قیمت گوشی در روسیه

اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت و زندگی در روسیه را دارند، باید نکته ها و موارد زیادی را در رابطه با تلفن های همراه و قیمت آن ها بدانید. روسیه دارای جمعیت زیادی است و با شیوع پاندمی ویروس کرونا، مانند سایر کشورها بالاجبار قرنطینه عمومی را برای همگان اعلام کرد. یکی از بزرگ ترین تاثیرات خانه نشین شدن مردم روسیه، افزایش بی سابقه استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند بود.
از آن جایی که قرنطینه برای تمامی ارگان ها تعیین شده بود، مردم مجبور بودند حتی برای انجام کوچک ترین کارهای خود، از تلفن های همراه استفاده کنند و به این ترتیب آمار استفاده از تلفن های همراه هوشمند در این کشور نیز مانند سایر کشورها، افزایشی چشمگیر را تجربه کرد. خوشبختانه روسیه مانند بسیاری از کشورها، اینترنت رایگان را برای مردم در نظر گرفت تا مشکلی از بابت گذراندن معاش و زندگی خود نداشته باشند.

گوشی های هوشمند همراه در روسیه

روسیه کشوری است که قانون های زیادی را در مورد استفاده از تلفن های همراه و اینترنت وضع کرد اما باید بدانید که زمینه های مناسبی نیز برای میسر شدن این امر، فراهم شد تا اجرای آن با مشکلی رو به رو نشود. این بدین معناست که روسیه می کوشد تا با وضع قانون هایی در حفظ حریم خصوصی افراد و پیگیری جدی شکایات، یک فضای امن را برای کاربران خود و مردم کشورش فراهم کند.
امروزه تمام مردم سراسر جهان دسترسی کاملی به فضای مجازی داشته و از آن برای رفع نیازهای خود استفاده می کنند. همین امر اهمیت ویژه این فضا را در زندگی ما نشان می دهد. مردمان روسیه نیز مانند سایر مردم ها به این فضا دسترسی دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، روسیه یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان تلفن های همراه در اروپا نیز هست. دولتمردان روسیه برای آسایش بیشتر مردم کشور خود و افزایش رونق اقتصادی کشورشان، بودجه های کلانی را برای ساخت این گوشی های همراه صرف کردند و خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم رو به رو شدند. به همین منظور استفاده از گوشی های ساخت کشور روسیه در این کشور، بسیار رایج است.

قیمت گوشی در روسیه

قیمت گوشی در روسیه

قیمت تلفن های همراه در روسیه

قبل از ذکر قیمت های گوشی های تلفن در روسیه، قصد معرفی محبوب ترین برندهای گوشی در روسیه را داریم.
از آن جایی که روسیه یکی از ابرقدرت های جهان محسوب می شود، این کشور تولیدات و به سبب آن، درآمد بسیار زیادی دارد که بخش بزرگی از آن ها مربوط به تکنولوژی است. با این حال محبوب ترین گوشی های همراه که اغلب مردم از آن استفاده می کنند، گوشی های آیفون هستند که با اختلاف بسیار زیادی در صدر محبوبیت قرار دارد. این برند به قدری در روسیه پر طرفدار است که هنگام پیش فروش مدل های جدیدی که این برند وارد بازار می کند، ماه ها منتظر می مانند تا این محصول به دستشان برد. همه در روسیه به این حقیقت واقف خواهند بود که یکی از با کیفیت ترین گوشی های همراه، گوشی های آیفون هستند. معمولا گوشی های آیفون در ۴ مدل استاندارد، مینی، پرو و پرومکس وارد بازار می شوند تا تمامی سلیقه ها را پوشش دهد. قیمت این تلفن طبق آخرین آپدیت ها، از ۶۹۹ دلار شروع شده و به ۱۵۹۹ دلار نیز می رسد.
دومین گوشی پر طرفدار در روسیه، از برند یاندکس که محصول تولیدی یک شرکت روسی محسوب می شود، است. گوشی های یاندکس پس از گوشی های آیفون به شدت در روسیه پر طرفدار هستند. در حقیقت گوشی های یاندکس به سفارش یکی از بزرگ ترین موتورهای جستجوی روسی که همین نام را دارد، ساخته و به مردم عرضه شده اند. البته این برند تا چندی پیش از محبوبیت زیادی برخوردار بود اما با شروع قرنطینه ها، گوشی های هوشمندتر مانند آیفون های جایگزین این دسته از تلفن های همراه شد.
پس از انعقاد قرارداد های سیاسی بین دو کشور چین و روسیه، مراودات اقصادی زیادی نیز بین این دو کشور انجام گرفت. یکی از این موارد گوشی های هوشمند بود. بعد از ورود گوشی های شیائومی به بازار روسیه، استقبال بسیار زیادی را از سوی مردم سبب شد. به همین علت، بسیاری از افراد معتقدند پس از گوشی ها آیفون، تلفن های همراه شیائومی پر طرفدارترین گوشی های تلفن هستند. از آن جایی که محصولات این برند قیمت مناسبی به نسبت کیفیتشان دارند، بسیار محبوب هستند. قیمت گوشی های شیائومی معمولا از ۲۵۰ دلار شروع و تا ۱۵۹۹ دلار نیز می رود.

نکته هایی که باید بدانید

در طی خبری که رسانه های روس در اکتبر سال ۲۰۲۱ منتشر کردند، شرکت کره ای سامسونگ به علت نقض قوانین پتنت، اجازه فروش ۶۱ مدل از تلفن های همراه خود را در خاک روسیه ندارد. قبل از انتشار این خبر برند سامسونگ دومین برند پرفروش در زمینه محصولات الکترونیکی و تلفن های همراه در روسیه بود.
SAMSUNG Pay که سومین اپ پر استفاده برای پرداخت در روسیه محسوب می شود، از زیر مجموعه های این برند می باشد. اما با این حال با این که قانون نیز به تصویب رسید، هنوز به مرحله اجرا نرسیده و به طور محدودی این ممنوعیت ها روی گوشی های مختلف اعمال می شوند. همان طور که اشاره کردیم، به موجب این قانون ۶۱ مدل از گوشی های سامسونگ اعم از مدل های Galaxy Z Flip و Fold که پرچمداران گوشی های ساخت ۲۰۲۱ است و گوشی‌ های اقتصادی دیگر برند کره ‌ای مانند Galaxy J5 سال 2017، شامل قانون ممنوعیت شده و در کشور روسیه به فروش نخواهند رسید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی گوشی های محبوب در روسیه پرداختیم. هر فردی برای زندگی و تحصیل در روسیه نیاز به گوشی های همراه خواهد داشت. علاوه بر آن هر سفر یا مهاجرتی، نیاز به یک راهنما دارد تا به خوبی افراد را راهنمایی کرده و روند زندگی آن ها را تسهیل کند. موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان با سابقه ای طولانی در امر مهاجرت های تحصیلی و کاری، می تواند شما را در این امر راهنمایی کرده و به شما برای ساخت زندگی ای بهتر در روسیه و تحصیل در روسیه کمک نماید.

مشاوره و ارتباط با ما

02188971928 | 02188963291

whatsapp: 09058680662

اینستاگرام خسروان

جدیدترین مطالب

معرفی کشور رومانی
ارزانترین دانشگاه پزشکی روسیه
تحصیل رایگان پزشکی در روسیه
ارزانترین کشور تحصیل پزشکی بدون کنکور
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا
تحصیل در رومانی بدون مدرک زبان
تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی
مزایای تحصیل در رومانی
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *