• قیمت یک کیلوگرم پنیر محلی: 335 تا 600 روبل
• قیمت یک کیلوگرم سینه مرغ بدون استخوان: 180 تا 300 روبل
• قیمت یک کیلوگرم گوشت گاو: 300 تا 500 روبل
• قیمت یک کیلوگرم سیب زمینی: 20 تا 50 روبل
• قیمت یک کیلوگرم سیب: 60 تا 110 روبل
• قیمت یک کیلوگرم موز: 50 تا 80 روبل
• قیمت یک کیلوگرم پرتقال: 60 تا 110 روبل
• قیمت یک کیلوگرم گوجه فرنگی: 70 تا 200 کیلوگرم
• قیمت یک کیلوگرم پیاز: 20 تا 40 روبل

قیمت مواد غذایی در روسیه

قیمت مواد غذایی در روسیه

هزینه رستوران در روسیه

رستوران گردی یکی از جاذبه های گردشگری محبوب کشور روسیه است و برای هر مسافری که به این کشور سفر می کند، صرف یک وعده غذایی در رستوران های روسی لذت بخش خواهد بود. معمولا دانشجویانی که به قصد تحصیل در روسیه به این کشور مهاجرت می کنند در ماه های اول علاقه زیادی به بازدید از رستوران های مختلف روسیه و امتحان کردن غذاهای متنوع دارند. اما این افراد باید هزینه زندگی دانشجویی را نیز در نظر بگیرند و با اطلاع از قیمت ها، عاقلانه تصمیم گیری کنند. در ادامه میانگین قیمت غذا در رستوران های روسیه قید شده است:
• قیمت یک وعده غذا در رستوران ارزان: 6.8 دلار
• قیمت یک عده غذای دو نفره در رستوران متوسط: 27.3 دلار
• قیمت یک وعده مک میل در مک دونالد: 3.4 دلار
• قیمت یک لیوان نوشیدنی: 1 الی 3 دلار
• قیمت یک لیوان کاپوچینو: 1.6 دلار
• قیمت یک بطری آب کوچک: 0.4 دلار

سوپر مارکت های حلال در روسیه

در حال حاضر جمعیت مسلمانان ساکن در روسیه بیش از 14 میلیون نفر است و تعدادی سوپرمارکت حلال در مناطق مسلمان نشین این کشور، جهت تامین مواد غذایی حلال برای مسلمانان تاسیس شده اند. تعداد این سوپر مارکت ها در شهرهای سنت پترزبورگ و مسکو بیش از سایر شهرها است. بنابراین دانشجویان مسلمانی که برای تحصیل در روسیه به این شهرها نقل مکان می کنند برای تهیه مواد غذایی حلال به مشکل برنخواهند خورد. قیمت اقلامی که در سوپر مارکت های حلال به فروش می رسند مناسب است و همین سبب می شود تا هزینه زندگی در روسیه نسبت به کشورهای اروپایی و حتی کشور ایران مقرون به صرفه تر باشد.
قیمت مواد غذایی در سوپر مارکت های حلال به شرح زیر است:
• قیمت یک لیتر شیر: 66 روبل
• قیمت یک کیلوگرم پنیر محلی: 590 روبل
• قیمت یک کیلوگرم فیله مرغ: 29 روبل
• قیمت یک کیلوگرم گوشت گوساله: 517 روبل
• قیمت یک نوشیدنی حلال: 57 روبل

قیمت مواد غذایی در روسیه

قیمت مواد غذایی در روسیه

معرفی بهترین رستوران های روسیه

مردم روسیه اهمیت بسیاری برای خورد و خوراک خود قائل هستند و گردشگران در هنگام سفر به این کشور با لیست بلند بالایی از غذاها و دسرهای متنوع و خوشمزه مواجه می شوند که انتخاب را برای آن ها سخت می کند. در اکثر شهرهای روسیه رستوران های هندی، ایتالیایی، ایرانی و رستوران هایی با غذاهای محلی روسی وجود دارند. رستوران گردی و چشیدن طعم بی نظیر غذاهای روسی یکی از خاطره انگیز ترین بخش های سفر به کشور روسیه است. افرادی که به قصد تحصیل در روسیه یا زندگی در روسیه به این کشور مهاجرت می کنند خیلی زود عاشق غذاهای روسی می شوند و هر از گاهی رفتن به رستوران های روسیه را در برنامه خود قرار می دهند. در زیر چندتا از بهترین رستوران های کشور روسیه به اختصار معرفی شده اند تا توریست ها و گردشگران در انتخاب یک رستوران عالی دچار مشکل نشوند.

رستوران گوستی

رستوران گوستی در شهر سوچی روسیه انواع غذاهای روسی را با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و با فراهم کردن فضایی دلنشین و آرامش بخش لذت صرف غذا را دو چندان می کند. در این رستوران منویی از دسرها، پیش غذاها، سوپ و نوشیدنی های متنوع و خوش طعم ارائه می شود. قیمت مواد غذایی در روسیه نسبتا پایین است اما با توجه به سطح رستوران ممکن است قیمت ها کمی متفاوت باشند. رستوران گوستی قیمت های کاملا مناسب داشته و می توان با مراجعه به آن یک وعده غذایی لذیذ را با قیمت مقرون به صرفه سفارش داد.

رستوران تریکونی

رستوران تریکونی روسیه را می توان به عنوان بهترین رستوران پاستا در این کشور معرفی کرد. این رستوران همچنین انواع و اقسام غذاهای اروپایی، سالادها، سوپ و دسر نیز سرو می کند. فضای دل انگیز رستوران تریکونی در کنار معماری داخلی زیبای آن توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند و محیطی آرام و ساکت برای صرف غذا است. علاوه بر این منظره زیبای کوه های قفقاز که از پنجره های این رستوران به چشم می خورد فضا را چشم نواز تر می سازد.

رستوران خرگوش سفید

این رستوران با سبک دکوراسیون خاص و نورپردازی های زیبایی که در آن به کار رفته است به عنوان یک محیط دنج و مسحور کننده برای صرف یک وعده غذای لذیذ در کنار دوستان و عزیزان محسوب می شود. رستوران خرگوش سفید در شهر مسکو قرار دارد و منوی متنوعی شامل انواع غذاهای گوشتی، غذاهای دریایی، غذاهای گریل، غذاهای فرانسوی و مدیترانه ای را به مشتریان خود عرضه می کند. از پنجره این رستوران چشم انداز خیره کننده ای از شهر مسکو دیده می شود.

سخن پایانی

قیمت مواد غذایی در روسیه چندان زیاد نیست و می توان گفت هزینه خورد و خوراک در این کشور منصفانه است. البته این قاعده برای تمامی شهرها و همه زمان ها صدق نمی کند. قیمت مواد غذایی در روسیه مثل سایر هزینه زندگی در روسیه، تابع نوسانات ارزش روبل است و با کاهش یا افزایش ارزش واحد پول روسیه، تغییرات جزئی در اقلام مصرفی و مواد غذایی نیز ایجاد می شود. بنابراین گردشگران و مهاجران می توانند پیش از سفر به کشور روسیه با اطلاع از قیمت روبل و وضع بازار این کشور، در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
2 پاسخ
    • سمانه بابالویی
      سمانه بابالویی گفته:

      اتریسای عزیز
      میزان تورم در روسیه بسیار کمه
      شاید سالی یکبار هم قیمت ها تغییری نکنن

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *